12 فیلم سینمایی مورد علاقه ESFP ها

1401/02/26 3:18 PM - یک سال قبل


ESFP ها یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI و افرادی خوش صحبت، جسور، دست و دلباز، پر انرژِی و خونسرد هستند و از مرکز توجه بودن لذت می برند. ESFP مخفف چهار کلمه برون گرا، حسی، احساسی و ادراکی است.

این افراد که با نام بازیگر و سرگرم کننده نیز در جامعه MBTI شناخته می شوند، با 8.5 درصد جمعیت ششمین تیپ شخصیتی رایج در میان مردم جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 10.1 درصد و در آقایان 6.9 درصد است. وقتی این افراد می‌خواهند تنها برای سرگرمی فیلم ببینند، عموما به فیلم های کمدی، کمدی رمانتیک و آثاری روی می آورند که بتوانند با داستان آن ها ارتباط برقرار کند.

ESFP ها ویژگی هایی خاص و سلیقه ای مشخص در انتخاب انواع فیلم های سینمایی دارند. می توان گفت آن ها بیشتر از بسیاری از افراد با تیپ های شخصیتی دیگر به فیلم های علمی تخیلی علاقه نشان می دهند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 12 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی ESFP در ژانرهای مختلفی مانند درام، کمدی و خانوادگی بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم یک شخص بزرگ

فیلم سینمایی Someone Great، اثری کمدی رمانتیک محصول سال 2019 از شبکه نتفلیکس است و جنیفر کیتین رابینسون کارگردانی آن را بر عهده دارد.

یک شخص بزرگ داستان دختری را روایت می کند که در رابطه ای نه ساله است و فرصتی برای کار در شغل مورد علاقه اش در سانفرانسیسکو می یابد. او تصمیم می گیرد از نیویورک به سانفرانسیسکو برود و از دوست پسرش نیز جدا شود.

دوستانش به کمک او می آیند و ماجراهایی مختلفی برایشان پیش می آید. آن ها مواد مخدر می خرند، علف می کشند و برای خداحافظی با دوستشان جشنی خاص می گیرند.

این فیلم تصویری واقع گرایانه از دوستی های زنان در اواخر دهه دوم زندگیشان را نشان می دهد. تمام شخصیت های یک شخص بزرگ در طی فیلم دستخوش تغییراتی خاص می شوند و ESFP ها با داستان این فیلم ارتباط برقرار می کنند.

همچنین این فیلم سینمایی صحنه های جالب و سرگرم کننده ای از مهمانی دارد که ESFP ها با تمام وجودشان دوست دارند در آن ها شرکت کنند.

2. فیلم ایبیزا

فیلم سینمایی Ibiza، یک فیلم در ژانر کمدی رمانتیک ساخت سال 2018 با بازی جیلیان جیکوبز، ریچارد مدن، ونسا بایر و به کارگردانی الکس ریچنباخ است.

ایبیزا داستان هارپر را روایت می کند که برای سفر کاری به بارسلون می رود و در آنجا کارهایی جدید و متفاوت را انجام می دهد. او به یک کلوب شبانه می رود و با یک دی جی به نام لئو آشنا می شود. اما پیش از آن که هارپر و لئو بتوانند با یکدیگر وقت بگذرانند، لئو مجبور می شود برای کنسرتی به ایبیزا برود.

هارپر به دنبالش می رود و اوقات خوبی را با او می گذراند، اما جلسه کاری مهم خود را از دست می دهد. در این شرایط وحشتناک تصمیم می گیرد شرکتی برای خودش افتتاح کند.

ایبیزا برای ESFP ها بسیار جذاب خواهد بود، زیرا یکی از فیلم هایی است که محتوای چندانی ندارد اما حال و هوایش خوب است.

3. فیلم کثیف

فیلم سینمایی The Dirt، اثری در ژانر بیوگرافی، کمدی و درام محصول سال 2019 از شبکه نتفلیکس به کارگردانی جف ترمین است.

این فیلم زندگی نامه گروه Mötley Crüe را به شیوه ای جذاب و سرگرم کننده نشان می دهد. مهمانی های عالی، لحظات خاص و حساس و بازی چشم نواز و موسیقی متن زیبا، همه و همه در فیلم کثیف وجود دارند.

فیلم The Dirt شما را به دهه 80 میلادی می برد و باعث می شود دلتان بخواهد یکی از افراد حاضر در آن محیط باشید. ESFP ها از این فیلم لذت خواهند برد، زیرا جالب و سرگرم کننده است و در انتها با امید به آینده ای روشن به پایان می رسد.

4. فیلم تنظیمش کن

فیلم سینمایی Set It Up، فیلمی در ژانر رمانتیک و کمدی ساخت سال 2018 میلادی با بازی زوئی داچ، لوسی لیو و به کارگردانی کلیر اسکانلون است.

