هفت علامتی که نشان میدهد شما پیش از استخدام افراد باید از تست های روانشناسی استفاده کنید

1397/08/09 4:18 PM - 5 سال قبل


استخدام افراد همواره کار پر چالشی بوده است. اما اشتباهات متعدد در استخدام بسیار خسارت زا است. در این میان مسئولین استخدام می توانند از تست های روانشناسی برای برون رفت از اشتباهات در زمان استخدام استفاده کنند. در این مقاله به مواردی اشاره می کنیم که مسئولین استخدام حتما باید از تست های روانشناسی پیش از استخدام استفاده کنند.

ضرورت تست های روانشناسی برای استخدام

استخدام با ریسک فراوانی همراه است. تصمیماتی که شما در استخدام می گیرید اثرات گسترده ای بر کل سازمان شما خواهد داشت و به همین دلیل است که باید هر مرتبه تصمیمات هوشمندانه تر و آگاهانه تری در زمینه استخدام بگیرید. تست های روانشناسی قبل از استخدام، مانند تست های شخصیت شناسی یا توانایی شناختی تنها یک راه رسیدن به این هدف هستند. براساس ارزیابی که اخیراً از کارفرمایانی که از تست های پیش از استخدام استفاده می کنند، صورت گرفته است در حدود 97 درصد آن ها گفته اند که یکی از مزایای اصلی تست های روانشناسی بالا رفتن کیفیت استخدام با شناسایی شایستگی هایی بوده است که موفقیت در بلند مدت را پیش بینی می کنند، یعنی دقیقاً همان هدفی که این تست ها دارند. ما در این مطلب 7 نشانه را برای شما آماده کرده ایم که براساس آن ها شما می توانید از انجام تست روانشناسی پیش از استخدام استفاده کنید.

لینک تست جامع روانشناسی برای استخدام

کی و کجا می توانیم از تست های روانشناسی برای استخدام استفاده کنیم؟

1. اشتباهات بی شماری در استخدام افراد داشته اید

هر فردی در مقام استخدام قبلا اشتباهی کرده است، ولی مهم نیست این قضیه چند مرتبه رخ داده است، بلکه هم چنان ناخوشایند است. هزینه یک استخدام اشتباه کم نیست، به نحوی که تخمین زده می شود میانگین هزینه یک تصمیم بد در استخدام در حدود 30 درصد حقوق یک سال کارمند است. حتی جنبه بدتر ماجرا استخدام واقعا سمی است، اثری که می تواند در تمامی بخش های سازمان پخش شود. مدیران با تجربه استخدام می دانند که استخدام اشتباه امری اجتناب ناپذیر است، ولی راه هایی برای کم کردن احتمال اشتباه در استخدام با لحاظ کردن شاخص های استخدام وجود دارد که بتوانند عملکرد شغلی را پیش بینی کنند. تست های پیش از استخدام یکی از موفق ترین عوامل پیش بینی موفقیت شغلی هستند که به نسبت مصاحبه ها و رزومه های شغلی قدرت پیش بینی بیشتری دارند. زمان استفاده از این تست ها در کنار روش های سنتی استخدام، آن ها می توانند باعث شوند شما با آگاهی و قدرت پیش بینی بیشتر برای استخدام افراد تصمیم بگیرید. اینطور نیست که هر دفعه شخص مناسبی را به شکل جادویی استخدام کنید، بلکه هدف افزایش شانس استخدام افراد صحیح است.

2. به دنبال افزایش عملکرد تیم کاری خود هستید

اگر منفعت مهم انجام تست روانشناسی بهبود کیفیت استخدام است، در نتیجه تست های پیش از استخدام می توانند به شما در بهبود عملکرد تیم کاری تان کمک کنند. تست های پیش از استخدام شایستگی هایی را می سنجند که منجر به موفقیت در وظایف مختلف شغلی می شود. از تفکر بحرانی و قدرت حل مشکل گرفته تا سازگاری شخصیتی برای شغل های خاص، تست های روانشناسی پیش از استخدام در پیش بینی عملکرد شغلی و کسب نتایج ملموس در شاخص های عملکرد شغلی یک شرکت، به تایید علمی رسانده شده اند. 

