طبع صفراوی - مدیران سخت گیر

1402/03/29 12:23 PM - 10 ماه قبل


تیپ شخصیتی صفراوی با هورمون تستوسترون مرتبط است و اگرچه طبع صفراوی هم در زنان وجود دارد و هم در مردان، اکثر افراد صفراوی مزاج ، مرد هستند. اشخاص با طبع صفراوی استخوان بندی درشتی دارند و بسیار رک و نتیجه گرا هستند.

افراد صفراوی برونگرا، سریع فکر، فعال، عملی و با اراده قوی هستند. آنها توسط یک نیاز اولیه برای به دست آوردن نتایج هدایت می شوند. خلق و خوی صفراوی اعتماد به نفس، خودکفایی و دارای تفکر مستقل است. آنها قاطع و صاحب نظر هستند و تصمیم گیری برای خود و دیگران برای صفراوی ها آسان است.

اگر تمایل دارید طبع خود را بشناسید در تست طبایع شرکت کنید.

ویژگیهای شخصیت های صفراوی

به طور کلی، صفراوی ها افرادی پولدار و موفق هستند. زیرا آنها مجذوب سهام، سرمایه‌گذاری، بازار پول و انواع روش‌های درآمدزایی می شوند و کارهای پر ریسک را دوست دارند و انجام می دهند. صفراوی مزاج ها بسیار عملگرا هستند و به طور طبیعی مدیر و بیزنسمن هستند. شخصیت های صفراوی به طور مستمر به دنبال فرصت‌ها هستند و همیشه روی خودشان کار می‌کنند، کسب‌وکارهای موفقی ایجاد می‌کنند که پیشرفت می‌کنند و به نفع دیگران هم هستند.

این بدان معنا نیست که افراد صفراوی حرص پول را دارند، بلکه بدین معنی است که هدف گرا ونتیجه محور هستند. از دیدگاه آنها، کار سرگرم کننده است. با این حال، مردان و زنان صفراوی هرگز در موقعیت‌های زیردست خوب عمل نمی‌کنند و هرگز کارمندانی موفق نخواهند بود زیرا برای کار ایده ها و تفکرات خود را می خواهند پیاده کنند که ممکن است برای مدیران و افراد بالا دستی آن ها مورد پسند نباشد.تقریبا همه صفراوی ها استقلال دارند، چه از نظر مالی و چه از نظرهای دیگر.


شخصیت صفراوی برای گرفتن نتایج سریع هدایت می شود. وقتی صفراوی به هدفی رسیدند و نتیجه گرفتند، برای چالش بعدی آماده می شوند. از ویژگی های شخصیتی صفراوی می توان به فرمان و اعتماد به صدای خود و کوتاه بودن، صریح بودن و در برقراری ارتباط با دیگران اشاره کرد. شخصیت صفراوی از دیگران انتظار دارد که همین کار را برای او انجام دهند.

افراد صفراوی اگر هدفی نداشته باشند یا به نتیجه نرسند به سرعت خسته می شوند و تمرکز خود را از دست می دهند. اما اگر به آنها نشان داده شود که چگونه می توانند نتایج بهتر و سریع تری به دست آورند، به راحتی می توان آنها را به مسیر برگشت هدایت کرد.

افراد صفراوی هوشیار هستند و به نظر می رسد که هرگز از ایده ها، برنامه ها و اهدافی که معمولاً بسیار کاربردی هستند، کم نمی آورند. آنها به اندازه سایر مزاج ها به خواب نیاز ندارند، بنابراین فعالیت آنها بی پایان به نظر می رسد. فعالیت صفراوی ها تقریباً همیشه هدف دارد زیرا آنها طبیعتاً نتیجه گرا هستند.

مزاج صفراوی معمولاً در برابر فشار افکار دیگران تسلیم نمی شود، مگر اینکه ببینند نمی توانند به نتایج دلخواه برسند. صفراوی ها در پاسخ به دیگران هم مستقیم و هم محکم هستند. آنها بزرگ فکر می کنند و به دنبال مناصب اقتدار هستند.


