15 فیلم سینمایی مورد علاقه INFJ ها

1401/02/07 12:57 AM - یک سال قبل


INFJ ها یکی از 16 نوع تیپ شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI و افرادی کم حرف، رهبری ذاتی و مستقل هستند. INFJ مخفف چهار کلمه درونگرا، شهودی، احساسی و قضاوتی است.

این افراد که که با نام حامی نیز در جامعه MBTI شناخته می شوند، با 1.5 درصد جمعیت کمیاب ترین تیپ شخصیتی در جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 1.6 درصد و در آقایان 1.2 درصد است. افرادی که با تیپ شخصیتی INFJ در ارتباط هستند، به خوبی می دانند که آن ها علاوه بر دلسوزی، درک و فهم بالایی دارند و می توانند متوجه احساسات دیگران شوند.

INFJ ها با دوستان، خانواده و سایر افراد مهم زندگی شان رفتاری سخاوتمندانه دارند و به آینده امیدوار هستند. شاید فکر کنید با توجه به این که INFJ نادرترین تیپ شخصیتی میان 16 تیپ شخصیتی مایرز بریگز است، یافتن فیلم هایی که دوست داشته باشند نیز دشوار خواهد بود.

اما در حقیقت چنین نیست. آن ها با توجه به تفکر و تخیل قوی و همچنین توجه به اخلاقیات مشهور هستند و همچنین علاقه زیادی به آینده دارند. این ویژگی ها باعث می شود INFJ ها از فیلم هایی با ژانر علمی تخیلی لذت ببرند.

ایده آل گرایی و علاقه آن ها به کمک به دیگران نیز باعث می شود بتوانند با قهرمان داستان ها بهتر ارتباط برقرار کنند و به پایانی خوش امیدوار باشند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 15 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی INFJ در ژانرهای مختلف بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم داستان ازدواج

فیلم سینمایی Marriage Story محصول سال 2019 در ژانر درام با بازی جذاب اسکارلت جوهانسون، آدام درایور و کارگردانی نوآ بامباک است.

در این فیلم که برنده جایزه اسکار سال 2019 شد، انرژی INFJ دیده می شود. چارلی و نیکول با بازی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون در تئاتر کار می کنند و شهود احساسی و ارتباطاتی دارند که INFJ ها بدون شک از آن لذت می برند.

لورا درن در نقش نورا، وکیل طلاق نیکول بود و تمام تلاشش را کرد تا او را از این ازدواج که هر روز شرایط دشوارتری داشت، نجات دهد. لورا درن برای بازی در این نقش جایزه اسکار گرفت.

تمام طول فیلم متوجه این موضوع خواهید بود که داستان ازدواج، روایتگر یک رابطه عاشقانه پیچیده است که شاید برای برخی کسل کننده و برای عده ای دیگر از افراد مانند INFJ ها جذاب باشد.

2. فیلم تقدیم به همه پسرانی که عاشقشان بودم

فیلم سینمایی To All The Boys I've Loved Before اثری درام، کمدی و عاشقانه در سال 2018 با بازی لانا کاندر، نوحا سنتینو و کارگردانی سوزان جانسون است.

این فیلم مملو از احساساتی است که عاقلانه بیان می شوند. البته INFJ ها از فکر به این که احساساتشان در معرض دید همه قرار گیرند، به شدت بدشان می آید اما می توانند به سرعت با لارا جین و نحوه واکنش و مدیریت موقعیت هایش همذات پنداری کنند.

3. فیلم پادشاه

فیلم سینمایی The King محصول سال 2019 در ژانر تاریخی و درام با بازی جذاب تیموتی شالامی، رابرت پتینسون، لیلی رز دپ و کارگردانی دیوید میشد بوده که اقتباسی از چند نمایشنامه شکسپیر است.

این فیلم داستان واقعی هنری پنجم است که بعد از مرگ پدرش به پادشاهی می رسد و باید به زندگی شاهانه ای بپردازد که همیشه از آن فراری بوده است. اما او در این حین با چالش هایی مانند فساد و جنگ روبرو می شود.

4. فیلم سوی دیگر باد

فیلم سینمایی The Other Side Of The Wind، فیلمی در ژانر درام و تاریخی از سال 2018 با بازی جان هیوستون، ریچارد ویلسون و به نویسندگی و کارگردانی اورسن ولز است.

