بر اساس تیپ شخصیتی مایرز بریگزتان، چه چیزی الهام بخشتان خواهد بود؟ - قسمت دوم

1402/08/23 7:57 PM - 5 ماه قبل


در قسمت اول بر اساس تیپ شخصیتی مایرز بریگزتان، چه چیزی الهام بخشتان خواهد بود (لینک مقاله)، چند تیپ MBTI را بررسی کردیم. در این مقاله منبع الهام بخش سایر تیپ ها را توضیح خواهیم داد.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ISTP

به عنوان تیپ ISTP، فعال بودن به شما حس لذت می دهد، خواه پیاده روی در یک جنگل انبوه، احساس هیجان زمان دوچرخه سواری یا تمرین یوگا در یک جنگل آرام باشد. انجام کارهای هنری با دست نیز حسی از رضایت به شما می دهد، خواه نواختن یک گیتار برای ساختن یک آهنگ جدید باشد یا درست کردن یک میز چوبی.

همچنین زمانی که کاملا در محیط خود حضور داشته باشید، یعنی به مناظر شگفت انگیز، صدای پرندگان و موج هایی که به ساحل برخورد می کنند، مزه غذاهای خوشمزه و بافت نرم شن یا پوست زبر درخت دقت می کنید، احساس لذت می کنید.

خواه کاوش در اعماق اقیانوس یا غواصی یا طراحی خانه رویاییتان باشد، به شیوه های مختلف از منابع موجود در محیط خود استفاده می کنید و لذت را در هر کشف و تجربه پیدا می کنید. به عنوان یک تیپ تفکری درون ریز، کشف حقایق و یادگیری اطلاعات بیشتر درباره جهان اطرافتان نیز حس لذت به شما می دهد.

ممکن است ساعت ها غرق تحقیق درباره یک موضوع جدید یا بهبود یک مهارت پیچیده باشید که چنین رفتاری ممکن است برای سایر تیپ ها ترسناک باشد. گرچه اگر محیط شما بیش از حد شلوغ یا آشفته باشد، برایتان حفظ تمرکز سخت است. اگر درگیر فعالیت های اجتماعی بی معنی زیادی شوید، برایتان سخت است که انگیزه و اشتیاق خود را حفظ کنید.

راه هایی برای افزایش الهام بخشی تیپ شخصیتی ISTP

  • چالش یا پروژه جدیدی را قبول کنید که مجبور شوید از منطقه امن خود بیرون آیید.
  • کتاب هایی درباره موضوعاتی که برایتان جالب هستند، بخوانید.
  • از فناوری فاصله بگیرید و به جهان اطراف خود توجه کنید. به جزئیات طبیعت و زیبایی زندگی دقت کنید.
  • به شهر یا کشور جدیدی سفر کنید و خودتان را در فرهنگ آن غرق کنید.
  • به فهرست دوستان خود (طولانی یا کوتاه) نگاه کنید. با کسی وقت بگذرانید که به شما توجه کند، حتی اگر اندک باشد. اگر چنین فردی را ندارید، به یک کلاس یا گروهی از افراد با علایق مشترک با خود ملحق شوید.
  • بازی کنید (بازی ویدئویی، استراتژیک یا هرچیزی که به شما هیجان دهد).
  • ورزش کنید و تحرک داشته باشید.

به کمک مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ISTP است، خود را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی INTP

به عنوان تیپ INTP، الهام بخش شما در زندگی حل معماهای زندگی و درک جهان اطرافتان است. ذهن تحلیلگر شما عاشق بررسی ایده های پیچیده، کشف حقیقت پشت آن ها و توسعه مدل های ذهنی است که همه چیز را شفاف نشان دهند.

