18 نشانه که ممکن است شما تیپ 4 اینیاگرام باشید

1401/07/10 8:45 PM - یک سال قبل


تیپ چهار اینیاگرام در بین 9 تیپ این تست شخصیت شناسی، فردگراترین است و به همین دلیل تاکید زیادی روی موضوع هویت دارد. اما جدا از میل این افراد برای متفاوت و بی همتا ماندن، نشانه های زیادی وجود دارد که نشان می دهند شما می توانید تیپ 4 اینیاگرام باشید. حتی اگر رسما در این تست شرکت نکردید!

برای آگاهی از این نشانه ها تا انتها همراه ما باشید. توصیه می کنیم قبل از آن مقاله بهترین حرفه‌ها و شغل‌ها برای تیپ 4 اینیاگرام و سازگاری تیپ 4 اینیاگرام با سایر تیپ های آن را نیز مطالعه کنید.

1) برای استعدادهای بی همتای خود اهمیت زیادی قائل می شوید

تیپ 4 اینیاگرام فقط در مورد بی همتا بودن است، بنابراین برای چنین افرادی بیشتر از همه مهم است که جایگاهی برای خود در این دنیا به دست آورند.  اگر احساس می کنید که توجه شما بیشتر از همه روی چیزهایی است که باعث می شود متفاوت باشید، ممکن است یک تیپ چهاری باشید.

2) افراد با تیپ 4 اینیاگرام به صورت ذاتی احساس می کنند متفاوت از سایرین هستند

این افراد در نتیجه احساس متفاوت بودن از سایرین، روی ایجاد یک شخصیت بی همتا و متمایز بودن از جمعیت تاکید دارند. آن ها می ترسند که به نوعی نقص داشته باشند و فاقد چیزی باشند که برای تجربه شادی و خوشبختی مانند سایرین، الزامی است.

تیپ چهاری ها با تقویت تفاوت ها و ویژگی های متفاوت خود، امیدوار هستند مورد تحسین و عشق واقع شوند.

3) با هنر و طبیعت ارتباط برقرار می کنید

گرچه برای بسیاری از تیپ های شخصیتی هنر و طبیعت جذاب است اما آثار هنری و مناظر زیبای طبیعی به تیپ چهاری ها هیجان می دهد. آن ها قهرمانان سرشناسی در زمینه شعر، هنر، ادبیات و فیلسوف هایی هستند که انسانیت و طبیعت را در کنار یکدیگر قرار می دهند.

4) احساساتتان بر شما حکمفرمانی می کنند

گرچه یک تیپ چهاری ممکن است در صورت لزوم منطقی باشد اما اغلب رفتار و تصمیم های او در نتیجه احساساتش است. در حقیقت، سایرین آن ها را به دمدمی بودن متهم می کنند. تیپ چهاری ها مانند شخصیت های احساسی سیستم مایرز بریگز، اکثر اوقات طبق خواسته دل خود عمل می کنند تا منطقشان. 

5) شما فوق العاده حساس هستید

اگر احساسات شما روی تصمیم هایتان تاثیر زیای می گذارند، به راحتی می توان فرض کرد که شما نیز یک فرد فوق العاده احساسی هستید. چنین افرادی 30 درصد جمعیت را تشکیل می دهند و به احساسات، محرک ها، نور و صدا حساس هستند و جهان اطرافشان آن ها را آشفته می کند.

حتی اگر یک تیپ چهاری فوق العاده حساس نباشد، سطح بالایی از حساسیت در شخصیت آن ها بارز است. این افراد همچنین بسیار از خودشان انتقاد می کنند.

6) تفکر عادی بودن شما را دلسرد می کند

اگر شما را فردی عادی خطاب قرار دهند احساس خوبی نداشته باشید، احتمالا تیپ چهار اینیاگرام هستید. این افراد به واسطه داشتن ویژگی های عجیب و بی همتا بودن به خودشان افتخار می کنند و اگر کسی آن را متهم به عادی بودن کند، حس خوبی نخواهند داشت.

7) با آسیب پذیر بودن و خودتان بودن مشکلی ندارید

یکی از ویژگی های تیپ چهار اینیاگرام عشق به واقعی بودن و نشان دادن حقیقت وجودشان است. به همین علت، آن ها از افرادی که تقلبی هستند نفرت دارند و تلاش می کنند بتوانند آسیب پذیرترین و حقیقی ترین فرد ممکن باشند.

البته باید بگوییم معنای این حرف این نیست که آن ها به خودشان اجازه می دهند همیشه احساسات آسیب پذیر خود را نمایان کنند. فقط منظورمان این است که ترجیح می دهند تا جای ممکن صادق و واقعی باشند.

