این مهارت ها را در خود تقویت کنید تا در شغل خود بدرخشید

1398/04/02 10:09 AM - 4 سال قبل


تا حالا در مورد این موضوع صحبت می کردیم که مدیران باید مهارت‎ های نرم تیم خود را توسعه دهند، ولی به عنوان یک عضو تیم شما می‎توانید خودتان نیز اقداماتی انجام دهید. چرا باید مهارت های نرم خود را توسعه دهید؟ این مهارت‎ها به گفته برخی از افراد، اگر نگوییم بیشتر، به همان مقدار مهارت‎های سخت شما مهم هستند.

برای دستیابی به یک شغل معمولا باید یک سری پیش ‎نیازهای فنی را داشته باشید. جوشکارها به دانش جوشکاری و توانایی فنی نیاز دارند. مهندسان باید مدرک مهندسی بگیرند. ادمین ‎های شبکه باید مهارت‎های پایه کامپیوتری را بدانند. اما جدا از مدرک، کدام مهندس موفق ‎تر خواهد بود؟ مهندسی که کار را به دست آورده است اما به سختی اشتباهات خود را می‎پذیرد یا فردی که تلاش زیادی از خود نشان می‎دهد و همکاران خود را تشویق می‎کند؟

مهارت های سخت شما ممکن است باعث شوند از در عبور کنید، اما مهارت های نرم شما درهای فرصت بیشتری را برای شما باز خواهند کرد.

مهارت های نرم طیف وسیعی از ویژگی ‎های فردی را در بر می‎گیرند که ذات آن‎ها با موضوعات فنی همخوانی ندارد. یک فرد می‎‎تواند مهارت‎ های نرم مثبت فراوانی داشته باشد و در این مطلب قصد داریم به 5 مورد از آن‎ها اشاره کنیم که برای رشد شغلی‎ تان مهم هستند.

لینک آزمون هوش هیجانی برای سنجش مهارت های نرم

ذهنیت مناسب برای فعالیت در تیم

اکثر شغل‎ها به درجه ای از همکاری نیاز دارند، در حقیقت موفقیت یک شرکت به ندرت در گروی انجام یک کار به تنهایی توسط یک نفر است. توانایی شما در همکاری مناسب با سایرین به همراه یک نگرش مثبت می‎تواند جایگاه شما را در شرکت مستحکم یا متزلزل کند. توانایی در همکاری با سایرین کیفیت کار شما را تقویت می‎کند.

استقبال از انتقادها

توانایی یک فرد در استقبال از انتقادها یک ویژگی حیاتی برای رشد افراد به ویژه در یک وظیفه شغلی جدید است. هدف این انتقاد و بازخوردها تنها کمک به شما است تا بهترین تلاش خود را نشان دهید و انتخاب یک حالت دفاعی تنها در دراز مدت به شما آسیب خواهد زد.

نکته کلیدی این است که با یک نگرش مثبت و رفتار مهربانانه درگیر گفتگوهای انتقادی شوید. تنها هدف این گفتگوها دریافت بازخورد سازنده ‎ای است که می‎تواند به شما کمک کند به اهداف خود به شکل موثرتری برسد.

ذهنیت رشد

ذهنیت رشد دوش به دوش استقبال از انتقادها پیش می ‎رود و به معنای توانایی ارزیابی مهارت‎ها و توانمندی‎ هایتان است تا ببینید چطور می‎توانید بهتر شوید و پیشرفت کنید. به جای این که به موانع و چالش‎ ها با دید شکست‎ هایی کامل بنگرید، آن‎ها را فرصت‎ هایی بدانید که به شما کمک می‎کنند نکات ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

سازگاری با تغییرات

شغل، شرکت، محیط کاری و حوزه صنعتی فعالیت شما همیشه در حال تغییر هستند. یک نگرش و برخورد مثبت نسبت به تغییر می‎تواند تاثیر قابل توجهی از خود به جا بگذارد. مهم است نه تنها تغییر را بپذیرید بلکه از آن استقبال کنید؛ از شما به عنوان یک رهبر و الگو در شرکت یاد خواهند کرد.

حل مساله

کاملا این امکان وجود دارد در سراسر دوران فعالیت شما مسائل به خوبی پیش نروند. می‎توانید با شاکی شوید یا از خود واکنش نشان دهید. اقدام به حل مشکل و بررسی چالش‎ ها چیزی است که توجه سایرین را به شما جلب خواهد کرد و در پیش کارفرما یک کارمند مهم و حیاتی می‎شوید.

صحبت در مورد توسعه مهارت های نرم برای پیشرفت شغلی یقینا از انجام آن ساده ‎تر است. برای توسعه فردی به تعهد، میل و تلاش آگاهانه نیاز است ولی چیزی که تمامی آن‎ها را در ترکیب با یکدیگر قرار می‎دهد یک نگرش و طرز رفتار مثبت است.


شخصیت شناسی توسعه فردی کارگاه مهارت های نرم مدیریت مسیر شغلی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.