هر تیپ مایرز بریگز چطور بر اساس تیپ شخصیتی خود در یک جزیره دور افتاده زنده می ماند – قسمت دوم

1403/01/04 10:58 PM - یک ماه قبل


در قسمت اول هر تیپ مایرز بریگز چطور بر اساس تیپ شخصیتی خود در یک جزیره دور افتاده زنده می ماند ، 8 تیپ شخصیتی مایرز بریگز را بررسی کردیم. در این مقاله تیپ های باقیمانده را توضیح خواهیم داد، پس همراهمان بمانید.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ENFP

خب دوستان، کمربندها را ببندید تا به دنیای افراد با تیپ شخصیتی ENFP وارد شویم، رویاپردازان مطلق، خوشبینان همیشگی و قهرمانان «چرا که نه». زمانی که شخصیت ENFP پا روی یک جزیره متروکه بگذارد، فقط یک تکه زمین دورافتاده را نمی بیند، بلکه چشم او به یک ماجراجویی کشف نشده می افتد، یک بوم نقاشی خالی برای تمام ایده های روشنش. شاید هم او فرصتی را برای تست بازیگری قسمت بعدی سریال «لاست» می بیند. به هرحال، تجربه بسیار هیجان انگیزی است.

به محض آنکه پای ENFP به جزیره می رسد، دنیایی از ایده ها به ذهن او خطور پیدا می کنند. شاید بتوانند به مرغان دریایی آموزش دهند که چطور پیام هایشان را به دست سایرین برسانند؟ یک رادیویی نارگیلی اختراع کنند؟ شاید هم ساخت یک خانه درختی را شروع کنند؟ نه صبر کنید، نظرتان درباره یک پناهگاه زیرزمینی چیست! یا این دو را ترکیب کنید تا اولین پناهگاه درختی دنیا را داشته باشید!

ENFP پس از چند ساعت طوفان ذهنی، در نهایت هیجان انگیزترین پروژه را انتخاب می کند یعنی یک خانه درختی با یک تونل فرار زیرزمینی. چون چه کسی می داند، شاید این افراد با خرچنگ های خشمگین ساکن روی درخت روبرو شوند.

ساخت این شاهکار معماری احتمالا کمی بدون نظم و ساختار باشد. خانه هایی که در کودکی با بالشت و کوسن درست می کردید به یاد آورید، اما با برگ درخت نخل بیشتر و کوسن کمتر. اما توجه دارید که تلاش مهم است!

حالا به نقشه بقا می رسیم. ENFP که همیشه ابتکار دارد، تکنیک های همیشگی ماهیگیری را فراموش می کند و به جای آن یک سیستم پیچیده از تونل های زیرآبی برای به دام انداختن ماهی ایجاد می کند. در واقع خوشبینی این شخصیت ها مسری است، چون حتی ماهی ها ظاهرا با این برنامه کنار می آیند.

ENFP داستان ما بین ابتکارات خود، رشد معنوی اش را نیز فراموش نخواهد کرد. او بخشی از زندگی روزمره خود را به ذهن آگاهی، مدیتیشن روی ساحل و یوگا با مرغان دریایی اختصاص خواهد داد. او میزبان جلسات هفتگی اکتشاف خود با لاکپشت های دریایی به عنوان افراد قابل اعتماد خواهد بود. درست است که آن ها در یک جزیره دورافتاده گیر کرده اند، اما هرگز اینقدر توجه به خود و وجودشان را احساس نکرده اند.

زمانی که تیم نجات در نهایت متوجه علامت بزرگ و به رنگ رنگین کمان «سلام» می شود، ENFP از آن ها با برگزاری توری در اطراف جزیره استقبال خواهد کرد و در آن ابتکار ماهیگیری خود را به نمایش خواهد گذاشت. تیم نجات متوجه خواهد شد شخصیت ENFP اندکی آفتاب سوخته، اندکی لاغرتر ولی سرشار از داستان هایی برای گفتن درباره زندگی در جزیره است. همانطور که آن ها سوار بر هلیکوپتر نجات می شوند، ENFP داستان ما با دوستان خود در جزیره خداحافظی می کند و قول می دهد برایشان کارت پستال بفرستد.

خصوصیات این تیپ ها را در مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFP است بخوانید.

