شخصیت شما شبیه به شخصیت کدام یک از افراد مشهور است؟

1398/02/02 5:33 PM - 4 سال قبل


نتیجه تست مایرز بریگز  (MBTI) خود را با شخصیت بازیگران، نویسندگان و دانشمندان مشهور مطابقت دهید. تا حالا فکر کردید یک فرد مشهور بسیار شبیه به شما است؟ در این مطلب قصد داریم برای هر 16 تیپ شخصیتی تست MBTI افراد مشهوری را مثال بزنیم. اما قبل از آن یک سوال طرح می کنیم و به آن می پردازیم.

آیا تیپ شخصیتی در موفقیت تاثیر دارد؟

اگر از زاویه درستی به این پرسش نگاه کنیم می توانیم به درستی ادعا کنیم که تیپ شخصیتی در رضایتی که شخص از کار و زندگی درک می کند تاثیر مستقیم دارد اما باید توجه کرد که درک افراد از رضایت یکسان نیست و آنچه که برای یک تیپ شخصیتی موفقیت و رضایت محسوب میشود الزاما برای تیپ شخصیتی دیگر رضایتمندی در پی ندارد. اشتباه رایج این است که در جامعه موفقیت با عوامل خاصی مثل دستاورد مالی یا بقیه مواردی که کم بیش شنیده اید تعریف شود. اینگونه ارائه تعریف از موفقیت و گسترش معیارهای یک یا دو تیپ شخصیتی که فراوانی جمعیتی بیشتری نسبت به بقیه دارند صحیح نیست. در تایید این ادعا به افراد مشهور که اسامی آنها در زیر آمده است اشاره می کنیم. اگر با یک شاخص ثروت مالی این شخصیت ها را می سنجیدیم بسیاری از آنها به موفقیت نرسیده اند! آنچه مشخص است هر کدام از این افراد در یک زمینه سرآمد هستند و این نشان میدهد هر تیپ شخصیتی اگر شکوفا شود میتواند تاثیر قابل ملاحظه ای در سرنوشت جامعه خود یا سایر جوامع داشته باشد. توصیه تست و تایپ این است که خود را بشناسید و بهترین خودتان باشید. این شناخت میتواند از راه انجام انواع تست شخصیت شناسی و تست روانشناسی باشد.

INTP مشهور به تیپ مهندس  -  آلبرت انیشتین

«مهندسان» دوست دارند نحوه عمل چیزهای مختلف را درک کنند. آن ‎ها افرادی باهوش هستند که عمیقا به نظریات و ایده‎ ها توجه دارند و به خوبی می ‎توانند گفتگوها را مدیریت کنند. فیزیکدان آلمانی مشهور آلبرت انیشتین تیپ شخصیتی INTP را دارد. انیشتین می‎ گوید «نگاه عمیقی به طبیعت داشته باشید تا همه چیز را بهتر درک کنید.»

از جمله مهندسان معروف دیگر می‎ توانیم ماری کوری، رنه دکارت و تینا فی را نام ببریم.

ENTP مشهور به تیپ مبتکر - لئوناردو داوینچی

افراد «مبتکر» همیشه به ایده‎ های جدید فکر می‎ کنند. آن‎ ها شدیدا مخالف تقلید هستند و دوست دارند برای انجام کارها راه‎ هایی خلاقانه پیدا کنند به جای این پیروی سنت‎ ها باشند.

آهنگ‎ساز آمریکایی ویرد ال یانکوویچ می‎  گوید «همچنان درون من فردی عجیب و غریب است، این قضیه مهم است، فردی که هنوز متوجه نشده است که در بیرون نیز عجیب و غریب است.»

از جمله مبتکران مشهور دیگر می‎  توانیم لئوناردو داوینچی، سقراط، ایمی پولر، ساشا بارون کوهن و رابرت داونی جونیر را نام ببریم.

ESTJ مشهور به تیپ سرپرست – ناتالی پورتمن

طبق تست MBTI افراد دارای تیپ شخصیتی ESTJ بسیار سخت‎ کوش، مسئولیت‎ پذیر و اهل عمل هستند. آن‎ ها بیشتر از ایده‎ ها به تجربیات و حقایق اعتماد می کنند و به خوبی وظایف و مسئولیت ‎های خود را انجام می ‎دهند.

چنین ویژگی‎ هایی بدون شک بازیگر آمریکایی ناتالی پورتمن را توصیف می ‎کند که در روی عرصه نمایش و بیرون از آن یک رهبر بوده است. او سفیر خیریه‎ های گوناگون محسوب می ‎شود و برای دانشجویانی که قصد فارغ‎ التحصیلی از دانشگاه را دارند سخنرانی‎ هایی انجام می‎ دهد.

