چطور مدیریت جلسات را براساس سبک رفتاری آزمون دیسک باید انتخاب کنید

1398/01/21 1:09 PM - 5 سال قبل


جلسات، با آن که برای پیشبرد کارهای سازمان لازم هستند، ولی به آن شکلی که باید خروجی مناسب را ندارند. در حالت ایده آل، شرکت کنندگان باید با حسی مملو از انرژی و داشتن دیدی شفاف نسبت مسیر حرکتشان به سمت جلو، جلسه را ترک کنند. ولی گاهی اوقات، جلسات به نظر بیش از حد طولانی اند یا از جاده اصلی منحرف و سردرگم می شوند.

آیا شما برای حداکثر بهره وری از جلسات خود مشکل دارید؟ زمانی که در ذهن خود یک هدف خاص برای جلسه دارید، شما می توانید از دانش خود از آزمون دیسک استفاده کنید و کسی را مسئول جلسه قرار دهید که به بهترین شکل این هدف را جاری سازد.

اگر فردی با سبک رفتاری D مسئول یک جلسه شود، چه اتفاقی می افتد؟

استفاده از فردی با سبک رفتاری D به عنوان رئیس جلسه انتخاب خوبی است، اگر کارایی اولویت شما است.

از تمامی تیپ رفتاری مختلف آزمون دیسک، تیپ رفتاری D بیشتر از همه، از جلسات طولانی متنفر است. اغلب اوقات، افرادی که چنین تیپ رفتاری دارند احساس می کنند که جلسات وقت زندگی آن ها را هدر می دهند. آن ها به سادگی خسته می شوند چون در برابر فعالیت هایی که از نظرشان غیر ضروری است، هیچ صبری ندارند. آن ها فوق العاده بهره ور و نتیجه گرا هستند و یک جلسه زمان بر با بحث های طولانی و نبود گزینه ای برای جلو زدن آن، می تواند باعث خشمگین شدن آن ها شود. آن ها ترجیحا کاری را انجام می دهند که به نظرشان برای وقتی که صرف می کنند فوق العاده بیشتر سودمند است.

در نتیجه، افراد دارای سبک رفتاری D تا جای ممکن جلسات را کوتاه و ساده برگزار می کنند. زمانی که آن ها رئیس جلسه می شوند (آن ها عاشق ریاست هستند)، آن ها مطمئن خواهند شد که بحث ها دقیقا به اصل مطلب رسیدگی می کنند و وقت زیادی صرف رسیدن به توافق عمومی نمی کنند. آن ها فورا مسئولیت را بر عهده خواهند گرفت، تصمیمات قطعی و محکمی می گیرند، بی پرده صحبت می کنند، از صحبت های حاشیه ای دوری می کنند و مطمئن می شوند که به اطلاعات مهم در طول جلسه رسیدگی می شود و وظایف را به شکلی که نیاز است به افراد محول می کنند. اگر کمبود وقت دارید، یک فرد D انتخابی عالی برای یک جلسه کارآمد است.

اگر فردی با سبک رفتاری I مسئول یک جلسه شود، چه اتفاقی می افتد؟

استفاده از فردی با سبک رفتاری I به عنوان رئیس جلسه انتخاب خوبی است، اگر افزایش روحیه اولویت شما است.

برخلاف سبک رفتاری D، تیپ رفتاری I تیپ رفتاری آزمون دیسک است که بیشتر از همه از جلسات لذت می برد. آن ها از در کنار دیگران بودن انرژی می گیرند و زمانی که در ارتباط با دیگران قرار می گیرند بالاترین سطح الهام بخشی و ابتکار در آن ها دیده می شود.

در نتیجه زمانی که یک فرد I مسئول جلسه است، آن جلسه معمولا به شکل اجتماعی و با همکاری افراد پیش خواهد رفت. یک I جلسه را فرصت مهمی برای شارژ کردن باتری های داخلی هر فرد از طریق ارتباطات خلاقانه می داند. درست است، جلساتی که I مدیریت آن را بر عهده می گیرد ممکن است اندکی از مسیر خود خارج شوند ولی هدف جلسه افزایش بهره وری، ارتباط و بهبود روحیه کاری است و در نتیجه زمان آن به خوبی طی خواهد شد.

