9 فیلم مورد علاقه یا نفرت ESTJ ها

1401/01/24 11:42 PM - 2 سال قبل


شخصیت ESTJ که آن را با اصطلاح مدیر اجرایی نیز می شناسند، فردی است که ویژگی‌ های شخصیتی برونگرا، مشاهده‌ گر، متفکر و قضاوت کننده را دارد. آن ها دارای استقامت زیادی هستند و قاطعانه از قضاوت معقول خود پیروی می کنند.

این تیپ شخصیتی اغلب به عنوان یک نیروی تثبیت کننده در میان سایرین عمل می کند و می تواند در میان ناملایمات، مسیر ثابت و قدرتمندی را ارائه دهد.

شخصیت ESTJ به عنوان سازمان دهنده کارآمد شناخته می شود، سرعت بالایی در زندگی خود دارد و هیچ زمانی را برای دستیابی به اهدافش تلف نمی کند.

همه ما فیلم هایی داریم که می توانیم چندین بار تماشا کنیم و بعضی دیگر را ترجیح می دهیم دیگر هرگز نبینیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ده مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه یا نفرت ESTJ ها آشنا شویم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

ویژگی های شخصیتی افراد ESTJ

ابتدا به بررسی ویژگی های شخصیتی این افراد می پردازیم.

مدیران اجرایی نمایندگان سنت و نظم هستند و از درک درست و مقبول اجتماعی برای گرد هم آوردن خانواده ها و جوامع استفاده می کنند. افراد دارای تیپ شخصیتی اجرایی با پذیرش ارزش‌ های صداقت، فداکاری و وقار‌ ارزشمند هستند و با خوشحالی در مسیرهای دشوار پیشروی می‌ کنند.

مدیران اجرایی با افتخار به گرد هم آوردن مردم، اغلب نقش سازمان دهندگان جامعه را بر عهده می گیرند و سخت تلاش می کنند تا همه را در جشن رویدادهای گرامی محلی، دور هم جمع کنند.

تقاضا برای چنین رهبری در جوامع دموکراتیک زیاد است و با تشکیل کمتر از 11 درصد از جمعیت، جای تعجب نیست که بسیاری از روسای جمهور آمریکا مدیران اجرایی بوده اند.

معتقدان قوی به حاکمیت قانون و اقتدار شخصیت‌های اجرایی هستند. آن ها همچنین از خود گذشتگی و صداقت نشان می‌ دهند، بنابراین تنبلی و تقلب را به‌ ویژه در کار طرد می ‌کنند.

مدیران از محیط اطراف خود آگاه هستند و در دنیایی از حقایق روشن و قابل تایید زندگی می کنند. اطمینان از دانش آن ها به این معنی است که حتی در برابر مقاومت شدید، به اصول خود متعهدند و دیدگاهی روشن از آنچه قابل یا غیرقابل قبول است، دارند.

نظرات آن ها نیز صرفا یک صحبت خالی نیست. زیرا مدیران بیش از آن مایلند که در چالش‌ برانگیزترین پروژه‌ ها غوطه ور شوند و برنامه‌ های عملیاتی را بهبود بخشند. همچنین جزئیات را در طول مسیر مرتب و تحلیل کنند و حتی پیچیده ‌ترین کارها را آسان و قابل دسترس به نظر می‌ رسانند.

با این حال مدیران به تنهایی کار نمی‌ کنند و انتظار دارند ویژگی اطمینان و اخلاق کاری آن ها متقابل باشد. از طرفی افراد با این تیپ شخصیتی به وعده ‌های خود به خوبی عمل می‌‌ کنند.

یک رهبر واقعی قدرت افراد و همچنین گروه را می شناسد و به ارائه ایده های افراد گروه به میزان برابر کمک می کند. به این ترتیب شخصیت ESTJ سعی به پی بردن حقایق دارند و می‌ توانند مسئولیت را به سمتی هدایت کنند که برای همه مفید باشد.

حالا با فیلم های مورد علاقه یا نفرت این تیپ شخصیتی را معرفی می کنیم.

فیلم دامپلین

دامپلین (Dumplin') یک فیلم اخیر نتفلیکس با بازی جنیفر آنیستون و دانیل مک‌ دونالد در نقش‌ های اصلی مادر و دختر است. دختر نوجوان داستان این فیلم تصمیم می گیرد برای اثبات یک نکته به مادر خود در مسابقه ای شرکت کند.

Willowdean (شخصیت اصلی فیلم) ویژگی های ESTJ مانند مسئولیت پذیری، تصمیم گیری و نشان دادن اعتماد به نفس را به تصویر می کشد.

فیلم ملاقات با والدین

‏ESTJ ها به خوبی در شرایط سخت تحت فشار عمل می کنند. با این حال آن ها در این شرایط استرس زیادی را تحمل می کنند. فیلمی که به ESTJ برای حل این مشکل کمک استرس و اضطراب کمک نمی کند، فیلم ملاقات با والدین (Meet the Parents) است.

گرگ فاکر (شخصیت اصلی داستان) تصمیم می گیرد قبل از خواستگاری دوست دخترش یک آخر هفته را با والدین دوست دخترش بگذراند. با این حال پدر دوست دخترش فورا از گرگ بدش می‌آید تا در نتیجه اقامت او بسیار بدتر از تصورش باشد.

