12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENTP

1400/06/22 6:07 PM - 2 سال قبل


در این مطلب قصد داریم برخی از به یاد ماندنی ترین و نمادی ترین شخصیت های دنیای سینما و ادبیات با تیپ شخصیتی ENTP را معرفی کنیم. تعدادی از آن ها نمونه بارز یک ENTP سالم هستند، در صورتی که عده ای دیگر نیمه تاریک این تیپ شخصیتی را به نمایش می گذارند. پس تا انتها همراه تست و تایپ باشید. حتما در تست شخصیت شناسی MBTI شرکت کنید تا تیپ خودتون را دقیق بشناسید. 

1. تونی استارک (مرد آهنی) در دنیای سینمایی «مارول»

تونی استارک همیشه با ایده های هوشمندانه خود ما را شگفت زده می کند. ایده های او می توانند آینده را به جایی بهتر تبدیل کنند. اما مانند دیگر ENTP ها ممکن است به خاطر غلیان احساساتش دچار مشکل شود.

تونی استارک در بدترین شرایط نیز می تواند راهی برای خروج از مخمصه بیابد. او در حقیقت وقتی حس می کند که دیگر هیچ راه فراری ندارد، بهتر و خلاقانه تر می تواند فکر کند.

بسیاری از ENTP ها مانند تونی در شرایط سخت شکوفا می شوند و ایده های خلاقانه ای را پرورش می دهند.

2. جوکر در فیلم «بتمن: شوالیه تاریکی»

جوکر دائما در اطراف خود، ایده ها و اتفاقاتی را که ممکن است رخ دهند [U1] می بیند. درست است که ایده ها و انگیزه های او وحشیانه و دیوانه وار به نظر می رسند اما باید قبول کنیم که در تمام انتخاب ها و تصمیم های او نبوغ خاصی وجود دارد.

او می تواند به راحتی حس کند در مکانی که حضور ندارد چه اتفاقاتی می افتد. همچنین به کمک شهودی و برونگرا بودن خود می تواند مردم را بشناسد و از افکار و انگیزه های آن ها با خبر شود.

جوکر، خارج از چارچوب فکر می کند. او در حالی که ممکن است به نظر برسد دارد با ذهن دیگران بازی می کند و مزخرفات می گوید، اما در حقیقت طبق اصول منطقی خاص خودش پیش می رود. به نظر می رسد که هیچ کس به جز خود جوکر نمی تواند از این اصول متفاوت پیروی کند.

3. اوسامو دازای در انیمه «سگ‌های ولگرد بونگو»

دازای خلاق و مبتکر است و به قوانین اهمیتی نمی دهد. او به طرز عجیبی از تمام تلاش هایش برای خودکشی نجات پیدا می کند و می تواند پیچیده ترین رازها و جنایات را حل کند.

او شوخ طبعی خاصی دارد و بی پروا اما هوشمندانه سخن می گوید. این رفتار او، همکارانش را بسیار عصبی می کند. دازای، با وجود داشتن مغزی بسیار فعال به عنوان یک ENTP تنبل شناخته می شود.

هوش و زکاوت دازای همواره به او کمک می کند نقطه ضعف نقشه های دشمنانش را شناسایی کند. او از هوش خود همچنین برای شوخی های زیرکانه خود استفاده می کند.

تست شخصیت شناسی نوجوانان MBTI تستی است که برای نوجوانان 12 تا 17 ساله طراحی شده است. با این تست می توانید به شخصیت خود پی ببرید.

4. جک اسکلینگتون در انیمیشن «کابوس قبل از کریسمس»

جک جادو شده است و مجبور است ایده های جدید را دنبال کند و هر روز برای زندگی خسته کننده خود عزاداری می کند. او به یک تغییر اساسی نیاز دارد و به دنبال مفهوم کریسمس می گردد. او برای درک هر چه بهتر کریسمس، سعی می کند تمام جزئیات و تعاریف را بیاموزد.

