چطور در مورد آزمون روانشناسی به کاندیداها باید اطلاع رسانی کنید؟

1397/08/19 4:23 PM - 5 سال قبل


اینکه چطور باید به کاندیداهای شغلی در مورد آزمون های روانشناسی اطلاع رسانی کرد، بسیار مهم است. با توجه امروزه برای سنجش کاندیداهای شغلی از ابزارهای مختلفی استفاده می شود و شاید هر کاندیدایی حاضر به گذراندن بی چون و چرای مراحل طولانی استخدام نباشد. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به چگونگی توجیه کاندیداهای استخدامی برای آزمون های روانشناسی بپردازیم. مسئولین استخدام روز به روز برای تجربه کاندیدا اهمیت بیشتری قائل می شوند. بخشی از شکل دهی یک تجربه مثبت در کاندیدا شامل برقراری ارتباط با کاندیداهای شغلی است. زمانی که بحث برگزاری آزمون های پیش از استخدام مطرح می شود، ممکن است مفهوم آزمون های شغلی برای بعضی از داوطلبان شغلی جدید باشد و سوالاتی در این زمینه داشته باشند. ما در این مطلب نکاتی را مطرح می کنیم که شرکت ها چطور می توانند در مورد فرآیند آزمون خود با کاندیداهایشان ارتباط برقرار کنند.

لینک آزمون روانشناسی جامع برای استخدام کارکنان

به کاندیداهای استخدامی دلیل انجام آزمون ها را توضیح دهید

شما نیازی نیست جزئیات را کامل شرح دهید، ولی کاندیداها دوست دارند بدانند چرا از آن ها خواسته شده است در آزمون شرکت کنند. بسیاری از داوطلبان شغلی ممکن است در رابطه با شرکت در یک آزمون احساس استرس کنند (که قابل درک است) و کمک به آن ها در درک علت برگزاری آزمون می تواند باعث آرامش آن ها شود. معمولاً ما پیشنهاد می کنیم که به کاندیداها اجازه دهید بدانند که آزمون ها فقط یک بخش از فرآیند استخدام هستند که به شما کمک می کنند تصویر کلی بهتری از پتانسیل آن ها برای آن وظیفه شغلی به دست آورید.

به کاندیداهای استخدامی بگویید که برگزاری آزمون چقدر طول خواهد کشید

مطمئن شوید که مدت زمان برگزاری آزمون (یا آزمون ها) را به آن ها اعلام خواهید کرد. این امر باعث مشخص کردن سطح انتظارات آن ها خواهد شد تا کاندیدا بتواند حواس خود را از هرگونه عامل بالقوه آشفتگی پاک کند، یا این که آن ها شرکت در آزمون را به زمان دیگری موکول کنند که به طور کامل آمادگی انجام آن را دارند.  

بعضی از توصیه های ساده شرکت در آزمون را با آن ها در میان بگذارید

زمان شرکت در یک آزمون پیش از استخدام، چند توصیه ساده وجود دارد که برای هر آزمونی کاربردی است. این توصیه ها چیز خارق العاده ای نیستند، به عنوان مثال خوابیدن به اندازه کافی قبل از آزمون، از بین بردن عواملی که باعث آشفتگی می شود و خواندن با دقت دستورالعمل های آزمون. ارائه توصیه های بیشتر به کاندیداها باعث خواهد شد که در حین آزمون آسودگی بیشتری داشته باشند.

لینک آزمون جامع روانشناسی برای استخدام کارکنان

بسیاری از کاندیداها بسیار با انگیزه ممکن است راه هایی را برای کسب آمادگی لازم برای یک آزمون پیش از استخدام پیدا کنند. کلاس های آمادگی زیادی برای داوطلبان شغلی وجود دارد که به دنبال بهبود نمره خود در آزمون ها هستند. اما این کلاس ها تاثیر چندانی بر روی نتیجه نمره ندارند، به خصوص برای تست های شخصیت شناسی و صلاحیت که قابلیت ها و ویژگی های اصلی یک کاندیدا را ارزیابی می کنند. اگر شما به عنوان یک کاندیدا علاقه خاصی به آماده شدن برای یک آزمون پیش از استخدام دارید، ما پیشنهاد می کنیم که چندین سوال نمونه را پیدا کنید یا چند بازی فکری انجام دهید تا قبل از آزمون های شناختی مغز خود را به چالش کشانده باشید.


مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.