بهترین تست برای تیم سازی و نگهداشت پرسنل چیست؟

1397/06/04 4:47 PM - 5 سال قبل


در روانشناسی ابعاد مختلف روان انسان مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد. ما در سایت تست و تایپ، در مدلی ساده و کاربردی تقسیم‌بندی‌های لایه‌های مختلف روان انسان را نمایش داده‌ایم. رویکرد ما در تهیه این مدل، دسته‌بندی آزمون‌های مورد استفاده در توسعه فردی و کسب و کار است. رویکرد بین رشته‌ای مدیریت و روانشناسی به گونه‌ای است که می‌توان از آزمون‌های روانشناسی در توسعه فردی و کسب و کار استفاده نمود.

نمودار 1- ترتیب لایه های ذهن با رویکرد توسعه فردی و کسب و کار





همانطور که در تصویر فوق ملاحظه می‌کنید این تقسیم‌بندی از بیرونی‌ترین تا عمیق‌ترین لایه‌ها شامل این موارد هستند:

  • رفتار
  • شخصیت
  • هوش و استعداد
  • مدل ذهنی و باورها
  • ناخودآگاه

لینک شرکت در آزمون نوتریکا 180 درجه

بهترین تست برای تیم سازی و نگهداشت پرسنل چیست؟

از ابتدا در تلاش بودیم تا سردرگمی افراد را برای انتخاب بهترین آزمون برای بهره‌گیری در توسعه فردی یا بهترین پکیج برای شناسایی اولیه در سازمان‌ها به منظور استفاده در برنامه‌های تیم‌سازی یا استخدام را مرتفع نماییم؛ لذا پس از بررسی آماری آزمون نوتریکا 180 درجه را ارائه نمودیم. در گزارش خروجی آزمون نوتریکا 180 درجه سعی شده تا نقاط قوت و ضعف افراد به صورت کلی مد نظر قرار گیرد و راهکارهایی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها داده شود. این تفاسیر جنبه راهکاری دارند و بیشتر سعی شده در حوزه توسعه فردی و رشد فردی و راهکاری برای انتخاب شغل، تثبیت جایگاه شغلی و یا کسب و کار جدید باشند.

در آزمون نوتریکا 180 درجه، سه آزمون دیسک  DISC، تست MBTI و تست NEO به صورت یک بسته کامل با 376 سوال در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا به صورت همه جانبه شخصیت، رفتار و مدل ذهنی مورد بررسی قرار گیرد.

  • آزمون رفتارشناسی دیسک : آزمون رفتارشناسی دیسک رفتار فرد را در سه حوزه رفتار شخصی، رفتار کاری و رفتار اجتماعی مشخص می‌کند. همان طور که می‌دانید رفتار قابل تغییر است و افراد برای پذیرفته شدن در جوامع مختلف رفتار خاصی را از خود بروز می‌دهند.
  • آزمون شخصیت شناسی مایرز بریگز MBTI : تست ام بی تی آی، یک تست شخصیت شناسی رایج است که ابعاد مختلف شخصیتی فرد را مشخص می‌کند در گزارش تست MBTI،  قسمت خصوصیات کلی، تیپ کاری، نقاط ضعف و قوت کاری فرد و مواردی که می‌تواند به رشد فرد کمک کند آورده شده است.
  • آزمون NEO : در تست نئو فرد از نظر 30 فاکتور خاص شخصیتی و مدل ذهنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. فاکتور هایی مثل سلامت روان، برونگرایی، توافق پذیری، شایستگی و انعطاف پذیری را در ابعاد مختلف مورد سنجش قرار می‌گیرند.

نمودار 2- آزمونهای استفاده شده در آزمون نوتریکا 180 درجه


قابل ذکر است در گزارش آزمون نوتریکا 180 درجه علاوه بر گزارش تست‌های دیسک، تست نئو و تست مایرز بریگز MBTI چکیده‌ای از ترکیب تفسیرها را نیز دریافت خواهید کرد که این تفسیر را به نسبت سایر گزارش‌ها متفاوت می‌کند.

لینک شرکت در آزمون نوتریکا 180 درجه

مزایا و ویژگی‌های آزمون نوتریکا 180 درجه : 

  • نگاه چند بُعدی به افراد شامل رفتار، شخصیت و مدل ذهنی
  • کشف استعدادها و پتانسیل‌های فردی
  • کاهش خطاهای انسانی افزایش میزان بهره‌برداری از نتایج آزمون‌ها
  • صرفه‌جویی در وقت

گزارش آزمون نوتریکا 180 درجه به شما کمک می‌کند تا به صورت اختصاصی تفسیری از خود با توجه به شرایط خاص خود داشته باشید. این گزارش می‌تواند به شما کمک کند تا نتیجه جامعی از آزمون‌های دیسک و نئو و MBTI داشته باشید. در گزارش آزمون نوتریکا 180 درجه، علاوه بر دریافت تفسیر هر یک از آزمون‌های MBTI، نئو و دیسک چکیده‌ای از ترکیب تفسیرها دریافت خواهید کرد که این تفسیر را به نسبت سایر آزمون‌ها متفاوت می‌کند..

گزارش آزمون نوتریکا 180 درجه اختصاصی، مخصوص فرد و با توجه به شرایط فردی او تدوین می‌شود تا بتواند جنبه‌های مختلفی از زوایای شخصیتی خود را به صورت جامع در دسترس داشته باشد. این گزارش بر اساس پروفایل شخصی که شامل سن و جنسیت تدوین شده است.

در گزارش نوتریکا 180 درجه سعی شده تا نقاط قوت و ضعف افراد مد نظر قرار گیرد و راهکارهایی برای تبدیل شدن تهدیدها به فرصت‌ها داده شود. بیشتر سعی شده در حوزه توسعه فردی و رشد فردی و راهکاری برای انتخاب شغل، تثبیت جایگاه شغلی و یا کسب و کار جدید باشند. برای استفاده از آزمون نوتریکا 180 درجه روی این لینک کلیک کنید.

اگر به دنبال آزمونی برای استخدام کارکنان و یا تطبیق مدل شایستگی با افراد هستید آزمون نوتریکا سه گانه پیشنهاد می‌شود. 



mbti (ام بی تی آی) مدل ذهنی نئو دیسک شخصیت شناسی توسعه فردی نوتریکا 180 درجه مدیریت مسیر شغلی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.