شما می توانید به قدری جذب افکار خود شوید که جهان بیرون را فراموش کنید و جهان ذهنتان با ایده های هیجان انگیز، کشفیات جالب یا سوال های که نتوانید جلوی خود را برای حل آن ها بگیرید، جان می گیرد. همچنین عاشق چالش های خوب ذهنی هستید، خواه بحث درباره مفاهیم انتزاعی یا موضوعی با فردی باشد که فکر می کنید در سطح خودتان است.

شما بدون تحریک ذهنی، سریعا بی انگیزه و کسل می شوید. انگیزه شما در زندگی میل به دانش، مسلط شدن و یادگیری همه چیز است از فیزیک گرفته تا اسطوره شناسی. زمانی که محیط اطرافتان بیش از حد خشک و نظام مند است، احساس بی انگیزه می کنید. چون به وقت و فضایی نیاز دارید که در آن آزاد فکر کنید و بدون محدودیت، نظریه ها را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین زمانی که تقاضاهای اجتماعی زیادی از شما می شود یا اطرافیانتان از نظر احساسی واکنش نشان می دهند، ممکن است احساس آشفتگی کنید.

راه هایی برای افزایش الهام بخشی تیپ شخصیتی INTP


  • چیزی را کاملا بیرون از منطقه امن خود یاد بگیرید. مثلا یک زبان خارجی، کلاس رقص یا نواختن ساز را امتحان کنید.
  • به یک کلاس، تیم بحث یا گروه داوطلبانه بپیوندید که در آن بتوانید با سایرین درباره علایق مشترکتان صحبت کنید.
  • کتاب های مرتبط با ایده هایی بخوانید که برایتان جالب هستند، مانند کتاب های فلسفی، علمی، روانشناسی و غیره.
  • در خلوت خود کارهایی انجام دهید که از آن ها لذت می برید، مانند بازی کردن، نوشتن داستان های خلاقانه و غیره.
  • حداقل یک یا دو دوست داشته باشید که سبک اندیشیدن متفاوت شما را تحسین کنند.
  • هر چند وقت یکبار از افکار خود فاصله بگیرید. برای قدم زدن به دل طبیعت بروید، مدیتیشن یا یوگا انجام دهید تا با بدن یا جهان اطراف خود ارتباط برقرار کنید.
  • اگر کار خسته تان می کند، دنبال ایده های کارآفرینی یا فریلنسری باشید که بتوانند الهام بخشتان باشند.

این تیپ ها ویژگی های دیگری نیز دارند که در مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INTP است، می خوانید.

تیپ شخصیتی ISFP

به عنوان تیپ شخصیتی ISFP، انگیزه و الهام بخش شما در زندگی نشان دادن تخیلتان یا زندگی همسو با ارزش های باطنیتان است. خودبیانی از طریق هنر، موسقی، عکاسی، نویسندگی، رقص یا سایر کارهای خلاقانه، به شما انرژی می دهد.

زمانی که در حال خلق چیزی هستید که از روح و قلب شما می آید، همه چیزهای دیگر بی معنی می شوند و در لحظه احساس زنده بودن و انرژی داشتن می کنید. این احساس، احساس لذت و آزادی است که هیچ نمونه مشابهی ندارد.

همچنین عاشق پیدا کردن زیبایی در محیط خود هستید، خواه چیزی رویایی مانند رنگین کمان یا رشته کوه ها باشد یا چیزی به سادگی توجه به الگوهای پیچیده یا تار عنکبوت هنگام سحر.

زمانی که در محیطی گیر کنید که بیش از حد خشک و ساختارمند باشد، احساس بی انگیزگی می کنید. چون به زمان و فضایی نیاز دارید که بتوانید خود واقعیتان را بدون احساس محدودیت، ابراز کنید. همچنین زمانی که تقاضاهای اجتماعی زیادی از شما شود یا تحت فشار قرار بگیرید که فردی باشید که خودتان نیستید، ممکن است احساس آشفتگی کنید.