بهترین مشاغل برای شخصیت صفراوی 

یک فرد در حرفه ای که با نیازها و تمایلات خلقی طبیعی او مطابقت دارد، بیشترین رضایتمندی و بهره وری را دارد. برای افراد صفراوی، آنها به طور طبیعی به دنبال شغلی می گردند که به آنها اجازه رهبری بدهد، به سرعت نتایج را به دست آورند، و اغلب محصولی را می فروشند که پاداش های مالی زیادی ارائه می دهد.

شخصیت صفراوی بیشترین بازدهی را در حرفه ای خواهد داشت که به آنها اجازه می دهد نه تنها سریع به نتیجه برسند بلکه در موقعیتی قرار بگیرند که بر دیگران تأثیر بگذارند و آنها را هدایت کنند.

بهترین مشاغل برای شخصیت صفراوی چیست؟ صفراوی اغلب در موقعیت های شغلی زیر یافت می شود: مالک، رئیس، مدیر عامل، مدیریت ارشد، وکیل، کارآفرین، فروش، مدیر فروش، توسعه دهنده املاک و مستغلات، و مدیر پروژه.

خلق و خوی صفراوی تنها در حدود 10 درصد از جمعیت یافت می شود و در نتیجه، هنگام جستجوی کاندیداهای شغلی، یافتن آن دشوارتر است.

طبع صفراوی و شخصیت مدیر

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد افراد صفراوی، توانایی آنها در منظم کردن امور است. به همین دلیل است که معمولاً از ریاضیات و سایر علوم دقیق لذت می برند. چون همه چیز را مثل ریاضیات می بینند و استدلال قوی ای دارند همیشه تلاش میکنند بفهمند که چرا رویکردهایی که برای حل یک مسئله ریاضی استفاده می کنند، در حل مسائل رابطه ای قابل استفاده نیست!

تستوسترون همچنین به مهارت های تصور فضایی آنها کمک می کند. مهارت‌های فضایی آن‌ها می‌تواند در توانایی‌های موسیقی و ورزشی، به‌ویژه ورزش‌هایی که به مهارت‌های فضایی نیاز دارند، مانند فوتبال، منعکس شود.


چگونه یک فرد با طبع صفراوی را رهبری، مدیریت و نظارت کنیم

هنگام ارتباط و رهبری یک فرد صفراوی، داشتن درک روشنی از تمایلات طبیعی آنها مهم است. آنها یک رهبر طبیعی هستند که دوست دارند مسئولیت را بر عهده بگیرند و دیگران را برای رسیدن به هدف راهنمایی کنند. یک صفراوی به راحتی یک راه حل عملی برای مشکلات دشوار می بیند. آنها هنگام برقراری ارتباط با دیگران بسیار مستقیم و با اعتماد به نفس هستند. تیپ شخصیتی صفراوی به راحتی خسته می شود اگر نتایج به سرعت به دست نیاید.

صفراوی ممکن است سعی کند چیزهای زیادی را کنترل کند و در نتیجه ممکن است باعث ناامیدی دیگران شود. همچنین، گاهی اوقات می توانند بیش از حد مستقیم و صریح باشند. فرد صفراوی برای داشتن انگیزه بالا به محیطی نیاز دارد که آزادی و اطلاعاتی را فراهم کند که به او کمک کند به سرعت به نتیجه برسد. مهم است که به صفراوی یک هدف روشن بدهید و سپس اجازه دهید کار کنند.
هنگام رهبری، مدیریت یا نظارت بر فردی با مزاج صفراوی، درک ترکیبات خلقی آنها بسیار مفید است.


در هنگام کار، مزاحم صفراوی ها نشوید!

افراد با شخصیت صفراوی در ریاضیات، هندسه و مهندسی مهارت دارند که اغلب بر انتخاب های حرفه ای آنها تأثیر می گذارد. صفراوی ها هدف گرا هستند و در حین کار تمرکز دقیقی دارند. در شخصیت صفراوی  تمرکز عمیق و باریک است. یعنی وقتی یک صفراوی مشغول کاری است، به سادگی قادر به توجه به چیزهای دیگری که در اطرافشان می گذرد، نیستند.

