بر اساس تیپ شخصیتی ام بی تی آی خود، در زندگی از کدام قانون اسپارتان ها پیروی می کنید

1402/06/12 7:33 PM - 7 ماه قبل


قوانین سربازان اسپارتان در زندگی، قرن ها است به عنوان راهی برای پذیرفتن شجاعت، استقامت داخلی و سرسختی جشن گرفته می شوند. سربازان اسپارتان که یک شنل قرمز به تن می کردند، از زمان نبرد ترموپیل در دو هزار و پانصد سال قبل، به نمادی از سربازان باستانی متشخص تبدیل شده اند.

اما ما از این سربازان چه درس هایی می توانیم بگیریم؟ در زندگی خود از چه قوانین آن ها می توانیم استفاده کنیم؟ با آن که اسپارتان ها دشمنان و مشکلات و تاریکی هایی منحصر به خود را داشتند اما این افراد تا قرن ها بر اساس اصول شرافتمندانه و خودانضباطی زندگی می کردند و همین امر باعث شده تا حدی نام آنها بعد از قرنهای متمادی باقی بماند. ما در تست و تایپ در این مقاله به جنبه های مثبت برگرفته از این بخش از تاریخ این فرهنگ براساس تیپ شخصیتی MBTI می پردازیم. در این گونه بررسی ها همیشه می بایست مد نظر قرار دادکه هر فرهنگ و رسم و رسومی که در تاریخ سابقه ای از آنها باقیمانده، نقاط تاریک و روشنی دارد و این داستان و افسانه ها اگر تا به امروز دوام آورده اند، شاید نکته مثبتی برای ما داشته باشند.

امروزه فیلم هایی مانند 300 یا رویدادهایی مانند مسابقه اسپارتان ها، تحسین ما از این شخصیت های مبارز را زنده نگه می دارند. در مقاله امروز قصد داریم بگوییم هر تیپ شخصیتی مایرز بریگز به کدام فلسفه اسپارتان ها بیشتر توجه نشان می دهد. توصیه می کنیم تمام این فلسفه ها را مطالعه کنید، چون می توانند الهام بخشتان باشند تا خود را به شیوه هایی که هرگز قبلا فکر نکرده بودید، به چالش بکشید.

 اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید می توانید در تست MBTI تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ENFP

اسپارتان ها تنها به این موضوع عقیده داشتند که اطراف آن ها باید افرادی باشند که بی رحمانه تلاش کنند بهترین خود باشند. افراد با شخصیت ENFP، شدیدا این عطش برای رشد فردی را حس می کنند.

زمانی که اطراف این تیپ های شخصیتی را افرادی بگیرند که تنها می خواهند طبق شرایط موجود پیش بروند یا به کم راضی هستند، آن ها از نظر روحی و ذهنی احساس کمبود می کنند. ENFPها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها، باید در جستجوی افرادی باشند که به آن ها الهام ببخشند تا به چیزی بیشتر از آن چه که فکر می کردند، تبدیل شوند.

توصیه می کنیم نگاهی نیز به مقاله سازگاری تیپ شخصیتی ENFP با دیگر شخصیت های MBTI بیاندازید.

تیپ شخصیتی ENTP

اسپارتان ها عقیده داشتند در زندگی روزمره باید ناخوشی های کوتاهی داشت تا جلوی تنبلی یا رکورد را بگیرد. این چیزی است که افراد با تیپ شخصیت ENTP درک می کنند. چون آن ها زمانی که چالشی در زندگی شان رخ نمی دهد، احساس بی حوصلگی و ناامیدی می کنند.

این تیپ ها به چالش نیاز دارند، حتی اگر چالش ها ناخوشایند باشند تا بتوانند بدین وسیله بهترین نسخه فیزیکی و ذهنی خود را به نمایش بگذارند. ENTPها برای زندگی به شیوه اسپارتان ها باید تمرکز خود را روی پذیرش عدم قطعیت ها و ریسک کردن بگذارند تا خلاقیت خود را شعله ور کرده و سازگاری و آمادگی خود برای هر چیزی را حفظ کنند.

مقاله ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ENTP را نیز بخوانید.

تیپ شخصیتی INFP

اسپارتان ها به شایعه پراکنی و غیبت ایمان نداشتند. بلکه اعتقاد داشتند تنها گفتگوهایی که روح را پرورش دهند و تقویت کنند، ارزشمند هستند. به عبارت دیگر، توهین و گفتگوهای احمقانه و بی ربط در زندگی آن ها جایی نداشت.