پورتمن می‎ گوید که بازی در نقش رهبران به او موضوعاتی در مورد «نشان دادن نیت خود، نشان دادن قدرت و نکته قوت خود و پیشنهاد چیزی را یاد داده است.»

از جمله «سرپرستان» مشهور دیگر می ‎توانیم مارتا استوارت، دکتر فیل، لوسی لیو، اما واتسون، الک بالدوین را نام ببریم.

ESFJ مشهور به تیپ پشتیبان  مری تایلر مور

«پشتیبانان» پروانه‎ های اجتماعی هستند که شدیدا برای روابط ارزش قائل می ‎شوند. آن‎ ها در حلقه ‎های اجتماعی خود به دیگران اهمیت می‎دهند و عاشق این هستند کسی آن‎ ها را دوست داشته باشد.

مری تایلر مور بازیگر آمریکایی می‎ گوید «من شهرت و لذت خندیدن را تجربه کردم – این دو هدایای الهی هستند.»

براساس نتیجه تست MBTI  از جمله افراد پشتیبان دیگر می‎ توانیم آن هاتاوی، پنه لوپه کروز، جنیفر گارنر، ویتنی هیوستون، تایرا بکس و التون جان را نام ببریم.

ISTJ مشهور به تیپ آزمونگر  – مت دیمون

«آزمونگرها» حس قوی برای انجام وظیفه دارند. آن ‎ها به صورت منظم دنیای خودشان را بررسی می‎ کنند تا مطمئن شوند همه چیز طبق برنامه و براساس هنجارهای اجتماعی پیش می‎رود.

مت دیمون بازیگر آمریکایی می‎ گوید «تصمیم‎ های شما در این دنیا مهم هستند، رفتار شما مهم هستند و این که چطور با سایر افراد رفتار کنید مهم است. همه چیز به مسئولیت شما نسبت به رفتار خودتان بر می ‎گردد و این قضیه مهم است.»

از جمله آزمونگرهای مهم دیگر می ‎توانیم به رابرت دنیرو، جان مالکوویچ، شان کانری و کیم کارداشیان اشاره کنیم.

ISFJ مشهور به تیپ مدافع – مادر ترزا

«مدافعان» تنها برای کمک به دیگران اهمیت قائل می ‎شوند. آن ‎ها می ‎توانند بگویند دوستان و خانواده‎شان چه نیازی دارند و خود را وقف برآورده‎ سازی آن نیازها می‎ کنند.

مادر ترزا برنده جایزه صلح نوبل می‎ گوید «عشق با مراقبت از نزدیک‎ترین افراد یعنی آن‎ هایی که در خانه با شما هستند، شروع می‎ شود.»

از جمله مدافعان مشهور دیگر می ‎توانیم کریستوفر واکن ، هلی بری و کانیه وست را نام ببریم چون هیچ چیزی مانند آهنگ «I Love Kanye» او مراقبت از دیگران و اهمیت به آن‎ ها را نشان نمی‎ دهد.

ESTP مشهور به تیپ متقاعدکننده – مایکل جی فاکس

براساس نتیجه تست MBTI افراد دارای تیپ شخصیتی «متقاعد کننده»، اشخاصی با رفتار دوستانه و مشتاق هستند که در زمان حال زندگی می کنند. آن‎ ها به ویژه تحت تاثیر قوانین قرار نمی ‎گیرند و ترجیح می‎ دهند مشکلات را فورا حل کنند به جای این که منتظر یک راه‎ حل سنتی ‎تر بنشینند.

بازیگر کانادایی مایکل جی فاکس می‎ گوید «من حتی به عنوان یک کودک فردی غیر عادی بودم. خیلی زود توانستم خواندن و صحبت کردن را یاد بگیرم. شاید به نسبت سایر کودک‎ ها بیشتر کنجکاو بودم. من کمی بیشتر برونگرا بودم.»

از جمله افراد متقاعد کننده مشهور دیگر می‎ توانیم آلفرد هیچکاک ، هری هودینی ، مریل استریپ و رایان سیکرست را نام ببریم.

ESFP مشهور به تیپ سرگرم‎کننده – مریلین مونرو

افراد «سرگرم‎ کننده» عاشق این هستند مرکز توجه باشند و در حفظ رضایت و شادی مخاطبان خود مهارت دارند. آ ن ‎ها هیجان و حرکت را دوست دارند و به ندرت تنها دیده می ‎شوند. برای این دسته از افراد، جهان عرصه نمایش است.

بازیگر آمریکایی مریلین مونرو می‎ گوید «به یک دختر کفش ‎های مناسبی بدهید تا بتواند جهان را فتح کند.» البته خود او هرگز جهان را فتح نکرد، شاید به این علت که کفش‎ های پاشنه بلند برای تسخیر دنیا کفش مناسبی نیستند!