افراد صفراوی بسیار تحلیل گر و منطقی هستند. فعالیت بالای تستوسترون در این مردان و زنان آنها را بسیار هدفگرا می کند. به طور کلی، افراد صفراوی تلاش نمی کنند مودب، محترمانه یا دوستانه رفتار کنند. شخصیت های صفراوی کارها را مطابق با آنچه برایشان مناسب است و مهمتر از همه در راستای اهدافشان انجام می دهند. هدر دادن کلمات و تکرار چیزهای بدیهی برای آنها بیهوده به نظر می رسد. مجبور کردن صفراوی مزاج ها به این کار راهی مطمئن برای آزار آنهاست!


 شخصیت صفراوی با عمل گرایی مشخص می شود و برای آنها معمول است که تصمیمات خود را سریع می گیرند و بلافاصله اقدام می کنند. بر خلاف بسیاری دیگر، مردان و زنان صفراوی در صورت داشتن چندین گزینه در تصمیم گیری مشکلی ندارند. صفراوی ها بسیار سرسخت هستند و تحت شعار خود عمل می کنند: "صحبت کردن کار بیخودی است". یعنی ترجیح می دهند با عمل خودشان را ثابت کنند و صحبت را کنار بگذارند.

شما کمتر می شنوید که یک صفراوی در مورد کاری که قصد انجام آن را دارد، کسی را در جریان بگذارد، این مورد در 
بلغمی ها و دموی ها بر عکس اتفاق می افتد. این نوع رفتار برای صفراوی ها به شدت آزاردهنده و شرم آور است. اگرچه ممکن است فکر کنید صفراوی ها کسل کننده هستند و چیزی برای به اشتراک گذاشتن ندارند، اما واقعیت این است که آنها اغلب کسانی هستند که بیشترین لذت را ازتنها بودن می برند. سال ها می گذرد و ممکن است از دستاوردهای صفراوی ها شگفت زده شوید.

جای تعجب نیست که چرا آنها چگونه هستند. افراد صفراوی هر آنچه را که برای برتری در تجارت، ورزش یا علم نیاز دارند، دارند. شخصیت های صفراوی به طور طبیعی تعیین هدف می کنند و برای رسیدن به آنها و اعتقاد به استدلال، منطق و تحقیق می کنند. آنها همیشه شک دارند و به راحتی اعتماد نمی کنند. صفراوی ها باید حقایق را خودشان بررسی کنند، سپس آنها را تجزیه و تحلیل کنند.

قوانین تستوسترونی در صفراوی ها

افراد با شخصیت صفراوی مهارت های حل مسئله بسیار خوبی دارند. تا زمانی که از استدلال پشت استراتژی خود راضی باشند، جسورانه و با اعتماد به نفس عمل می کنند. هم اعتماد به نفس و هم جسارت از فعالیت بالای تستوسترون ناشی می شود. افراد صفراوی با تحمل ساعات طولانی کار، انزوا و جروبحث، مشکلی ندارند اگر فقط این کار آنها را به هدفشان برساند.

شخصیت های صفراوی بسیار مستقل اند و برای دیپلم و دیگر مدارک احترام قائل نیستند، به استقلال و آزادی خود مسلح هستند. مردان و زنان صفراوی به احتمال زیاد به شدت رقابتی هستند، تقریباً تا حدی که پرخاشگر هستند، که نشانه دیگری از فعالیت تستوسترون بالا است.

افراد با این خلق و خوی مصمم به موفقیت هستند. صفراوی ها استانداردهای بالایی را تعیین می کنند و طولانی و سخت کار می کنند. با این حال، آنها به ندرت از زمان و تلاشی که برای پروژه های خود صرف می کنند راضی هستند. صفراوی مزاج ها زندگی را به سوی هدف ادامه می دهند تا جایی که بسیاری از آنها با این نگرانی دائمی زندگی می کنند که روزی شکست خواهند خورد.

