15 فیلم سینمایی مورد علاقه ISFJ ها

1401/02/20 1:35 AM - یک سال قبل


ISFJ ها یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI و افرادی ساکت، محتاط، واقع گرا و جزئی نگر هستند. ISFJ مخفف چهار کلمه درونگرا، حسی، احساسی و قضاوتی است.

این افراد که با نام محافظ و مدافع نیز در جامعه MBTI شناخته می شوند، با 13.8 درصد جمعیت رایج ترین تیپ شخصیتی در میان مردم جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 19.4 درصد و در آقایان 8.1 درصد است. آن ها به معنای واقعی کلمه فداکار، مهربان، وفادار، قابل اعتماد و سخت کوش هستند. هر فرد با این تیپ شخصیتی می داند عملگرایی در کنار حساس و همدل بودن چه احساسی دارد.

فیلم های سینمایی زیاد و متنوعی وجود دارد که ISFJ ها به آن ها ممکن است علاقه نشان دهند. البته این حد از تنوع می تواند آن ها را سردرگم کند.

ISFJ ها از آن دسته کسانی نیستند که از هر فیلمی خوششان بیاید اما فیلم های کمدی می توانند برای این افراد بسیار مناسب باشند. زیرا افراد با این تیپ شخصیتی فیلم هایی را که می توانند آن ها را به خنده بیاندازند، دوست دارند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 15 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی ISFJ در ژانرهای مختلفی مانند درام، کمدی، اکشن و علمی تخیلی بپردازیم.

اما اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم اصول پرستاری

فیلم سینمایی The Fundamentals Of Caring، محصولی درام ساخت سال 2016 میلادی با بازی ستارگان مشهوری چون پل راد، سلینا گومز، کریگ رابرتس و به کارگردانی راب برنت است.

این اثر کمدی درام، جالب و خنده دار است و تقریبا تمام افراد این تیپ شخصیتی عاشق آن خواهند شد. اصول پرستاری داستان مردی را روایت می کند که پس از این که اعضای خانواده اش را از دست داد، مراقب پسری نوجوان و ویلچری می شود.

آن ها با یکدیگر به ماجراجویی می پردازند و این کار تمام دیدگاه هایشان را نسبت به زندگی تغییر می دهد. مدافع بودن، مراقبت و ماجراهای جالب محوریت اصلی این فیلم سینمایی هستند.

2. فیلم داستان ازدواج

فیلم سینمایی Marriage Story، یک فیلم کمدی و درام محصول جذاب سال 2019 با بازی ستارگانی چون اسکارلت جوهانسون، آدام درایور، لارا درن و به کارگردانی نوآ بامباک است.

داستان ازدواج، ماجرای ازدواجی رو به جدایی را روایت می کند و همچنین به این موضوع که والدین با وجود اختلافاتشان باید بنیان خانواده را زنده نگه دارند، می پردازد.

این فیلم سینمایی موضوعی جالب دارد و آن را به شکل زیبایی به نمایش می گذارد. داستان ازدواج نشان می دهد که در نهایت همه چیز به خانواده و محافظت از عزیزانمان منتهی می شود. به احتمال زیاد ISFJ ها در پایان این فیلم اشک می ریزند، اما در عین حال از تمام ثانیه هایش لذت خواهند برد.

3. فیلم اوکجا

فیلم سینمایی ماجراجویی، اکشن و علمی تخیلی Okja محصول سال 2017 با نقش آفرینی بازیگرانی چون جیک جیلنهال، تیلدا سوینتن، پل دینو و به کارگردانی بونگ جون هو است.

این فیلم داستان دختر جوانی را روایت می کند که بهترین دوستش که موجودی عظیم الجثه به نام اوکجا است، در معرض خطر آدمربایی قرار دارد. او جان خود را به خطر می اندازد تا مانع شود یک شرکت چند ملیتی دوست خوبش را برباید.

داستان اوکجا بسیار جذاب و زیبا است و همه افراد با تیپ شخصیتی ISFJ عاشق آن خواهند شد. آن ها از دلسوزی و وفاداری که در این سینمایی کره ای- امریکایی به تصویر کشیده می شود، خوششان خواهد آمد.

4. فیلم تاو

فیلم سینمایی علمی تخیلی و هیجان انگیز Tau محصول سال 2018 با بازی مایکا مونرو، اد اسکرین، گری اولدمن و کارگردانی فدریکو دی الساندرو است.

فیلم های هیجانی و علمی تخیلی معمولا چندان مورد پسند ISFJ ها واقع نمی شوند. اما تاو پیچیدگی جالبی دارد که به احتمال زیاد برای اکثر افراد این تیپ شخصیتی جذاب خواهد بود.

تاو داستان زنی جوان به نام جولیا را روایت می کند که در کلوپ های شبانه به دزدی می پردازد و فردی او را می رباید. جولیا با یک ایمپلنت درخشان در پشت گردنش و در خانه ای هوشمند و پیشرفته به هوش می آید.