از جمله سایر سرگرم‎ کنندگان مشهور می ‎توانیم کوئنتین تارانتینو، بیانسه، استیون اسپیلبرگ، لئوناردو دی کاپریو و جاستین بیبر را نام ببریم.

ISTP مشهور به تیپ صنعتگر – بروس لی

«صنعتگران» همیشه وارد ماجراجویی‎ های هیجان ‎انگیزی می‎ شوند. آن‎ ها افرادی با سطح مهارت فنی بسیار بالا هستند و می ‎توانند یک خانه بسازند یا در ورزش رزمی کنگ ‎فو به مهارت استادی برسند (یا در آن واحد در هر دو خوب هستند!)

بروس‎لی استاد هنرهای رزمی می‎  گوید «اگر برای هر کاری که انجام می‎ دهید محدودیت فیزیکی یا چیز دیگری قائل شوید، چنین محدودیتی به کار و زندگی شخصی ‎تان توسعه خواهد یافت. چیزی به اسم محدودیت وجود ندارد. آن ‎ها تنها سطوح صاف و بدون تغییری هستند که نباید آن‎ جا بمانید و باید فراتر از آن‎ ها بروید.»

از جمله صنعتگران مشهور دیگر می ‎توانیم به الن پیج، اسکارلت جوهانسون، فرانک زاپا، مایلز دیویس، تام کروز، وودی آلن و امینم اشاره کنیم.

ISFP مشهور به تیپ هنرمند – جان تراولتا

طبیعتا افراد «هنرمند» اشخاصی خلاق هستند و شدیدا زیبایی را تحسین می‎ کنند. آن‎ ها زندگی درونی غنی دارند و سریعا سعی می‎ کند ترندها و مدهای جدید را امتحان کنند.

جان تراولتا بازیگر آمریکایی و فردی که مشتاق امتحان مدل موهای مختلف است می ‎گوید «اوه درست است، رقص بخشی از روح من است. از آن لذت می ‎برم، باعث شادی مردم و خود من می‎ شود.»

از جمله هنرمندان مشهور دیگر (و البته تعداد زیادی از آن‎ها وجود دارد) می ‎توانیم دیوید بویی همیشه دوست‎ داشتنی، لیدی گاگا، میک جگر، جیمی هندریکس، رایان گاسلینگ و آوریل لوین را نام ببریم.

ENTJ  مشهور به تیپ رئیس – پاتریک استوارت

طبق تست MBTI افراد دارای تیپ شخصیتی «رئیس»، ذاتا رهبر هستند و از این قضیه آگاهی دارند. آن‎ ها در نظم دادن به گروه ‎های بزرگ مهارت بالایی دارند و از بیان افکار خود خجالت نمی‎ کشند، به ویژه زمانی که راه حل‎ های بزرگی به ذهن آن ‎ها خطور پیدا می ‎کند.

بازیگر بریتانیایی پاتریک استوارت می‎ گوید «من هرگز سال‎ های نوجوانی نداشتم. حدس می ‎زدم چون بیشتر از هر کسی که اطراف من وجود داشت بیشتر به چشم یک بزرگسال به من نگاه می‎ کردند.»

از جمله روسای مشهور دیگر می‎ توانیم دیوید لترمن، جورج کلونی و آدل را نام ببریم.

INTJ مشهور به تیپ استراتژیست – جین آستن

این دسته از افراد طبق تست MBTI جزو اشخاص شدیدا متفکر و ملاحظه‎ نگر قرار می‎ گیرند و بخش زیادی از زندگی آن‎ ها صرفه برنامه‎ ریزی و اجرای این برنامه‎ ها می‎ شود، آن ‎ها به جهان مانند یک صفحه بزرگ شطرنج نگاه می‎ کنند. آن ‎ها ذاتا رهبر هستند ولی ترجیح می‎ دهند در سایه یا پس زمینه بمانند. به عنوان سرگرمی آن ‎ها ترجیح می‎ دهند از گفتگوهای پر شور و عمیق لذت ببرند تا مهمانی ‎های شلوغ و پر سر و صدا.

نویسنده بریتانیایی جین آستین می‎ گوید «به نظر من یک همراه خوب فردی باهوش و آگاه است که بتوان با او گفتگویی عالی داشت، اسم چنین چیزی را من یک همراهی عالی می‎ گذارم.»