افراد با شخصیت INFP، این فلسفه را درک می کنند، چون اغلب زمانی که گفتگوهای اطرافیانشان عمق ندارند یا با کسانی احاطه شده اند که انرژی می گیرند، به سختی می توانند تمرکز خود را حفظ کنند. INFPها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید حواسشان به افرادی که با آن ها وقت می گذارنند باشند و این که چطور این موضوع روی عواطفشان تاثیر می گذارد.

آن ها باید مطمئن باشند که زندگی خود را با گفتگوهای معنادار پر کنند که برایشان الهام بخش و لذت بخش خواهد بود.

مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFP است کمک می کند این تیپ ها را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی INTP

یک باور مشهور جنگجویان اسپارتان این است که «آن کسی که زمان آموزش بیشتر عرق می ریزد، خونریزی او در نبردها کمتر است.» این مبارزهای بزرگ به داشتن ثبات منطقی، ترکیب اطلاعات و نظریه ها و کسب بهترین نتایج ممکن ایمان داشتند.

با آن که باور آن ها به این معنا نیست که باید در زمین تمرین عرق ریخت اما افراد با تیپ شخصیت INTP درک می کنند که برای موفق بودن باید زمانی را به تمرین و همچنین آموزش بدنی و ذهنی اختصاص داد. INTPها اغلب کسانی هستند تکنیک ها و استراتژی های سایرین را مطالعه می کنند تا تکنیک ها و راهکارهای خود را بهبود بخشند.

این تیپ ها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید تلاش کنند از ناحیه امن خود خارج شوند و تا زمانی که روی یک مهارت یا چالش به تسلط نرسیده اند، تمرین کنند.

مقاله فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی INTP را فراموش نکنید.

تیپ شخصیتی ENFJ

اسپارتان ها به مبارزه برای عقاید و باورهای خود ایمان دارند. آن ها تمام تلاش خود را می کردند تا باورهای خوبشان را حفظ کنند و از شکست دادن چیزی که سر راه آن ها می ایستاد، هراسی نداشتند. افراد با شخصیت ENFJ، می توانند طبیعت باورمحور این فلسفه را درک کنند و بخواهند از چیزی که حق است، دفاع کنند.

ENFJها به عنوان شخصیت های آینده نگر و انرژی بخش، می خواهند رویا یا باوری را پیدا کنند که انگیزه بخش آن ها و سایرین در زندگی برای حرکت به جلو باشد. ENFJها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها می توانند این بخش از خود را در آغوش بکشند، باورهایشان را به زبان بیاورند و از استعدادها و مهارت های درونی شان برای دفاع از ارزشی استفاده کنند که برایشان عزیز است. 

مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFJ است کمک می کند این تیپ ها را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی ENTJ

نقل قول مشهوری از یک شاعر اسپارتان به اسم تیرتائوس وجود دارد «جنگجویان برخیزید، در کنار یکدیگر بایستید، پاهایتان را محکم باز کنید، مانند درختان بلوطی که ریشه در زمین دارند...یاد بگیرید سایه سیاه مرگ را به همان مقدار نور سپیده دم، دوست داشته باشید. اینجاست شجاعت، بهترین ویژگی انسانی، اینجاست بهترین پاداشی که یک مرد جوان می تواند برای بردن آن سخت تلاش کند.»

برای تیپ شخصیت ENTJ، زندگی به معنای درک اهدافی است که با نگاه به یک تصویر بزرگتر، در درازمدت اهمیت دارند. ENTJها عاشق چالش هستند و زمانی که بتوانند به یک تصویر بزرگتر نگاه کنند و ببینند اهدافشان همسو با یک باور یا هدف برتر است، انگیزه پیدا می کنند.

این دیدگاه نگاه به تصویر بزرگتر، یعنی نگاه به دوردست ها مانند حتی به آغوش کشیدن مرگ، انگیزه بخش ENTJها خواهد بود. این تیپ ها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید هدف و باور معناداری را در زندگی پیدا کنند که ارزش مبارزه داشته باشد. چیزی که آن ها را محک بزند و بهترین قابلیت هایشان را نمایان کند.

آن ها همچنین باید حواسشان به خطرات مرتبط به چنین تلاش و ماجراجویی باشد و خود را آماده فداکاری برای رسیدن به اهدافشان کنند. ENTJها با پشتیبانی از یک هدف برتر، انگیزه لازم برای پیش رفتن در مسیر زندگی شان را پیدا خواهند کرد.

