14 فیلم سینمایی مورد علاقه ISTJ ها

1401/02/14 5:32 PM - یک سال قبل


ISTJ ها یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI و افرادی سخت کوش، پایبند به سنت‌ها، جدی و قابل اعتماد هستند. ISTJ مخفف چهار کلمه درونگرا، حسی، منطقی و قضاوتی است.

این افراد را که با نام بازپرس و بازرس نیز در جامعه MBTI می شناسند، با 11.6 درصد جمعیت سومین تیپ شخصیتی رایج در میان مردم جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 6.9 درصد و در آقایان 16.4 درصد است. افراد با تیپ شخصیتی ISTJ رایج‌ترین تیپ شخصیتی را در جامعه مذکر دارند. ISTJ ها به صورت ذاتی موجوداتی منطقی هستند. آن ها با خیال پردازی های عجیب و غریب موافق نیستند اما در عوض به واقعیت ها در تمام مواقع دقت می کنند.

برای برخی افراد از جمله ISTJ ها فیلم های کمدی نه تنها باید بتوانند آن ها را بخندانند. بلکه باید درگیر بحث های اندیشمندانه و شوخی‌های ماهرانه کرده و ذهنشان را برای تفکر انتقادی تربیت کنند.

ISTJ ها با شخصیت هایی در فیلم های طنز ارتباط برقرار می کنند که بر تفکر منطقی، خودآگاهی و عزمشان برای انجام کار تکیه دارند. آن ها به طور ذاتی به منطق خود اهمیت بیشتری می دهند اما دوست ندارند زمانشان را تلف کرده یا بیش از حد خودنمایی کنند.

افراد با این تیپ شخصیتی معمولا مهارت های خوبی در کارهای دستی دارند. در نتیجه از فیلم هایی که در آن ها مهارت های زیادی نشان داده می شود، خوششان می آید.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 14 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی ISTJ در ژانرهای مختلفی مانند کمدی و اکشن بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم پادشاه

فیلم سینمایی The King محصولی درام و تاریخی ساخت سال 2019 با بازی تیموتی شالامی، رابرت پتینسون و لیلی رز دپ و کارگردانی دیوید می‌شد است.

فیلم هایی که بر اساس داستان های واقعی هستند، معمولا موردپسند ISTJ ها واقع می شوند. از این گذشته آن ها بیشتر به واقعیت ها و مشکلات دنیای واقعی اهمیت می دهند و می خواهند آن ها را به روشی منطقی و واقع بینانه حل کنند.

به همین دلیل است که آن ها مجذوب فیلم پادشاه خواهند شد. البته نمی توان پادشاه را فیلمی دقیقا واقعی در نظر گرفت اما تاریخی است و زندگی شخصیت های تاریخی تاثیرگذار را شرح می دهد.

2. فیلم قلعه شنی

فیلم سینمایی Sand Castle، یک فیلم در ژانر جنگی و درام با بازی هنری کویل، نیکلاس هولت و به کارگردانی فرناندو کویمبرا است. جنگی که در قلعه شنی نشان داده شده است بر ذهن، جسم و روح کسانی که در خط مقدم می جنگند فشار می‌آورد.

شجاعت و اراده به آن ها کمک می کنند تا در این نبرد سخت جان سالم به در ببرند، اما همانطور که قلعه شنی نشان می دهد، این تنها نیمی از نبردی است که بسیاری از سربازان باید با آن روبرو شوند.

ISTJ ها از جنبه وظیفه شناس شخصیت های اصلی قلعه شنی و این که هرگز از زیر بار مسئولیت شانه خالی نمی کنند، حتی اگر به قیمت جانشان تمام شود، لذت خواهند برد.

3. فیلم مردان بزرگراه

فیلم سینمایی جنایی و درام The Highwaymen محصول سال 2019 با بازی کوین کانستر، وودی هرلسون و به کارگردانی جان لی هنکاک است.

مردان بزرگراه نیز بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است و داستان فرانک و مینی، دو افسر پلیس بازنشسته را روایت می کند که می خواهند خلافکاران معروفی به نام بانی و کلاید را بیابند.

در این فیلم سینمایی به جای این که ماجرای قانون شکنان اوایل قرن بیست به افسانه و داستان های خیالی تبدیل شوند، از دیدگاه مجریان قانونی که در کنار یکدیگر می جنگند تا قانون شکنان را متوقف کنند به قضایا می نگیریم.

مردان بزرگراه از نظر ISTJ ها بسیار مجذوب کننده است زیرا به جزئیات می پردازد و داستان هایی آشنا را از دیدگاهی متفاوت روایت می کند.

4. فیلم دفترچه مرگ

فیلم سینمایی ترسناک و تریلر روانشناسی Death Note محصول سال 2017 با بازی نات وولف، مارگارت کوالی، کیت استنفیلد و کارگردانی آدام وینگارد است.