از جمله استراتژیست‎ های مشهور دیگر می ‎توانیم به افرادی اشاره کنیم که هرگز فکرش را نمی‎ کردید مانند اسحاق نیوتن، مارک زاکربرگ، ایلان ماسک، نیکولا تسلا، استفان هاوکینگ، جیمز کمرون و راسل کرو که بدون شک به راحتی توانسته است نقش ریاضیدان مشهور جان نش را در فیلم «یک ذهن زیبا» بازی کند.

ENFJ مشهور به تیپ مربی – جانی دپ

تیپ‎ های شخصیتی «مربی» افرادی کاریزماتیک هستند که در پیش دیگران فوق ‎العاده مشهور و خونگرم دیده می ‎شوند. آن‎ ها دوست دارند به رشد دوستان خود کمک کنند و به پتانسیل کامل خود برسند و شدیدا دیگران را تشویق می ‎کنند.

بازیگر آمریکایی جانی دپ می‎ گوید «زمانی که کودک شما پا به این جهان می ‎گذارد، خرواری از چیزهای مختلف و مهم روی سر شما خراب می‎ شود. مثل این است که دلیل زیستن خود را متوجه می ‎شوید.»

از جمله مربیان مشهور دیگر می‎ توانیم به اپرا وینفری، مورگان فریمن، بونو و احتمالا یودا (شخصیتی خیالی در مجموعه حماسی جنگ ستارگان) اشاره کنیم.

ENFP مشهور به تیپ حامی – دکتر تئودور سوس گایزل (دکتر سوس)

افراد دارای تیپ شخصیتی «حامی» ارزش‎ های قوی دارند و هر کاری که بتوانند برای پیشرفت جهان انجام می‎ دهند. آن  ‎ها برای اظهار و بیان خودشان یک استعداد طبیعی دارند و به راحتی افکارشان را می‎ گویند و برای ایجاد یک تفاوت نهایت تلاش خود را نشان می‎ دهند.

نویسنده آمریکایی دکتر سوس می ‎گوید «تا زمانی فرد دیگری مانند شما اهمیت زیادی برای دنیا قائل نشود، هیچ چیز بهتر نخواهد شد.»

از جمله حامیان مشهور دیگر می ‎توانیم به هانتر اس. تامپسون، مارک تواین، اسکار وایلد، رابین ویلیامز و متخصص روابط جری ساینفلد اشاره کنیم.

INFJ مشهور به تیپ محرم راز – شرلی تمپل بلک

این تیپ شخصیتی بسیار نادر است (تنها 1 درصد جمعیت را به خود اختصاص می‎ دهند) و افرادی آرام و مراقب هستند و تمام تلاش خود را می‎ کنند تا به همه چیز نظم و هارمونی ببخشند. افرادی که مشکل دارند طبیعتا پیش یک فرد INFJ می ‎روند چون او با همدردی خود نشان می‎ دهد شنونده ‎ای عالی است.

بازیگر آمریکایی شرلی تمپل می‎ گوید «بسیاری از ما باید در مقامی قرار بگیریم تا صلح را در جهان جاری کنیم.»

از جمله سایر افراد مشهور با ویژگی محرم راز می ‎توانیم به افلاطون، جوآنا نیوسام و سوفیان استیونز اشاره کنیم که یقینا باید همگی با یکدیگر باید چند آهنگ فولک راک فلسفی بنویسند.

INFP مشهور به تیپ رویاپرداز - جی. کی رولینگ

اگر در تست MBTI شرکت کنید و نتیجه آن شما را INFP نشان دهید باید بگوییم رویا پرداز هستید. «رویا پردازان» قوه تخیل فوق‎ العاده قوی دارند و اغلب اوقات برای زبان و هنر مهارت دارند. آن ‎ها افرادی بسیار ایده ‎آل گرا محسوب می ‎شوند و یک حس ذاتی از شگفتی در خود دارند.

جی. آر. آر. تالکین نویسنده بریتانیایی می ‎گوید « هر چه از طلاست درخشان نیست، هر که سرگردان است گم گشته نیست، آن که پیر است و نیرومند پژمرده نمی ‎شود، ریشه‎ های عمیق را سرما نمی‎ زند.»

از جمله رویا پردازان مشهور دیگر می ‎توانیم جی. آر. آر. تالکین ، ویرجینیا وولف، وینسنت ون گوگ و ویلیام شکسپیر را نام ببریم.

جهت اطلاع از فراوانی جمعیت انواع تیپ های شخصیتی، سطح درآمد، درصد بیکاری و سطح تحصیلات انواع تیپ های شخصیتی براساس نمونه های آماری بین المللی مشاهده اینفوگراف تیپ های شخصیتی MBTI را توصیه می کنیم.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.

    (3 سال قبل)
خوب
سین دال
سین دال    (3 سال قبل)
خوشحالیم که این مطلب شخصیت شناسی در تست MBTI مورد توجه شما بود.