این فیلم 40 سال پس از آغاز ساختش تکمیل و سپس منتشر شد و آخرین فیلم اورسن ولز به شمار می آید.

سوی دیگر باد مکالمه های زیادی را میان کسانی که شخصیت واقعی خود را پنهان می کنند اما به بخش های پنهان دیگران می نگرند، به نمایش می گذارد. بنابراین از این وجه برای بسیاری از INFJ ها جذاب خواهد بود.

5. فیلم داستان های مایروویتز

فیلم سینمایی The Meyerowitz Stories، اثری کمدی و درام محصول سال 2017 با بازی آدام سندلر، بن استیلر، اما تامپسون و کارگردانی نوآ بامباک است.

داستان های مایروویتز یکی از آثار بسیار خاص آدام سندلر است که می تواند توانایی بازی این بازیگر را در نقش های متفاوتی در ژانرهای متفاوت نشان دهد. صحنه های احساسی فیلم بر مهارت های ذاتی INFJ ها مانند خواندن زبان بدن و معناشناسی تکیه دارند.

این فیلم سینمایی روایتگر داستان یک خانواده است که برای هدف خوبی یعنی جشنی برای اثر هنری پدرشان گرد هم می آیند و در طول این دورهمی با مشکلاتی روبرو می شوند. اما در نهایت وقتی هرکدام از آن ها راهش را به صورت جداگانه می یابد، معنای زندگی را درک می کنند.

اگر شما INFJ نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی INFJ را بخوانید.

6. فیلم درخشش ابدی یک ذهن پاک

فیلم سینمایی Eternal Sunshine Of The Spotless Mind، یک محصول بسیار زیبا در ژانر کمدی درام، علمی تخیلی و عاشقانه از سال 2004 با بازی جذاب جیم کری، کیت وینسلیت و به کارگردانی میشل گوندری است.

درخشش ابدی یک ذهن پاک مانند دیگر فیلم های علمی تخیلی یا ماجراجویی و قهرمانه نیست، اما این بدان معنا نخواهد بود که INFJ ها آن را نمی پسندند.

داستان سرایی به صورت لایه ای و تمرکز بر ذهن که از قضا برای INFJ ها بسیار جذاب است، مخاطبان را مجذوب خود کرده و با آن ها ارتباط برقرار می کند. حتی در بدترین رابطه ها نیز زیبایی هایی وجود دارد که در این فیلم به خوبی نشان داده می شود.

بیشتر افراد با تیپ شخصیتی INFJ از روند و داستان این فیلم جذاب لذت خواهند برد. شاید مبنای درخشش ابدی یک ذهن پاک، از بین بردن خاطرات باشد اما در حقیقت نمایی از یک زندگی با دیدگاه ایده آلیستی است.

7. فیلم ورود

فیلم سینمایی Arrival، محصول سال 2016 در ژانر علمی تخیلی، درام و معمایی با بازی ایمی آدامز، جرمی رنر و کارگردانی دنی ویلنوو است.

ورود نیز ممکن است با عناصر نسبتا ترسناک و تمرکز بر دانشمندان، انتخاب عجیبی برای INFJ ها به نظر برسد اما در این فیلم، زبان شناسی به نام لوئیز بنکس بر ارتباط و برقراری روابط با بیگانگان تمرکز دارد.

به احتمال زیاد INFJ ها با ماجرای این فیلم و احساس همدلی لوئیز ارتباط برقرار خواهند کرد. همچنین چنین ارتباطی می تواند چشم اندازهای جدیدی را برای جهان به دنبال داشته باشد.

8. فیلم هرگز رهایم مکن

فیلم سینمایی Never Let Me Go، یک فیلم ساخت سال 2010 در ژانر رمانتیک، علمی تخیلی و درام با بازی کری مولیگان، کیرا نایتلی، اندرو گارفیلد و کارگردانی مارک رومنک بوده که بر اساس رمانی به همین نام است.

هرگز رهایم مکن داستان دانش آموزانی است که همگی کلون هستند و با ژن همسان سازی متولد شده اند تا اعضای بدنشان را به افرادی که هزینه ساختشان را پرداخت کرده اند، ببخشند.

