هر تیپ مایرز بریگز چطور بر اساس تیپ شخصیتی خود در یک جزیره دور افتاده زنده می ماند – قسمت اول

1402/08/29 11:52 PM - 5 ماه قبل


بدون تردید اسم تست شخصیت شناسی مایرز بریگز را شنیده اید. تستی که نشان می دهد برونگرا یا درونگرا هستید یا جزو تیپ های احساسی یا تفکری قرار می گیرید. این تست گزینه ای عالی برای تیم سازی در محیط کار، بررسی سازگاری روابط و توضیح این است که چرا بعضی از همکاران شما دوست دارند هر روز پیام های انگیزشی بفرستند.

اما آیا تا حالا فکر کرده اید که این تیپ های شخصیتی متفاوت چطور در یک جزیره دورافتاده دوام می آورند؟ در این مقاله با لحن طنز می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. پس همراهمان بمانید. اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

قسمت دوم این مقاله را نیز می توانید در لینک زیر مطالعه کنید:

هر تیپ مایرز بریگز چطور بر اساس تیپ شخصیتی خود در یک جزیره دور افتاده زنده می ماند – قسمت دوم

تیپ شخصیتی ENTJ

فردی با تیپ شخصیتی ENTJ در یک جزیره دورافتاده؟ او احتمالا در عرض یک هفته این مکان را به جایی مانند محیط داخل یکی از شرکت های داخل فهرست فورچون 500 تبدیل می کند. زمانی که این شخصیت ها ابتدا پایشان به ساحل می رسد، سر خود را تکان می دهند تا شن ها از آن بیرون بریزند. سپس قامت خود را راست می کنند، نگاهی به اطراف می اندازند و می گویند «خیلی خوب، جزیره. دست به کار شویم.»

این شخصیت ها تا روز دوم برنامه استراتژیکی برای بقای کامل خود به همراه اهداف روزانه ریخته اند، شاخص های کلیدی عملکرد را مشخص کرده اند و نقشه فرار را نیز ترتیب داده اند. آن ها در انتهای هفته اول از درختان نخل یک دفتر کار کاملا کاربردی ساخته اند که میزی از چوب نارگیل در آن قرار گرفته است.

استراتژی بقای این افراد به قدری موثر است که روزانه 15 دقیقه را به اندیشیدن به علت زیستن و خالی کردن احساسات خود اختصاص داده اند. قسمت بهتر ماجرا چیست؟ این افراد اسم جایی را که هستند «شرکت جزیره» می گذارند، چون حتی اگر از آنجا جان سالم به در ببرند، تصویر برند است که اهمیت دارد.

توصیه می کنیم نگاهی نیز به مقاله بر اساس تیپ شخصیتی مایرز بریگز خود چه چیز طبیعی را نمی توانید تحمل کنید؟ - قسمت اول اندازید.

تیپ شخصیتی ENFJ

به دام افتادن تیپ شخصیتی ENFJ در یک جزیره دورافتاده، منظره جالبی است دوستان من. این افراد کار خود را با ترتیب دادن جلسات عمومی شروع می کنند، با این تفاوت که خبری از عموم و جامعه نیست. اما ENFJ از این موضوع اصلا ناراحت نمی شود!

این افراد سریعا با جانوران، پرندگان، خرچنگ ها و لاکپشت های محلی دوست می شوند! خیلی زود آن ها دوستانه ترین جامعه حیات وحش را از زمانی که سفید برفی شروع به آواز خواندن در جنگل داستان خود کرد، تشکیل می دهند.

این شخصیت ها روزهای خود را با سخنرانی های پرشور برای مرغ های دریایی درباره اهمیت مسئولیت مشترک در گردهم آیی های نارگیل ها سپری می کنند. آن ها به خرچنگ ها هنر رفع اختلاف و هوش هیجانی را یاد می دهند و در انتهای ماه اول جلسات گروهی روان درمانی را با لاکپشت ها برگزار می کنند.

جلسات آن ها کنار آتش افسانه ای خواهد شد و تمام موجودات از خرچنگ گرفته تا آلباتروس (نوعی پرنده دریایی) در خیر جمع سهیم هستند. چه اتفاقی می افتد زمانی که این شخصیت ها در نهایت نجات پیدا می کنند؟ با چشمانی پر اشک با دوستان پرنده و پشمالوی خود خداحافظی می کنند و قول می دهند نامه بنویسند و به آن ها سر بزنند.