شما برای اصالت و آزادی، بیشتر از هرچیزی ارزش قائل می شوید. بنابراین مهم است که فضای امنی در اختیار داشته باشید که در آن بتوانید خود واقعی تان باشید.

راه هایی برای افزایش الهام بخشی تیپ شخصیتی ISFP

  • پروژه خلاقانه ای پیدا کنید که اهمیت خاصی برایتان داشته باشد. حتی اگر فکر نمی کنید که مهارت خاصی داشته باشید، آن پروژه را امتحان کنید یا چیزی را محک بزنید که هرگز قبلا انجام نداده اید.
  • مدت زمانی را به تنهایی به دل طبیعت بروید و در زیبایی اطراف خود غرق شوید. به تنهایی به کوه بروید، مکانی را برای تماشای غروب آفتاب پیدا کنید یا فقط در سکوت خود بنشینید.
  • به یک گالری هنری یا موزه بروید و همه نوع آثار هنری را بررسی کنید، ممکن است کمک کند که ایده های خلاقانه ای در ذهنتان جرقه بخورد.
  • داوطلبانه مشغول کاری شوید که برایتان اهمیت دارد.
  • از فشار دنیای بیرون فاصله بگیرید؛ مدیتیشن کنید، یوگا انجام دهید یا رانندگی کنید بدون اینکه مقصد برایتان مشخص باشد.
  • با دوستانی وقت بگذرانید که خود واقعی تان را بپذیرند و تحسین کنند.
  • قبل از خواب، ده چیز زیبایی که حس کرده اید یا تجربه کرده اید روی کاغذ بنویسید.
  • نقل قولی پیدا کنید که الهام بخشتان باشد و آن را هر روز روی کاغذ بنویسید تا روزتان را با انرژی شروع کنید.

به کمک مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ISFP است، خود را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی INFP

به عنوان تیپ INFP، زمانی که آزاد باشید تا هدف بی همتای خود در زندگی را بررسی کنید، احساس رضایت و خشنودی می کنید. داشتن وقت و فرصتی که نیازی نیست کاری انجام دهید یا انتظاری را برآورده کنید، برای انجام فعالیت هایی مانند مطالعه، گوش دادن به موسیقی یا توجه به احساساتتان، فقط به شما آرامش نمی دهد بلکه نیازی برای سلامت کلی شما است.

در چنین لحظات تنهایی و خوداکتشافی است که واقعا احساس زندگی می کنید و چیزهایی را که برایتان واقعا مهم هستند، بیشتر درک می کنید. هرچه ارزش های خود را بیشتر متوجه می شوید، بیشتر تلاش می کنید تا زندگی خود را طبق آن ها پیش ببرید و تصمیم های آگاهانه ای بگیرید که شما را به خود واقعی تان نزدیک تر کنند.

در تعقیب هدف خود برای رشد شخصی و خودبیانی، از به چالش کشیدن وضعیت موجود نمی ترسید. زمان مواجه شدن با قوانین یا سیستم هایی که از نظرتان سرکوب کننده هستند، به شدت این احساس، میل و هیجان را دارید که آزادی را به دست آورید. در درونتان روح آشوب گری وجود دارد که شما را وادار به جستجوی آزادی و فردیت می کند.

مانند خانه ای که چندین اتاق دارد، شما فردی چند وجهی با شخصیت چند بعدی هستید. سفر شما در زندگی ایجاد یک تعادل درونی، رسیدن به آرامش و ایجاد شرایطی است که تمام جنبه های مختلف وجودتان در کنار یکدیگر بدون مشکل زندگی کنند. از طریق بررسی مداوم و یکپارچگی خود پیچیده تان است که احساس رضایت مندی واقعی و کمال می کنید.