با مقاله هر تیپ شخصیتی در سیستم مایرز بریگز چطور بدجنسی خود را نشان می دهد؟ قسمت اول، تیپ های ام بی تی آی را بیشتر بشناسید.

تیپ شخصیتی INFJ

تیراتئوس همان شاعری که در بالا اشاره کردیم، همچنین گفته است «شما قبل از آن که از مرز مرگ عبور کنید، باید به حدود تقوا برسید.» معنای این جمله این است که زندگی هر فرد باید وقف رسیدن به بالاترین پتانسیل اخلاقی شود.

افراد با تیپ شخصیت INFJ، از چنین تفکری انگیزه پیدا می کنند. چون آن ها برای رشد و بهبود تلاش کرده و از باورها و ارزش های خود شدیدا دفاع می کنند. کلمه تقوا برای یک INFJ معنای زیادی دارد، چون این افراد طبق قطب نمای اخلاقی خود در زندگی حرکت کرده و سعی می کنند به یک استاندارد اخلاقی بالا برسند. INFJها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید قبل از آن که نگران عواقب یا نتایج باشند، تمرکزشان را روی بهبود خودشان بگذارند. 

مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFJ است کمک می کند این تیپ ها را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی INTJ

اسپارتان ها اعتقاد داشتند برای شجاعانه زندگی کردن باید حتمی بودن مرگ را بپذیرند، بنابراین ذهن خود را از ترس رها می کردند که اجازه می داد طبق پتانسیل واقعی خود زندگی کنند. افراد با تیپ شخصیت INTJ می توانند با این ایده مواجه شدن با مرگ ارتباط برقرار کنند، یعنی غلبه بر ترس از مرگ که بسیاری از افراد سعی می کنند در زندگی روزمره خود از فکر به آن خودداری کنند.

برای یک INTJ، نگاه به یک تصویر بزرگ، آگاهی از حقیقت و شجاعانه تلاش کردن برای بالفعل کردن پتانسیل خود، بخشی از طبیعت مصمم او است. INTJها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید از این ویژگی ذاتی خود استقبال کرده و تلاش کنند تصمیم های شجاعانه بگیرند، با وجود هر ترس و عدم قطعیتی که ممکن است به وجود آید.

آن ها با پذیرش موقتی بودن زندگی و بهترین استفاده از هر فرصت، زندگی سرشار از شجاعت و جاه طلبی خواهند داشت. با مطالعه مقاله ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی INTJ بهتر افراد دارای این تیپ شخصیتی ام بی تی آی را خواهید شناخت.

تیپ شخصیتی ESFP

یک قانون که اسپارتان ها طبق آن زندگی می کردند، رهبری بر مبنای الگو بود. این جمله مشهور اسپارتان ها هنوز شنیده می شود که «یک رهبر از عقب مواظب امنیت سربازان خود نیست.» افراد با شخصیت ESFP همچنین ایمان دارند که اگر قرار است رهبر سایرین باشند، باید خودشان هم درگیر شده و با چالش های مشابه با چالش های دوستان و حمایتگرانشان روبرو شوند.

آن ها شور خود را به سایرین انتقال می دهند و روحیه «می توانم انجام دهم» دارند که انگیزه بخش سایرین برای عمل کردن خواهد بود. ESFPها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید از مهارت های رهبری خود استفاده کنند و الهام بخش اطرافیانشان شوند تا آن ها شجاع باشند و به افرادی که رویایی مشترک دارند، انگیزه ببخشند.

برای ESFPها، داشتن سبک زندگی یک اسپارتان به معنای نمایش شجاعتی است که می خواهند در دیگران ببینند و استفاده از جذابیت و انرژی ذاتی خود برای آن که افراد از باور و اهداف آن ها پیروی کنند. با مطالعه مقاله ویژگی های رهبری تیپ شخصیتی ESFP بهتر افراد دارای این تیپ شخصیتی ام بی تی آی را خواهید شناخت.

تیپ شخصیتی ESTP

اسپارتان ها به رقابت شدید ایمان داشتند. تفکر سخت تلاش کردن برای رقابت با یکدیگر یا مبارزه با حریفان، انگیزه زیادی به آن ها در زندگی می داده است و قانونی بوده که زندگی خود را طبق آن پیش می بردند. افراد با شخصیت ESTP، از هیجان رقابت استقبال می کنند و از یک چالش به وجد می آیند.

آن ها از طریق رقابت می توانند ببینند از چه چیزی واقعا ساخته شده اند و مهارت ها و هوش خود را در برابر بهترین بهترین ها محک بزنند. ESTPها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید از رقابت استقبال کرده و از آن به عنوان ابزاری برای رشد استفاده کنند.