او تلاش می کند تا با نفوذ به سیستم مرکزی از آن خانه فرار کند و جانش را نجات دهد. فداکاری، استدلال و شفقت موجود در این فیلم می تواند افراد با تیپ شخصیتی ISFJ را میخکوب و سرگرم کند.

5. فیلم رما

فیلم سینمایی درام Roma ساخت سال 2018 با بازی یالیتزا آپاریچیو، مارینا د تاویرا و به کارگردانی آلفونسو کوارون است.  این فیلم سیاه و سفید، جایزه اسکار دارد و روایتگر داستان خانواده ای قفقازی در طبقه متوسط و خدمتکار مکزیکی آن ها در دهه 1970 میلادی است.

در رما کشمکش های ازدواج، قیام های سیاسی و سفری به درون دیده می شوند و برای ISFJ ها بسیار جذاب هستند.  

اگر شما ISFJ نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ISFJ را بخوانید.

6. فیلم او

فیلم سینمایی علمی تخیلی، درام و رمانتیک Her محصول سال 2013 با بازی واکین فینیکس، ایمی آدامز، صداپیشگی اسکارلت جوهانسون و به کارگردانی اسپایک جونز است.

فیلم سینمایی او یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی به شمار می آید که اکشن و جنگ در آن دیده نمی شود. این فیلم در آینده ای دور رخ می دهد، جایی که فناوری های جدید، سیستم عامل های قدرتمند و با صدای انسان وجود دارند و نویسنده ای تنها با نقش آفرینی زیبای واکین فینیکس عاشق این ربات می شود.

داستان عشق، استقلال و پذیرشی که در «او» به تصویر کشیده می شود، می تواند تماشاچیان با تیپ های شخصیتی متفاوت، به خصوص ISFJ ها را میخکوب خود کند.

7. فیلم بلید رانر 2049

فیلم سینمایی اکشن و علمی تخیلی Blade Runner 2049 محصول سال 2017 با بازی زیبای رایان گاسلینگ، آنا د آرماس، هریسون فورد، جرد لتو و به کارگردانی دنی ویلنوو است.

بلید رانر معمایی عجیب را نشان می دهد و همه بینندگان را حیرت زده می کند. این فیلم روایتگر داستان یک آدم مصنوعی به نام کی است که برای اداره پلیس لس آنجلس کار می کند و باید آدم های مصنوعی قدیمی و از رده خارج شده را بکشد و در این حین درگیر ماجراهای دیگری نیز می شود.

ISFJ های دلسوز از داستان احساسی پنهان در پس ماجرای بلیند رانر لذت خواهند برد. همچنین داستان فیلم بسیار جذاب است و بینندگان را میخکوب می کند.

8. فیلم ورود

فیلم سینمایی درام و علمی تخیلی Arrival محصول سال 2016 میلادی با بازی ایمی آدامز، جرمی رنر، مایکل استولبارگ و به کارگردانی دنی ویلنوو است.

بسیاری از فیلم هایی که در آن ها به فضایی ها و بیگانگان پرداخته شده، چندان برای ISFJ لذت بخش نیستند. به این دلیل که اکثرا درباره جنگ هستند، نه کمک و شفقت.

ورود داستان زن جوانی به نام لوییس را روایت می کند که زبان شناسی برجسته است و اغلب اوقاتش در دانشگاه و تدریس می گذرد. پس از فرود آمدن سفینه فضایی در نقاط مختلف زمین، همه وحشت زده می شوند اما ارتش امریکا از او کمک می گیرند تا شاید بتواند راهی برای سازش با فضایی ها بیابد.

این شاهکار علمی تخیلی هر بیننده ای را جذب می کند و برای ISFJ ها نیز عالی و لذت بخش خواهد بود.

9. فیلم بازیکن شماره یک آماده

فیلم سینمایی اکشن و علمی تخیلی Ready Player One محصول سال 2018 میلادی با بازی تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون و به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است.

این فیلم جوان پسند و سرگرم کننده که در سال 2045 رخ می دهد، داستان مرد جوانی به نام ارنست کلاین را روایت می کند که به دنبال شکار تخم مرغ  عید پاک است. تخم مرغ عید پاک در این فیلم گنجی پنهان در دنیای مجازی به شمار می آید.

حس جوانی، طمع و آزادی به تصویر کشیده شده در بازیکن شماره یک به ما می آموزد که چه چیزی در مورد زندگی و جهان واقعا اهمیت دارد و می تواند تمام ISFJ ها را سرگرم کند.

10. فیلم من افسانه ام

فیلم سینمایی I Am Legend، یک محصول ترسناک، آخرالزمانی و علمی تخیلی محصول سال 2007 با بازی ویل اسمیت آلیس براگا، دش میهوک و به کارگردانی فرانسیس لارنس است.