آن ها در مدرسه ای شبانه روزی پرورش می یابند تا وقتی بتوانند اعضایشان را اهدا کنند. داستان فیلم زمانی آغاز می شود که شخصیت اصلی، کیت، یکی از همین اهدا کننده ها است اما سوال های جالب و قابل تاملی را در مورد مداخلی پزشکی و معنای انسان بودن مطرح می کند که به او قدرت می بخشند.

9. مجموعه فیلم های ماتریکس

چهارگانه ماتریکس با بازی جذاب کیانو ریوز جوان و صحنه های اکشن بی نظیر او و همچنین داستان جذابش میان مخاطبان محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرد. چه چیزی اهمیت بیشتری دارد؟ راحتی یا حقیقت؟

این فیلم ها می توانند INFJ ها را در سطح احساسی و همچنین اخلاقی درگیر کنند. نئو و خدمه نبوکدنزار باید برای نجات بشریت، انتخاب های سختی انجام دهند و INFJ ها افرادی هستند که اگر در چنین موقعیتی قرار بگیرند، مانند آن ها عمل خواهند کرد.

تفکرات فلسفی مورفیوس نیز یکی دیگر از چیزهایی است که INFJ ها با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند و جذب تفکرات قهرمانان این فیلم های سینمایی می شوند.

10. سه گانه جنگ ستارگان

فیلم های سینمایی Star Wars که در سال های 1977، 1980 و 1983 در پرده های سینما به نمایش در آمدند، از جذاب ترین و محبوب ترین آثار در ژانر علمی تخیلی هستند. شخصیت اوبی وان کنوبی که خود یک INFJ است و افراد با این تیپ شخصیتی به سادگی با داستان لوک اسکای واکر و اتحاد شورشیان ارتباط برقرار کنند.

افراد این تیپ شخصیتی که به مسائل اخلاقی اهمیت می دهند و احساس همدلی قوی دارند، به داستان هایی که شخصیت های خوب و بد در مقابل یکدیگر قرار می گیرند، علاقه زیادی نشان می دهند.

به علاوه با وجود داستان جذاب و اکشن این سری فیلم ها، بی شک INFJ ها مجذوب جنگ ستارگان خواهند شد. افراد زیاد و مختلفی می توانند برای مبارزه با شروران تلاش و همیاری کنند و این پیامی امیدوارکننده برای INFJ ها خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی INFJ، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی INFJ» را بخوانید.

11. فیلم لارس و دختر واقعی

فیلم سینمایی Lars And The Real Girl، محصول سال 2007 در ژانر درام و رمانتیک با بازی رایان گاسلینگ، امیلی مورتیمر، پل اشنایدر و کارگردانی کریگ گیلسپی است.

یکی از فیلم های کمتر دیده شده رایان گاسلینگ، لارس و دختر واقعی است. این فیلم داستان مردی را روایت می کند که از نظر اجتماعی ناتوان می شود و از اینترنت یک عروسکی جنسی به نام بیانکا را سفارش می دهد.

تمام اطرافیانش، به دلیل ایجاد رابطه ای عاشقانه با یک عروسک او را به توهمی بودن محکوم می کنند اما با گذشت زمان متوجه ماجراهایی که او را به این سمت سوق داده است، می شوند.

مخاطبان این فیلم عمدتا به جای این که لارس و ایده غیرمعمولش را مسخره کنند، با او همدردی خواهند کرد و دوست دارند به او کمک کنند. پایان بندی این فیلم احساس خوبی را در مورد پذیرش اخلاقیات عجیب و غریب دیگران به بیننده می دهد.

12. فیلم در بروژ

فیلم سینمایی In Bruges، یک فیلم کمدی و جنایی محصول سال 2008 با بازی کالین فارل، برندن گلسون و کارگردانی مارتین مک دونا است که در کشور نروژ رخ می دهد.

INFJ ها معمولا از فیلم های کمدی سیاه لذت می برند و آن ها را ترجیح می دهند. این اثر زیبا یکی از همین کمدی های سیاه است که بی شک بسیاری از INFJ ها از تماشای آن به وجد خواهند آمد.