از طرفی، برای تیم گیج شده نجات این سوال شکل می گیرد که چرا ENFJ یک مرغ دریایی را در آغوش می کشد و در گوش های پر از پر آن از قدرت اتحاد حرف می زند. بنابراین میراث ENFJ، دورافتاده ای که بیشترین مسئولیت اجتماعی را حس می کند، توسط آن مرغ دریایی ادامه پیدا خواهد کرد.

برای شناخت بهتر این تیپ، مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFJ است، را مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی INTJ

تا حالا فکر می کردید که یک تیپ شخصیتی INTJ را در حال زجر در یک جزیره دورافتاده پیدا کنید؟ دوباره فکر کنید. برای این شخصیت ها یک جزیره دورافتاده بیشتر از یک منزل است، مانند خرچنگ هرمیتی که داخل یک صدف به اندازه کاملا مناسب قرار گیرد. این شخصیت برای تنهایی، سکوت و نبود کامل تعامل های اجتماعی غیرمنتظره ارزش قائل می شود.

یک هفته پس از ورود به جزیره، شما آن ها را در حالیکه ننویی را بین دو درخت نخل وصل کرده اند و چیزی که ظاهرا قهوه است می خورند، پیدا می کنید. شما در کمال حیرت می پرسید «آیا آن یک آسیاب قهوه است؟» این افراد در جواب فقط ابرو بالا می اندازند تا متوجه شوید که نه تنها به نوعی از یک نارگیل یک آسیاب قهوه ساخته اند، بلکه همچنین گونه های ناشناخته ای از درخت دانه قهوه را در جزیره کشف کرده اند و حالا آن را پرورش می دهند.

اما این پایان کارشان نیست. INTJ که نیازهایش به قهوه رفع شده است، شروع به انجام کارهای بزرگتر و بهتر می کند. شما متوجه می شوید که به اقیانوس خیره می شود و نگاهی پر از اندیشه روی چهره اش شکل می گیرد. زمانی که بپرسید چکار دارند می کنند، پاسخ خواهند داد که «در حال بررسی طبیعت آگاهی هستم.»

واقعا فکر می کنید زمانی که یک شخصیت INTJ در یک جزیره دورافتاده گیر افتاد، چه کار دیگری انجام می دهد جز استفاده از سکوت و آرامش برای غرق شدن در رمز و رازهای ذهن انسانی؟ زمانی که این افراد در نهایت نجات پیدا کنند، آنجا را بدون نهال درخت قهوه خود که حالا دوست عزیزشان است، ترک نمی کنند. به همین شکل است که دنیا به لطف یک جزیره متروکه، دورافتاده عاشق قهوه ای را پیدا می کند که اندکی روشن بین تر شده است.

برای شناخت بهتر این افراد، مقاله 10 چیزی که افراد در مورد تیپ های شخصیتی INTJ اشتباه متوجه شده اند را بخوانید.

تیپ شخصیتی INFJ

حالا نوبت تیپ شخصیتی INFJ رسیده است، فیلسوفی که در جزیره دورافتاده ای سکونت دارد و یک رویاپرداز نیمه وقت است. اگر دوست INFJ خود را گم کرده اید، تنها کافی است به نزدیکترین جا برای مشاهده زیبایی غروب آفتاب بروید و او را در حالی پیدا کنید که به افق خیره شده است. این افراد برنده جایزه شاعر جزیره خواهند بود که قصیده های زیبایی برای امواج، درختان نخل و حتی نارگیل لجبازی می سرایند که از افتادن سر باز می زند.

اما گول ظاهر رویایی آن ها را نخورید، چون این شخصیت ها یک جنبه شخصیتی واقع گرایانه نیز دارند. احتمالا در روز اول آن ها را به این شکل پیدا می کنید که از پوست درخت نخل دارند تور ماهیگیری می بافند و همزمان درباره معنای زندگی فکر می کنند.

آن ها در روز سوم مدرسه فلسفی جدید خود را ساخته اند و همچنین متوجه شده اند که چطور آب تازه را با استفاده از صدف دریایی، 3 برگ درخت نخل و یک ستاره دریایی تقطیر کنند.

البته یک INFJ هرگز INFJ نخواهد بود بدون آنکه توانایی بی نظیرش برای همدلی با همه چیز را در نظر نگیریم. آن ها تنها فردی در تاریخ هستند که از خوردن نارگیل احساس گناه می کنند، چون بیش از حد وقت صرف اختصاص دادن صفات انسانی به آن کرده اند.

