آرتمیس : کهن الگو و الهه شکار و ماه

1402/03/18 11:45 AM - 10 ماه قبل


آرتمیس هم به عنوان الهه شکار و هم به عنوان الهه ماه شناخته می شود.آرتمیس یکی از محبوب‌ترین الهه‌های یونانی است که در هنر و آهنگ‌ها و در آیین‌ها و نیایش‌هایی که حتی تا نسل ما هم ادامه دارد، مورد احترام است. براساس سیستم روانشناسی شناسایی الهه ها در زنان توسط تحلیلگر یونگی، دکتر ژان شینودا بولن، آرتمیس در گروهی از الهه ها قرار گرفت که "الهه های باکره" توصیف می شوند. این بدان معنا نیست که یک الهه باکره هرگز رابطه ای ندارد، بلکه بدین معناست که او در خود احساس کامل بودن می کند و نیازی به عضویت در یک زوج برای احساس رضایت در زندگی ندارد.

اگر میخواهید کهن الگوی خود را بشناسید در تست کهن الگوی زنان شرکت کنید.

آرتمیس عاشق تیراندازی با کمان و حیوانات است

آرتمیس یک روح مستقل بود که از پرسه زدن در جنگل، همراه با گروه پوره ها و کمان نقره ای شکارش لذت می برد. او مهارت های خوبی در تیراندازی با کمان داشت و عشق زیادی به حیات وحش داشت، بنابراین به طور مداوم توسط گروهی از سگ های شکاری و حیوانات مختلف احاطه می شد. آرتمیس برای ادامه زندگی به دنبال غذا بود و بدین منظور بیابان را انتخاب کرد که سخت ترین جا برای تهیه غذا است.(برخلاف اینکه آتنا نماد شهر است الهه آرتمیس نماد بیابان است.) آرتمیس کسانی را که قصد کشتن حیوانات باردار را داشتند، شکار کرد، زیرا این امر باعث ایجاد اختلال در دوباره سازی زمین می شود. حیوانات نیز با آرتمیس به عنوان نماد یا آشنای او مرتبط هستند. اگرچه آرتمیس برای محافظت از همه حیوانات تلاش زیادی کرد، آهو و خرس برای او بسیار عزیز بودند.

از آنجایی که خرس به عنوان خشن ترین مادر شناخته می شود، این حیوان نماد خوبی برای الهه آرتمیس است که به خوبی از زنان محافظت می کند. سگ ها نیز به عنوان حیوانات مقدس او به تصویر کشیده شدند. آرتمیس در حین شکار و دویدن در اطراف جنگل، همیشه در محاصره دسته های شاد سگ های شکاری اش بود. هنگامی که آرتمیس روی یک هدف تصمیم می گرفت، با شدت زیادی روی آن تمرکز میکرد، گویی هدف مورد نظر کمان پولادی او بود. آرتمیس به شدت نسبت به هر دلیلی که علاقه او را بر می انگیخت احساس مسئولیت می کرد و سخت تلاش می کرد تا تغییراتی را ایجاد کند تا به منافع مورد علاقه اش برسد. آرتمیس از نظر خود و اهداف مطمئن بود. دختری با شخصیت آرتمیس ممکن است با مادری که در جوانی می‌خواست یک «دختر دختر» داشته باشد، مشکل داشته باشد. شخصیت آرتمیس یک فرد رقابتی است و با عشق زیادی به ورزش در فضای باز می پردازد و معمولاً عنوان کاپیتان تیم را دارد.

آرتمیس به آزادی نیاز دارد و دوست ندارد به او گفته شود چه کار کند. شخصیت آرتمیس می تواند یک کارگر سخت کوش باشد، اما کار باید برای او معنای شخصی داشته باشد و احتمالاً شغلی را انتخاب می کند که برای زنان غیر سنتی است. آرتمیس برای امنیت پولی کار نمی کند، رقابت باعث اعمال او می شود. زنان آرتمیس روابط خوبی با زنان دیگر دارند و به دوستان برای رشد آنها و کمک به آنها در نردبان شغلی در صورت امکان اقدام می کنند. یک "آرتمیس" در فرهنگ امروز ما، دختر آلفا، محبوب ترین دختر دبیرستانی و رئیس دسته محبوب ترین دختران است. آرتمیس الهه ای بود که از زنان دیگر محافظت می کرد. الهه آرتمیس سخت تلاش کرد تا زنان باردار و در حال زایمان را سالم و ایمن نگه دارد. آرتمیس به عنوان الهه پوره های جنگلی، زنان دیگر را از شکارچیان در امان نگه داشت. آرتمیس الهه دوران دختری بود و بسیاری از زنان جوان در یکی از معروف‌ترین آیین‌های او با لباس‌های زرد جلوی او می‌رقصیدند.


آرتمیس الهه ای مستقل است

آرتمیس مردان را دوست دارد و اگرچه گاهی اوقات خود را درگیر روابط می‌کند، اما درک او از روند آشنایی مانند امتحان کردن یک علاقه یا ماجراجویی جدید است. آرتمیس بیشتر به کار و سرگرمی های خود اهمیت می دهد تا روابط. شخصیت آرتمیس عجله ای برای ازدواج با کسی ندارد و دوست دارد در زمین بازی کند. علاقه او به مردان اغلب بیشتر دوستانه و برادرانه است تا پرشور. آرتمیس یک برادر دوقلو به نام آپولو خدای خورشید داشت. قلمرو آپولو شهر بود، همانطور که برای آرتمیس بیابان بود.