تیپ شخصیتی ENTP

مورد بعدی دوستانمان، تیپ شخصیتی ENTP است. با فردی روبرو هستیم که از قوه هوش، ذوق و تدبیر خود نه تنها برای بقا در یک جزیره متروکه، بلکه برای یک موفقیت بالقوه استفاده خواهد کرد. زمانی که این افراد به ساحل برسند، چند ساعت ابتدایی را به بحث با خودشان درباره مزایا و معایب دور افتادن می گذارنند. «از یک سو دیگر خبری از مالیات نیست و از سوی دیگر باید قید فیلم دیدن در فیلیمو هم بزنیم. مممم.»

استراتژی بقای آن ها بدون تردید درباره خلق راه حل های غیرقراردادی اما با این حال شگفت آور خواهد بود. چه کسی به آتش نیاز دارد زمانی که دو تکه چوب، پوست آناناس و یک ماشین روب گلدبرگ پیچیده دارید که به نوعی تمام آن ها را به یک مایکروویو خورشیدی تبدیل می کند؟

این شخصیت ها در انتهای هفته اول احتمالا متوجه می شوند که چطور آب دریا را به یک کارامل ماکیاتو بدون کافئین تبدیل کنند و در همین حین قانون اساسی جامعه دموکرات خرچنگ هایی را که با آن ها دوست شده اند، می نویسند. چه اتفاقی می افتد زمانی که در نهایت تیم نجات می رسد؟ ENTP با کمی مکث فکر می کند و شانه بالا می اندازد و می گوید «تازه اینترنت را راه انداخته ام. با تیم نجات بعدی خواهم آمد.»

برای شناخت بهتر این تیپ ها، مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTP است را بخوانید.

تیپ شخصیتی INFP

حالا اجازه دهید به آرامی به درون دنیای تخیلی و ساکت تیپ شخصیت INFP وارد شویم. شخصیت رویاپرداز، ایده آلیست و متخصصی که می گوید «من تصمیم دارم تجربه زندگی روی این جزیره متروکه را به یک سفر عمیق خود اکتشافی تبدیل کنم.»

این شخصیت ها زمانی که متوجه می شوند به یک جزیره دورافتاده رسیده اند، آشفته نمی شوند. بلکه به آن به چشم یک نشانه مقدس، یک مداخله کهکشانی برای فاصله گرفتن از آشفتگی دنیا و غوطه ور شدن به داخل آشفتگی درونشان نگاه می کنند.

آن ها جزیره را به عنوان یک جزیره نمی بینند، بلکه برایشان مکان مقدسی است که ریتم ذات درونگرایشان را منعکس می کند. درست کردن آتش؟ خب، اینطور بگوییم که شخصیت INFP ابتدا یک مراسم خصوصی برای بزرگداشت روح درختی که شاخه هایش را قربانی کرده است برگزار می کند.

او کاملا از هیزم معذرتخواهی می کند، سپس آتشی درست می کند که کمتر یک الزام برای بقا است و بیشتر نماد میل سوزان درونش برای درک خود واقعی اش است. غذا؟ شخصیت های INFP عاشق حیوانات هستند و احتمالا چندین روز را صرف تلاش برای برقراری ارتباط با ماهی ها می کنند تا آن ها را قانع کنند خودشان را برای یک هدف والاتر قربانی کنند.

پس از یک هفته که داوطلبی پیدا نمی شود، INFP از روی شرم به رژیم غذایی از توت و نارگیل قانع می شود و گاهی زمانی که جمعیت ماهی ها ظاهرا او را مسخره می کنند، به ماهی ‌خواری رو می آورد. پناهگاه؟ برای INFP که روحیه هنری دارد، یک کلبه ساده کافی نخواهد بود. او با ترکیبی از تخته چوب های شناور روی آب، صدف دریایی و مجموعه ای از سنگ های رنگارنگ خانه ای خواهد ساخت که سفر عرفانی اش را نشان دهد. آن ها در واقع چیزی را می سازند که تنها آن را می توان به عنوان آشیانه یک هنرمند کولی دانست.