آن ها فریاد می زنند که «نارگیل هم احساسات دارد!» و با اشک تنها منبع غذایی خود را گاز می زنند. زمانی که تیم نجات می رسد، شخصیت INFJ احتمالا با کاپیتان درباره چشمان پر از زندگی لاکپشت دریایی که اسم آن را «فردریش» گذاشته اند دردل می کنند و اشک را به چشمان حتی سرسخت ترین ملوانان می آورند. دل جزیره برای فیلسوفش تنگ خواهد شد و نارگیل ها نفسی از راحتی می کشند و می دانند که دیگر سر دوراهی اخلاقی فردی قرار نگرفته اند.  

این شخصیت ها را با مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFJ است، بهتر درک کنید.

تیپ شخصیتی ESTJ

اگر فردی با تیپ شخصیتی ESTJ در یک جزیره متروکه اسیر شود، بیشتر به یک «کارآموز» شباهت خواهد داشت تا «دور افتاده». این افراد سحر بیدار می شوند، آماده هستند تا از لحظات حداکثر استفاده را ببرند و به جزیره نشان دهند که رئیس کیست. آن ها با فرو بردن یک تکه چوب در شن های ساحل، یک سیستم شبکه ای منظم برای نقشه جزیره می کشند و آن را به بخش هایی برای خوابیدن، جستجوی غذا و یک مرکز تجاری تقسیم می کنند که در آن درباره جیره موز با میمون ها مذاکره می کنند.

اما تیپ شخصیتی ESTJ تنها به بقا اکتفا نمی کند. این شخصیت ها یک برنامه روزانه سختگیرانه برای خود ترتیب می دهند: مدیتیشن هنگام طلوع آفتاب، پس از آن جلسه با نارگیل ها، مذاکره بر سر موزها و ماهیگیری. بعدازظهرهای این افراد به پروژه توسعه کلبه اختصاص خواهد یافت و شب ها دور آتش کمپ می کنند و بدون تردید بحث های پرشوری با یک طوطی درباره استراتژی های رهبری می کنند.

این افراد تا هفته دوم سیستم بررسی عملکرد جامعی برای حیات وحش بومی آن جزیره ترتیب داده اند. آن ها با اشاره به موجودی که متعجب شده است می گویند «آن سنجاب باید روی مهارت های شکستن نارگیل خود کار کند و دلفین ها، نمی خواهم بگویم اما مهارت های به دام انداختن ماهی هایشان در بهترین حالت متوسط است.»

وقتی که در نهایت تیم نجات فرا می رسد، این افراد دست کاپیتان را به محکمی فشار می دهند و می گویند «تجربه سودمندی بوده است اما می دانید من با یک ستاره دریایی جلسه ای درباره تدارک جلبک دارم.»

در همان حین که این شخصیت ها با داشتن تخته یادداشت در دست به قایق نجات پا می گذارند، انسان احساس می کند که بهره وری جزیره آسیب جدی خواهد دید. افسانه ESTJ، کارآمدترین دورافتاده ای که تاریخ به خود دیده است، برای همیشه در سالنامه فرهنگ جزیره دورافتاده زنده خواهد بود.

مقاله جالب 9 فیلم مورد علاقه یا نفرت ESTJ ها را برای شناخت سلیقه سینمایی این تیپ ها بخوانید.

تیپ شخصیتی ESFJ

حالا اجازه دهید توجهمان را به تیپ شخصیتی ESFJ جلب کنیم که یک جزیره متروکه را به یک خانه متروکه تبدیل خواهد کرد. این افراد از همان لحظه ای که پای خود را روی شن های ساحل می گذارند، جذب درخت های نارگیل، آب های فیروزه ای زلال و مرغان دریایی که بالای سرشان پرواز می کنند می شوند و اعلام می کنند «همه ساعت 6 برای شام خانوادگی دور هم جمع شوند!»، جمله ای که باعث خواهد شد مرغان دریایی جیغ بزنند و در آشفتگی و سریعا از آنجا دور شوند.

قلب شخصیت ESFJ آتش سوزانی است که همیشه آمادگی دارد با حرارت درون خود به سایرین خوشامد بگوید. اما زمانی که در یک جزیره متروکه اسیر شده اید، به چه کسی می خواهید خوشامد بگویید؟ در چنین شرایطی است که امیر وارد می شود، توپ فوتبالی که امواج دریا با خود آورده اند و حمید، قایق قدیمی که سوراخ شده است.

