15 فیلم سینمایی مورد علاقه ESTP ها

1401/03/04 1:09 AM - یک سال قبل


ESTP ها یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI و افرادی پر انرژی، مبتکر، خونسرد در عین حال پرهیجان و کنجکاو هستند که از مرکز توجه بودن لذت می‌برند. ESTP مخفف چهار کلمه برون گرا، حسی، منطقی و ادراکی است.

این افراد که با نام جستجوگر و متقاعد کننده نیز در جامعه MBTI شناخته می‌شوند، با 4.3 درصد جمعیت هفتمین تیپ شخصیتی کمیاب در میان مردم جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 3 درصد و در آقایان 5.6 درصد است. به احتمال زیاد آن ها به تماشای فیلم های علمی تخیلی با بودجه کم که ارزش دیدن ندارند و همچنین فیلم های فانتزی علاقه نشان نمی دهند.

شاید دلیل اصلی چنین پدیده ای، این باشد که ESTP ها بیشتر به مسیر اهمیت می دهند و نه مقصد. کسانی که این تیپ شخصیتی را دارند می خواهند بتوانند در طول فیلم سرنخ هایی را بیابند که به نتیجه نهایی فیلم اشاره داشته باشد. فیلمی که تماشا می کنند باید منطقی باشد و با عقل جور در بیاید.

این دسته از افراد به خاطر اعتماد به نفس، جذابیت و کاریزمایشان از دیگران متمایز هستند. آن ها به طور ذاتی رهبر به دنیا آمده اند و احتمالا از فیلم هایی که شخصیت های مصمم و باانگیزه و رویکردی شبیه به خودشان دارند، لذت خواهند برد.

با توجه به این که آن ها معمولا جسور و بی حوصله هستند و به چیزها از دیدگاه متفاوتی می نگرند، شاید در نگاه اول به نظر برسد که این افراد به علم و دانش توجه چندانی ندارند. با این حال ESTP ها به دانش علاقه دارند و دوست دارند ببینند چیزها چگونه کار می کنند و نظریه ها به مرحله اجرا می رسند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 15 مورد از بهترین فیلم‌های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی ESTP در ژانرهای مختلفی مانند درام، علمی تخیلی و کمدی بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتماً نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم محرمانه اسپنسر

فیلم سینمایی Spenser Confidential، اثری در ژانر اکشن و جنایی ساخت سال 2020 با بازی مارک والبرگ، وینستون دوک، پست مالون به کارگردانی پیتر برگ است.

ESTP ها از جمع آوری سرنخ های موجود در فیلم هایی با این ژانر، خوششان می آید. این باعث می شود افراد دارای این تیپ شخصیتی با آنچه می بینند درگیر شوند و به فیلم سینمایی روبرویشان علاقه نشان دهند.

فیلم محرمانه اسپنسر برخلاف بسیاری از دیگر فیلم های شبکه نتفلیکس، بازیگران درجه یک و مشهوری دارد که اکثر مردم انتظار دارند در فیلم های اکشن هالیوودی ببینند. این فیلم داستان یک زندانی سابق به نام اسپنسر را روایت می کند که بعد از آزادی اش به دنیای جرم و جنایت های بوستون بر می گردد تا به بررسی و حل یک پرونده قتل بپردازد.

2. انیمیشن سینمایی پوکمون: میوتو ضربه می زند

انیمیشن Pokémon: Mewtwo Strikes Back- Evolution، یک محصول در ژانر فانتزی و ماجراجویی ساخت سال 2019 میلادی به کارگردانی کنیهیکو یویاما، تتسو یاجیما و مونوری ساکاکیبارا است. همه به نوستالژی علاقه دارند و همیشه دیدن دوباره یک فیلم یا انیمیشن از زمان های گذشته یا حتی معرفی یک فیلم قدیمی خوب به نسل های جدید خوب خواهد بود.

شاید این انیمیشن سینمایی انتخاب عجیبی باشد اما ESTP ها از آن لذت می برند. این اثر لحظاتی پر از رمز و راز و دسیسه دارد که ESTP را از همان ابتدای داستان درگیر خود می کند. به خصوص قسمتی که اش و پیکاچو باید هویت یک مربی جدید پوکمون را کشف کنند.