شاید این فیلم برای بسیاری از بینندگانش عجیب و غریب به نظر برسد، اما یکی از فیلم های سینمایی مورد علاقه ISTJ ها است. البته وقتی بینندگان درباره موضوعش بیشتر فکر کنند، این انتخاب را بهتر درک خواهند کرد.

شاید دفترچه مرگ به موضوعاتی فراطبیعی بپردازد، اما هنوز بر اساس اتفاقات واقعی و پیامدهای ناگواری است که شاید حتی بهترین نیت ها به دنبال داشته باشند. بی شک ISTJ ها مجذوب موش و گربه بازی های قهرمان و ضدقهرمان داستان خواهند شد.

5. فیلم پادشاه پولکا

فیلم سینمایی The Polka King، محصول سال 2017 در ژانر کمدی با بازی جک بلک، جکی ویور و به کارگردانی مایا فوربس و والاس ولودارسکی است.

جک بلک با مهارت های بالایش در اجرای نقش های کمدی باعث می شود بیننده عاشق او شود یا از او متنفر باشد. شاید او به عنوان شخصیتی قصی القلب و شوخ شناخته شده باشد اما هنوز جنبه عاطفی شخصیت ها را به خوبی به تصویر می کشد.

پادشاه پولکا بهترین اثر جک بلک نیست اما او می تواند به خوبی این شخصیت را به تصویر بکشد تا بینندگان به او احساسی داشته باشند. ISTJ ها از این فیلم لذت خواهند برد، زیرا بر اساس داستانی واقعی است و در بیشتر موارد وفادار به ماجرای اصلی باقی می ماند.

اگر شما ISTJ نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ISTJ را بخوانید.

6. فیلم روز موش خرما

فیلم سینمایی Groundhog Day محصول سال 1993 در ژانر کمدی رمانتیک با بازی بیل مری، اندی مک داول، کریس الیوت و به کارگردانی هارولد ریمیس است.

روز موش خرما یک کمدی کلاسیک است که ایده حلقه زمانی را مطرح کرد. این فیلم داستان فیل با بازی بیل مری را روایت می کند که هواشناسی مغرور و متفکر است که می فهمد در یک حلقه زمانی به دام افتاده است و تمام تلاشش را برای بیرون آمدن از آن می کند.

طولی نمی کشد که او یاد می گیرد از هر لحظه به خوبی استفاده کند و سود ببرد، مخصوصا با تهیه کننده اش ریتل با بازی اندی مک داول.

ISTJ ها به راحتی با فیل ارتباط برقرار می کنند. روز گراندهاگ می تواند راهنمایی برای خودسازی این افراد باشد که با کمدی سیاه همراه است.

7. فیلم پلیس خفن

فیلم سینمایی Hot Fuzz، محصول 2007 در ژانر کمدی و اکشن با بازی سایمون پگ، نیک فراست، الیس لو و به کارگردانی ادگار رایت است.

پلیس خفن برای ISTJ ها از میان تمام سه گانه های سه طعم کورنتو لذت بخش تر خواهد بود. این فیلم پلیسی داستان نیکلاس انجل را روایت می کند که از پلیس های برتر لندن است و به دلیل توطئه همکارهایش به شهری کوچک منتقل می شود.

نیکلاس پس از رخ دادن یک قتل در این شهر کوچک با کمک همکارش دنی به دنبال کشف حقایق این ماجرا می رود. ISTJ ها به دلیل تعهد انجل به نیروهای پلیس و عزمش برای حل پرونده، با او ارتباط برقرار می کنند.

8. فیلم اقتباس

فیلم سینمایی Adaptation، فیلمی کمدی و درام محصول سال 2002 با بازی ستارگانی چون نیکلاس کیج، مریل استریپ، کریس کوپر و به کارگردانی اسپایک جونز است.

اقتباس یکی از فیلم های سینمایی منحصر به فرد است که در آن شخصیت اصلی سعی در اقتباس از کتابی ساده اما در عین حال پیچیده دارد. نیکلاس کیج در نقش چارلی کافمن، شخصیت اصلی این داستان بوده و بر اساس زندگی فیلم نامه نویس این فیلم نوشته شده است.

این فیلم روایتی تخیلی از تلاش کافمن برای اقتباس از «دزد باغستان» یا همان The Orchard Thief است و این فرآیند مطالعه ای چند لایه نه تنها درباره روند نویسندگی کافمن، بلکه روایت سوزان اورلئان نویسنده است که شامل برخورد او با دزد باغستان نیز می شود.

9. فیلم خانواده اشرافی تننبام

فیلم سینمایی The Royal Tenenbaums محصول سال 2001 در ژانر کمدی و درام با بازی دنی گلاور، جین هکمن و به کارگردانی وس اندرسن است.

حتی کمدی های خشک و بی روح وس اندرسن نیز می توانند نقاط عطفی در دنیای سینمای کمدی باشند. یکی از آن ها به روابط و سنت های خانوادگی تاکید دارد، خانواده اشرافی تتنبام است و داستان ناکارآمدی های این خانواده را روایت می کند که پس از تشخیص سرطان معده پدرشان گردهم می آیند.

