شخصیت ‌های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP

1400/07/27 10:40 PM - 2 سال قبل


در این مطلب، به معرفی و بررسی ویژگی ‌های چند شخصیت دنیای سینما و ادبیات با تیپ شخصیتی ESTP می ‌پردازیم. افراد این تیپ شخصیتی برونگرا، حسی، منطقی و ادراکی هستند.

آن ‌ها اجتماعی و عملگرا هستند و از وقت گذراندن با دوستان خود لذت می ‌برند. آن ‌ها سعی دارند بر زمان حال تمرکز کرده و به جزئیات قضایا توجه کنند. منطق در زندگی این افراد، نقش بسیار مهمی بازی می ‌کند.

می ‌توان گفت آن ها هنگام تصمیم ‌گیری می‌ توانند چشم خود را روی احساسات و عواطف خود ببندند و به واقعیت ها توجه کنند. آن ‌ها همچنین از برنامه‎ریزی بیش از حد فراری هستند و دوست دارند ابتکار به خرج دهند.

با تست و تایپ در ادامه مطلب همراه باشید تا با این افراد اجتماعی، سرگرم‌ کننده و با انرژی بیشتر آشنا شویم. اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، پیشنهاد می کنیم تست مایرز بریگز یا MBTI را انجام دهید.

شخصیت های ESTP به عنوان کارآفرین نیز شناخته می شوند. این افراد کاریزماتیک در دنیای سینما و ادبیات کمی خشن و سرد و گاهی خنده دار به نظر می رسند.

با این حال، می توانیم با شخصیت های داستانی این تیپ شخصیتی به دلیل وجود نقص هایی خاص، به راحتی ارتباط برقرار کنیم. این افراد همچنین حس ششم نسبتا قوی دارند و می توانند خوب یا بد بودن چیزی را تشخیص دهند.

ESTP ها بیش از حد نگران گذشته یا آینده نیستند و این ویژگی در بسیاری از شخصیت هایی که در این مطلب ذکر خواهد شد دیده می شود. آن ها همچنین از خود بسیار مطمئن هستند.

1. الیور کوئین در سریال کماندار

الیور کوئین یکی از شخصیت های ESTP بسیار معروف در دنیای فیلم و سریال است. او به تجربه خود از جهان اهمیت فراوانی می دهد و برای زندگی کردن اشتیاق بالایی دارد.

الیور در ابتدای سریال وقت خود را در مهمانی ها می گذراند و به عیاشی و خوش گذرانی می پردازد. او تمام این کارها را برای کسب تجربه و اطلاعات بیشتر در مورد محیط اطراف خود انجام می دهد.

بسیاری از افراد با تیپ شخصیتی ESTP می توانند به راحتی با الیور ارتباط برقرار کنند. الیور مانند بسیاری از دیگر ESTP ها عملگرا است و بیش از آن که به عنوان یک فرد متفکر یا احساساتی شناخته شود، مرد عمل است.

با توجه به کارکرد حسی برونگرای الیور، ممکن است متوجه میزان بالای هوش هیجانی او شویم. این ویژگی به احتمال زیاد باعث قدرت بالای او در مشاهده و آگاهی از اطراف می شود.

2. فرانک ابگنیل در فیلم سینمایی اگه می تونی منو بگیر

فرانک ابگنیل در این فیلم یک شیاد و کلاهبردار است که علاوه بر دروغگویی، دزدی نیز می کند. او با زیرکی و مهارت می تواند به مدت طولانی از مقامات پنهان شود و فرار کند.

او مانند بسیاری از ESTP ها به هیجان و تعقیب و گریز اعتیاد دارد و دائما به دل دردسرها و موقعیت های خطرناک جدید می رود تا خود را به چالش بکشد.

کارکرد حسی یک ESTP به او اجازه می دهد رفتار و طرز برخورد دیگران را به خوبی مشاهده و بررسی کند. این ویژگی به او اجازه می دهد به راحتی بتواند جرائم مختلفی مرتکب شود. او در کلاهبرداری و دورویی مهارت خاصی دارد.