طبق آزمون دیسک یک فرد I استعداد دیدن تصویر جامع را دارد و از حس شوخ طبعی، کاریزما و استعداد طبیعی خود در ارتباط استفاده می کند تا بهترین ویژگی های دیگران را نمایان سازد. اگر پروژه ای دارید که به علت عدم اشتیاق از سوی اعضای تیم به مشکل برخورده است، یک فرد I انتخابی عالی برای قرارگیری در تیم و متحول سازی امور است. یک I به عنوان رئیس جلسه قدرت تغییر دادن ذهن ها، ایجاد اشتیاق در مورد یک پروژه، ایجاد خطوط ارتباطی، الهام بخشی برای دستیابی به راه حل های خلاقانه و خلاف قاعده را دارد و مقدار مفیدی از خوش بینی را در دیگران بر می انگیزد.

اگر فردی با سبک رفتاری S مسئول یک جلسه شود، چه اتفاقی می افتد؟

استفاده از فردی با سبک رفتاری S به عنوان رئیس جلسه انتخاب خوبی است، اگر اولویت خود را افزایش قدرت تیم کاری قرار داده اید.

افرادی که طبق آزمون دیسک سبک رفتاری S را دارد قویا اولویت خود را بر اتحاد گروهی، برابری و ثبات قرار می دهند. اگر در موقعیتی هستید که یک پروژه به علت تضاد رفتاری بین اعضای تیم، اختلاف های داخلی و نبود پیوستگی در ارتباط به مشکل برخورده است، قرار دادن یک فرد دارای تیپ S به عنوان مدیر جلسه انتخابی ایده آل است. یک فرد S دلسوز است و به طور کلی برای سلامت و خوشحالی تیم اهمیت قائل می شود و در حل مشکلات و اختلاف ها مهارت دارد. طبیعت دلسوزانه و حمایت گرایانه آن ها باعث می شود به شکل خستگی ناپذیری برای ایجاد یک محیط کاری هماهنگ کار کنند.

اگر به دنبال عبور سریع از تغییرات هستید یا به یک تسهیل کننده برای گرفتن تصمیمات سریع و انضباطی نیاز دارید یک فرد S پتانسیل درگیر شدن با این وظایف را دارد. گرچه، اگر به فردی نیاز دارید که به گروه کمک کند به شکل یک تیم در کنار هم قرار گیرند، مشکلات تسکین یابند و اتحاد به وجود یابد، یک فرد S انتخابی عالی برای هدایت یک جلسه است.

اگر فردی با سبک رفتاری C مسئول یک جلسه شود، چه اتفاقی می افتد؟

استفاده از فردی با سبک رفتاری C به عنوان رئیس جلسه انتخاب خوبی است، اگر اولویت خود را نظم قرار داده اید.

اگر پروژه ای در دست دارید که به علت عدم کارآیی، انتظارات غیر شفاف، مهلت های از دست رفته تحویل پروژه یا برنامه ریزی مشکل آفرین به بن بست رسیده است، براساس آزمون دیسک فردی با سبک رفتاری C انتخابی ایده آل برای مدیریت یک جلسه است. به همین صورت، اگر می خواهید مطمئن شوید که یک جلسه در جهت تحکیم ساختار کلی یک پروژه پیش می رود، از جمله بیان شفاف دستورات، انتظارات و دستورالعمل ها، یک فرد C به خوبی مناسب این وظیفه است.

چنین فردی خط سیر شفاف برای جلسه وضع خواهد کرد و آن را به جلو پیش می برد. گرچه آن ها زمانی را صرف ایجاد یک فضای اجتماعی (یا خودمانی) نخواهند کرد، ولی برای خشنودی و رضایت اعضای جلسه اهمیت قائل می شوند. یک فرد تیپ C به علت منطقی و دقیق بودن به شکل فوق العاده زیادی برای جلسات آماده خواهد بود و مطمئن خواهد شد که هیچ جزئیاتی از قلم نمی افتد. اگر اطلاعات زیادی باید تحت بررسی قرار گیرند، یا به اجرای یک چارچوب سازمانی نیاز دارید، یک C به راحتی از عهده این وظیفه برخواهد آمد.


دیسک شخصیت شناسی مدیریت عملکرد


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.