در بروژ داستان دو قاتل را روایت می کند که به دستور رئیسشان با بازی رالف فاینس در بروژ پنهان شده اند. آن ها ماجراهای زیادی را پشت سر می گذارند، زیرا هر سه فرد در ارتباط با اصول اخلاقی یک قاتل حرفه ای، اختلاف نظر دارند.

شخصیت های موجود در این فیلم، مانند بسیاری از دیگر فیلم های مک دونا جنبه های دوست داشتنی چندانی ندارند. اما با این حال نوعی احساس همدلی را برمی انگیزند و INFJ ها از همین فیلم نامه هوشمندانه لذت خواهند برد.

13. فیلم نمایش ترومن

فیلم سینمایی The Truman Show محصول سال 1998 در ژانر درام و علمی تخیلی با بازی جذاب جیم کری، اد هریس، لورا بینی و به کارگردانی پیتر ویر است.

نمایش ترومن داستان ترومن بربنک، ستاره موفق یک برنامه تلویزیونی در محیطی شبیه سازی شده را روایت می کند. در حقیقت تمام زندگی او بر اساس یک فیلم نامه پیش می رود و پس از مدتی شکاف ها و راه هایی را برای رسیدن به واقعیتی بهتر می یابد.

جیم کری به زیبایی در نقش ترومن نقش آفرینی می کند و مجددا استعداد خود را در بازیگری نشان می دهد. انگیزه این شخصیت جذاب برای مهربانی و همدلی با دیگران چیزی است که بسیاری از INFJ ها از آن خوششان خواهد آمد.

نمایش ترومن گاهی شما را به خنده می اندازد، اما نظرات اجتماعی عمیقی را درباره علاقه مردم عادی به سلبریتی ها و برنامه های تلویزیونی و همچنین اگزیستانسیالیسم بیان می کند که واقعا قابل تامل است.

14. فیلم املی

فیلم سینمایی Amélie، یک فیلم کمدی رمانتیک محصول سال 2001 کشورهای آلمان و فرانسه با بازی اودره توتو، متیو کاسوویتس و به کاگردانی ژان پیر ژونه است.

INFJ ها می توانند به سادگی با انگیزه های شخصیت اصلی فیلم، یعنی املی ارتباط برقرار کنند و دیدن این فیلم برای آن ها لذت بخش خواهد بود.

املی پولن دنیا را با عینکی صورتی و زیبا تماشا می کند و بدون در نظر گرفتن جایگاه انسان ها، به آن ها محبت می کند. او تخیلی فعال دارد، شوخ طبع، ماجراجو و مبارز است و همچنین شیطنت هایش را در انزوای خود حفظ می کند.

تنها فضای جالب پارسی فیلم املی می تواند لذتی بصری برای بسیاری از مخاطبان از جمله INFJ باشد. از خانه دوران کودکی املی گرفته تا کافه دو مولین، همگی فضایی رمانتیک و رویایی دارند.

15. فیلم گمشده در ترجمه

فیلم سینمایی Lost In Translation محصولی کمدی رمانتیک در سال 2003 با بازی بیل موری، اسکارلت جوهانسون، آنا فاریس و به کارگردانی سوفیا کوپولا است.

بیل موری به بازی هایش در نقش های درام شهرت دارد و در نقش باب هریس، بازیگر میانسالی بازی می کند که به توکیو می رود تا در کارهای تبلیغاتی بازی کند.

باب که از زندگی کسالت بارش، خسته شده است و با دختری امریکایی (اسکارلت جوهانسون) در هتل محل اقامتش قدم به دوره ای جدید از زندگی اش می گذارد. در سرنوشت این دو با یکدیگر هیچ نشانه ای از عشق وجود نداشت، اما آن ها از این مسیر چیزهای جدیدی یاد گرفتند، یکدیگر را درک کردند و به دیگری اهمیت دادند.

موری و جوهانسون با همکاری زیبایشان، دو فرد تشنه برای محبت، شناخت و عشق را به خوبی نشان می دهند. سوفیا کوپولا نیز تفاوت های بین فرهنگی، حسادت و همدلی را به شکل قابل تاملی به نمایش می گذارد.

با توجه به تمام این دلایل، گمشده در ترجمه بهترین کمدی رمانتیکی است که افراد با تیپ شخصیتی INFJ می توانند مشاهده کنند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی INFJ» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.