برندکارفرما چگونه در شناخت سازمان به عنوان محل کار مناسب کمک می کند؟

1397/07/11 11:08 AM - 5 سال قبل


امروزه افراد جویای‌ کار جذب شرکت‌هایی با برند کارفرمای قوی می‌شوند. از نظر کاندیداهای استخدام برند کارفرما یعنی جایی که به کارمندان خود اهمیت می‌دهد. کارمندان انتظار دارند که کارفرمایان بر رشد و توسعه آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند و تشنه کسب مهارت و آموزش، اعتبار و پاداش‌ در یک سازمان با فرهنگ غنی و یک زندگی جدا از کار هستند. این نیازمندی‌ها عامل به وجود آمدن پرسشی مهم برای سازمان‌هایی می‌شود که خواهان استخدام افراد مستعد هستند: "چه عاملی باعث می‌شود یک فرد جویای کار ما را انتخاب کند؟"

 پاسخ اینست: برند کارفرما

برند کارفرما چیست؟

به بیان ساده تر برند کارفرما، فرآیند بازاریابی سازمان به عنوان یک کارفرمای منتخب، همراه با ارائه تصویر مثبت و معتبر است که سازمان را به عنوان محل کار مناسبی معرفی می‌کند.

همچنین به شما پیشنهاد می دهیم که برای موفقیت بیشتر در زمینه کاری لیست آزمون های شخصیت شناسی جهت استخدام  و نگهداشت نیرو را انجام دهید.

برند کارفرما چه اهمیتی دارد؟

سازمان‌هایی که اهمیت عصر دیجیتالی و شفاف‌سازی را درک می‌کنند نیز به برند کارفرما توجه داشته و برای آن اهمیت قائل‌اند. برند کارفرمای سازمان نقش مهمی را برای جذب و حفظ بهترین استعدادها ایفا می‌کند. سازمان‌هایی که قصد دارند در نبرد استعدادها پیروز باشند، نه تنها باید محیط کاری خوبی داشته باشند؛ بلکه می‌بایست در خلق این درک نیز موفق باشند.

بررسی برند کارفرما در خاورمیانه

اهمیت برند کارفرما این است که جویندگان کار در هر جایی به دنبال اطلاعاتی در رابطه با سازمان‌های مورد نظرشان هستند. بر اساس یک  نظرسنجی که در فوریه  2014  به نقل از سایت Bayt.com با عنوان این پرسش که چه عاملی سبب می‌شود که سازمان محلی جذاب برای کار باشد؟ نه نفر از هر 10 پاسخ دهنده‌ی کارشناس در خاورمیانه، پروفایل آنلاین سازمان را مورد مطالعه قرار می‌دهند و در مرحله بعد  به پیشنهاد کار اهمیت می‌دهند.

2 سال بعد نظرسنجی مشابهی توسط سایت Bayt.com که با همکاری سازمان تسهیلات تجاری Naseba و Bayt.com در ژوئن 2016 انجام شده بود، 75.6% از پاسخ دهندگان بیان کردند که معمولاً پروفایل آنلاین سازمان را پیش از ارائه درخواست شغلی در آن سازمان بررسی می‌کنند.

بر اساس پاسخ 23.4% از شرکت کنندگان نظرسنجی بررسی برند کارفرما در خاورمیانه، شناخت سازمان به عنوان محل خوبی برای کار، مشارکت بهتر و بیشتر کارمندان را در پی داشت. 

بر این اساس مشارکت بیشتر کارمندان، میزان مقبولیت بیشتر برای کار و شناخت به عنوان کار فرمای منتخب، از مزیت‌های برند کارفرما تلقی شدند. 

حقیقت این است که تلاش برای خلق هویت سازمان یا برند کارفرما، نه تنها سبب خلق علاقمندی و اعتماد می‌شود، بلکه در مشارکت کاندیداها با برند نیز نقش دارد و اگر این کار به درستی انجام شود سبب مشارکت بیشتر کارکنان با سازمان می‌شود.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطلع نیستید، به شما پیشنهاد می کنیم تست شخصیت شناسی مایرز بریگز یا همان MBTI را که یکی از جامع ترین و محبوب ترین روش ها برای شناخت افراد است، انجام دهید.


برند کارفرما مدیریت استعداد منابع انسانی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.