راه هایی برای افزایش الهام بخشی تیپ شخصیتی INFP

  • در خلوت خود زمانی را به کاوش در دنیای درونتان اختصاص دهید، از طریق نوشتن خاطرات، خویشتن اندیشی و مدیتیشن
  • به موسیقی گوش کنید که عمیقا روی شما تاثیر بگذارد.
  • به بیرون بروید و نظاره گر طبیعت باشید. در پارک یا جنگل قدم بزنید و خود را در زیبایی جهان اطرافتان غرق کنید.
  • پروژه های خلاقانه را دنبال کنید، مثلا کتاب بنویسید، عکس بگیرید، نقاشی کنید، طراحی کنید و غیره.
  • در کلاسی شرکت کنید که موضوع آن برایتان جالب باشد، این موضوع می تواند هرچیزی باشد از فلسفه گرفته تا آشپزی
  • عقیده یا جنبشی را پیدا کنید که برایتان اهمیت داشته باشد و وقت خود را به آن اختصاص دهید.
  • با افراد قابل اعتماد خود که می توانید درباره موضوعات معنادار با آن ها بحث کنید، وقت بگذرانید.
  • لحظاتی از هر روز را فقط به بودن در لحظه حال اختصاص دهید، بدون قضاوت یا انتظار. این کار کمک خواهد کرد مجددا با خودتان ارتباط برقرار کنید و شفافیت ذهنی و آرامش را به زندگی خود آورید.

به کمک این مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFP است، این افراد را بهتر درک کنید.

تیپ شخصیتی ESTP

به عنوان شخصیت ESTP، زمانی که فعالانه با دنیای اطراف خود درگیر می شوید، احساس هدفمندی و رضایت عمیقی می کنید. خواه مواجه شدن مستقیم با چالش های خسته کننده یا استفاده از فرصت ها باشد یا هیجان رقابت و جستجوی بدون وقفه برای ماجراجویی ها در هر جایی که ممکن است، احساس الهام بخشی می کنید.

انرژی بی پایان شما مسری است و اشتیاقتان را به سایرین انتقال می دهد و اطرافیانتان تحت تاثیر قرار می گیرند. جسارت بی مانند شما الهام بخش سایرین خواهد بود و شما را به یک رهبر بالفطره تبدیل می کند که سایرین مشتاق هستند او را دنبال کنند.

زمانی که نتوانید استقلال و آزادی داشته باشید، یعنی زمانی که قوانین، پروتکل ها یا سلسله مراتب، تواناییتان برای تصمیم گیری و عمل کردن را محدود کنند، احساس بی انگیزگی می کنید. با آنکه برای نظم و ساختار در محیط های خاص ارزش قائل می شوید، اما مقدار بیش از حد آن شما را خشک خواهد کرد و شورتان را می گیرد.

شما تشنه تحریک ذهنی و موقعیت های پویایی هستید که باعث شوند از منطقه امن خود بیرون آیید. همچنین زمان برخورد با افرادی که غیرمنطقی هستند یا واکنش های احساسی نشان می دهند، احساس ناامیدی می کنید. بیش از حد محتاط بودن درباره اعمال و رفتارتان باعث خواهد شد که احساس استرس کنید.

راه هایی برای افزایش الهام بخشی تیپ شخصیتی ESTP

  • پروژه جانبی را شروع کنید که مطابق با علایقتان باشد. این پروژه می تواند هرچیزی باشد از ساخت یک اپلیکیشن تا شروع یک کانال یوتیوب، اما چالش آن باید به شما هیجان دهد و باعث شود از منطقه امن خود بیرون آیید.
  • در یک فعالیت بدنی یا ورزشی شرکت کنید که آدرنالین خونتان را افزایش دهد، هرچیزی از صخره نوردی گرفته تا هنرهای رزمی
  • با دوستانی وقت بگذرانید که مانند شما برای کشف و ماجراجویی شور دارند.
  • به محل جدیدی سفر کنید، خواه یک کشور دیگر یا منطقه دیگری در شهر خودتان. احساس کشف چیزی زیبا، روحتان را زنده خواهد کرد.
  • چیز جدیدی یاد بگیرید. در یک کلاس شرکت کنید، یک کتاب بخوانید یا یک مستند ببینید. مطمئن شوید که ذهنتان به چالش کشیده می شود.
  • افکار و باورهای خود را منتقدانه و صادقانه، بررسی کنید. انجام این کار کمک خواهد کرد تصمیم هایی بگیرید که بیشتر همسو با حقایقی باشند که برای آن ها ارزش قائل می شوید.