3. فیلم پسری که باد را مهار کرد

فیلم سینمایی The Boy Who Harnessed The Wind، یک فیلم در ژانر درام ساخت سال 2019 میلادی با بازی بازیگرانی چون چیویتل اجیوفور، مکسول سیمبا، لیلی باندا و به کارگردانی چیویتل اجیوفور است.

شاید ESTP ها مجذوب داستان های عاشقانه نوجوان ها که هر سال میلیون ها نفر در سراسر جهان را به سالن های سینما می کشانند، نشوند اما این بدان معنی نیست که به داستان های تاثیرگذار علاقه نشان نمی دهند.

به خصوص فیلمی که تخیل زیبایی در آن جاری است. پسری که باد را مهار کرد، یکی از فیلم های بسیار زیبا در دنیای سینما است که از ابتدا تا انتها مخاطبان را میخکوب می کند. به علاوه این داستان تنها اثری فانتزی نیست، زیرا بر اساس داستانی واقعی ساخته شده است.

4. فیلم مرد ایرلندی

فیلم سینمایی The Irishman، اثری فاخر در ژانر درام و جنایی ساخت سال 2019 میلادی با هنرنمایی ستارگانی چون رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی و به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بوده و داستان آن بر پایه کتاب «شنیده ام خانه ها را رنگ می کنی» نوشته شده است.  

این فیلم که بازیگران مطرح و مشهوری داشت، موفقیت بسیار بزرگی برای نتفلیکس بود و با جزئیات و دیالوگ های زیبا بسیاری از تماشاگران را محسور خود می کرد.

البته کسانی که اطلاعاتی هر چند اندک از دهه های 1950 و 1960 میلادی دارند، از قبل پایان داستان را می دانند اما این باعث نمی شود که از تماشای این اثر زیبا و قوی صرف نظر کنند.

5. فیلم میعادگاه غوطه ور دریای سرخ

فیلم سینمایی The Red Sea Diving Resort، یک فیلم هیجان انگیز در ژانر جاسوسی ساخت سال 2019 میلادی با نقش آفرینی ستارگانی چون کریس ایوانز، مایکل کی ویلیامز، هیلی بنت و به کارگردانی گیدئون راف است.

با وجود نقش آفرینی چنین ستارگان مشهوری در این فیلم، میعادگاه غوطه ور دریای سرخ چندان مورد توجه مردم قرار نگرفت. البته افرادی که آن را تماشا کردند، نظر دیگری داشتند و از داستان سرایی بی نظیر موجود در این اثر شگفت زده شده اند.

به طور کلی ESTP ها از مسیر داستان و سرعت رشد شخصیت های مختلف موجود در این فیلم لذت خواهند برد.

اگر شما ESTP نیستید و می‌خواهید با آنها بیشتر آشنا شوید، توصیه می‌کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ESTP را بخوانید.

6. فیلم نابودی

فیلم سینمایی Annihilation، محصولی در ژانر ترسناک و علمی تخیلی ساخت سال 2018 میلادی با بازی ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک و به کارگردانی الکس گارلند بر پایه کتابی به همین نام است. شکی نیست که دهه 2010 میلادی، یک دوره طلایی برای فیلم های علمی تخیلی بود که بخش زیادی از آن را مدیون فیلم سینمایی نابودی است.

داستان بیشتر روی شخصیتی تمرکز دارد که ناتالی پورتمن آن را بازی می کند و ماجرای زیست شناس سلولی است که در منطقه ای عجیب به ماجراجویی می پردازد. حضور بیگانه ای در آن جا باعث شده که هر چیزی که در اطرافش باشد، به شیوه ای عجیب و وحشتناک جهش پیدا کند.

گرچه نابودی سوالات مهمی را در مورد ماهیت هویت و ثبات انسان مطرح می کند، اما در مسیر فیلم به تلاش برای یافتن پاسخی برای چنین سوالاتی ادامه می دهد.

7. فیلم ورود

فیلم سینمایی Arrival، محصول سال 2016 در ژانر علمی تخیلی، درام و معمایی با بازی ایمی آدامز، جرمی رنر و کارگردانی دنی ویلنوو است.

بهترین فیلم های علمی تخیلی برایESTP ها، آن هایی هستند که فلسفه را با جزئیات ریز ترکیب می کنند. ورود می تواند تعادل خوبی میان این دو برقرار کند و روایتگر داستانی درباره زبان شناسی است که وظیفه دارد پیام های رمزآلودی را که نژادی مهاجم به زمین ارسال می کنند، ترجمه کند.