توانایی تفکر درونگرای فرانک به او این اجازه را می دهد تمام مهارت های خود را به کار گیرد تا بتواند از چالش های پیش رو سربلند بیرون آید. او همچنین برای پشت سر گذاشتن مشکلاتش به شرایط و متغیرهای محیط خود توجه می کند.

3. الینور شرلستروپ در سریال جای خوب

الینور شرلستروپ در ابتدای سریال بسیار عملگرا بوده و طرفدار موضوعات و مفاهیم انتزاعی نیست. او در طول داستان رشد و بلوغ قابل توجهی دارد.

الینور به دلیل رفتارهای خودخواهانه اش، دچار مشکلات فراوانی می شود. سپس با یک استاد فلسفه آشنا می شود که به او کمک می کند تا بفهمد چگونه انسان بهتری باشد.

او تلاش می کند با مفاهیم انتزاعی و فلسفی آشنا شود و یاد می گیرد به عواقب کارهای خود فکر کند و اهیمت دهد.

در حقیقت رشد شخصیتی او نیز مانند دیگر ESTP ها است. هرچند این افراد ممکن است شروعی خودخواهانه و نابالغ داشته باشند اما ذات بدی ندارند و می توانند تبدیل به فردی پرهیجان و خوب شوند.

کارکرد حسی برونگرای او باعث می شود در موقعیت های مختلف قرار گیرد و آن ها را تجربه کند. همان لحظه که از یک ماجرا جان سالم به در می برد، پا به ماجرای تازه و خطرناک دیگری بگذارد.

اگر تمایل به شناخت اضطراب ها، علت تمایلات خود و همچنین خشم یا نگرانی هایتان هستید، به شما انجام تست اینیاگرام با گزارش کامل را پیشنهاد می دهیم.

اغلب گفته می شود ESTP ها برای کلاس های درس و دانشگاه ساخته نشدند و با تجربه کردن شرایط و ماجراهای مختلف اقدام به یادگیری می کنند، نه کتاب ها.

النور نیز به طرز باورنکردنی از محیط پیرامون خود آگاهی دارد که یکی دیگر از نتایج کارکرد حسی او است. این ویژگی می تواند دلیل عمده توانایی او در فهمیدن وضعیت های خوب یا بد باشد.

النور با توجه به کارکرد تفکر درونگرای خود تمایلی به درک و در نظر گرفتن احساسات دیگران ندارد و ممکن است یک لحظه از روی هیجان خود تصمیمی بگیرد که دلیل شرایط بد او در ابتدای سریال است.

4. ایمی پوند در سریال دکتر هو

ایمی پوند، یکی از همراهان دکتر هو است که مدت زیادی منتظر دکتر بود تا همراه او ماجراجویی کند. این مووضع می تواند ویژگی های حسی ایمی را نشان دهد. او برای لذت بردن از زندگی خود به هیجان و تنوع نیاز دارد.

ایمی اغلب رفتارهایی جدید و خطرناک از خود نشان می دهد. او همچنین از کارهای خسته کننده و تکراری روزانه یا برنامه ریزی دوری می کند. ایمی پوند مانند دیگر ESTP ها تشنه تجربه ماجراهای هیجان انگیز است.

این تیپ شخصیتی از طریق تجربیات خود با جهان ارتباط برقرار می کند و معمولا به مفاهیم انتزاعی اهمیت نمی دهد. این افراد همچنین به محض کمبود تحرک و ماجرا خسته می شوند.

کارکرد تفکر درونگرای ESTP ها معمولا آن ها را به تصمیماتی خودخواهانه سوق می دهد که دیگران از آن ها رضایت ندارند. همچنین ممکن است تصمیمات آن ها بر اساس احساسات و نیاز آن ها به هیجان باشد.

بسیاری از افراد ESTP اغلب به همین علت متهم به خودخواهی می شوند، زیرا به نظر می رسد نیاز بیش از حدشان به ماجراجویی و تجربه و تفکر درونگرا باعث دوری آن ها از مردم می شود.