شخصیت INFP، اکثر وقت خود را با نشستن روی شن ها و فرو رفتن در افکارش سپری می کند و سپس همانطور که امواج شن ها را می شویند، غرق در اشک می شود. او درباره بزرگترین رمز و رازهای زندگی و به حیوانات خانگی دوران کودکی اش فکر می کند و به اقیانوس قول می دهد که پس از آنکه این امتحان الهی تمام شد، به انسان بهتری تبدیل شود.

از طرفی بحران وجودی را فراموش نکنید، چون ماجراجویی یک INFP بدون آن کامل نیست. این افراد شب ها به ستارگان خیره می شوند، مدت طولانی به رمز و رازهای جهان هستی، هدف خود و چرا بیشتر به حرف های الهی قمشه ای دقت نکرده اند، فکر می کنند.

زمانی که در نهایت تیم نجات با دیدن شعر ژاپنی تکان دهنده ای که روی شن نوشته شده است به جزیره می رسد، شخصیت INFP را پیدا خواهد کرد که از نظر فیزیکی لاغرتر شده اما از نظر عرفانی جان گرفته است. INFP به خانه خواهد برگشت نه تنها با داستان هایی که برای گفتن از بقای خود دارد، بلکه حماسه ای از خود اکتشافی و نارگیلی که بهترین دوست او بوده است.

به کمک این مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFP است، این افراد را بهتر درک کنید.

تیپ شخصیتی INTP

حالا تیپ شخصیتی INTP را تصور کنید، متفکر، منطق دان و کسی که می گوید «من کارآمدترین روش برای بقا را پیدا خواهم کرد و در همین حین به معنای هستی فکر می کنم.» اولین واکنش INTP آشفته شدن نخواهد بود، بلکه با کنجکاوی و تفکر به ماجرا نگاه می کند. او با خود می گوید «جالب است. من در یک سناریوی واقعی بقا قرار گرفته ام. همه چیز مانند فرصت خوبی برای آزمایش تمام استراتژی های تئوری بقا است که درباره آن ها مطالعه کرده ام و شاید حتی در این بین به بعضی از میزبانان برنامه های تلویزیونی «بقا» ثابت کنم که اشتباه می کردند.»

INTP زمانی که متوجه می شود در جزیره تنها است، ابتدا موقعیت خود را بررسی خواهد کرد، از اطرافش یادداشت بر می دارد و به طور منطقی مراحل بعدی خود را برنامه ریزی می کند. او حتی ممکن است روی شن ها فلوچارتی کشیده باشد تا فرایند بقای خود را ساده کند.

درست کردن آتش؟ INTP فقط چوب ها به همدیگر نمی مالد. بلکه او زاویه دقیق قرار دادن یک تکه شیشه را برای متمرکز کردن نور خورشید روی برگ های خشک درخت محاسبه می کند. اگر هوا ابری باشد، او یک نقشه دوم دارد، یعنی استفاده از یک میله فروسریوم و یک تکه سنگ چخماق که محض احتیاط همیشه در جیب خود حمل می کند.

INTP برای تهیه غذا تمام روش های سنتی شکار را کنار می گذارد و به جای آن یک سیستم هوشمندانه تله گذاری با استفاده از اصول فیزیک و درک ابتدایی از رفتار حیوانات، درست می کند. این سیستم ممکن است شامل یک سیستم پیچیده قرقره، قرار دادن هوشمندانه چند تکه میوه و یک برگ بزرگ با یک سنگ باشد. نتیجه چیست؟ میمون گیجی که در حین دزدیدن میوه ای که تصور می کرده ناهار مجانی است، به دام می افتد.

پناهگاه از نظر INTP فقط محلی برای ماندن نیست. او این مکان را با مهندسی دقیق می سازد و آن را برای ماندگاری، راحتی و کارآیی استفاده از منابع بهینه می کند. او کابین مرتفعی از چوب بامبو با یک سیستم ماندگار جمع آوری آب باران، یک سقف خورشیدی برای نور طبیعی و یک توربین بادی برای تولید انرژی با استفاده از برگ های نخل می سازد.

INTP در اوقات استراحت خود احتمالا معادلات پیچیده ای را روی شن ها می نویسد و سعی می کند تاریخ و زمان دقیق رسیدن تیم نجات را بر اساس الگوهای باد، جریان های اقیانوسی و مسیر مهاجرت پرندگان محاسبه کند.