من افسانه ام داستان دکتر رابرت نویل را به تصویر می کشد که در سال 2010 زندگی می کند. انسان ها با نوعی از ویروس هاری از حالت انسانیت خود خارج شده اند و تنها در تاریکی شب می توانند در شهر پرسه بزنند.

تنها بازمانده، دکتر رابرت نویل است که به همراه سگش، طوری برنامه ریزی می کند که تاریکی شب را نبیند تا با این موجودات درگیر نشود. او در نهایت متوجه می شود که این موجودات هنوز احساسات انسانی اندکی دارند و به همراه دو بازمانده دیگر که بعدها با آن ها آشنا می شود، به مکانی امن می رود.

داستان مهیج من افسانه ام در مورد دفاع از انسانیت و ایثارگری است که با ذات مهربان ISFJ ها همخوانی دارد و این افراد می توانند از آن لذت ببرند و با تماشای آن سرگرم شوند.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ISFJ، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISFJ» را بخوانید.

11. فیلم جونو

فیلم سینمایی کمدی و درام Juno محصول سال 2007 با بازی جیسون بیتمن، الیوت پیج، جنیفر گارنر و به کارگردانی جیسون رایتمن است.

ISFJ ها دلسوز و حامی هستند و از فیلم های کمدی با چنین موضوعاتی نیز لذت می برند و می توانند با شخصیت های آن ارتباط برقرار کنند. این فیلم داستان زوجی دبیرستانی را بیان می کند که صاحب فرزندی ناخواسته می شوند و تصمیم می گیرند نوزادشان را به زوج دیگری بدهند.

12. فیلم بیمار بزرگ

فیلم سینمایی کمدی رمانتیک The Big Sick، محصول سال 2017 میلادی با بازی زویی کازان، هالی هانتر، ری رومانو و به کارگردانی مایکل شوالتر است.

احتمالا بسیاری از ISFJ ها شیفته این فیلم کمدی جذاب خواهند شد. این افراد مشتاق عشق و مهربانی هستند و از داستان هایی که احساسات عمیق را به تصویر می کشند، لذت می برند.

بیمار بزرگ داستان یک کمدین پاکستانی امریکایی را روایت می کند که عاشق دانش آموزی می شود که از لحاظ خانواده و فرهنگی با او تفاوت های زیادی دارد. او پس از ابتلا به یک بیماری وخیم به اجبار با والدین و احساساتش روبرو می شود.

13. فیلم خوره کتاب

فیلم سینمایی Booksmart، محصولی کمدی و تینیجری ساخت سال 2019 با بازی کیتلین دیور، بنی فلداستین، جسیکا ویلیامز و به کارگردانی اولیویا وایلد است.

داستان بوک اسمارت در یک دبیرستان رخ می دهد اما محتوای مفید و جالبی با ارزش سینمایی بالا دارد و تمام ISFJ ها از دوستی و رشد موجود در این فیلم سینمایی لذت می برند.

خوره کتاب داستان دو دانش آموز دبیرستانی در آستانه فارغ التحصیلی را روایت می کند که می فهمند باید کمتر درس بخوانند و بیشتر به تفریح و خوشگذرانی بپردازند. به همین دلیل می خواهند تمام چهار سالی را که بدون تفریح گذرانده اند، در یک شب جبران کنند.

14. فیلم زن دیگر

فیلم سینمایی کمدی رمانیک The Other Woman ساخت سال 2014 میلادی با بازی کامرون دیاز، لزلی من، نیکی میناژ و به کارگردانی نیک کاساوتیس است.

این فیلم خنده دار به موضوعاتی مانند اعتماد، عشق و دوستی می پردازد. کارلی به طور اتفاقی متوجه می شود که دوست پسرش متاهل است و به سراغ همسرش می رود. پس از آن از وجود یک رابطه دیگر نیز خبردار می شود.

کارلی به سراغ آن دو زن می رود و هر سه با یکدیگر متحد می شوند تا انتقام دروغ ها و بر باد رفتن رویاهایشان را از آن خیانتکار بگیرند.

15. فیلم خیلی بد

فیلم سینمایی نوجوان پسندانه و کمدی Superbad ساخت سال 2007 با بازی جونا هیل، سث روگن، اما استون و به کارگردانی گرگ موتلا است.

ISFJ ها با نام مدافع نیز شناخته می شوند. این یعنی آن ها با افراد ضعیف تر و کسانی که می خواهند اوضاع را تغییر دهند با ملایمت رفتار می کنند.

این کمدی داستان سه دانش آموز سال آخری دبیرستانی با نقش آفرینی مایکل سرا، کریستوفر مینتس پلس و جونا هیل را روایت می کند که به یک مهمانی دعوت می شوند و تصمیم می گیرند از این فرصت برای دوستی با دخترها استفاده کنند.

اما آن ها گرفتار پلیس می شوند که البته برای ISFJ های دقیق و هوشیار آزاردهنده است اما آن ها می توانند از طنز موجود در فیلم و داستان سرگرم کننده اش لذت ببرند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ISFJ» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.