ESFJ خیلی سریع این دو را عضوی از خانواده خود می داند و برای هرکدام سرگذشتی در نظر می گیرد. امیر همیشه توپ فوتبالی بوده است که می خواسته جهان را ببیند و حمید که روزهای بهتری را نیز دیده است، همچنان چیزهای بی همتایی برای عرضه دارد.

ESFJ که به آیین و سنن بسیار احترام می گذارد، برنامه روزانه ای سرشار از فعالیت های خانوادگی در نظر می گیرد. صبح ها صرف بررسی جزیره یا جمع آوری غذا خواهد شد. عصرها به فعالیت هایی که به پیوند خانوادگی کمک کنند اختصاص داده می شود، مانند نقاشی صدف دریایی یا ساخت قلعه های شنی ظریف و شب ها مخصوص داستان گفتن اطراف آتش خواهد بود و اغلب ESFJ داستان های افسانه ای از ماجراجویی های حمید و امیر می گوید.

زندگی ESFJ در جزیره سرشار از خنده، لذت و حس تعلق خواهد بود. دورافتاده؟ خیر، این افراد دورافتاده نبوده اند. آن ها به یک سفر تعطیلات خانوادگی طولانی با خانواده ای که خودشان انتخاب کرده اند، رفته اند.

زمانی که در نهایت تیم نجات می رسد متوجه ESFJ خسته اما سرزنده، حمید و امیر می شود که آماده رفتن به خانه هستند. ESFJ با آخرین نگاه خود به خانه اش در جزیره خداحافظی خواهد کرد، با این آگاهی که بخشی از قلب خود را آنجا جا خواهد گذاشت. از طرفی حماسه ESFJ، دوست داشتنی ترین دورافتاده دنیا در غروب آفتاب محو خواهد شد.

از این تیپ های شخصیتی با مطالعه مقاله عملکرد تیمی شخصیت ESFJ در تیم سازی، در محیط کار بهتر استفاده کنید.

تیپ شخصیتی ISTJ

نفر بعدی خانم ها و آقایان تیپ شخصیتی ISTJ است، تجسم واقعی اصطلاح سخت تلاش کن، خوب استراحت کن یا با توجه به داستان یک جزیره دورافتاده، «سخت تلاش کن، سخت تر تلاش کن.» زمانی که پای چنین شخصیتی به یک جزیره متروکه می افتد، بهتر است باور کنید که با جزیره مانند ماری کوندو (متخصص نظم دهی ژاپنی) رفتار خواهد کرد.

اول و مهمتر از هر چیزی، پیدا کردن پناهگاه است. ممکن است در ذهن خود کلبه افراد دورافتاده را به شکل فضایی ساخته شده از برگ درختان خرما و کف پوشی از شن تصور کنید. اما کلبه ISTJ ما اینطور نیست. او هفته اول را با دقت صرف ساخت یک کابین کوچک اما فوق العاده تمیز به همراه سقفی خواهد کرد که کاملا کاهگلی شده است و تزئینات آن با صدف دریایی و بر اساس حروف الفبا است.

این شخصیت ها هر از چند گاهی کلبه خود را گردگیری می کنند، یک گام به عقب بر می گردند و غر می زنند که «شبیه به اتاق های هتل های هیلتون نیست، اما اینطور خواهد بود.»

قدم بعدی درست کردن آتش است. مجددا شاید تصور کنید ESFJ مانند هر دورافتاده دیگری آتش روشن می کند یعنی استفاده از سنگ چخماق، مقداری علف خشک و دعا کردن به جان الهه آتش. اما رویکرد این شخصیت همیشه منطقی ما متفاوت خواهد بود.

او صبح ها مشغول جمع آوری مجموعه ای از صدف های آبالون و برق انداختن آن ها می شود تا مانند یک آینه بی عیب عمل کنند. هورا، یک فندک خورشیدی! این افراد همچنین برای جلوگیری از خرچنگ های محلی که جزیره را به آتش نکشند، برنامه ای در نظر می گیرند.

در پایان به علامت دادن برای کمک خواستن می رسیم. ISTJ تا این مرحله احتمالا میمون ها را در یک شرکت کارآمد پرورش نارگیل به کار وا داشته است و از مهارت های آن ها به خوبی استفاده می کند. میمون ها با استفاده از تعداد زیادی سنگ کلمه «کمک» را با خط درشت روی جزیره می نویسند، به نحوی که از فضا دیده خواهد شد.