زمانی که تیم نجات در نهایت با دیدن پیام کمک بزرگ SOS که با کد باینری روی ساحل نوشته شده است می رسد، شخصیت INTP را پیدا می کند که با آرامش در عمارت از چوب بامبوی خود استراحت می کند، در حال حل مکعب روبیکی است که از نارگیل و شاخه تاک ساخته و بسیار عصبانی است که تیم نجات 15 دقیقه و 37 ثانیه دیرتر از محاسبات او رسیده است.

این تیپ ها ویژگی های دیگری نیز دارند که در مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INTP است، می خوانید.

تیپ شخصیتی ESFP

سرانجام به دنیای تیپ شخصیتی ESFP سرشار از زندگی رسیدیم. شخصیت های ماجراجو، سرزنده و کسانی که می گویند «من تصمیم دارم این جزیره متروکه را به یک اقامتگاه ساحلی با امکانات کامل، البته بدون مهمان، تبدیل کنم.» این افراد ناگهان متوجه می شوند در یک جزیره متروکه قرار دارند و فورا شروع به برنامه ریزی برای یک مهمانی تکی در ساحل می کنند.

آن ها یک ننو نصب می کنند، نارگیل پوست می کنند و با آفتاب گرفتن آرامش را به خود هدیه می دهند. مارها؟ برای اکثر افراد دیدن مارهای سمی ترسناک است اما ESFP جسور ما از این موضوع به عنوان فرصتی برای پیدا کردن یک دوست جدید استفاده می کند.

او به مار نزدیک می شود، این حیوان را با نواختن فلوتی که از چوب بامبو ساخته است سرگرم می کند و ناگهان دشمن خزنده ما دیگر ترسناک نیست. بلکه به شریک رقص مراسم روزانه شخصیت ESFP تبدیل می شود.

شکار برای پیدا کردن غذا برای ESFP کار سختی نیست. او فقط شکار نمی کند، بلکه این کار را به یک بازی هیجان انگیز تبدیل می کند. او با استفاده از یک چوب تیز بابمو و هوش خود ماهی می گیرد اما هر مرتبه با گرفتن ماهی پیروزی خود را با رقصیدن جشن می گیرد و از ماهی از صمیم دل تشکر می کند که در یک هدف والاتر سهیم بوده است. اما زندگی برای ESFP فقط برای بقا نیست، بلکه آن را به فعالیت سرگرم کننده ای تبدیل می کند.

او مسابقات نارگیل پرانی برگزار می کند، با چهره هایی که روی میوه های پاپایا کشیده است صحبت می کند و حتی با گیاهانی که امواج با خود به ساحل می آورند، فرش قرمز شخصی خود را درست می کنند. این افراد در شب کنار آتش می نشینند، نه برای گرم ماندن بلکه برای سرخ کردن مارشمالوهایی که از سبزیجات ریشه ای محلی جزیره درست کرده اند.

زمانی که تیم نجات با دیدن پیام بزرگ «کمک» که با قرار دادن کاملا منظم صدف های دریایی کنار یکدیگر و رقص موزونی که همراه با علامت دادن با آتش است به جزیره می رسند، شخصیت ESFP را پیدا خواهند کرد که آفتاب گرفته، سالمتر از همیشه است و در حین انجام اعطای جوایزی به میزبانی خود بوده است و جوایزی از اجسام بیجان گوناگون اطراف جزیره به کسانی که در موفقیت نمایش سهیم بوده اند، می دهد. تیم نجات به جای یافتن یک قربانی از نظر روحی آسیب دیده، ستاره یک فصل پخش نشده از سریال «نجات یافته» را پیدا خواهند کرد که آماده مصاحبه از نمای بسته خود است.

برای بهبود روابط خود، مقاله سازگاری تیپ شخصیتی ESFP با دیگر شخصیت های MBTI را بخوانید.

تیپ شخصیتی ESTP

اجازه دهید تیپ شخصیتی ESTP همیشه پویای خود را فراموش نکنیم، عمل کننده، کسی که تمام زندگی ریسک می کند و تیپی که می گوید «من این جزیره متروکه را به پارک ورزش های مخاطره آمیز خود تبدیل می کنم.» لحظه ای که شخصیت ESTP متوجه می شود در یک جزیره متروکه قرار دارد، انگشتان خود را در هم فرو می کند و می گوید «خب به نظر می رسد که وقت نمایش فرا رسیده است.»