آن ها باید به خود فشار بیاورند تا از منطقه امنشان خارج شوند و با نگاه به سمت پیروزی، وظایف سخت تری به عهده بگیرند. ESTPها با یادگیری از موفقیت ها و شکست های خود خواهند توانست توانمندی هایشان را بهتر کنند و به بهترین نسخه خود تبدیل شوند. مطالعه مقاله فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ESTP میتواند برای افراد با این تیپ شخصیتی ام بی تی آی الهام بخش باشد.

تیپ شخصیتی ISFP

پادشاه اسپارت آگسیلائوس دوم گفته است «اگر عدالتی وجود نداشته باشد، شجاعت نتیجه ای ندارد و اگر تمام انسان ها منصف و عادل باشند، نیازی به شجاعت نیست.»

منظور این جمله این است که شجاعت اخلاقی جرقه ای است که شعله شجاعت واقعی را روشن می کند. شجاعت و دلاوری بدون یک باور اخلاقی هیچ معنایی ندارند و اگر تمام انسان ها اخلاق مدار و منصف باشند، هرگز خبری از جنگ ها و نبردها نخواهد بود.

برای افراد با تیپ شخصیت ISFP، این نقل قول مهم است، چون آن ها شدیدا به عدالت ایمان دارند و ارزش های خود را بالاتر از هر چیز دیگری می دانند. ISFPها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید جنگجوی درونشان را در آغوش بکشند و از شجاعت اخلاقی خود برای دفاع از حق و حمایت از باورهایی که برایشان اهمیت دارند، استفاده کنند.

آن ها همچنین باید برای گرفتن تصمیم های سختی که همسو با ارزش هایشان باشد، شجاع باشند. ISFPها با مهار شجاعت فیزیکی و اخلاقی، قادر خواهد بود طبق اصول شرافت و صداقت زندگی کنند. مطالعه مقاله فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISFP میتواند برای افراد با این تیپ شخصیتی ام بی تی آی الهام بخش باشد.

تیپ شخصیتی ISTP

یک قانون اسپارتان ها در زندگی نپذیرفتن قربانی شرایط بودن است. اسپارتان ها به خودکفاهی و تکیه به قدرت های خود داشتند. باور آن ها به شجاعت، آموزش و عدم وابستگی بود که به افراد اجازه خواهد داد تحت هر شرایطی آماده باشند.

این قانون زندگی برای افراد با تیپ شخصیت ISTP کاملا قابل درک است، چون استقلال و وابستگی نداشتن بخش کلیدی از تیپ شخصیتی آن ها است. این افراد همچنین به تسلط روی اعمال خود و کنترلشان، بدون توجه به چیزی که دنیای بیرون برایشان آماده کرده است، ایمان دارند.

ISTPها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید قدرت درونی خود را در آغوش بکشند و از آن برای کنترل سرنوشتشان استفاده کنند. آن ها باید تلاش کنند در تعقیب اهداف خود کنشگرا باشند و به اندازه کافی زمانی که لازم است، برای گرفتن تصمیم های سخت شجاعت نشان دهند. 

ISTPها با استفاده از روحیه جنگجویانه و ذهنیت غیروابسته خود قادر خواهند بود از هر موقعیتی به بهترین شکل استفاده کنند و برای انتخاب مسیر خود در زندگی شجاع باشند.

مقاله چطور هر تیپ مایرز بریگز توجه خود به سایرین را نشان می دهد – قسمت اول را نیز مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ESFJ

Chilon of Sparta یکی از هفت خردمند یونان که به خاطر خرد و بینش خود مشهور است، گفته «اگر منفعتی داشتی، هرگز آن را به یاد نیاور و اگر منفعتی به تو شد، هرگز آن را فراموش نکن.»

این جمله الزاما به این معنا است که اگر به فردی هدیه ای دهید یا خدمتی کنید، نباید منتظر جبران آن باشید. از طرفی اگر کسی به شما هدیه ای می دهد یا خدمتی می کند، هرگز نباید آن را فراموش کنید. افراد با تیپ شخصیت ESFJ، اغلب مردمانی بخشنده هستند که به یاد دارند چیزهای کوچک چه تفاوت بزرگی را می توانند رقم بزنند.

آن ها با نقل قول بالا که درباره خودخواه نبودن است، همذات پنداری می کنند. ESFJها برای استفاده از این قانون اسپارتان در زندگی خود می توانند قدردان هدایای سایرین و خدماتشان باشند، بدون این که مقایسه کنند یا حساب آن را داشته باشند. این نوع بخشندگی آزادانه و دریافت با مهربانی، به ESFJها کمک خواهد کرد زندگی سرشار از بخشندگی، مهربانی و شکرگزاری داشته باشند.

