خطرات اشتباه در استخدام

1397/08/29 3:24 PM - 5 سال قبل


همه می دانند هزینه یک استخدام اشتباه چقدر زیاد است. اشتباه در استخدام به دلیل زمان تلف شده ای که صرف استخدام و آموزش فرد نامناسب می شود، می تواند گزاف باشد. اشتباه در استخدام منجر به استخدام یک کارمند کارمند کم صلاحیت یا بی صلاحیت می شود. این استخدام های واقعا بد می توانند فراتر از تاثیر فوری بر روی فرآیند استخدام شما اثرات گسترده تری بر روی شرکت تان داشته باشند. در این مطلب چند روشی را بیان می کنیم که اشتباه در استخدام می تواند بر روی شرکت شما اثرگذاری منفی داشته باشند.  

تست جامع روانشناسی مخصوص جذب و استخدام کارکنان

اشتباه در استخدام منجر به پایین آوردن روحیه بقیه کارکنان شرکت می شود.

از قدیم گفته اند، یک سیب خراب یک جعبه سیب را خراب می کند. همین قضیه در مورد یک کارمند اشتباهی استخدام شده صدق پیدا می کند. اگر در هنگام استخدام متوجه بی صلاحیتی رفتاری و اخلاقی فرد نشده باشید و او را استخدام کرده باشید، رفتار این فرد می تواند مسری باشد و کار با فردی که بی ادب است، مشکلات را به تقصیر دیگران می اندازد یا به سادگی فقط یک شیوه برخورد بد دارد می تواند سطح روحیه کل تیم را پایین آورد. این افت می تواند منجر به کاهش تعامل، بهره وری کمتر و در سطح وسیعی افزایش احتمال خروج نیروی کار از شرکت شود.

اشتباه در استخدام باعث فرسودگی شغلی بقیه کارکنان می شود.

تکلیف کارمندانی که مجبور به انجام کار باقیمانده همکاران خود که سهم شان را انجام نداده اند، چی می شود؟ یک کارمندی  که دیگر اعضای تیم را مجبور می کند تا کار باقیمانده را انجام دهند. این قضیه نه تنها به علت بالا بردن حجم کار آزار دهنده است، بلکه هم چنین اگر این مشکل پابرجا بماند، این کارمندان می توانند امید خود به مدیریت را از دست بدهند. این امر منجر به افزایش تعداد افرادی می شود که به واسطه فرسودگی شغلی از شرکت بیرون می آیند و اغلب اوقات بعضی از بهترین کارمندان شما را نیز تحت تاثیر قرار می‎ دهد.

استخدام اشتباه ممکن است منجر به صدمه به شهرت شرکت شود.

اگر فکر می کنید یک استخدام سمی می تواند بر روی روابط داخل شرکت شما تاثیر بگذارد، فقط تصور کنید که بر روی روابط خارجی شما با مشتری چه تاثیری می توانند داشته باشند. این نوع استخدام های بد می توانند به روابط کسب و کار شما با مشتری صدمه بزنند، کاری پایین تر از سطح استاندارد به وجود آورند و خدمات بدی فراهم سازند. این یک راه دیگر برای آسیب زدن آن ها به اعتبار برند شما به شمار می رود که یکی از سخت ترین چیزهایی است که یک شرکت با تلاش سعی می کند به دست آورد.

یک استخدام بد می تواند هم چنین منجر به درج نظرات منفی کارمندان در وب‎ سایت های مختلف شود. این قضیه می تواند بر آسانی کار شما در جایگزینی نیروهای کاری از دست رفته تاثیر بگذارد. در حقیقت طی یک ارزشیابی مشخص شد 69 درصد افراد خواهان کار با شرکتی که شهرت بدی دارند، نیستند. یعنی یک شهرت آسیب دیده می تواند مخزن داوطلبان شغلی شما را کاهش دهد و بیشتر از آن برند کارفرمایی شما را زیر سوال ببرد.

استخدام اشتباه باعث از دست رفتن زمان شما و شرکت می شود.

هزینه مدیریت این استخدام های سمی می تواند بسیار گزاف باشد. این قضیه به خصوص اگر کارمندانی با سطح عملکرد بالا دارید و وقت زیادی صرف همکاری آن ها با این کارمندان بد می شود صدق پیدا می کند، چون آن ها در غیر این صورت می توانستند تلاش خود را صرف ایجاد درآمد برای شرکت کنند. آیا مدیر فروش شما برای مدیریت یک کارمند "مشکل آفرین" وقت بیشتری صرف می کند؟ آیا رئیس بخش حسابداری شما باید دائما یکی از اعضای تیم خود را سرزنش و یا به او موضوعات را مجددا آموزش دهد؟ این زمان از دست رفته ای است که می توانسته برای درآمد زایی برای شرکت شما سپری شود. در حقیقت، طی یک تحقیق مشخص شده است که مدیران 17 درصد از زمان خود (تقریبا یک روز از هفته) را صرف مدیریت استخدام های اشتباه و بد می کنند و این وقت و به دنبال آن پول است که بر نمی گردد.

تمامی این گفته ها ترسناک به نظر می رسد ولی امید به جلوگیری از استخدام سمی وجود دارد. براساس ارزشیابی که اخیرا صورت گرفته است، 43 درصد شرکت ها احساس کردند به این علت یک استخدام بد را انجام داده اند که سریعا به دنبال پر کردن یک موقعیت شغلی خالی بوده اند و 22 درصد آن ها اعلام کرده اند که قبل از تصمیم گیری نهایی برای استخدام در مورد سبد استعداد خود اطلاعات کافی نداشته اند.

تست جامع روانشناسی مخصوص جذب و استخدام کارکنان

آزمون های روانشناسی پیش از استخدام می تواند به شما در رفع این دو مشکل کمک کند. این آزمون ها فرآیند استخدام شما را آسان ساخته و به شما کمک می کند در زمان نیاز به استخدام برای جذب کارمند یک شیوه استاندارد را در پیش بگیرید. استفاده از این آزمون ها یک شاخص استخدام بی طرفانه بوده که نشان داده شده است در پیش بینی موفقیت شغلی به نسبت رزومه های شغلی و مصاحبه ها بهتر عمل می کند. با لحاظ کردن این آزمون ها در فرآیند استخدام خود، شما می توانید اطلاعات پیش بینانه بیشتری نسبت به کاندیداهای خود به دست آورید تا سریعاً با کاندیداهای با کیفیت، جای فرصت شغلی خالی را پر کنید. این قضیه به شکل بارزی از خطر استخدام یک کارمند سمی می کاهد، در وقت و پول شما به مقدار زیادی صرفه جویی می کند و جلوی سردردهای احتمالی را می گیرد! پنل مدیریتی ارزیابی سازمانی و گروهی سایت تست و تایپ بستری را برای تطبیق شغل با شاغل فراهم آورده است که شما با استفاده از آن می توانید شایستگی های مورد نیاز یک شغل را بسنجید و درصد تطبیق کاندیداها با آن را بیابید. برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از این سامانه با ما در تماس باشید. 


مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.