آشفته نشوید، مشکلی وجود ندارد، چون ESTPها به صورت ذاتی حلال مشکلات هستند. آن ها کار خود را انجام یک سری بررسی سریع و آتشین از جزیره انجام می دهند و از یک انتها به انتهای دیگر می دوند، بالا می روند، تاب و حتی غلت می خورند.

آن ها به این فعالیت ها به چشم یک المپیک شخصی نگاه می کنند با مسابقاتی از جمله کشتی با خرس و شیرجه زدن از بالای صخره ها به دل اقیانوس. یک ESTP چطور آتش روشن می کند؟ انجام این کار برای او فقط وظیفه ای برای بقا نیست، بلکه یک نمایش جادویی است!

با یک حرکت چرخشی سریع، یک مکث نمایشی و به هم زدن با دقت دو سنگ، جرقه ای شکل خواهد گرفت و آتش به وجود می آید. این افراد حتی ممکن است بعد از آن به نشانه تحسین نبوغ خود، تعظیم کنند. فرار از نظر ESTP جسور الزامی نیست، بلکه چالشی است که باید از آن استقبال کرد.

درست کردن پناهگاه؟ آب خوردن است. چیزی که ESTP در ذهن دارد یک وسیله آبی با عملکرد بالا و با طراحی سفارشی است. آن ها ابتدا سفر کاملی را برای پیدا کردن مواد اولیه و خام شروع می کنند و با انرژی جگواری که قهوه خورده باشد با سرعت از دل جنگل عبور می کنند و چوب های محکم، شاخه های انعطاف پذیر تاک و برگ های پهن نخل را جمع می کنند.

مرحله ساخت پناهگاه احتمالا شبیه نمایش با سرعت بالای یک فیلم اکشن است. ESTPها چوب ها را با استفاده از شاخه های تاگ به یک پایه محکم وصل می کنند و سرعت و دقت آن ها گواهی برای مهارت های فردی شان است.

اما تنها به این بسنده نمی کنند! بلکه برگ های درخت را هنرمندانه به شکل یک بادبان می بافند که کاربردی و در همین حین زیبا است. این افراد حتی با استفاده از یک شاخه به شکل حرف Y انگلیسی و شاخه های تاک که دم دست دارند، یک مکانیسم فرمان مبتکرانه می سازند.

در هیاهوی تمام این مسائل شگفت زده نشوید اگر بدانید که ESTP آرام نمی نشیند و فی البداهه بین تاک ها تاب می خورد یا با یک میمون کنجکاو از روی شوخی دوئل می کند. زمانی که چیزی که درست کرده اند در نهایت آماده است، اسم شگفت انگیزی برای آن انتخاب می کنند شاید چیزی مانند «قاتل مرغ دریایی».

این افراد با ذات شجاع و روحیه مشتاق خود به درون آب های ناشناخته می زنند، آدرنالین خونشان بالا می رود و پیروزی شان بیشتر از گذشته رضایت بخش است. زمانی که تیم نجات فرا می رسد، احتمالا یک جزیره خالی پیدا می کنند با پیام «برای موج سواری رفته ام» که با استفاده از پوست نارگیل روی ساحل نوشته شده است. آن ها در دوردست ها ممکن است شخصیت ESTP را ببینند که در میانه کلک خود ایستاده و به دل غروب آفتاب می رود و برای ماجراجویی بعدی اش آماده است.

نگاهی نیز به مقاله جذاب شخصیت ‌های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP بیاندازید.

تیپ شخصیتی ISFP

نوبت تیپ شخصیتی ISFP رسید. هنرمند، ماجراجو و تیپی که می گوید «من تصمیم دارم این جزیره متروکه را به آرامشگاه هنری شخصی خود و صومعه حیوانی تبدیل کنم.» از لحظه ای که پای این افراد به ساحل می رسد، چشمشان به زمینی که دورافتاده و آزاردهنده باشد نمی افتد، بلکه بوم نقاشی بکری را می بینند که منتظر هنرنمایی جادوی خلاقانه شان است.