3. وقت کمی دارید ولی همچنان به دنبال استخدام کاندیداهای باکیفیت هستید

این یکی از مشکلات بسیار حاد در بخش مدیریت منابع انسانی است یعنی ایجاد تعادل در نیاز به استخدام سریع و نیاز به استخدام افراد صلاحیت دار و با کیفیت. تست های روانشناسی پیش از استخدام به شکل بی همتایی از شدت این مشکل می توانند بکاهند. آن ها می توانند به شما کمک کنند شاخص های کلیدی موفقیت را سریعا شناسایی و به دنبال آن بتوانید کاندیداهایی که می خواهید به مرحله بعدی استخدام راه پیدا کننند را اولویت بندی کنید. تست ها  با بررسی دقیق آن شایستگی های مهم در پیش بینی موفقیت، باعث آشکارسازی بهترین کاندیداها بدون کاستن از سرعت فرآیند استخدام می شوند.

لینک آزمون روانشناسی مخصوص استخدام

4. شرکت شما سریعا در حال رشد است

صحبت از استخدام سریع شد، اگر شرکت شما سریعا در حال رشد است باید به درستی عکس و العمل نشان دهید و تصمیم بگیرید! ولی بالا بردن سرعت فرآیند استخدام می تواند باعث افت کیفیت استخدام شود که هیچ شرکتی خواهان آن نیست. تست های روانشناسی پیش از استخدام به شرکت های سریعا در حال رشد کمک می کند کیفیت استخدامی را که باعث رشد آن ها شده است را حفظ کنند (و حتی آن را بهتر می کند).

5. با تعداد زیادی از داوطلبان شغلی روبرو شده اید

اگر تعداد داوطلبان شغلی به ازای هر جایگاه شغلی خالی بسیار افزایش یابد، ممکن است حفظ کیفیت و کارآیی فرآیند استخدام سخت شود. تست های روانشناسی پیش از استخدام می توانند به شما کمک کنند کاندیداها را اولویت بندی کنید. استفاده پیشاپیش از این تست ها می تواند به شما کمک کند از بعضی تعصبات ناآگاهانه که ممکن است بر روی تصمیمات اولیه شما در استخدام تاثیر بگذارند، بکاهید و شما بر روی هدف استخدام تمرکز کنید و آن را به صورت بی طرفانه پیش ببرید که در نهایت باعث می شود بهترین کاندیدا را برای آن شغل پیدا کنید.

6. کاندیداهای فوق العاده زیادی در اختیار دارید

بازار استخدام با سطح بالایی از رقابت در بین کاندیداها روبرو شده است و کار کارفرمایان در پیدا کردن کاندیداهای مناسب با سطح تجربه کافی دارد بسیار سخت تر می شود. تست های پیش از استخدام می توانند در شناسایی کاندیداهای عالی نقشی از خود برجا بگذارند، یعنی افرادی که شما ممکن است آن ها را تنها با توجه به رزومه شغلی شان نادیده گرفته باشید. چون شایستگی هایی که تست های پیش از استخدام می سنجد با عملکرد شغلی بسیار ارتباط نزدیکی دارند، شاید خواسته باشید به کاندیدایی که در تست موفق ظاهر شده است، حتی اگر تجربه یا مهارت او در سطح عالی نیست، شانس مجددی بدهید.

7. به دنبال کاهش تعصبات ناآگاهانه هستید

تعصبات ناآگاهانه یک بخش ناخوشایند در فرآیند استخدام است و هیچکس از تفکر تعصبانه در امان نیست. یک راه مبارزه با این قضیه لحاظ کردن فاکتورهای استخدام بی طرفانه تر است. تست های روانشناسی پیش از استخدام یک دیدگاه بی طرفانه علمی و غیر متعصبانه فراهم می کنند تا به شما کمک شود از یک دیدگاه کلی تر به یک کاندیدا بنگرید.

البته، اعتقاد ما این نیست که شما الزاماً باید هر کدام از این مشکلات را تجربه کنید تا حس "نیاز" به استفاده از تست های روانشناسی پیش از استخدام پدیدار شود. این تست ها با فراهم سازی یک سیگنال عینی و بی طرفانه از استعدادهای کاری و ارائه یک تصویر کامل تر از پتانسیل هر کاندیدا باعث تقویت اثر تصمیمات شما در استخدام می شوند. این تست ها عمل تصمیم گیری برای استخدام را برای شما انجام نمی دهند بلکه تنها آن را بهتر و قوی تر می کنند. و زمانی که هر استخدام شما ریسک زیادی با خود به همراه دارد، تست های روانشناسی پیش از استخدام آرامش ذهنی برای شما به همراه می آورند که هر مرتبه برای استخدام افراد تصمیمات آگاهانه تری بگیرید. پنل ارزیابی گروهی و سازمانی سایت تست و تایپ به شما کمک خواهد کرد تا مناسب ترین آزمون ها را بر اساس جایگاه شغلی مورد نظر انتخاب کنید و افرادی را که تست زده اند بر اساس شایستگی های شغلی طبقه بندی کنید. 


مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.