8) گفتگوها و احساسات عمیق را ترجیح می دهید

این دسته از شخصیت های اینیاگرام در کنار علاقه به خودشان بودن، ترجیح می دهند در مورد جزئی ترین مسائل گفتگو کنند و صحبت های مودبانه در مورد موضوعات غیرمهم (که اکثرا برای باز کردن سر صحبت هستند) را بی خیال شوند.

چنین صحبت هایی و اصطلاحا گفتگوهایی که از نظر آن ها «واقعی» نیست، حس خوبی به آن ها نمی دهد. تیپ چهاری ها ترجیح می دهند به عمق احساسات افراد فرو بروند و حقیقت ماجرا را درک کنند، هرچقدر که می خواهد این کار دردناک باشد.

9) مشکلی با دمدمی مزاج بودن و مالیخولیا ندارید

دمدمی مزاج بودن و احساسات مالیخولیا مسائل جدیدی برای تیپ چهاری ها نیستند. چون آن ها تلاش می کنند با احساسات درونی خود ارتباط برقرار کنند، در غم و سایر احساسات «منفی» که تیپ های دیگر برای فرار از آن ها سخت تلاش می کنند، زیبایی را می بینند.

این تیپ شخصیتی به جای فرار از این احساسات، از آن ها در آثاری هنری خود استفاده می کند یا از آن ها الهام می گیرد.

10) در محیط های اجتماعی احساس خوبی ندارید

تیپ های 4 اینیاگرام در محیط های اجتماعی احساس خوبی ندارند، چون احساس تنهایی یا درک نشدن می کنند. در حالی که دوستان و آشنایانشان در حال گفتگو هستند، آن ها در رویاها و افکار خود غرق می شوند، درکی نسبت به حرف های دیگران ندارند و سعی می کنند بفهمند چرا اینقدر احساس غریبی و متفاوت بودن می کنند.

ریشه این احساس در ترس آن ها از عیب داشتن است، چون تمام افراد اطرافشان خوشبخت هستند. در حالی که آن ها هرگز به این سطح از رضایت و شادی نخواهند رسید.

11) شما خلاق هستید

خلاقیت مانند یک گروه غذایی ویژه برای تیپ 4 اینیاگرام است. این تیپ شخصیتی تشنه پرورش و توسعه قدرت های خلاقانه خود است و دست به هر کاری می زند تا مطمئن شود مهارت های بی همتای او متفاوت از سایرین است.

چون تیپ 4 اینیاگرام تنها به معنای بی همتا ماندن است، آن ها اغلب استعدادها و توانایی های خود را پرورش می دهند تا زمانی که این استعدادها و قابلیت ها واقعا به جزوی جدانشدنی از زندگی شخصی و حرفه ای آن ها تبدیل شوند.

12) شما روابط و رویدادهای زندگی را عاشقانه و رویایی می بینید

اگر تیپ شخصیتی شما 4 اینیاگرام است، فردی رومانتیک هستید که زندگی خود را با فیلم ها و کتاب ها مقایسه می کنید. البته اینطور نیست که فردی غیرواقع گرا یا غیرمنطقی باشید. تیپ چهاری ها به این دلیل رومانتیک هستند که انتظار و امید یک همکاری رویایی و دوستی های بدون تلاش را دارند.

آن ها متوجه هستند که رویاهایشان قابل دستیابی نیستند. با توجه به این که آن ها انتظارهای بیش از حد زیادی دارند، این موضوع اغلب باعث می شود نسبت به حقایق زندگی ناامید و سرخورده شوند.

13) احساس می کنید اجزای اصلی خوشبختی و شادی را نمی فهمید

با وجود رضایتی که یک تیپ چهاری ممکن است از زندگی داشته باشد، اما همچنان احساس «پوچی» می کند. انگاری او فاقد تکه ای مهم در وجود خود است که باعث خوشبختی و شادی اش شود. این احساسات باعث ایجاد انگیزه در افراد با این تیپ شخصیتی می شود که فردگرایی خود را برای پذیرفته شدن از سوی سایرین، ابراز کنند.

14) فاصله گرفتن از سایرین موضوعی عادی است

اگر مستعد فاصله گرفتن از سایرین هستید، احتمالا تیپ شخصیتی شما 4 اینیاگرام باشد. این تیپ ها اغلب خود را شدیدا کنکاش می کنند تا احساساتشان را کشف کنند و از طریق هنر، نوشتن یا شکل های دیگر خودابرازی، این احساسات را بیرون می ریزند.

