فهرست افراد مشهور برونگرا بر اساس تست MBTI

1398/04/03 9:56 AM - 4 سال قبل


طی سالیان اخیر، کارشناسان تست MBTI (مایرز بریگز) برای مشخص‎ سازی تیپ شخصیتی افراد مشهور آن‎ها را مورد تحلیل قرار داده ‎اند. با آن که بسیاری از افراد مشهور، چه در گذشته و چه حال، هرگز در یک تست شخصیت‎ شناسی شرکت نکرده ‎اند، روان شناسانی که در مورد تیپ‎ شناسی (Typology) اطلاعات دارند، معتقد هستند که آن‎ها نتیجه آزمون شخصیت‎ شناسی این افراد را می‎ دانند.

اکثر سیاستمداران، افراد فعال در حوزه سرگرمی و رهبران سازمان‎ های بزرگ برونگرا هستند. افراد درونگرا معمولا متفکران و افراد پیچیده‎ ای هستند که در بین عموم می‎توانند جذاب باشند ولی در زندگی شخصی خود افرادی ساکت دیده می‎شوند و به آسانی دسته‎ بندی نمی‎شوند. در این مطلب قصد داریم افراد مشهور برونگرا براساس نتایج آزمون MBTI را نام ببریم.

ENTJ: بیل گیتس

برونگرا، شهودی، منطقی و قضاوتی

فردی با تیپ شخصیتی ENTJ شخصیت یک «رهبر» را دارد، بیل گیتس همیشه فردی قاطع با رفتاری استراتژیک بوده است، فردی که دوست دارد ایده‎ های قدیمی را به چالش بکشد و سایر افراد را به اهداف خود جلب کند. افراد دارای تیپ شخصیتی ENTJ می‎توانند سخت‎ گیر باشند ولی آن‎ها همچنین منصف و بی طرف هستند. بیل گیتس براساس مهارت‎های رهبری و توانایی خود در نوآوری یک امپراتوری به وجود آورد.

ENFJ: اپرا وینفری

برونگرا، شهودی، احساسی و قضاوتی

اپرا وینفری با تیپ شخصیتی ENFJ یعنی برونگرا و مشتاق خود انسان‎ها را می‎شناسد و درک می‎کند. او فردی وقت‎ شناس، با ادب و ماهر در سخن گفتن است. افراد داری تیپ شخصیتی ENFJ مهارت‎های ارتباط بین فردی بالایی دارند تا افراد را مجبور کنند به دنبال ملحق شدن به آن‎ها باشند و باعث شوند کارها به انجام برسند.

یک فرد دارای تیپ شخصیتی ENFJ فردی ایده ‎آلیست و مهربان است و در هر کاری که انجام می‎دهد صداقت را نشان می‎دهد.

ESTJ: مارگارت تاچر

برونگرا، حسی، منطقی و قضاوتی

افراد دارای ویژگی «سرپرست» تیپ شخصیتی ESTJ دارند، مارگارت تاچر اولین نخست وزیر انگلستان، یک زن قاطع و منظم بود. همانند با اکثر افراد با تیپ شخصیتی ESTJ، تاچر فردی بی طرف، سر راست و اغلب اوقات با رفتاری غیر شخصی بود. او براساس منطق و درس از تجربیات گذشته اعمال و رفتار خود را برنامه ‎ریزی می‎کرد و در هر مرحله به پیشرفت نظارت داشت.

ESFJ: باربارا والترز

برونگرا، حسی، احساسی و قضاوتی

باربارا والترز به عنوان یک ESFJ سازگار، وقت شناس و با ادب و یک ستاره در رسانه آمریکا است. مهربانی و توجه کامل به جزئیات ویژگی‎های برجسته او هستند. این تیپ شخصیت «مراقب» هستند و برای هماهنگی و نظم ارزش زیادی قائل می‎شوند. میل به همکاری و طبیعت افراد ESFJ سایر افراد را تشویق و متقاعد می‎کند احساسات خود را پیش آن‎ها بیان کنند و آن‎ها برای احساسات و نیازهای افراد احترام قائل می‎شوند.

ESFP: استیون اسپیلبرگ

برونگرا، حسی، احساسی و ادراکی

استیون اسپیلبرگ کارگردان مشهور آمریکایی تیپ شخصیتی ESFP دارد یعنی یک «سرگرم ‎کننده» است. اسپیلبرگ به واسطه فیلم‎ های بسیار معروفی که ساخته است در کشورهای زیادی مشهور است. او فردی برون گرا، انعطاف ‎پذیری و مشاهده‎ گر است. او همانند با اکثر افراد ESFP با نگاه ساده‎ ای که به زندگی دارد در مورد وقت و پول خود سخاوتمندانه عمل می‎کند.

ENTP: باراک اوباما

برونگرا، شهودی، منطقی و ادارکی

باراک اوباما براساس تست مایرز بریگز با تیپ شخصیتی ENTP فردی رک، خلاق و تحلیل‎ گر است. افراد ENTP سازگار هستند و برای درک نیاز سایرین یک حس ششم دارند و به افراد کمک می‎کنند. مهارت‎ های بین فردی این تیپ شخصیت سایرین را جذب می‎کند. آن‎ها برای این که به اهداف خود برسند می‎توانند افراد را با یکدیگر متحد کنند که در این جهت قدم بردارند.

ENFP: والت دیزنی

برونگرا، شهودی، احساسی و ادارکی

والت دیزنی به عنوان یک تیپ شخصیتی ENFP فردی خلاق و مستقل (کاملا مطابق با نتایج تست مایرز بریگز این افراد) و پیشرو در ساخت کارتون بود. او مانند اکثر افراد دارای تیپ ENFP فردی سازگار، خردمند و زیرک بود. توانایی او در برقراری ارتباط و همدردی با دیگران اکثر اوقات خالصانه بود، چیزی که در بین شخصیت ‎های مختلف و وسیع کارتون‎های او دیده می‎شود.

ESTP: جان اف. کندی

برونگرا، حسی، منطقی و ادارکی

یک تیپ شخصیتی ESTP فردی «ترویج ‎دهنده» نامیده می‎شود و جان اف.کندی فردی متقاعد ‎کننده، پر انرژی و با نگرشی ساده به زندگی بود. این تیپ شخصیتی آزمون مایرز بریگز فردی اهل عمل و عمل‎ گرا است و همیشه دوست دارد به هر اتفاقی که رخ می‎ دهد ملحق شود. کندی در سیاست ‎های خود فردی رک بود و سعی می‎کرد با افرادی که اطراف او حضور دارند با ادب برخورد کند و کلمات را هنگام حرف زدن سانسور نکند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.