این مدل دوقلو، کلیدی برای نحوه ارتباط او با مردان است، بیشتر به عنوان یک خواهر یا روشنفکر عمل می کند. او نمی خواهد هیچ مردی مرکز زندگی او باشد، اگرچه ممکن است از همراهی با او لذت ببرد. آرتمیس تا جایی که ممکن بود با مردان کمتر کار می کرد. اگرچه او خواهر دوقلوی آپولو بود، اما زمان زیادی را با هم سپری نکردند. در افسانه های بعدی، آرتمیس با ماه و آپولون با خورشید مرتبط است، بنابراین آنها حتی سفرهای آسمانی را با هم انجام ندادند.

در میان تمام الهه‌های یونان، آرتمیس بیشترین ارتباط را با زنان دارد و اسطوره‌شناسی او نشان می‌دهد که مردان تنها با توجه دقیق به مرزها و محدودیت‌های او و با احترام به نیاز زن به حریم خصوصی و انزوا، می‌توانند توجه او را جلب کنند. اگر آرتمیس رابطه عمیق و معنی‌داری با مردی داشته باشد، تأثیراتی از الهه عشق و زیبایی، 
آفرودیت، یا هرا، الهه ازدواج خواهد داشت که تنها زمانی احساس کامل بودن می‌کند که همسر کسی باشد. اکثر زنان دارای ویژگی هایی از چندین کهن الگوی الهه هستند و مواردی که در اینجا در این مقاله مورد بحث قرار می گیرند، در گروه سنی حدود هجده تا چهل و نه خواهند بود.


آرتمیس غریزه مادری ندارد

زن آرتمیس از نوع مادرانه نیست و هیکلی پسرانه، ورزشی و برازنده دارد. اما اگر او تصمیم بگیرد که مادر شود، از فرزندانش بسیار محافظت می کند، بسیار شبیه یک خرس مادر. زن آرتمیس بچه ها را طوری تربیت می کند که در سنین پایین مثل خودش مستقل باشند و وقتی بزرگتر شوند بیشتر از آنها لذت خواهد برد و بهتر می تواند با آنها ارتباط برقرار کند. کمان و تیر نمادهای آشنای این الهه هستند و بسیاری از مجسمه‌های یونانی و رومی او را تنها لباس کوتاهی به نام کیتون، نمایش میدهند. همانطور که افسانه نشان می دهد، اگر او یا هر زن دیگری مورد بی احترامی قرار می گرفت، تیرهای آرتمیس به سرعت پرواز می کردند.

هر کسی که در طول ماه کامل در جنگل بوده است، نور درخشان یا اثر "آرتمیس" را که نور خود را بر روی حیوانات محبوبش می چرخاند، دیده است. سگ ها، کایوت ها و گرگ ها در این مرحله از ماه زوزه می کشند و آوازهای آنها در تمام شب شنیده می شود. انسان‌ها مانند انسان‌ها تأثیرات ماه را احساس می‌کنند و شادی‌های آرتمیسیان در شب‌های ماه کامل انرژی وحشی دارد. در طول روز همه چیز به حالت عادی برمی گردد.

شخصیت یک زن آرتمیسی

یک زن آرتمیس که به میانسالی نزدیک می‌شود، اگر الهه‌های دیگری را در خود پرورش نداده باشد، دوران سختی خواهد داشت. شخصیت آرتمیس به قدری به فردی مستقل و هدفمند عادت کرده است که ممکن است در سال های جوانی به بسیاری از اهدافی که برای خود در نظر گرفته بود، دست یافته باشد و به سطح بالایی رسیده باشد. این ممکن است زمانی باشد که او بیشتر به درون هدایت می شود و برای کشف توانایی های معنوی و روانی خود زمان می گذارد. نگرش جوانی او ثابت خواهد ماند و شخصیت آرتمیس همیشه در قلب جوان خواهد بود. زن آرتمیس همچنان سفر خواهد کرد و از فعالیت های محیطی خود تا زمانی که بتواند آنها را ادامه دهد، لذت خواهد برد.

آرتمیس مسن همیشه باید در بدن و ذهنش به چالش کشیده شود، در غیر این صورت ناامید و افسرده خواهد شد. اگرچه شخصیت آرتمیس از مردان لذت می‌برد، اما زمانی که آنها برای او آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند یا فکر می‌کند که جایزه را «برده» است، ممکن است عقب‌نشینی کند و نخواهد به کسی وابسته شود. آرتمیس فاصله عاطفی را با مردم حفظ می کند و با شدت زیاد بر روی علایق خود تمرکز می کند. آرتمیس باید بیاموزد که چگونه شخصیتی رابطه گراتر ایجاد کند و روی مهارت های پرورشی خود کار کند.

اگر آرتمیس آسیب‌پذیرتر شود ممکن است علاقه‌هایش را نسبت به مردی که او را دوست دارد کمتر کند. اگر با بزرگ‌تر شدن ویژگی‌های الهه‌های دیگر را در خود پیدا کند، ممکن است صاحب فرزند شود. اما ممکن است تا زمانی که تصمیم بگیرد به اندازه کافی اهداف را تکمیل کرده است، برای تشکیل خانواده بسیار پیر باشد، یا هیجان تعقیب و گریز از بین رفته باشد.


آرکتایپ شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.