فیلم سینمایی ورود علیرغم مفاهیم فلسفی این فیلم درباره روابط میان انسان ها و نقشی که زبان در این روابط ایفا می کند، مخاطب را گیج نمی کند و رمز و رازهایش در سطح درک آن ها است تا تمام تماشاگران از دیدنش لذت ببرند.

8. فیلم دنیای ژوراسیک

فیلم سینمایی Jurassic World، محصولی در ژانر علمی تخیلی ساخت سال 2015 با بازی بازیگرانی چون کریس پرت، پرایس دالاس هاوارد، وینسنت دن آفریو و به کارگردانی کالین ترورو بر پایه پارک ژوراسیک اثر مایکل کرایتون است.

این اثر که چهارمین قسمت از سری فیلم های سینمایی پارک ژوراسیک محسوب می شود، توانست به موفقیت چشمگیری دست یابد و بیش از 1.5 میلیارد دلار فروش داشت.

درست است که شاید بعضی از ظرافت های فلسفی و علمی فیلم های ابتدایی را نداشته باشد، اما ماجراجویی موجود در آن زیاد است و ESTP ها از آن لذت می برند.

9. فیلم سولو: داستانی از جنگ ستارگان

فیلم سینمایی Solo: A Star Wars Story، محصولی در ژانر ماجراجویی و علمی تخیلی ساخت سال 2018 میلادی با بازی آلدن ارنرایک، وودی هرلسون، امیلیا کلارک و به کارگردانی ران هاوارد است و بر شخصیت هان سولو تمرکز دارد.

گاهی حدس زدن در مورد تیپ های شخصیتی کاراکترهای فیلم ها جالب به نظر می رسد. شکی در این که هان سولو یک ESTP است، نیست. او پیش از این که نگاه کند، می پرد. البته جسارت و شجاعتش معمولا می تواند او را از مخمصه ها نجات دهد.

اگرچه این فیلم یکی از معدود فیلم های جنگ ستارگانی بود که فروش چندان خوبی نداشت اما ESTP ها از جذابیت و شوخ طبعی های فیلمنامه آن و همچنین بازی زیبایی آلدن ارنرایک خوششان خواهد آمد.

10. فیلم عنصر پنجم

فیلم سینمایی The Fifth Element، فیلمی در ژانر اکشن و علمی تخیلی محصول سال 1997 با بازی بروس ویلیس، گری الدمن، لوک پری و به کارگردانی لوک بسون است.

در زمان انشار عنصر پنجم، اختلافات زیادی میان منتقدان وجود داشت اما اکنون استقبال بیشتری از آن می شود و طرفداران بیشتری دارد. برخی این فیلم را چالش برانگیز می دانند و ESTP ها از آن و مخصوصا از جنبه های ماجراجویانه ای که دارد، لذت می برند.

آن ها همچنین از ساختار فیلم عنصر پنجم که حول محور شجاعت و دلاوری برای محافظت از زمین در برابر نابودی است، لذت خواهند برد.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ESTP، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESTP» را بخوانید.

11. فیلم بنیان گذار

فیلم سینمایی The Founder، اثری در ژانر درام و تاریخی ساخت سال 2016 با بازی مایکل کیتون، لورا درن، نیک آفرمن و به کارگردانی جان لی هنکاک است.

سینمایی بنیان گذار، داستان واقعی ری کراک و پایه گذاری فست فودی زنجیره ای مک دونالد را روایت می کند. ری با بازی مایکل کیتون در ایلینویز میکسر می فروخت اما پس از این که به کالیفرنیا رفت با دیک و مک مک دونالد آشنا شد که صاحبان شرکت مک دونالد بودند.

یکی از ویژگی های ESTP ها این است که به طور ذاتی در مقام رهبر قرار می گیرند و در یافتن راه حل ها و رفع مشکلات کارآمد و سریع هستند.

ری چنین ویژگی هایی را نشان می دهد. او در حالی که صاحبان پیشین شکست خورده بودند، موفق می شود شعب مختلف مک دونالد را به ارزش یک میلیارد دلار پایه گذاری کند.