جک مانند دیگر ENTP ها، از روش های حقیقی و آزمایش شده کارها خسته می شود. پس می خواهد هر طور شده در زندگی خود تفاوت ایجاد کند و تجربیات و دیدگاه های جدید کشف کند.

5. فرد و جورج ویزلی از سری کتاب ها و فیلم های هری پاتر

فرد و جورج ویزلی باهوش و بازیگوش هستند و روحیه گستاخ و آزاد یک ENTP واقعی را به تصویر می کشند. فرد و جورج بسیار جاه طلب هستند و در هاگوارتز به جای این که به دنبال نمرات عالی باشند، می خواهند شغل و بیزینس خود را داشته باشند.

ایده های جدید فرد و جورج را به هیجان می آورند و به آن ها در ساختن جادو و طلسم های جدید کمک می کنند که فروش خوبی دارند. فرد و جورج به آسانی می توانند افکار مردم را بخوانند و با شوخ طبعی و اخلاق خاص خود آن ها را مجذوب خود کنند.

فرد و جورج هنگام تصمیم گیری، منطق را در اولویت قرار می دهند. آن ها بیشتر از این که دیگران را خوشحال کنند و انتظارهای[U2] آن ها را برآورده کنند، روی رسیدن به اهداف خود و آزمایش مفاهیم و ایده های تازه تمرکز می کنند.

6. ویلی وانکا در فیلم «ویلی وانکا و کارخانه شکلات سازی»

ویلی وانکا خلاق و باهوش است و بیشتر روی نبوغ و نوآوری تمرکز دارد تا ارتباط برقرار کردن با مردم. او به خوبی می داند برای همسو شدن با هدف خود، باید فرد خلاق دیگری را پیدا کند تا بتواند کارخانه را به خوبی مدیریت کند.

او جهان را به شکل متفاوتی می بیند و هرگز خود و ایده هایش را محدود نمی کند. او هیچوقت به غیرممکن بودن کارها فکر نمی کند و باور دارد که می تواند از پس هر کاری بربیاید.

وقتی ویلی اختراعی انجام می دهد، احساس می کند زندگی در تمام وجودش جریان دارد. در واقع او تنها به خاطر ایده های ناب و اختراعات خود نفس می کشد.

ممکن است اختراعات او از نظر بسیاری افراد مسخره به نظر برسند، اما ویلی با انتقاد هیچ مشکلی ندارد. او روحیه مستقلی دارد و همواره به راه خود ادامه می دهد و هیچ کس نمی تواند جلوی پیشرفت او را بگیرد.

7. مریادوک برندی‌باک در «ارباب حلقه ها»

در سری فیلم های «ارباب حلقه ها»، مری و پیپین نقش مثبتی ندارند و می توان آن ها را خائن تلقی کرد. با این حال، مری بسیار واقع بین و عملگرا است.

مری مانند هر ENFP دیگر، برای هر چیزی آماده است. کنجکاوی مری همواره به او کمک می کند هنگام هرج و مرج و مشکلات، شجاع و سرسخت باشد. درست است او به دنبال تفریح و ماجراجویی می گردد اما از موقعیتی که در آن قرار گرفته، آگاهی کامل دارد.

8. آقای پاتس در کتاب «چیتی چیتی بنگ بنگ»

آقای پاتس، از میل ذاتی خود برای کاوش و آزمایش، برای ساختن یک زندگی بهتر برای فرزندانش استفاده می کند. او خارج از چارچوب فکر می کند. او کسی نیست که احساساتش را با هر کسی در میان بگذارد.

کارکرد Ti یا تفکر تحلیلی و کارکرد Ne یا دیدگاه خلاقانه، نقش زیادی در شخصیت آقای پاتس دارند. آقای پاتس کاریزما و جذابیت خاصی دارد. این کاریزما در کسانی که کارکرد Fe دارند بسیار دیده می شود.