زمانی که خود را ناامید کنند، بی رحمانه خود را سرزنش خواهند کرد. با این حال، افراد صفراوی هرگز از تلاش خود برای موفقیت دست نمی کشند و به تلاش برای رسیدن به اهداف ادامه می دهند. صفراوی ها دانش را دوست دارند و به دنبال شرکای باهوش هستند. در غیر این صورت عموماً از معاشرت اجتناب می کنند مگر اینکه به گفتگو علاقه مند باشند که البته باید به نحوی با اهداف آنها مرتبط باشد.

صفراوی ها معمولاً پوکر فیس هستند و با جدا کردن خود از احساسات شان شناخته می شوند زیرا آنها کنترل عاطفی را تحسین می کنند. صفراوی ها می کوشند منطقی، تحلیلی، شایسته، عادل و قانع کننده به نظر برسند. این افراد معمولاً آرام و ساکت به نظر می رسند. شخصیت های صفراوی زیاد لبخند نمی‌زنند و از تماس چشمی اجتناب می‌کنند، مگر اینکه تماس چشمی برای قانع کردن و ترساندن طرف مقابل لازم باشد و علی‌رغم تلاش‌هایشان برای کنترل کامل، ممکن است گاهی اوقات کنترل خود را از دست بدهند و در خشم منفجر شوند.

ترکیبات مزاج صفراوی

هیچکس فقط یک مزاج نیست. هر انسانی ترکیبی از هر چهار مزاج است: صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی. خلق و خوی اولیه افراد نسبت به سه مزاج دیگر تأثیر قوی تری بر رفتار او خواهد داشت. و خلق و خوی ثانویه آنها همیشه تمایلات مزاج اولیه آنها را به نحو قابل توجهی تغییر می دهد.
ترکیب مزاج اولیه و ثانویه نشان دهنده رفتار عادی، معمول و روزمره فرد است. سه ترکیب مزاج صفراوی عبارتند از: صفراوی-دموی، صفراوی-بلغمی و صفراوی-سوداوی.

صفراوی-دموی
ترکیب صفراوی-دموی، که به عنوان اجرایی نیز شناخته می شود، نیاز اولیه به نتیجه و نیاز ثانویه به پذیرش اجتماعی دارد. مدیر اجرایی به راحتی به دیگران الهام می بخشد تا به نتیجه برسند.

صفراوی– بلغمی
ترکیب صفراوی– بلغمی یا کارگردان توسط دو نیاز هدایت می شود. آنها یک نیاز اولیه برای به دست آوردن نتایج و یک نیاز ثانویه برای سازگاری با دیگران دارند. کارگردان به طور جزمی در برابر تغییر مقاومت می کند. آنها از روش های مستقیم و مداوم برای به دست آوردن نتیجه یا ترویج ایده های خود استفاده خواهند کرد.

صفراوی-سوداوی
ترکیب صفراوی و سوداوی، که به عنوان استراتژیست نیز شناخته می شود، توسط دو نیاز هدایت می شود، یک نیاز اولیه برای رسیدن به نتیجه و یک نیاز ثانویه برای انجام درست کارها. استراتژیست به زمان نیاز دارد تا استراتژی خود را برای رسیدن به هدف توسعه دهد. آنها سعی نمی‌کنند «درست» باشند، بلکه سعی می‌کنند بفهمند «درست» چیست.

خلق و خوی افراد صفراوی در عشق و روابط

برای افرادی که دارای خلق و خوی صفراوی هستند، قرار ملاقات مانند افراد دموی سرگرم کننده نیست. افراد صفراوی به همان روشی که با سایر بخش‌های زندگی‌شان برخورد می‌کنند، به قرار ملاقات می روند. شخصیت های صفراوی امیدها و نیازهای خود و همچنین شریک بالقوه‌شان را تحلیل می‌کنند.

این شریک بالقوه باید اهداف و علایق خود را به اشتراک بگذارد، زیرا افراد صفراوی به کسی نیاز دارند تا با او تبادل نظر کنند و در مورد چیزهایی که به آنها علاقه دارد، مانند علم و سیاست صحبت کنند. افراد با خلق و خوی صفراوی جذب افرادی می شوند که شنونده خوبی هستند، در برخورد با تعارض ها و اختلافات باهوش هستند و مهارت های اجتماعی عالی دارند.