12. فیلم بی سرنخ

فیلم سینمایی Clueless، اثری کمدی رمانتیک ساخت سال 1995 میلادی با نقش آفرینی بازیگرانی چون آلیسیا سیلورستون، نیکول بیلدربک، بریتانی مورفی و به کارگردانی ایمی هکرلینگ است.

این فیلم اقتباسی آزاد و هوشمندانه از رمان «اما» اثر جین آستن به شمار می آید. داستان آن در جامعه ای ثروتمند و ساکن در بورلی هیلز می گذرد. آلیسیا سیلورستون نقش زن جوانی را بازی می کند که از درگیری های عاشقانه اش فرار می کند اما به دنبال کمک به دیگران برای یافتن خوشبختی و عشق می رود.

قهرمان اصلی فیلم، چر با بازی آلیسیا سیلورستون، ویژگی های زیادی از افراد با تیپ شخصیتی ESTP را نشان می دهد. او جذاب، محبوب و با اعتماد به نفس است؛ یک عملگرای واقعی که تصمیم می گیرد به یک تازه وارد کمک کند با محیط مدرسه آشنا شود.

علاوه بر این، او با مردم رفتاری بسیار خوب دارد و می تواند آن ها را متقاعد سازد. درست مانند زمانی که با نمره ها و کارنامه اش برای گذراندن سال تحصیلی مذاکره می کند.

13. فیلم کارآموزی

فیلم سینمایی The Internship، اثری کمدی ساخت سال 2013 میلادی با بازی وینس وان، اوون ویلسون، جان گودمن و به کارگردانی شاون لوی است.

قهرمانان این فیلم دو فروشنده به نام های بیلی مک ماهون و نیک کمپبل هستند که موقعیت شغلی خود را به دلیل ورود به عصر دیجیتال از دست می دهند و به دنبال شغل خوبی می گردند. به همین دلیل برای کارآموزی به شرکت گوگل درخواست می دهند.

توانایی بیلی و نیک برای موفقیت و رسیدن به شغل ایده آل خود به دلیل سرسختی آن ها نبود، بلکه دلیلش این بود که درک و توانایی برقراری ارتباط زیادی با اطرافیان خود داشتند. آن ها درست مانند افراد با تیپ شخصیتی ESTP در یافتن راه حل ها سریع عمل می کنند و چیزهای جدیدی را به سرعت و از طریق تمرین می آموزند.

14. فیلم خانه خرگوشی

فیلم سینمایی The House Bunny، اثری کمدی رمانتیک ساخت سال 2008 میلادی با بازی زیبای افرادی مانند آنا فاریس، کالین هنکس، اما استون و به کارگردانی فرد ولف است.

قهرمان اصلی داستان شلی نام دارد که آنا فارس به خوبی او را به تصویر می کشد. او زندگی خوب و بی دغدغه ای دارد و در عمارت «پلی بوی» ساکن است. اوضاع به خوبی پیش می رود تا وقتی اخراج می شود و به اجبار از آنجا می رود.

او که اکنون بی سرپناه مانده و مهارت خاصی نیز ندارد، اطراف لس آنجلس پرسه می زند تا بالاخره شغلی می یابد. شاید شخصیت شلی ESTP نباشد، اما عزم و توانایی اش برای یافتن راه حل فوق العاده و ستودنی است. علاوه بر این داستان را خنده دار و جذاب می کند.

15. فیلم گرگ وال استریت

فیلم سینمایی The Wolf Of Wall Street، فیلمی جذاب در ژانر کمدی سیاه، جنایی و درام با بازی ستارگانی چون لئوناردو دی کاپریو، مارگو رابی، متیو مک کانهی، جونا هیل و به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بر پایه کتابی به همین نام اثر جردن بلفورت است.

گرگ وال استریت داستان به اوج رسیدن جردن بلفورت را در بازار بورس به تصویر می کشد که اکنون سخنرانی های انگیزشی برگزار می کند. شخصیت او نشان دهنده ویژگی های مختلفی از ESTP ها است و این افراد می توانند به راحتی با او ارتباط برقرار کنند.

علیرغم مسیر بدی که جوردن بلفورت در ادامه داستان طی می کند، یک عملگرای جذاب است اما همچنین می تواند دیگران را فریب دهد. او می داند که چه می خواهد و راهی برای به دست آوردن آن می یابد.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «شخصیت‌های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می‌کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.