این فیلم خنده دار بوده اما تماشای مبارزه بن استیلر ممکن است مانند نمک در زخم برای ESTJ باشد.

فیلم جمعه عجیب

بازی لیندسی لوهان در فیلم جمعه عجیب (Freaky Friday) برای یک ESTJ عالی است به خصوص اگر به نقش مادر جیمی لی کرتیس فکر کنید. تس کلمن یک روان درمانگر است که به شدت خود را وقف ازدواج آتی خود و شغلش می کند.

او دخترش به اسم آنا را دوست دارد اما اغلب دیدگاه متفاوتی با او داشته و سعی می کند همه چیز را روانکاوی کند. رابطه این مادر و فرزند کمدی فوق‌العاده‌ ای می‌ سازد و این فیلم یکی از آثار مناسب تیپ‌ شخصیتی ESTJ است.

فیلم جنگ عروس ها

یک فرد کارآمد احتمالا مشتاق فیلمی در مورد افراد آشفته نیست. دو دوست به اسامی «لیو» و «اما» شخصیت های اصلی فیلم جنگ عروس ها (Bride Wars) هستند. اما در ادامه زندگی شخصی و دوستی چند ساله آن ها به یک آشفتگی و جنگ بزرگ تبدیل می شود.

‏ESTJ یک شخصیت با ذهن سازماندهی شده است و می تواند با رویکردهای دقیق روابط خود با دیگران را کنترل کند. بنابراین در پیدا کردن راه‌ حل‌ های ناشناخته برای مشکلات خوب عمل می‌ کند.

به همین علت طبیعی است که این تیپ شخصیتی هرگز با مشکلات و دراماهای کوچکی که زمان تاریخ عروسی اما و لیو پیش می‌ آید، کنار نخواهد آمد. شخصیت ESTJ قبل از این که همه چیز به نقطه ای بی بازگشت برسد، راه حلی پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ESTJ، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESTJ» را بخوانید.

فیلم شب سال نو

‏ESTJ ها برای ادامه زندگی به هدف و مسیر واضح نیاز دارند و این چیزها لزوما به راحتی در زندگی به دست نمی آیند.

اما این ارزش ها در فیلم شب سال نو (New Year's Eve) کاملا مشهود به تصویر کشیده می شوند. در این فیلم تعدادی از افراد کارآمد و سخت کوش در یک شب سال نو دور هم جمع می شوند و در مورد اهداف خود صحبت می کنند.

از زک افران گرفته تا میشل فایفر، جسیکا بیل، هلی بری و جاش دوهامل همه برای زندگی هدف و مقصدی شفاف دارند. مسیر افراد ممکن است کمی متفاوت باشد اما احساس سازماندهی داستان ها و رویاها برای یک شخصیت ESTJ عالی است.

فیلم تعطیلات ملی لمپون

یک ESTJ علاقه ای به تماشای فیلم تعطیلات ملی لمپون (National Lampoon's Vacation) ندارد و این فیلم دهه 80 مطمئنا این افراد هدفمند را ناامید خواهد کرد. این فیلم در مورد سفر یک خانواده است که به دلیل بی برنامگی ماجراجویی ها و مشکلات زیادی بر سر راه آن ها قرار می گیرند.

 چیزهای کمی وجود دارند که می توانند ESTJ را بیش از بی برنامگی ناراحت کند. یک فرد منظم و مدبر از داشتن این نوع تعطیلات عصبانی می شود.

فیلم حتما، شاید

فیلم حتما، شاید (Definitely, Maybe) انتخاب بسیار مناسبی برای افراد ESTJ محسوب می شود. رایان رینولدز نقش پدری را بازی می‌کند که دخترش (ابیگیل برسلین) می‌ خواهد داستان تمام روابط گذشته او را بداند.

بعد از مدتی داستان فیلم به فراتر از تعریف کردن خاطرات پیش می رود. برای ESTJ این فیلم از نظر هدفمند بودن شخصیت اصلی فیلم جذابیت دارد، زیرا شخصیت رینولدز در دولت کلینتون کار می کرده است.

فیلم زیبایی و کیف دستی

در فیلم زیبایی و کیف دستی (Beauty & the Briefcase) هیلاری داف نقش لین دنیلز را بازی می کند. نویسنده ای که داستانی درخشان را به مجله Cosmopolitan می فروشد.

او باید شغلی در یک شرکت مالی پیدا کند تا بتواند مردان برجسته را به دست آورد و مقاله خود را بنویسد. این مسیر پرچالش برای رسیدن به موفقیت، برای ذهن یک ESTJ جذاب است.

غافلگیری ها به افراد ESTJ یک چالش سالم و فرصتی برای حل مشکلات می دهد، قبل از این که شخصیت های فیلم بتوانند آن را حل کنند.

فیلم ساقدوش

تام پاتریک دمپسی شخصیتی است که خانم ها را دوست دارد. مشکل این است که او عاشق بهترین دوستش هانا (زمانی که او در شرف ازدواج با شخص دیگری است.) می شود.

برای افراد ESTJ این نوع چالش های زندگی بسیار ناپسند و غیرقابل قبول هستند. بنابراین فیلم ساقدوش (made of honour) اصلا اثر مناسبی برای افراد با برنامه و هدفمند نیست.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «شخصیت ‌های داستانی با تیپ شخصیتی ESTJ» بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.