چهار مزیت برتر آزمون های پیش از استخدام

1397/08/28 9:26 AM - 5 سال قبل


مطالب زیادی در مورد آزمون های پیش از استخدام به عنوان یکی از بی طرفانه ترین و پیش بینی کننده ترین ابزار سنجش موفقیت بالقوه در یک شغل، منتشر شده است. ولی زمانی که از آزمون های روانشناسی در فرآیند استخدام استفاده می شوند چه اتفاقی می افتد و چه مزیتی برای کسب و کار شما به همراه دارد؟ در این مطلب نگاهی به 4 مزیت برتر آزمون های روانشناسی پیش از استخدام می اندازیم.

آزمون های روانشناسی پیش از استخدام کارایی بیشتری دارند

در اختیار داشتن داده های بی طرفانه در زمان تصمیم گیری برای استخدام به معنای افزایش شانس شما در "انتخاب صحیح" است. به عبارت دیگر، داده ها به شما به شناسایی کاندیداهایی کمک می کنند که احتمال موفقیت آن ها در یک شغل بیشتر است و در نتیجه پیشرفت های ملموسی در بهره وری و موثر بودن کارمندان شما بر جا گذاشته می شود. آزمون های پیش از استخدام با ارائه شاخص های پیش بینانه و معتبرسازی شده به شما امکان این بهره وری را فراهم می کنند که در پایان منجر به موفقیت می شود. به خصوص، آزمون های توانایی شناختی می توانند مشخص کنند که آیا یک کاندیدا قادر به انجام یک شغل است یا خیر و از طرفی تست های شخصیت شناسی در مشخص سازی سهولت افراد برای انجام یک شغل مفید هستند.  

لینک آزمون جامع روانشناسی برای استخدام کارکنان

کارفرمایان از آزمون های روانشناسی به منظور پیدا کردن کاندیداهایی استفاده می کنند که بهترین انتخاب برای یک شغل محسوب می شوند و در رسیدن به اهداف شرکت بیشترین تلاش را از خود نشان می دهند. منطقی به نظر می رسد که کارمندان کارآمدتر کسب و کار کارآمدتر را به همراه دارند و داده ها نیز این قضیه را نشان می دهند. به عنوان مثال، یک فروشگاه متوجه شد فروشنده ای که از یک تست صلاحیت با موفقیت عبور کرده است، به طور متوسط 20 درصد کارآمدی بیشتری در مقایسه با شخصی دارد که در این آزمون موفق نبوده است.

استفاده از آزمون های روانشناسی باعث افزایش نرخ حفظ کارمند در شرکت می شود

کاهش نرخ کارمندان خروجی از شرکت یکی مسائل مهم برای بسیاری از کارفرمایان است. بالا رفتن تعداد کارمندان خروجی از شرکت به معنای صرف منابع و وقت فراوان برای پر کردن دائم فرصت های خالی شغلی و آموزش کارمندان جدید است. در یک تحقیق مشخص شد هزینه جایگزینی یک کارمند در سطح ابتدایی در حدود 16 درصد حقوق سالیانه آن ها است و این درصد اگر پایه حقوق را افزایش دهید، بالاتر می رود. فردی که شایستگی و ویژگی های شخصیتی مناسبی برای یک شغل را دارد به احتمال کمتری شغل را ترک می کند (چه داوطلبانه، چه غیر داوطلبانه). از همان ابتدا با استخدام افراد مناسب برای یک شغل، شما در هزینه های استخدام و آموزش صرفه جویی می کنید. نرخ پایین خروج کارمندان از شرکت همچنین می تواند تاثیر مثبتی بر شهرت شرکت و روحیه کارمندان داشته باشد و در یک بازار آشفته شغلی، کسب و کار شما برای داوطلبان شغلی جذاب تر شود.

لینک آزمون جامع روانشناسی برای استخدام کارکنان

با آزمون های روانشناسی پیش از استخدام فرآیند استخدام کارآمدتر می شود

وقت طلا است. هر دقیقه ای که صرف بررسی رزومه های شغلی، سنجش با تماس تلفنی، مصاحبه و جمع آوری نظرات می کنید، زمانی است که دیگر نمی توانید برگردانید. به طور متوسط، برای هر آگهی شغلی در محیط آنلاین، 250 رزومه شغلی ثبت می شود. اینترنت باعث شده است که داوطلبان شغلی در مدت زمان کمتری درخواست خود را برای شغل های بیشتری ارسال کنند در نتیجه تعداد افراد داوطلبی که برای هر آگهی شغلی خواهید داشت افزایش می یابد اما الزاما سطح کیفیت نیز بالا نمی رود. این قضیه به معنای این است که شناسایی کاندیداهای با صلاحیت همانند با پیدا کردن سوزنی در انبار کاه است. استفاده از آزمون های پیش از استخدام می تواند باعث ساده‎ سازی فرآیند استخدام به خصوص زمان استفاده از آن ها در مراحل اولیه استخدام شود. با این روش، شما می توانید بدانید ابتدا وقت خود را صرف کدام یک از کاندیداها می خواهید کنید و شناسایی کاندیداهای با کیفیت به شکل موثرتر و کارآمدتر، مزیتی است که نیازی به توضیح ندارد.

امکان تطابق بیشتر فرد با شغل و فرهنگ سازمانی

اغلب اوقات در سازمان ها آزمون های روانشناسی با هدف خاصی گرفته نمی شود. باید بگویم که هدف اصلی این آزمون ها پیداکردن افراد با تطابق بیشتر با شغل و محیط سازمان است. آزمون های پیش از استخدام اگر به درستی استفاده شوند، می توانند در واقع امکان موفقیت شرکت را در فرآیند استخدام افزایش دهند. هرگونه روش های گزینشی استخدام دیگر از جمله رزومه های شغلی، مصاحبه ها و غیره، همراه با آزمون های روانشناسی پیش از استخدام این شانس را بالا می برند. بر اساس منطق کلی آزمون های پیش از استخدام، استفاده از آزمون های روانشناسی تا زمانی که در ارتباط با شغل باشند می توانند به بهره وری بیشتر استخدام کمک کنند. آزمون های روانشناسی چون معتبر هستند و از خطاها شناختی به دور هستند، می توانند در اختیار کارفرمایان شاخص های پیشگویانه بی طرفانه موفقیت شغلی را قرار دهند، در حالی که دیگر شاخص های استخدام مانند مصاحبه ها بیشتر به طرز فکر مسئولین استخدام وابسته هستند. 

پنل سازمانی و گروهی سایت تست و تایپ بستری را برای تطبیق شغل با شاغل فراهم آورده است که شما با استفاده از آن می توانید شایستگی های مورد نیاز یک شغل را بسنجید و درصد تطبیق کاندیداها با آن را بیابید. برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از این سامانه با ما در تماس باشید. 


مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.