مقاله شخصیت ‌های داستانی با تیپ شخصیتی ESTP، را نیز مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ENTP

به عنوان تیپ شخصیت ENTP، لذت کشف یک مفهوم، رویکرد یا ایده جدید، هیجان فوق العاده ای به شما می دهد. زمانی که احتمال ها بی پایان به نظر می رسند و تخیلتان آزاد است که به هر سو بچرخد، زندگی حس عمیقی از معنا به خود می گیرد.

انگیزه شما در زندگی عطش سیری ناپذیر برای تغییر و نوآوری است و دائما دنبال راه های مبتکرانه برای انجام کارهای خود می گردید. ریسک کردن اصلا برایتان ترسی ندارد، بلکه برعکس زندگی بدون ریسک باعث می شود احساس بی انگیزگی و به چالش نکشیده شدن کنید.

زمانی که به یک سرزمین بکر می روید، حسی از هیجان و رضایت عمیق در وجودتان شکل می گیرد. چون می دانید درگیر چیزی شده اید که هرگز قبلا تجربه نکرده اید یا انجام نداده اید. همچنین امکان نظم بخشیدن دقیق به افکارتان، به شما حس رضایت می دهد. 

برخورداری از یک نظم و منطق درونی به شما امکان می دهد که با شایستگی نسبت به موقعیت های مختلف واکنش نشان دهید و تصمیم بگیرید. شما از بحث ها و گفتگوهایی که کمک کنند به جهان درونی افکار و ایده های خود نظم بخشید، لذت می برید. مهم نیست چه احتمالی را در سر خود تصور کرده باشید، چون می دانید که دانش ذهنی برای تبدیل آن به حقیقت را دارید.

راه هایی برای افزایش الهام بخشی تیپ شخصیتی ENTP

  • درباره ایده های جدید طوفان ذهنی برگزار کنید. از تکنیک هایی مانند نقشه ذهنی یا روش پنج چرا استفاده کنید.
  • چیزی پیچیده را یاد بگیرید. از نظریه بازی گرفته تا فیزیک کوآنتوم، تا زمانی که بتوانید عمق و ظرافت های آن را بررسی کنید.
  • با افرادی که دیدگاه های متفاوتی دارند، بحث کنید. انجام این کار به درک دیدگاه های متفاوت کمک خواهد کرد.
  • چیزی اختراع کنید یا با دستان خود چیزی بسازید. مهم نیست که یک ربات، ماشین یا یک طراحی باشد. چیزی که اهمیت دارد این است که از خلاقیت خود برای ایجاد چیزی ملموس استفاده می کنید.
  • زمانی را به بررسی منتقدانه افکار، تصمیم ها و حرکات خود در زندگی تان اختصاص دهید. انجام این کار کمک خواهد کرد در مسیر زندگی بمانید و چیزهای درستی را در اولویت قرار دهید.
  • با افرادی وقت بگذرانید که اصیل و صادق باشند. آن ها می توانند منبع عالی از انگیزه و بینش برای پیشرفت شما در زندگی باشند.
  • بازی های رومیزی استراتژی با دوستان خود انجام دهید.
  • برای ورزش کردن و توجه به بدن خود وقت بگذارید.

با مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTP است، خود را بهتر بشناسید.

