تیم سازی در سازمان با کمک تست های روانشناسی

1397/07/13 9:19 PM - 5 سال قبل


استخدام افراد برای اینکه بتوانند در یک تیم خاص کار کنند، همیشه چالش برانگیز بوده است. تیم‌سازی یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین کارها در منابع انسانی است؛ زیرا افرادی که به شخصه و به صورت فردی پتانسیل بالایی دارند ممکن است اگر در تیم قرار گیرند آنقدرها هم کارآمد نباشند. استخدام بهترین استعدادها برای یک تیم همیشه مهم بوده است؛ اما به عنوان یک مدیر تا به حال به فکر استفاده از تست‌های روانشناسی برای تیم سازی افتاده‌اید؟ در شرایط اقتصادی امروز شرکت‌ها به دنبال دوری از چرخه وقت‌گیر استخدام و اخراج کارمندان نالایق هستند و می‌خواهند برای یکبار هم که شده بهترین نیروهای کاری را گرد هم بیاورند. 

اگر یک استارتاپ هستید و تازه شرکت‌تان را تاسیس کرده‎‌اید، باید بدانید که دستیابی به موفقیت سخت است. اما با استخدام افرادی شایسته قضیه به کل فرق می‌کند. در استارتاپ‌ها پیدا کردن افراد مناسب برای پیش‌برد پروژه عملی سخت، مهم و الزامی است و استارتاپ‌ها در این خصوص با چالش فراوانی روبرو می‌‎شوند.

لیز موگان مدیر یک شرکت کوچک ولی موفق در شهر بریستول آمریکا می‎‌گوید "پیدا کردن افراد مناسب برای کار زمان زیادی می‌برد، اما گرد هم آوردن تیمی مناسب از افراد که پشتیبان شما و اهدافتان باشند، امری حیاتی است."

اگر در فکر نحوه عملی کردن یک تیم سازی موفق هستید، در زمان استخدام گزینه‎‌‌های پیش رو را به خوبی باید بررسی کنید.

پنل ارزیابی گروهی و سازمانی برای ارزیابی تیم ها و تیم سازی در سازمان

چطور تست روانشناسی به تیم‌سازی در سازمان کمک می‌کند؟

هر فردی وقتی در یک تیم قرار می‌گیرد ممکن است با برخی از افراد کنار بیاید و با برخی دیگر تعارض داشته باشد. با کمک انواع مختلف تست‌های روانشناسی می‌توان فهمید که اولا فرد چه نوع کارهایی را دوست دارد در تیم به عهده بگیرد و  دوم اینکه چه افرادی را در تیم می‌تواند به عنوان هم تیمی بپذیرد. این امر یک علم ثابت شده است پس چرا از آن استفاده نکنیم؟ بدون شک مصاحبه شغلی بسیار با ارزش و مهم است. اما ثابت شده است که مصاحبه به تنهایی نمی‌تواند تصویر کاملی از کاندیدای شغلی در اختیار کارفرما بگذارد. در هر صورت، هر شخصی روز "بد" و یا "خوبی" دارد! اما تست‌های روانشناسی می‎‌‌توانند واقعا به شما کمک کنند تا فراتر از بحث اولین تاثیری که کاندیدای شغلی بر روی شما می‎‌گذارند، او را ارزیابی کنید.

زمانی که تست‌های روانشناسی توسط یک فرد متخصص و کارشناس صورت گیرد، مزایای زیر را با همراه دارد:

  • می‌‎تواند به شما کمک کند تصویر ایده‌‎آلی از کارمندان خود ترسیم کنید.
  • این تست‌ها موثر و بی طرف هستند و راهی برای آگاهی از پتانسیل کاندیدای شغلی به شمار می‎‌روند.
  • می‌‎توانند به شما کمک کنند متوجه شوید که آیا یک نامزد شغلی درگیر مشکلات شخصیتی است یا خیر، چیزی که همیشه در یک مصاحبه معلوم نمی‎‌شود.

تست روانشناسی چطور به شما در انتخاب کارکنان کمک می‌کنند؟

  • تست‌های روانشناسی ابزار پیچیده‎ای هستند که می‌توانند تفاوت در حوزه‌‎های مختلف را بسنجند مانند مهارت‎ افراد در کار با اعداد، مهارت‌‎های شفاهی، شناختی و الگوهای رفتاری

نه تنها این آزمون‌ها مهارت‌ها و توانایی‌های فعلی کاندیداها را می‌سنجند، بلکه به شما کمک می‌کنند اشخاص را در قالب یک تیم کاری تصور کنید و بتوانید از طرز نگرش افراد نسبت به مسائل مختلف و واکنش نشان دادن به آن مطلع شوید.

آیا تست روانشناسی می‌تواند برای شرکت شما هم موثر باشد؟ جواب بدون شک بله است؛ به همین دلیلی است که نزدیک به دو سوم شرکت‌‎ها از تست روانشناسی برای اهداف زیر استفاده می‌کنند:

  • انتخاب کارمندان
  • توسعه تیمی و فردی کارمندان
  • ترفیع رتبه و ارتقاء مدیریت و مدیران

تست‌های روانشناسی باعث می‌‎شود در زمان دقت استخدام و گزینش استعدادهای شغلی، دست بالا را در اختیار داشته باشید.


شخصیت شناسی شرح شغل مدیریت عملکرد مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.