تمام اعضای بزرگسال این خانواده، برخلاف کودکان اعجوبه شان مشکلاتی دارند و در طول داستان می آموزند که موقعیت های دشوار را تحمل کرده و احساسات مختلف را درک کنند. این فیلم سینمایی مانند دیگر آثار وس اندرسن جالب و کمی عجیب است اما مطمئنا ISTJ ها از آن لذت می برند.

10. فیلم عشق پریشان

فیلم سینمایی کمدی رمانتیک Punch-Drunk Love محصول سال 2002 با بازی ستارگانی چون آدام سندلر، امیلی واتسون و به کارگردانی پل توماس اندرسن است.

پل توماس اندرسن یکی از کارگردان هایی است که به ساخت فیلم های قابل تامل با تفاسیر پیچیده از موضوعات سنگین علاقه دارد.

شاید عشق پریشان ساده ترین فرضیه ممکن را داشته باشد که مردی تنها عاشق یک زن می شود و دیگران راهشان را سد می کنند. اما نکات بسیار ظریف زیادی را در مورد درگیری های یک مرد با اضطراب اجتماعی دارد. ISTJ ها از صحنه های رمانتیک، ایده عجیب و بازی خوب آدام سندلر در این فیلم لذت خواهند برد.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ISTJ، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISTJ» را بخوانید.

11. فیلم فراری

فیلم سینمایی The Fugitive، فیلمی اکشن و دلهره آور محصول سال 1993 با بازی هریسون فورد، تامی لی جونز و به کارگردانی اندرو دیویس بوده که بر اساس یک مجموعه تلویزیونی با همین نام ساخته شده است.

هریسون فورد در این فیلم نقش دکتر کیمبل را دارد که به اشتباه متهم شده است و از دست سم جرارد، رئیس زندان (تامی لی جونز) فرار می کند. ISTJ ها از فراری لذت خواهند برد زیرا دوئلی بی پرده برای اثبات واقعیت است.

12. فیلم شکار

فیلم سینمایی اکشن، جنایی، درام و مهیج The Hunted محصول سال 2003 با بازی تامی لی جونز، بنیسیو دل تورو و کارگردانی ویلیام فریدکین است.

تامی لی جونز در این فیلم اکشن نیز نقش آفرینی می کند و در نقش کارشناس نیروهای ویژه بازنشسته است. او دوباره فراخوانده می شود تا پس از غیبتی طولانی بازگردد و به ماموران اف بی آی در دستگیری شاگرد سابقش آرون هالام با بازی دل تورو کمک کند.

ISTJ ها از شکار خوششان خواهد آمد، زیرا این فیلم در مورد دو شخصیت اصلی است که تاکتیک های ماهرانه و عمل گرایی را در پیش می گیرند. هر دو در مانوردادن در طبیعت مهارت زیادی دارند و ISTJ ها از این مهارت لذت می برند.

13. مجموعه فیلم ماموریت غیرممکن

فیلم های Mission Impossible در ژانر اکشن جاسوسی هستند و ستارگانی مانند تام کروز، وینگ ریمز، جان ویت و فیلیپ سیمور هافمن در آن ها نقش آفرینی می کنند.

ماموریت غیرممکن داستان اتان هانت با بازی تام کروز را روایت می کند که مامور شاخه غیررسمی سازمان سیا است و تیمشان را به پراگ می فرستند تا جلوی نشت اطلاعات کمیته المپیک را بگیرند. عملیات شکست می خورد و اتان هانت باید فرد نفوذی در تیم را بیابد و کار ناتمامشان را به خاتمه برساند.

این سری از فیلم های مهیج و جاسوسی با تیپ شخصیتی روشمند ISTJ همخوانی دارد. دیالوگ های خوبی در این فیلم دیده می شود و گرچه تا حدودی اغراق آمیز است، اما طبق منطق پیش می رود و به ISTJ ها اجازه می دهد تا از داستان فیلم لذت ببرند.

14. فیلم مردی از آنکل

فیلم سینمایی The Man From U.N.C.L.E، محصولی در ژانر کمدی و اکشن ساخت سال 2015 با بازی ستارگانی مانند هنری کویل، آرمی همر، آلیسیا ویکاندر و به کارگردانی گای ریچی است.

یک جاسوس امریکایی و افسر کا. گ. ب روسی باید با یکدیگر متحد شوند تا یک گروه تروریستی متکی به نازی ها را سرنگون کنند. این فیلم محشر برای افرادی که به داستان های ماجراجویی و اکشن علاقه دارند، گزینه ای عالی است.

بازیگران مردی از آنکل به خوبی نقش آفرینی می کنند و بخش های طنزش نیز زیبا هستند. این فیلم شما را به فیلم های جاسوسی دهه 60 می برد و ISTJ ها به همین دلیل آن را می پسندند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ISTJ» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.