به کمک مقاله رتبه بندی تیپ های شخصیتی تست MBTI از نظر مرموز بودن این تیپ های شخصیتی را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی ESTJ

یکی از قوانین کلیدی اسپارتان ها در زندگی این بود که در برنامه های آموزشی منظم، ساختارمند و قابل احترام شرکت کنند و هرگز زمانی که بیش از حد این برنامه سخت شوند، بی خیال نشوند. این قانون سخت کوشی شخصیت ESTJ و احترام او به آیین و سنن را نشان می دهد.

این تیپ های شخصیتی به تعهد و پشتکار خود افتخار می کنند و به همین دلیل جذب برنامه های آموزشی رسمی می شوند که کمک خواهد کرد به بهترین خودشان تبدیل شوند. ESTJها برای زیستن طبق منش اسپارتان ها باید روحیه سخت کوشی و پشتکار را بپذیرند، خودشان را برای یادگیری مهارت های جدید یا تسلط روی مهارت هایی که در حال یادگیری آن ها هستند، تحت فشار قرار دهند.

زمانی که مسیر چالش برانگیز به نظر می رسد، قانون اسپارتان ها برای پشتکار و شجاعت داشتن را به یاد آورید و قوی بمانید. ESTJها با داشتن یک ذهنیت مصمم و میل به چالش کشیدن خودشان، می توانند نظم را پرورش دهند و به تلاش خود افتخار کنند. با مطالعه مقاله عملکرد تیمی شخصیت ESTJ در تیم سازی با خصوصیات افراد با این تیپ شخصیتی MBTI بیشتر آشنا خواهید شد.

تیپ شخصیتی ISFJ

Chilon of Sparta جمله مشهور دیگری دارد «اگر فردی قوی است، باید بخشنده نیز باشد تا همسایگانش به جای ترسیدن از او، به او احترام بگذارند.» توجه این جمله به مهربانی و رحم است، به ویژه زمانی که فردی قدرت دارد.

منش واقعی یک جنگجو باید این باشد که از قدرت خود با مسئولیت پذیری استفاده کند و از آن سوء استفاده نکند. برای افراد با شخصیت ISFJ که ارزش های محوری آن ها شامل مهربانی و عطوفت می شود، نقل قول بالا معنادار است.

ISFJها برای زیستن به شیوه اسپارتان ها باید تلاش کنند جنبه حمایتگر، رحم کننده و همچنین قدرت و صبرشان را در آغوش بکشند. آن ها با ترکیب شجاعت درونی و ملاحظه نگری خود می توانند به رویاهای عزیزشان برسند و از باورهای خود دفاع کرده، در همین حین که طبیعت خونگرمشان را نیز حفظ کنند. با مطالعه ویزگیهای رهبری تیپ شخصیتی ISFJ با ویژگیهای بیشتری از این گروه از تیپ های شخصیتی MBTI آشنا خواهید شد. 

تیپ شخصیتی ISTJ

به گفته اسپارتان ها، قدرت بدنی، استقامت و تحمل ارزش بیشتری از سرعت، شتاب و زور دارند. افراد با تیپ شخصیتی ISTJ از این قانون اسپارتان ها شدیدا استقبال می کنند. آن ها به واسطه جدیت و تمرکز خود شناخته شده هستند و استقامت و شکیبایی را تحسین خواهند کرد.

ISTJهای برای استفاده از این قانون اسپارتان ها در زندگی خود می توانند در تعقیب اهدافشان ثابت قدم و با پشتکار عمل کنند. آن ها همچنین باید تسلیم نشوند، یعنی زمانی که شرایط ظاهرا غیرممکن به نظر می رسد، ناامید نشوند.

ISTJها با داشتن جدیت و میل به سخت کوشی و پشتکار، می توانند به چیزهای بزرگی در زندگی برسند. گرچه ISTJهایی که سخت کوشی زیاد را سرلوحه خود از قبل قرار داده اند، ممکن است با خطر خسته شدن مواجه شوند. آن ها باید به یاد داشته باشند که از خود مراقبت کنند و برای حفظ انرژی شان، از سرعت انجام کارها بکاهند. 

نگاهی نیز به مقاله هر تیپ شخصیتی مایرز بریگز سایرین را چطور متقاعد به انجام کاری می کند – قسمت اول بیاندازید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.