این فیلم داستان دو منشی 20 ساله ساکن نیویورک را روایت می کند که برای دو رئیس متفاوت اما به یک اندازه دیوانه و سختگیر کار می کنند. آن ها تصمیم می گیرند آن دو را با یکدیگر آشنا کنند تا مجبور نباشند به این اندازه کار کنند.

ESFP ها از این فیلم خوششان خواهد آمد، زیرا روندی سرگرم کننده دارد و چندان غیرقابل پیش بینی نیست. آن ها به داستان های عشق واقعی علاقه نشان می دهند و همچنین از فضای شلوغ شهر نیویورک که در فیلم به تصویر کشیده می شود، لذت می برند.

5. فیلم مثل پدر

فیلم سینماییLike Father، یک فیلم ماجرایی ساخت سال 2018 با بازی کریستن بل، ست روگن و به کارگردانی لورن میلر است.

پس از این که ازدواج زنی بسیار کاری به هم می خورد، با پدرش که چندان صمیمیتی با او نداشت، به ماه عسلی می رود که ترتیب داده شده بود. آن ها مانند دو غریبه هستند و سال ها با یکدیگر صحبت نکرده اند. اما بعد از این ماجرا متوجه می شوند که خیلی به یکدیگر شباهت دارند.

داستان فیلم سینمایی مثل پدر، به شما یاد می دهد از بدترین موقعیت ها بهترین بهره را ببرید و عشق به خانواده را بیشتر درک کنید. ESFP ها از این فیلم خوششان خواهد آمد زیرا اگر جای شخصیت های آن بودند، به همان شکل عمل می کردند.

اگر شما ESFP نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ESFP را بخوانید.

6. فیلم هنرمند فاجعه

فیلم سینمایی The Disaster Artist، فیلمی در ژانر کمدی، درام و در سبک زندگی نامه با بازی جیمز فرانکو، ست روگن، دیو فرانکو، زک افرون و به کارگردانی جیمز فرانکو است.

هنرمند فاجعه داستانی بسیار خنده دار و واقعی از زندگی تامی وایزو، کارگردان فیلم The room ساخت سال 2003 است که به عنوان بدترین فیلمی که تا کنون ساخته شده از آن یاد می کنند. این فیلم به بررسی تلاش های زیاد وایزو برای مشهور شدن می پردازد اما به جای شهرت بدنامی نصیبش می شود.

وایزو دوست دارد مرکز توجه باشد و می خواهد به هر قیمتی در جمع ها شناخته شود. او از این که کسی به او بگوید توانایی انجام کاری را ندارد، بیزار است و به سمت رویاهایش حرکت می کند. هنرمند فاجعه فیلمی عجیب و غریب است اما ESFP ها با آن ارتباط برقرار می کنند.

7. فیلم مرد بله گو

فیلم سینمایی Yes Man، محصولی کمدی رمانتیک ساخت سال 2008 با بازی ستارگانی چون جیم کری، بردلی کوپر، زویی دشانل و به کارگردانی پیتون رید است.

جیم کری در این فیلم، نقش مردی را بازی می کند که زندگی اش به بن بست خورده و تصمیم می گیرد تغییری کوچک ایجاد کند تا زندگی اش از این حالت خارج شود. او به هر چیزی که برایش پیش می آید، جواب «بله» می دهد و این امر زندگی اش را پرماجرا و جالب می کند.

این نیاز به جسور بودن و ماجراجویی روشی است که بسیاری از ESFP ها برای پیش بردن زندگی شان انجام می دهند. آن ها دوست دارند چیزهای جدیدی را که سر راهشان می آید، امتحان کنند و ماجراهای هیجان انگیزی داشته باشند. از این رو بسیاری از ESFP ها عاشق داستان مرد بله گو می شوند.

8. فیلم بی سرنخ

فیلم سینمایی Clueless، اثری کمدی رمانتیک ساخت سال 1995 با بازی آلیسیا سیلورستون، نیکول بیلدربک، بریتانی مورفی و به کارگردانی ایمی هکرلینگ است.

این فیلم اقتباسی آزاد و هوشمندانه از رمان «اما» اثر جین آستن است و داستان در جامعه ای ثروتمند و ساکن در بورلی هیلز می گذرد. آلیسیا سیلورستون نقش زن جوانی را بازی می کند که از درگیری های عاشقانه اش فرار می کند اما به دنبال کمک به دیگران برای یافتن خوشبختی و عشق می رود.

معمولا افراد با تیپ شخصیتی ESFP نیازهای دیگران را به خواسته های خودشان ترجیح می دهند و رویکردی نوع دوستانه دارند. البته که توصیه هایشان همیشه درست نیست اما کنارتان هستند. به همین دلیل از تماشای فیلم بی سرنخ خوششان خواهد آمد و با آن به راحتی ارتباط برقرار می کنند.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ESFP، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESFP» را بخوانید.