اولین کاری که انجام می دهند؟ ساخت پناهگاه است. اکثر افراد درختان نخل را می بینند. اما تیپ های ISFP؟ آن ها هنر چیدمان زنده ای را می بینند. این افراد ساعت ها و شاید روزها را صرف کنار هم قرار دادن با دقت برگ های درخت نخل می کنند تا چادر بسازند و ترکیب عجیب و زیبایی از رنگ ها و الگوها به وجود آورند.

آن ها سپس داخل چادر را با آب تمشک و زغال رنگ می کنند تا حال و هوای سفر و رویاهای خود و حیوانی به اسم لمور را که با آن دوست شده اند، به تصویر بکشند. صحبت از حیوانات شد، اجازه دهید درباره توانایی ذاتی این شخصیت ها برای برقراری ارتباط با طبیعت صحبت کنیم.

این شخصیت حیوانات را برای غذا شکار نمی کنند، بلکه مانند دکتر دولیتل (شخصیت داستان های دکتر دولیتل و پزشک حیوانات) به حیوانات آسیب دیده رسیدگی می کنند و مراقبشان هستند تا خوب شوند. آن ها پناهگاه خود را با موجودات شگفت انگیز زیادی شریک می شوند از جمله ایگوانایی که لنگ است، طوطی که انحراف چشم دارد، خانواده ای از خرچنگ های هرمیت درونگرا و هر پروانه ای که بعد از غروب آفتاب تصمیم به سر زدن به شخصیت ما بگیرد.

ISFP زمانی که گرسنه شود، تنها آذوقه تهیه نمی کند، بلکه به آن ذوق هنری می بخشد. این افراد با دقت میوه هایی را که جمع آوری کرده اند کنار یکدیگر قرار می دهند و قبل از انداختن ماهی ها داخل قابلمه، طرحی از آن ها را می کشند و حتی با استفاده از استخوان ماهی هایی که از شام باقی مانده است، هنر مجسمه سازی را نیز امتحان می کنند.

برای لباس اصلا تصور نکنید که این شخصیت ها با برگ نخل برای خود دامن یا لباس درست کنند. آن ها خط مد کاملا جدیدی را در این جزیره راه اندازی می کنند و برای این کار برگ ها، شاخه های تاک و پرها را به نحوی به هم می دوزند که حتی یک طاوس به آن حسودی کند. حتی ممکن است برای دوستان جزیره خود نمایشگاه مد برگزار کنند و روی تخته چوب هایی که امواج آورده اند، کت واک بروند.

زمانی که تیم نجات در نهایت با دیدن با شعله های آتشی که شبیه به یک ققنوس است به جزیره می رسد، ISFP را در حالیکه میزبان یک نمایشگاه هنری برای مرغان دریایی است و طبق آخرین ترندهای مد پوششی از صدف و جلبک دریایی به تن دارد و اطراف او را مجموعه ای از حیوانات جزیره گرفته اند، پیدا می کند.

در حالیکه تیم نجات از قایق پایین می آید، به آن ها یک برنامه و فنجانی از پوست نارگیل حاوی آب باران داده می شود، چون اینطور به نظر می رسد که این تیم با یک دورافتاده برخورد نکرده بلکه به مراسم افتتاحیه انحصاری ترین صومعه حیوات وحش و هنر پا گذاشته است.

مقاله فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ISFP را نیز مطالعه کنید تا این تیپ ها را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی ISTP

با تیپ شخصیتی ISTP آشنا شوید، شخصیت های مکانیک و تیپ هایی که می گویند «من برای بقا در حیات وحش به دنیا آمده ام، بنابراین این جزیره مانند حیاط پشتی خانه من خواهد بود.» این افراد زمانی که متوجه می شوند در یک جزیره متروکه قرار دارند، با دقت بالا و حالت چهره ای که انگار عاری از احساسات است، شروع به کار می کنند.

اولین وظیفه آن ها ساختن پناهگاه است. اما برای یک ISTP، ساختن پناهگاه عملی نیست که سریعا و به سادگی انجام شود. در واقع امکان ندارد این چنین باشد! آن ها یک کابین چوبی شبیه به کلبه های روستایی با تختی از طناب، شومینه سنگی و دری از جنس بامبو می سازند تا هنر دست خود را به خوبی نشان دهند.