به عنوان مثال اگر یک تیپ چهاری احساس کند بهترین زمان برای خیاطی یا طراحی فرا رسیده است، تمام روابط اجتماعی اش را رها خواهد کرد و بدون توضیح خود را چند روز وقف این کارها می کند. تیپ چهار همچنین زمانی که تحت استرس زیاد باشد، از سایرین فاصله می گیرد.

15) خودآگاه هستید

گرچه سایر تیپ های اینیاگرام نیز خودآگاه هستند اما تیپ 4 جزو کسانی قرار می گیرد که بیشتر از همه خود را بررسی می کنند و می سنجند. آن ها ساعت ها، روزها و هفته ها رفتار و اعمالشان را بررسی می کنند تا خودشان را بهتر درک کنند.

به علت وقف تیپ چهاری ها به این عادت ها و استعداد عمومی که برای رسیدن به بصیرت دارند، از احساسات، انگیزه ها و بهانه های خود آگاه هستند و اگر احساس کنند اعمالشان در گذشته باید فاش شود، این احساسات و انگیزه ها را به عزیزان خود توضیح خواهند داد.

16) زمانی که شاد نیستید، احساس حسادت می کنید

این واقعیت تلخ را در مورد تیپ 4 اینیاگرام باید گفت که احساس غم می کنند تا زمانی که یاد بگیرند خودشان را شاد کنند. تیپ چهاری ها نمی توانند به تنهایی به احساس شادی و رضایت برسند، بنابراین برای این منظور  از استعداد ها و ویژگی های بی همتای خود استفاده می کنند.

این که مهارت های تیپ چهاری ها باعث لذت و سرخوشی آن ها شود یا نشود، در افراد مختلف این تیپ متفاوت است اما یک تیپ چهاری سالم دیگر نسبت به سایرین احساس حسادت نخواهد کرد. در مقابل یک ویژگی اصلی برای تیپ چهاری های معمولی یا غیرسالم این است که نسبت به افرادی که به نظرشان «خوشبخت» یا «شاد» هستند، احساس حسادت می کنند. چون احساس می کنند همیشه باید دنبال شادی و رضایت بگردند.

17) فردی مهربان و دلسوز هستید

افراد مختلف، تیپ فردگرا را متهم می کنند که کسانی خودمحور و معطوف به نیازهای خود هستند که علت آن را باید توجه آن ها به «بی همتا بودن» و «خوشبختی» دانست. اما تیپ چهار اینیاگرام یکی از صادق ترین و خالص ترین تیپ های اینیاگرام است که با انواع مختلف احساسات همدردی کرده و آن ها را درک می کند.

به علت قدرت درک این افراد، آن ها می توانند دلسوزترین تیپ شخصیتی باشند که در فهرست دوستان شما قرار می گیرند.

18) شما اغلب غرق در افکار خویش هستید

زمانی که تیپ چهاری ها ظاهرا از سایرین فاصله بگیرند و دور شوند، در افکار خود غرق می شوند. این تیپ سرشار از احساسات، نسبت به گم شدن در افکار خود بیگانه نیست، دوست دارد احتمال های خلاقانه و ناخودآگاه هنری را بررسی کند، انسان را بفهمد و موارد متعدد دیگر.

چون تیپ چهاری ها از غرق شدن در افکار خود نمی ترسند، سایرین تصویر می کنند آن ها گیج و نا آگاه نسبت به اطراف هستند. چون آن ها به علت توجه به دنیای درون خود، زیاد روی گفتگوها تمرکز نمی کنند.

سخن نهایی

اگر تعدادی از ویژگی های شخصیتی که در بالا توضیح دادیم با شخصیت شما همخوانی دارد، ممکن است تیپ اینیاگرام شما 4 باشد. تیپ چهاری ها به عنوان افرادی متفاوت و بی همتا، تاکید دارند خودشان باشند، از گفتگوهای غیرصادقانه و جعلی خودداری می کنند و نسبت به خود آگاهی دارند.

آن ها افرادی احساسی هستند که با آسیب پذیر بودن (اغلب) مشکلی ندارند و برایشان مهم نیست که نقاط ضعف خود را به نمایش بگذارند و نقاط قوتشان در زمینه هنر و سایر حوزه های خلاقانه را تقویت می کنند. اگر این جملات شما را به یاد خودتان می اندازد، احتمالا یک تیپ چهاری هستید.

اما از آن جایی که بسیاری از تیپ های شخصیتی ممکن است از نظر ویژگی های خاص با یکدیگر همپوشانی داشته باشند، توصیه می کنیم در تست اینیاگرام تست و تایپ شرکت کنید تا از تیپ اینیاگرام خود مطلع شوید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی مدیریت استعداد خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.