ویژگی های افراد راست مغز

1402/04/17 1:05 PM - 9 ماه قبل


افراد راست مغز با عملکرد ضعیف چپ مغز معمولاً دارای ویژگی های تصویرپردازی و مردم محوری هستند، و این افراد ممکن است به دلیل این خصوصیات در محیط های منطقی مانند مدرسه دچار چالش باشند.

مغز ما از دو طرف یا نیمکره تشکیل شده است. افرادی که دارای چالش های رفتاری، تحصیلی، اجتماعی یا سایر مشکلات هستند، اغلب دچار عدم تعادل در ارتباطات نیمکره ای مغز هستند - چیزی که ما به عنوان سندرم قطع ارتباط عملکردی از آن یاد می کنیم، یا جایی که یک نیمکره اطلاعات را خیلی کند پردازش می کند. این باعث می شود یک طرف مغز قوی تر شود، در حالی که طرف دیگر کندتر رشد می کند و ضعیف تر می شود.

اگر نمی دانید کدام سمت معز شما فعال تر است در تست چپ مغری و راست مغزی سایت تست و تایپ شرکت کنید.

نیمکره راست مغز پردازش اطلاعات حسی و بیان را کنترل می کند. افرادی که راست مغز هستند اغلب بسیار بصری، خودجوش، احساسی و شهودی هستند اما ممکن است از نظر تحصیلی با به خاطر سپردن حقایق و توجه به جزئیات مشکل داشته باشند.

ویژگی های نیمکره راست مغز

افراد راست مغر خلاق هستند و در موقعیت‌های یادگیری ترجیح می‌دهند:

به جای اینکه به آنها گفته شود که چگونه یک کار را انجام دهند به صورت عملی به آن ها نشان داده شود.

مشکلات را با مشاهده شباهت ها و الگوها حل کنند.

به جای نوشتن، نقاشی بکشند.

به جای تست های چند گزینه ای به سوالات باز پاسخ دهند.

در مورد موضوعات مختلف بحث کنند.

به جای تجزیه کردن موضوعی به حقایق مجزا، تکه های کامل اطلاعات را سرهم بندی کنند.

کودکان راست مغز در مدرسه

سیستم‌های آموزشی مدرن عمدتاً برای کودکان چپ‌مغز توسعه یافته‌اند که دوست دارند ساختار، برنامه‌ریزی، کار به تنهایی و حل مشکلات را با منطق داشته باشند. دانش‌آموزان راست مغز ممکن است به سختی در روال‌های مدرسه مستقر شوند و اغلب به کمک نیاز دارند تا بتوانند با موفقیت با چالش‌های زندگی تحصیلی کنار بیایند.

افراد راست مغز در به خاطر سپردن فهرست ها یا جداول مشکل دارند، در درک دستورالعمل های کلامی مشکل دارند، با نوشتن مشکل دارند، نمی تواند برای مدت طولانی روی یک کار تمرکز کنند و به طور کلی از مدرسه لذت نمی برند. نارساخوانی نیز در میان افراد راست مغز افراطی شایع است.

راهکارهای آموختن به افراد راست مغز

از آنجا که به خاطر سپردن حقایق با نشانه‌های شنیداری مانند تکرار یا قافیه‌ها برای این افراد اغلب مشکل است، یک ایده خوب این است که نشانه‌های بصری مانند داستان‌های تصویری را ارائه دهید که برای احساسات یا اشیاء عینی مانند بلوک‌ها یا شمارنده‌های رنگی جذاب باشد. به عنوان مثال، برای این کودکان هنگام آموزش حروف الفبا یا واژگان، حرف یا کلمه را در یک کارتون کوچک ادغام کنید تا کودک شما تمام تصویر را به خاطر بسپارد. از یک استراتژی مشابه برای اعداد استفاده کنید، رنگ ها و تصاویر را وارد بازی کنید.

کار در گروه یک موقعیت ایده آل برای افراد راست مغز است زیرا آنها دوست دارند پروژه های هنری را انجام دهند و اغلب ایده های محرک و بدیع ارائه می دهند. آنها به خوبی به نمایش های بصری در پاورپوینت ارائه می دهند و از موسیقی، ویدیو و رقص به عنوان روش های یادگیری لذت می برند. از ایفای نقش لذت می‌برند، زیرا آنها ترجیح می‌دهند به جای گوش دادن به یک درس، در عمل آن را تجربه کنند.