آن ها همچنین احتمالا پای این کلمه می نویسند «نجات دهندگان عزیز لطفا بین ساعت 9 صبح و 5 بعدازظهر برسید. برنامه زمانی ما بسیار شلوغ است.» زمانی که در نهایت تیم نجات پیام را می بیند و به جزیره می رسد، با منظره ای روبرو می شود که قسمتی از برنامه تلویزیونی «نجات یافته» و قسمتی از برنامه «تحول کامل منزل» است.

این تیم، ISTJ اندکی آفتاب سوخته اما فوق العاده مرتب را پیدا خواهد کرد که به آن ها کاغذی می دهد که روی آن نکاتی درباره بهبود عملیات نجات نوشته است. در حین ترک جزیره، ISTJ خطاب به اهالی جزیره فریاد می زند «شما هر زمان که خواستید می توانید به دیدن من بیایید، فقط دو هفته زودتر خبر دهید!» و اینطور است که داستان منظم ترین دورافتاده ای که تا حالا با او مواجه شده اید، به پایان می رسد.

توصیه می کنیم مقاله ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ISTJ را نیز مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ISFJ

حالا خوانندگان عزیز تست و تایپ به دنیای تیپ شخصیتی ISFJ می رسیم که نمونه بارز ثبات و آیین است. اما چنین فردی به عنوان یک دور افتاده چطور عمل خواهد کرد؟ اجازه دهید بررسی کنیم. ISFJ از همان روز اول به دنبال راهی است که عشق را به برنامه روزانه خود و آیین را به ساحل های شنی و سرشار از درخت نارگیل بیاورد.

صبحانه؟ رژیم متعادل غذایی از هر میوه ای که پیدا کنند و آن را دقیقا سر ساعت 7.30 صبح روی یک برگ درخت سرو می کنند. ناهار؟ ماهی گریل شده (اگر در صبح با موفقیت توانسته باشند ماهی بگیرند) که راس ساعت 1 بعدازظهر روی یک تخته سنگ صاف که برای میز ناهارخوری طراحی کرده اند، سرو می شود. شام؟ خوراک متوسطی که زیر نور ستارگان و ساعت 8 شب سرو می شود و در این حین وقایع روز خود را برای مخاطبان ساکتشان یعنی ستاره های دریایی بازگو می کنند.

جزیره تحت مراقبت ISFJ تحول قابل توجهی می بیند که باعث شگفتی همه خواهد شد. این افراد کلبه ای محکم و کوچک با اتاق های مجزایی برای خوابیدن و خوردن می سازند و چه باور کنید یا نکنید، به همراه فضای کوچکی که اسم آن را اتاق مطالعه می گذارند.

آن ها در این بخش شب های خود را در حال کشیدن نقشه های دقیقی از جزیره روی برگ های بزرگ درخت سپری می کنند یا نوشتن نامه به عزیزانشان که نامه ها را رول می کنند و داخل بطری قرار می دهند و به درون دریا می اندازند، با این امید که این بطری ها به دست آن ها می رسد. آیا آن ها در این نامه ها درخواست کمک می کنند؟ بدون تردید نه! این افراد فقط می خواهند از احوال خود خبر بدهند و به عزیزانشان بگویند خیلی ممنونم به من خیلی خوش می گذرد.

اما مهمترین شاهکار ISFJ چیست؟ بدون تردید سیگنال درخواست کمک او. شاهکاری که از چوب و سنگ خلق کرده و آنقدر محکم است که سنگین ترین طوفان ها آن را خراب نمی کنند و به اندازه ای بزرگ است تا هواپیماها، ماهواره ها و احتمالا موجودات فرا زمینی که عبور می کنند، آن را می بینند.

از طرفی تنها به این دلیل که این افراد در یک جزیره متروکه قرار دارند، به این معنا نیست که ادب را فراموش کرده باشند. آن ها زیر پیام کمک بزرگ خود جمله کوچک «ممنونم» را نیز می نویسند، چون ابراز تشکر زمان درخواست کمک، ادب را نشان می دهد.

زمانی که تیم نجات می رسد، ISFJ سرحال و آفتاب گرفته ای را پیدا می کنند که آماده است به تمدن برگردد، اما قبل از آن آن ها را به یک تور بزرگ اطراف جزیره می برد و داستان هایی درباره بهترین نقاط ماهیگیری، آبدارترین توت ها و نقطه عالی برای مشاهده غروب آفتاب، می گوید.

به کمک مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ISFJ است ، این تیپ ها را بهتر بشناسید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.