مساله بعدی غذا است. یک ISTP تنها برای بقا غذا نمی خورد، بلکه غذا خوردن را جشن می گیرد! این افراد سیستم پیچیده ای از دام ها و تله ها درست می کنند و حیات وحش از همه جا بی خبر جزیره را به سیستم تحویل غذای شخصی خود تبدیل می کنند.

هر روز صبح آن ها در حالیکه صید تازه ای دم در خانه شان است، بیدار می شوند. این افراد حتی با استفاده از گیاهان بومی انواع ادویه های خوشمزه را درست می کنند، چون این شخصیت ها هر چیزی هستند جز خسته کننده و بدون شوق.

یک روز زمانی این افراد در حالیکه مانند هر روز صبح اطراف جزیره می دوند، صدای غیرعادی را از داخل بوته ها می شنوند. آن ها با تکیه بر حواس تیز و رویکرد دقیق خود، به آهستگی به سمت منبع صدا می روند و ناگهان با موجودی چهره به چهره می شوند که شبیه به ترکیبی از راکون، جوجه تیغی و سنجاب است.

گرچه ISTP در ابتدا ترسیده است اما آشفته نمی شود و به جای آن به این موجود زل می زند. تنش در فضا موج می زند، چون هر کدام منتظر دیگری هستند که کاری کند. ناگهان، موجود مورد نظر که ISTP اسم آن را «سنجاتیغی» گذاشته است، به سمت او می پرد و شخصیت داستان ما این حرکت را به اشتباه حمله فرض می کند.

پس از آن تعقیب و گریز شروع می شود و ISTP تلاش می کند تا از دست سنجاتیغی فرار کند و این موجود در کمال لجبازی دست از تعقیب نمی کشد. سنجاتیغی ممکن است سریع باشد اما ISTP سریع تر است.

او سریعا حرکت می کند و سعی می کند از حملات این موجود خشمگین جا خالی دهد. به هرحال این شخصیت ها برای خود شهرتی دارند و شکست خوردن از موجودی که شبیه به آزمایش علمی است که خوب پیش نرفته، بخشی از برنامه آن ها نبوده است. آن ها به سنجاتیغی به چشم یک تهدید نگاه نمی کنند، بلکه آن را یک فرصت می دانند. اگر چنین چیزی وجود داشته باشد، پس داروین باید در قبر خود پشتک وارو بزند!  

با دقت یکی از شرکت کنندگان در سریال «بازمانده»، ISTP با استفاده از پوست نارگیل، تاک و یک تکه میوه، یک تله درست می کند. او این تله را نصب می کند و در یک جای امن پناه می گیرد و به سنجاتیغی که میوه آن را وسوسه کرده است و به روی تاک می رود و ناگهان در پوست نارگیل به دام می افتد، پوزخند می زند. ISTP با نیشخندی که پیروزی اش را نشان می دهد، غرغر می کند و می گوید «گرفتمت عوضی تیغ تیغی.»

اما کار او هنوز تمام نشده است. او باید دوست جدید سیخ سیخی خود را از جزیره بیرون کند. بنابراین مانند مک گیور (شخصیت سریالی اکشن به همین نام) حیات وحش، تصمیم به ساخت یک کلک می گیرد. آن هم نه هر کلکی، بلکه شاهکاری از هنر مهندسی به همراه قفس محکمی از جنس بامبو برای سنجاتیغی و بادبانی از برگ های به هم بافته شده پاپایا.

زمانی که تیم نجات در نهایت به جزیره می رسد، ISTP را آماده سفر به دل دریا پیدا می کنند که روی کلک خود ایستاده و برق شیطنت در چشمان او مشخص است و سنجاتیغی داخل قفس بامبو نگاه گیجی دارد.

ISTP با آهسته زدن روی قفس می گوید «فکر می کنم رفیق ما آماده رفتن به خانه هستیم» و برای تیم نجات دست تکان می دهد و با کلک خود در افق محو می شود. او را باید یک نابغه نجات یافته بدانیم که با یک سنجاتیغی گیج شده در سفر بازگشت به تمدن و شاید شهرت علمی همسفر شده است.

به کمک مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ISTP است، خود را بهتر بشناسید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.