راه های بهبود برای راست مغزهای افراطی

از آنجایی که افراد راست مغز معمولاً بی نظم هستند و برای مدت طولانی در تمرکز مشکل دارند، اغلب در مدرسه عملکرد خوبی ندارند و والدین ممکن است دلسرد شوند. با این حال، سمت چپ مغز - که تمایل دارد بر جزئیات زندگی تمرکز کند، منطقی است و مشکلات را به قطعات قابل حل تقسیم می کند - می توان سرعت بخشید.

بهبود انگیزه و مهارت های مطالعه در افراد راست مغز

افرادی که دارای چالش‌های رفتاری، تحصیلی، اجتماعی یا سایر مشکلات هستند، اغلب دچار عدم تعادل می‌شوند که عمدتاً از یک سمت مغز استفاده می‌کنند.

سازماندهی را آسان کنید

افراد راست مغز اغلب کارها را به تعویق می اندازند، زیرا احساس غرق شدن می کنند. برای غلبه بر این موضوع می توان با ارائه ابزارهای سازماندهی به خودتان کمک کنید به جای ترس از کار، منتظر شروع کار باشید. این می‌تواند به این معنی باشد که مکانی را برای انجام امور خود در نظر بگیرید، با کاغذ، مداد، کارت‌های یادداشت، استیکر و سایر مواردی که ممکن است نیاز به استفاده از آنها داشته باشند. صرفاً آماده کردن وسایل مناسب می‌تواند منجر به خودانگیختگی افراد شود.

راه دیگری که می‌تواند به افراد راست‌مغز کمک کند، تهیه تقویم یا فهرست کارهایی است که باید انجام دهند. برای این کار می توانید از وایت برد یا دفترچه یادداشت استفاده کنید. در هر صورت، طبق گفته مرکز ملی ناتوانی‌های یادگیری، تقسیم کردن اهداف بزرگ به کارهای کوچک می‌تواند استرسی را که ممکن است شما در مورد مطالعه احساس می‌کنید را کاهش دهد. به خود اجازه دهید پس از انجام هر کار، آن را بررسی کنید. این به تنهایی می تواند انگیزه بزرگی در شما ایجاد کند.

با نقاط قوت خودتان بازی کنید

اکثر افراد راست مغز بسیار بصری هستند. می توانید با استفاده از ابزارهای بصری مانند تخته سیاه یا تخته سفید از مهارت های یادگیری درست مغز مانند این استفاده کنید. همچنین می‌توانید بر روی ایجاد فلش کارت‌هایی از کارت‌های رنگارنگ تمرکز کنید که می‌تواند توجه شما را جلب کند و به القای مطالب در ذهن او کمک کند.

علاوه بر این، بسیاری از افراد وقتی اطلاعات را به شکل معناداری ارائه یاد می گیرند، بهتر می‌توانند آن را حفظ کنند. به عنوان مثال، اگر از خودتان انتظار دارید که نام و مکان کشورها را به خاطر بسپارید، یک آهنگ یا عبارت سرگرم کننده در مورد نحوه ارتباط هر کشور با کشور دیگر ایجاد کنید. اگر فهرستی از کلمات را برای به خاطر سپردن افراد راست مغز آموزش می دهید، سعی کنید یک موضوع مشترک بین کلمات پیدا کنید. تشخیص الگوها در کلمات می تواند یادگیری را ممکن و حتی سرگرم کننده کند و منجر به خودانگیختگی در افراد شود.

پشتکار داشته باشید

شما باید ارزش مداومت و استمرار را بدانید. برخی از بچه های راست مغز که در مدرسه مشکل دارند، فقط به این دلیل که معتقدند باهوش نیستند، تسلیم می شوند. اگر احساس می کنید که شما در شرف تسلیم شدن هستید یا فکر می کند که به اندازه کافی خوب نیست، وقت آن است که اهمیت تلاش بیشتر را بدانید.

برای افراد راست مغز بسیار مهم است که بدانند هوش از بدو تولد ثابت نیست. فقط به این دلیل که شما مهارت های معمولی چپ مغزها را که برای مدرسه بسیار مفید است ندارید، به این معنی نیست که هنوز نمی توانید موفق شوید. علاوه بر استفاده از این نکات، شما باید بدانید که به اندازه کافی خوب هستید و فقط باید پشتکار داشته باشید.

اگر نمی دانید کدام سمت مغز شما فعال تر است در تست چپ مغری و راست مغزی سایت تست و تایپ شرکت کنید.


توسعه فردی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.