تیپ شخصیتی ESFP

به عنوان تیپ شخصیت ESFP، زمانی که احساساتتان تحریک شوند یا چیزی هیجان انگیز و جدید تجربه کنید، احساس الهام بخشی می کنید. رفتن به یک سفر جاده ای بدون برنامه، شنیدن آهنگی که دوست دارید برای اولین بار یا قدم زدن در باران و خندیدن با یک دوست، نمونه تجربه هایی هستند که قلب شما را به وجد می آورند.

شما عاشق بودن در لحظه و لذت از لذت های کوچک زندگی هستید. خواه یک غذای خوشمزه باشد یا یک گفتگوی آرامش بخش یا یک منظره شگفت انگیز. بیان صادقانه احساسات، زبانی است که با آن ارتباط برقرار می کنید و به همه کارهای شما انرژی و آرامشی می دهد که اطرافیتان تحت تاثیر قرار می گیرند. اشتیاق و شور شما در زندگی مسری و الهام بخش است، به نحوی که به سایرین اجازه می دهد کاملا در لحظه حال باشند و در هیجانتان شریک شوند.

زمانی که برنامه های روزانه جلوی چشمتان ظاهر می شوند، یعنی مسئولیت ها سنگین می شوند، حس لذت از شما دور خواهد شد و احساس بی انگیزگی می کنید. شما به هدف قدرتمندی نیاز دارید که فراتر از چیزهای معمولی و روزمره به زندگیتان معنا دهد، چیزی که از تعهدهای روزمره بالاتر قرار گیرد.

راه هایی برای افزایش الهام بخشی تیپ شخصیتی ESFP

  • به طبیعت بروید. کوهنوردی کنید، دوچرخه سواری کنید یا به پیاده روی بروید و از مناظر لذت ببرید.
  • به موسیقی گوش کنید که تحت تاثیرتان قرار دهد، مطمئن شوید موسیقی است که انرژی بخش است و روحتان را جلا می دهد.
  • درگیر فعالیت هایی شوید که تمام حواستان را تحریک کنند، مانند رقص، آواز خواندن یا باغبانی
  • با دوستان و اعضای خانواده خود ارتباط برقرار کنید، الزاما این ارتباط نباید عمیق باشد. فقط بودن در لحظه و انجام گفتگوهای سبک نیز کافی است.
  • چیز جدیدی را امتحان کنید که می تواند هرچیزی باشد؛ از رفتن به رستورانی که هرگز به آنجا نرفته اید یا غذایی که هرگز قبلا نخورده اید یا پارک تفریحی که هرگز به آنجا سر نزده اید.
  • برای انجام کارهای خلاقانه وقت بگذارید. یک عکس بکشید، یک منظره را نقاشی کنید، یک آهنگ بنویسید. هرچیزی که خلاقیت شما را جاری کند.
  • در زندگی خود تغییرات کوچکی انجام دهید. تغییرات نیازی نیست بیش از حد بزرگ و آشفته کننده باشند اما هرچیزی که باعث خواهد شد از منطقه امن خود بیرون آیید.
  • برای موفقیت هایتان به خودتان پاداش دهید، چیزی معنادار که باعث شود پس از انجام موفق یک کار، باز هم به جلو پیش بروید. این پاداش می تواند هرچیزی باشد از یک چیز کوچک مانند بستنی قیفی یا بزرگتر مانند یک سفر آخر هفته.

اگر می خواهید تیم تشکیل دهید، مقاله عملکرد تیمی شخصیت ESFP در تیم سازی را بخوانید.

تیپ شخصیتی ENFP

به عنوان شخصیت ENFP، در محیط هایی موفق می شوید که بتوانید خلاقیت خود را آنجا ابراز کنید و عمق تخیلتان را بررسی کنید. شما عاشق بحث درباره ایده ها، بررسی دیدگاه های متفاوت و کنار زدن مرزها هستید. هر نوع زیبایی شما را به وجد می آورد، هر منظره، صدا یا بافتی که عمیقا با آن ارتباط برقرار کنید، به شما حس هدفمندی و لذت می دهد.