9. تیریون لنیستر در «بازی تاج و تخت»

تیریون لنیستر روحیه مستقل و استراتژیکی دارد. او با بصیرت است و به خوبی می داند که چگونه از هوش خود برای ایستادن بین افرادی که او را دست کم می گیرند استفاده کند.

او مانند اکثر افراد دارای تیپ شخصیتی ENFP، به مقام و جایگاه اهمیت نمی دهد و برای خانواده سلطنتی به قدر کافی ارزش قائل نیست. او بیشتر وقت خود را با افراد عادی که با خانواده سلطنتی در ارتباط هستند، می گذراند.

او را می توان تنها شخصی دانست که در مورد مشکلاتش مستقیما با جافری لنیستر صحبت می کند. تیریون به عنوان دایی جافری پادشاه، این اجازه را به خود می دهد که وقتی در موضوعی زیاده روی کرد به او سیلی بزند.

ENTPها قادر به درک درجه و مقام هستند اما از شورش علیه آن ها یا بحث های منطقی با طرفدارانشان نیز لذت می برند. راهبرد مبتکرانه همراه با حس شوخ طبعی تیریون، او را به یکی از به یادماندنی ترین ENTPها در تاریخ سینما تبدیل می کند.

10. فلیبگ در سریال «فلیبگ»

فلیبگ تیزبین و جذاب است. او غم و اندوه، شرم و شور و اشتیاق زندگی را به طرز بسیار زیبایی به تصویر می کشد. رفتارهای او مانند اکثر زنان دارای تیپ شخصیتی ENTP، مانند زنان معمولی نیست و از نظر عموم مردم قابل قبول شمرده نمی شود.

او دوست دارد آزادانه و رها از قید و بند تصمیم بگیرد و دیدگاه هایی که در ذهن می پروراند، تفکرات عجیبی هستند که مردم را متعجب می کنند.

فلیبگ شخصیت خاصی دارد و می توان گفت بسیاری از زنان ENTP، مانند او نیستند. او فردی است که ویژگی های ناسالم تیپ خود را دارد. با این حال، بسیاری از ENTPها با حس شوخ طبعی بی نظیر او و شیوه ای که انسان ها را با دیدن ظاهرشان می شناسد، ارتباط برقرار می کنند.

با انجام تست شخصیت شناسی MBTI از بسیاری از جنبه های شخصیتی خود مطلع شوید.

11. رینتارو اوکابه در مجموعه «اشتاینر گیت»

رینتارو اوکابه مبتکر و کنجکاو است. او خود را یک دانشمند دیوانه می داند و بنیانگذار آزمایشگاه ابزارهای آینده است. او در این آزمایشگاه برای دفاع از خودش، کشف حقایق و محافظت از دوست دوران کودکی اش خارج از چارچوب فکر می کند.

دنیای او پر از ایده ها و اتفاقات جدید است. اوکابه از حس شهودی و کنجکاوی خود برای اختراع ابزارهای جدید و آزمایش های سفر در زمان بهره می برد.

12. جف وینگر در سریال طنز «اجتماع»

جف نماد یک ENFP حساس و باهوش است که می تواند بدون رعایت و توجه به قوانین در زندگی موفق شود. شوخ طبعی و جاه طلبی او باعث می شود بتواند به آسانی از موقعیت ها و فرصت های [U3] موجود بهره ببرد و شخص مطرح و برجسته ای شود.

با این حال، بی توجهی او به احساسات و استفاده ابزاری او از مردم، گاهی باعث می شود با گروه خود و دیگر دانش آموزان اختلاف پیدا کند. سریال اجتماع، دوران رشد و بلوغ جف را به خوبی نشان می دهد. در طول سریال، او می آموزد که به احساسات ارزش دهد و آن ها را نسبت به اهدافش در اولویت قرار دهد.


لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP



mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.