چرا زمان استخدام شخصیت افراد مهم است؟

1397/07/24 3:12 PM - 5 سال قبل


شخصیت یکی از مهم‌ترین عواملی است که زمان استخدام یک کارمند باید مد نظر گرفت. تناسب شغل و شخصیت منجر به بالارفتن رضایت شغلی در افراد از یک سو و بهره‌وری بیشتر در سازمان می‌شود. شخصیت فرد می‌تواند بر نحوه عملکرد در کار و ارتباط با کارمندان دیگر تاثیر بگذارد. یک شخصیت مثبت‌گرا و هدفمند می‌تواند این روحیه مثبت را به شکل مسری به دیگران انتقال دهد و روحیه اخلاقی کل کارمندان را به سطح بالایی برسند تا به دنبال آن سطح موفقیت و بهره‌وری بالا برود. نکته کلیدی در استخدام گزینش کاندیدای دارای رفتار صحیح و سپس آموزش مهارت‌های لازم شغلی به او است. با انجام این کار سازمان مطمئن خواهد شد کارمندانی را استخدام می‌کند که به خوبی خود را با فرهنگ دیگر کارمندان شرکت وفق می‌دهند. 

لینک آزمون جامع روانشناسی برای استخدام افراد

چرا شخصیت یک کارمند بر عملکرد او تاثیر می‌گذارد؟

  • روحیه تیمی

زمان استخدام، یک کارفرما باید در نظر بگیرد که شخصیت یک کارمند بالقوه چطور با کارمندان فعلی جفت و جور می‌شود. شخصیت‌هایی که میل شدید به رهبری دارند می‌توانند منجر به افت کار تیمی شوند؛ در حالی که کارمندی که اصولا شخصیت محافظه‌کارانه‌ای دارد ممکن است ابتکار لازم برای رسیدن به اهداف کاری را نداشته باشد. یک کارفرمای باهوش که از نیازهای شخصیتی کارمندان خود مطلع است می‌تواند شاخص موثر و الزامی برای استخدام را نیاز شرکت به تیپ شخصیتی مورد نظر و تجربه شغلی کارمندان بالقوه قرار دهد.  

  • مشتریان از افراد خوش برخورد و خوب خرید می ‌کنند

کارمندانی که شخصیت "مردم پسند"تری دارند برای کاری که وابسته به خدمات مشتری برای افزایش فروش است گزینه خوبی به شمار می‌روند. مشتریان از افرادی خرید می‌کنند که آن‌ها را دوست داشته و رفتار خوبی با آن‌ها دارند و سریعا زمانی که افراد مسئول خدمات مشتری رفتار بی‌ ادبانه‌ای دارند یا بی‌توجهی می‌کنند آن محل را ترک می‌کنند. این قضیه به خصوص در کارهای خدماتی برجسته می‌شود که در آن‌ها کارمندان می‌توانند به سادگی براساس رفتار و اخلاقی که دارند تجربه مشتری از آن شرکت را تحت تاثیر قرار دهند.

  • میل به یادگیری

شخصیت یک کارمندان بالقوه می‌تواند اطلاعات زیادی در خصوص میل و پتانسیل عملکرد آن کارمند در اختیار کارفرما بگذارد. این قضیه به خصوص در کارهای رقابتی مانند بازاریابی یا در فروش با دریافت پورسانت، آشکار است. کارمندی که انگیزه کمی دارد یا میل ندارد یک مشتری را به تکمیل خرید خود راغب کند، در این شغل‌ها به خوبی دوام نمی‌آورد؛ بنابراین کارمند ایده‌آلی برای استخدام نیست.

  • هرکسی را که دوست دارید، استخدام کنید

 به عنوان یک کارفرما، شما در حیطه قانون هر فردی که دوست دارید را استخدام می‌کند. زمان در نظرگیری استخدام افراد استخدام کارمندی که از نظر شخصیتی از او لذت می‌برید و کسی که بتوانید خودتان توانایی او را در تحمل انجام کارهای روزمره ببینید عامل مهمی است. اگر فردی را استخدام کنید که شخصیت او با شخصیت شما در تضاد قرار گیرد، می‌تواند باعث بروز مشکل در محیط کاری شود که تقاص آن را دیگر کارمندان پس می‌دهند و در نتیجه یک محیط کاری پر استرس به وجود می‌آورد. کارمندان تحت استرس تصمیمات اشتباهی می‌گیرند که در نهایت بر روی عملکرد کسب و کار شما تاثیر می‌گذارد.


شخصیت شناسی توسعه فردی مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی مدیریت مسیر شغلی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.