برای اینکه احساس الهام بخشی کنید، باید احساس کنید با چیزی بزرگتر از خودتان در ارتباط هستید. چیزی که روح شما را به وجد آورد و این شجاعت را دهد که خودتان را کاملا ابراز کنید. همچنین باید احساس کنید که زندگی تان همسو با عقایدتان است، یعنی در زندگی چیزی معنادار را دنبال می کنید.

شما می توانید این نیاز خود را با حمایت از خیریه ها و دفاع از باوری که به آن عقیده دارید، سیراب کنید. رضایت از خود می تواند کاملا انگیزه را از شما بگیرد؛ یعنی احساس کنید که همه چیز بیش از حد خسته کننده یا قابل پیش بینی هستند. در چنین شرایطی اشتیاق شما کور می شود و بی تفاوتی جای آن را می گیرد.

شما به پتانسیل و هیجان نیاز دارید تا خلاقیتتان دوباره جاری شود. برنامه ریزی های سخت، گفتگوهای سطحی و نبود تحریک های ذهنی، همگی ممکن است این احساس را در شما به وجود آورند که به دام افتاده اید و انگیزه ندارید.

راه هایی برای افزایش الهام بخشی تیپ شخصیتی ENFP

  • مدتی را در مکان های زیبایی مانند اقیانوس، یک پارک ملی یا یک موزه بگذرانید.
  • با افرادی ارتباط برقرار کنید که باعث شوند احساس زندگی کنید. افرادی را پیدا کنید که اشتیاق های مشابه با شما دارند و با آن ها گفتگوهای معنادار داشته باشید.
  • روی خودتان سرمایه گذاری کنید. در یک کلاس شرکت کنید، کتاب بخوانید، در کارگاه های آموزشی شرکت کنید. هر چیزی که بتواند به رشد شما و توسعه مجموعه مهارت هایتان کمک کند.
  • ریسک کنید و کاری شجاعت آمیز و غیرقابل پیشبینی انجام دهید تا از جرقه زدن آتش درون خود به شکل خوشایندی غافل گیر شوید.
  • از شهود خود پیروی کنید. به چیزی که حس می کنید درست است، اعتماد کنید و اجازه ندهید ترس جلویتان برای عمل کردن را بگیرد.
  • مدت زمانی را در تنهایی خود به خویشتن اندیشی اختصاص دهید. از خودتان سوال های معنادار بپرسید و برای شنیدن صدای درون خود، وقت بگذارید.
  • برای حمایت از یک باور یا خیره، وقت بگذارید. چیزی را پیدا کنید که برایتان مهم باشد و به آن متعهد شوید.

سایر خصوصیات این تیپ ها را در مقاله 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFP است بخوانید.

سخن نهایی

مهم نیست تیپ شخصیتی مایرز بریگز شما چیست، احساس انگیزه و الهام بخشی از درون می آید. برای آن باید یک گام به عقب برگردید و ببینید چه چیزی در زندگی واقعا برایتان مهم است. چه تجربه هایی می خواهید داشته باشید؟ چه میراثی از خود می خواهید به جا بگذارید؟ چطور می توانید از روز خود به بهترین شکل استفاده کنید و با هدفمندی زندگی کنید؟

وقت بگذارید و درباره این سوال ها فکر کنید و اینکه چطور می توانید با شرایط خاص خود ارتباط برقرار کنید. زمانی که بهتر فهمیدید چه چیزی الهام بخش و انگیزه بخشتان خواهد بود، جسور باشید و تجربه های مختلف را امتحان کنید تا زمانی که چیزی را بیابید که به دلتان می نشیند.

 به یاد داشته باشید که الهام بخشی یک فرایند دائمی است، یعنی باید آن را پرورش دهید و مراقبش باشید تا واقعا ریشه بگیرد. بنابراین مطمئن شوید که روحیه خلاقانه و کنجکاوانه خود را حفظ می کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.