9. فیلم نگهبانان کهکشان

فیلم سینمایی اکشن و علمی تخیلی Guardians Of The Galaxy از دنیای سینمایی مارول، ساخت سال 2014 میلادی با بازی ستارگانی چون کریس پرت، بردلی کوپر، وین دیزل و به کارگردانی جیمز گان است.

این فیلم پیش از این که به MCU وارد شود، یکی از آثار ناشناخته مارول بود. اکنون این گروه از قهرمانان فضایی غیرعادی، از محبوب ترین شخصیت های کاب های مصور مارول هستند.

نگهبانان کهکشان فیلمی بسیار سرگرم کننده است و بی شک بسیاری از ESFP ها از آن خوششان خواهد آمد. موسیقی زیبا، شخصیت های جالب و طنزآمیز این اثر مورد توجه این افراد قرار خواهند گرفت.

ESFP ها کسانی هستند که از بودن کنار دیگران انرژی می گیرند. به همین دلیل تماشای این شخصیت ها که به نوعی خانواده یکدیگر محسوب می شوند، برایشان لذت بخش است.

10. فیلم کد منبع

فیلم سینمایی Source Code، فیلمی در ژانر علمی تخیلی و اکشن ساخت سال 2011 میلادی با بازی جذاب جیک جیلنهال، میشل موناهن، ویرا فارمیگا و به کارگردانی دانکن جونز است.

سورس کد داستانی منحصربه فرد و خاص دارد و می توان آن را فیلمی پلیسی تلقی کرد. پس از بمب گذاری در قطار، سربازی در زمان به عقب و در جسم یک مسافر قرار می گیرد تا بتواند بفهمد چه کسی برای این حمله مسئول است.

داستان هیجان انگیز این فیلم ESFP ها را به وجد می آورد. آن ها عاشق دیدن حقایق و تمرکز بر جزئیات کوچک برای رسیدن به جواب هستند. هیجان فهمیدن پاسخ این افراد را میخکوب فیلم خواهد کرد.

11. فیلم پارک ژوراسیک

اولین فیلم سینمایی از مجموعه Jurassic Park، یک فیلم در ژانر ماجراجویی و علمی تخیلی ساخت سال 1993 است. در تمام این مجموعه زیبا به کارگردانی استیون اسپیلبرگ، بازیگرانی چون کریس پرت، سام نیل، لورا درن، ساموئل ال جکسون و جف گلدبلوم نقش آفرینی کرده اند.

تماشای این فیلم ها، تجربه ای عالی برای ESFP ها خواهد بود. آن ها دوست دارند از طریق تجربه کردن بیاموزند و به طور کلی به مطالعه مفاهیم و تئوری هایی ممکن، علاقه چندانی نشان نمی دهند.

برای مثال به جای این که یاد بگیرند که دایناسورها میلیون ها سال پیش چگونه بودند، ترجیح می دهند یک دایناسور واقعی را ببینند.

دنیایی که در پارک ژوراسیک به تصویر کشیده می شود، دقیقا همان محیطی است که ESFP می خواهد و می تواند در آن رشد کند و چیزهای جدیدی بیاموزد. رها شدن دایناسورها و از دست دادن کنترلشان ایده آل نیست اما به هر حال افراد این تیپ شخصیتی از تماشایشان لذت خواهند برد.

12. فیلم بازیکن شماره یک آماده

فیلم سینمایی Ready Player One، فیلمی زیبا در ژانر ماجراجویی و علمی تخیلی ساخت سال 2018 میلادی با بازی تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون و به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است.

ESFP ها همیشه به دنبال سرگرم شدن با دیگران هستند. آن ها به فعالیت های تعاملی که افراد را گرد هم جمع می کند، علاقه خاصی نشان می دهند و همچنین به کمک کردن به اطرافیان خود علاقه دارند. اغلب این افراد نیازهای جامعه و اطرافیان را مهم تر از نیازهای خود می دانند.

تماشای این فیلم ماجرایی و سرگرم کننده را به ESFP ها توصیه می کنیم. داستان فیلم بازیکن شماره یک آماده، در جامعه ای در سال 2045 میلادی که مردم بیشتر وقتشان را در یک بازی مجازی می گذرانند، رخ می دهد. قهرمان داستان مرد جوانی است که سعی می کند در بازی سرنخ هایی را جمع آوری کند.

بسیاری از افراد با تیپ شخصیتی ESFP از تماشای چنین داستانی لذت می برند و از تماشای بازیکن شماره یک آماده پشیمان نخواهند شد. 

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «شخصیت های داستانی با تیپ شخصیتی ESFP» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.