کارکرد تفکر درونگرا در تمام کارهای ایمی قابل مشاهده است. این ویژگی او را از افراد دور می کند و به سمت موقعیت ها و شرایط خطرناک می کشاند.

5. هان سولو در سری فیلم های جنگ ستارگان

هان سولو یک شخصیت ESTP نمادین و معروف در سری فیلم های جنگ ستارگان است. اگر این سری فیلم ها را دیده باشید، با بسیاری از ویژگی های او آشنا هستید.

او ترجیح می دهد مدام در تکاپو و فعالیت باشد که البته برای یک ESTP امری بسیار طبیعی است. زیرا احساسات برونگرا، یکی از غالب ترین کارکردهای شخصیت آن ها محسوب می شود.

معمولا ESTP ها ماجراجویی و تازگی را دوست دارند. این ویژگی در هان سولو نیز وجود دارد، زیرا همواره به دنبال ماجراجویی است و برای آدرنالین و خطر هر کاری می کند. بسیاری از ESTP ها با این ویژگی او ارتباط برقرار می کنند.

او به سیاست یا دین لوک اسکای واکر اهمیت چندانی نمی دهد و با بسیاری از دیگر شخصیت های فیلم متفاوت است، زیرا در زمان حال به سر می برد. هان مانند دیگر ESTP ها به دنبال چیزهایی که به او مربوط نمی شوند نمی رود و دوست دارد علایق خودش را دنبال کند.

او در لحظه عمل می کند و از بداهه گویی نیز لذت می برد. به ندرت دیده می شود مانند سایر تیپ های شخصیتی برای آینده خود برنامه خاصی داشته باشد یا حسرت گذشته خود را بخورد.

اگر از خواندن این مطلب لذت بردید، مطلب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESTP» نیز برای شما مفید خواهد بود.

دیگر افراد با تیپ شخصیتی ESTP

  • رایلا در انیمیشن سریالی شاهزاده اژدها
  • مت لبلانک در سریال اپیزودها
  • کانا آلبرونا در انیمه فری تیل
  • گلن کواگمیر در انیمیشن سریالی فمیلی گای
  • برایان اوکانر در سری فیلم‌های سینمایی سریع و خشن
  • ولی وست در سریال فلش
  • ایکومی میتو در انیمه جنگ غذاها
  • ترونوری کوگا در انیمه جنگ غذاها
  • ود در سریال گوشت تازه
  • لوگان هانتزبرگر در سریال تلویزیونی دختران گیلمور
  • مرسدس جونز در مجموعه تلویزیونی گلی
  • سانتانا لوپز در سریال وی
  • سانی کورلئونه در سری فیلم های سینمایی پدرخوانده
  • نیل ملندز در سریال دکتر خوب
  • کراولی در سریال فال نیک
  • هاروی بولاک در سریال گاتهام
  • استن پاینز در انیمیشن سینمایی آبشار جاذبه
  • والکری در دنیای سینمایی مارول
  • ژان فیلیپ در کمیک های مارول
  • رمی اتین در کمیک های مارول
  • هاتسومو در خاطرات یک گیشا
  • ارنست همینگوی در فیلم سینمایی نیمه شب در پاریس
  • ریچارد (ریک) اوکانل در فیلم سینمایی مومیایی
  • آرامیس در مجموعه تلویزیونی تفنگدارها
  • دنکی کامیناری در انیمه سریالی آکادمی قهرمان من
  • کیبا اینوزوکا در انیمه سریالی ناروتو: شیپودن
  • کیسمه هوشیگا در انیمه سریالی ناروتو: شیپودن
  • جان ویلوفبی در فیلم سینمایی عقل و احساس
  • استیو در مجموعه تلویزیونی بی شرم
  • مری مرستن در سریال شرلوک
  • راس هانمن در سریال سیلیکون ولی
  • بارت سیمپسون در انیمیشن سریالی سیمپسون ها

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INTP

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی INFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ISFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENTP 

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ

لیست شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.