چهار مزیت اصلی استفاده از آزمون های پیش از استخدام در سایت تست و تایپ

1397/09/07 1:23 PM - 5 سال قبل


استفاده از آزمون های پیش از استخدام اگر به درستی طراحی و اجرا شوند، مزایای زیادی دارند ولی بدون آگاهی یا دانش مناسب در استفاده از آزمون ها برای گزینش کاندیداها، می تواند شرکت ها و یا مسئولین استخدام را دچار سردرگمی بیشتر نماید. ما در این مطلب قصد داریم به صورت خلاصه ارزش استفاده از این آزمون ها را نشان دهیم.

1) ما به شکلی صلاحیت های الزامی برای شغل را می سنجیم که کاملا استاندارد است

ما در سامانه مدیریت استعداد نوتریکا هنگام طراحی هرگونه شاخص گزینش کاندیدا از استانداردهای حقوقی و حرفه ای پیروی می کنیم. این امر شامل یک فرآیند تحلیل شغل می شود که به واسطه آن ما اطلاعات بیشتری در مورد مهارت های فنی، آموزشی و "مهارت های نرم" لازم برای شغل به دست می آوریم. ما این کار را از طریق ترکیبی از کارهای ارزشیابی، فرم های خاص و مشاهده انجام می دهیم. سپس تمامی شاخص های انتخاب را با شایستگی ها و صلاحیت هایی که در این تحلیل شناسایی کرده ایم، ترسیم می کنیم. این اطلاعات در سامانه ثبت می شوند و موتور جستجوگر سامانه برای هر شغل همان شایستگی های مد نظر شما را می سنجد. بدین وسیله این اطمینان کسب می شود که محتوای آزمون با شغل مورد نظر در ارتباط بوده که هم برای پیش بینی موفقیت شغلی و هم کسب اطمینان از فراهم سازی امکان استاندارد سازی یکپارچه بسیار مهم است.

2) از آزمون ها به شکل شفاف و منصفانه ای برای حذف کاندیداهایی استفاده می شود که احتمال دارد رفتار خطرناکی از خود نشان دهند.

یکی از مزایای هرگونه سیستم گزینشی این است که در هر مرحله ارزش خاصی به همراه آورد. یعنی شما براساس هر مرحله تصمیمات آگاهانه ای بتوانید بگیرید. تصمیماتی مانند، آیا این فرد یک داوطلب در نظر گرفته می شود؟ آیا این فرد مصاحبه خواهد شد؟ آیا این فرد در مصاحبه انتظارات ما را برآورده کرد؟ فرآیند استخدام شما باید پاسخ های مشخص، شفاف و مرتبط شغلی به این سوالات با حذف کاندیداهایی به دست آورد که با شاخص های مورد نیاز هماهنگی ندارند.

3) به روشی فوق العاده به مسئولین استخدام اجازه می دهند که تنها با کاندیداهای شایسته زمان بیشتری را بگذارنند.

آزمون ها اگر بر اساس شایستگی های شغلی تدوین شده باشند به پرسنل استخدام شما اجازه می دهند وقت خود را معطوف به کاندیداهایی کنند که شایستگی های لازم برای موفقیت شغلی را دارند و به دنبال آن در نتیجه در وقت و هزینه شما صرفه جویی می شود. این قضیه به خصوص برای سازمان هایی مهم است که تیم استخدام کوچکی دارند یا فقط می خواهند به شیوه های دیگری حداکثر استفاده را از نیروی استعداد استخدام شده خود ببرند.  

تصور کنید چه تعداد بررسی رزومه شغلی، مصاحبه تلفنی یا مصاحبه در محیط شرکت حذف خواهد شد اگر از قبل بدانید که کاندیداها مناسب شرکت شما نیستند؟ اندکی هزینه بابت استفاده از آزمون های پیش از استخدام باعث حذف کاندیداهای نامناسب می شود و تبعات آن صرفه جویی در ساعات ها روز کاری تیم استخدام شما است.

4) آزمون های پیش از استخدام با توجه به نتیجه طراحی شده اند.

بعضی از آزمون ها برای حذف کاندیداهای خطرناک طراحی شده اند در حالی که طراحی سایرین به نحوی است که به شما کمک می کنند که بهترین ها را شناسایی کنید. اگر از ابزار درستی استفاده کنید و در فرآیند استخدام آن را به کار ببرید، می توانید به سیستم استخدامی شما کمک فراوانی بکند. اما ما با سامانه مدیریت استعداد نوتریکا در کنار شما هستیم تا براساس موقعیت و نتیجه مطلوب از ابزار مناسب استفاده کنید.

اگر احساس سردرگمی می کنید، نگران نباشید! نیازی نیست همین الان تمامی این ها را متوجه شوید. از این 4 نکته کلیدی در پیشبرد صحبت هایتان در متقاعد سازی مدیران شرکت تان برای استفاده از آزمون های استخدامی استفاده کنید و مطمئن شوید از شرکت های مختلف طراحی آزمون نیز براساس همین نکات سوالات لازم خود را می پرسید.


مدیریت عملکرد مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد منابع انسانی پنل ارزیابی سازمانی و گروهی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.