افراد صفراوی در حالی که احساسات خود را تجزیه و تحلیل و پنهان می کنند، به دنبال فردی می گردند که از نظر احساسی بیانگر و انعطاف پذیر باشد. اغلب صفراوی ها با افرادی که به تیپ شخصیتی بلغمی دارند روابط شخصی برقرار می کنند. افراد صفراوی معمولاً علاقه ای به چندین رابطه در یک زمان ندارند و در دوران جوانی تجربه آشنایی کمی دارند. صفراوی ها ممکن است ناخوشایند رفتار کنند و اگر آینده را با شما متصور نباشند و به شما علاقه ای نداشته باشند، ممکن است به شما بی توجهی کنند و بسیار بی حوصله باشند.


به دلیل سبک رک گویی و رویکرد مسئولیت پذیری شخصیت های صفراوی ، احتمالاً زمانی که شما حتی انتظارش را ندارید، رابطه خود را به طور ناگهانی پایان می دهند. از سوی دیگر، اگر فردی را بیابند که فکر می‌کنند شایسته وقت و تلاششان است، به شدت روی آن شخص تمرکز خواهند کرد. صفراوی ها می توانند بسیار رمانتیک باشند و برای یک تعهد عمیق آماده هستند.


شخصیت های صفراوی به جای ابراز احساسات خود، بر جلب رضایت شما تمرکز می کنند و آنچه را که می خواهید به دست می آورند. صفراوی ها دوست دارند مورد نیاز باشند. آنها از شما می خواهند که مشکلات و چالش های خود را برای آنها شرح دهید تا بتوانند آن را برای شما برطرف کنند.


در مقایسه با سایر مزاج ها (سوداوی - بلغمی - دموی)، تیپ صفراوی کمتر عاشق می شود. آنها فقط چند رابطه جدی در طول زندگی خود دارند. با این حال، اگر صفراوی ها تصمیم گرفتند با آن یک شریک خاص رابطه برقرار کنند، آنها را ترک نخواهند کرد. حتی اگر رابطه دقیقاً آن چیزی نیست که آنها می‌خواستند زیرا که صفراوی مزاج ها از آن دسته‌ای نیستند که به سرعت نظر خود را تغییر دهند.


تاثیر ترکیب مزاج صفراوی با سایر مزاج ها

مثل همیشه، تیپ شخصیتی ثانویه یک صفراوی بر چگونگی روابط آنها تاثیر می گذارد. به طور کلی، شخصیت های صفراوی بسیار مستقل هستند و از قوانین خود پیروی می کنند.

  • افرادی که مزاج صفراوی - بلغمی مختلط دارند بسیار خودکفا هستند و به زمان زیادی برای تنهایی نیاز دارند. صفراوی/بلغمی ها تخیلی و ماجراجو هستند و به دنبال شخصی هستند که بدون رقابت با آنها ویژگی های مشابهی داشته باشد.
  • افراد صفراوی- سوداوی انگیزه بالایی برای موفقیت دارند. در روابط، صفراوی/سوداوی ها می دانند که چه می خواهند و به چیزی کمتر رضایت نمی دهند. آنها برنامه هایی دارند و به دنبال کسی هستند که به آنها کمک کند تا به اهدافشان برسند. شناختن صفراوی/سوداوی ها دشوار است زیرا آنها شخصیت واقعی خود را در پشت آرامش و شوخ طبعی پنهان می کنند.
  • شخصیت های صفراوی- دموی رمانتیک ترین تیپ صفراوی ها هستند که به وفاداری اهمیت زیادی می دهند. صفراوی/دموی ها هدایایی می دهند و سالگردها را به یاد می آورند.

به طور کلی، با افراد صفراوی، شما می دانید که در کجا ایستاده اید. آنها به شما خواهند گفت که چه می خواهند و چگونه می خواهند ادامه دهند.

اگر صفراوی ها فکر می کنند که می توانند آینده ای با شما داشته باشند، شریک بسیار فداکاری می شوند و به کوچکترین نشانه ای از طرد شدن حساس هستند.

اگر میخواهید مزاج خود را بشناسید در تست مزاج شناسی شرکت کنید.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.