بدترین اشتباهاتی که مدیران منابع انسانی باید از آن دوری کنند.

1398/02/11 11:52 AM - 4 سال قبل


مدیران منابع انسانی مسئولیت زیادی دارند. وظیفه آن‎ ها این است که مطمئن شوند دپارتمان منابع انسانی عملکرد خوبی دارد و مواردی مانند تهیه فهرست حقوق و مزایا به درستی کنترل و مدیریت می‎ شود. همچنین زمان کار با اطلاعات حساس حاشیه خطای اندکی وجود دارد. بنابراین مهم است از ارتکاب اشتباه خودداری کنید.

در این مطلب قصد داریم تعدادی از بدترین اشتباهاتی را نام ببریم که مدیران منابع انسانی باید از آن دوری کنند.

1) به اشتراک‎‌گذاری اطلاعات محرمانه

راز داری در منابع انسانی از اهمیت فوق ‎العاده بالایی برخوردار است. شما به عنوان یک مدیر منابع انسانی اطلاعات شخصی زیادی در مورد کارمندان می‎ دانید و به اشتراک‎ گذاری این اطلاعات می ‎تواند برای شما آسیب‎ های زیادی به همراه آورد. داده‎ ها، اطلاعات و اسناد باید همیشه محرمانه باقی بمانند و باید از اظهار نظر در مورد آن‎ ها خود داری کنید چون به حریم خصوصی یک کارمند نفوذ می ‎کنید.

2) مدیران منابع انسانی دوستی نزدیکی با کارمندان برقرار می‎ کنند

یک خط نازک بین رابطه عالی با کارمندان و حفظ اختیارات مدیریتی وجود دارد. اغلب اوقات، این خط را به سختی می ‎توان بین همکاران و دوستان کشید، به ویژه اگر همکاری نزدیکی با سایرین دارید. مدیران منابع انسانی باید این خط را بکشند و از خودمانی شدن زیاد با کارمندان خودداری کنند و گرنه نفوذ آن‎ ها روی این کارمندان به خطر می ‎افتد. همچنین ممکن است به مشکل بر بخورید چون افراد مختلف فکر می‎ کنند نسبت به برخی از کارمندان پارتی بازی می‎ کنید یا به آن‎ ها لطف دارید.   

3) خبری از یک فرآیند استخدام توانمند نیست

یکی از مسئولیت‎ های متعدد یک مدیر منابع انسانی استخدام است. برخی می‎ گویند اولویت اصلی شما به عنوان یک مدیر، استخدام است. بنابراین، مهم است یک فرآیند استخدام کامل و توانمند داشته باشید تا مطمئن شوید بهترین کاندیداها را هر زمان که یک فرصت شغلی خالی وجود دارد، جذب و استخدام می‎ کنید. اشتباه در استخدام هزینه‎ بر است.

4) مدیریت میکرو (خرد)

بدون شک برای وجود تیم شما دلیلی وجود دارد. نقش شما محول کردن کارهای مختلف به کارمندان دپارتمان منابع انسانی است و مدیریت میکرو (Micromanaging یا مدیریت خرد) آن ‎ها در طول هر قسمت از فرآیند کاری برای شما یا آن ‎ها مفید نیست. شما وقت با ارزش روزانه خود را که باید صرف مسائل دیگر کنید، هدر می ‎دهید و در کارمندان احساس درماندگی یا خفگی به وجود می ‎آورید و به آن‎ها اجازه نمی ‎دهید قابل اعتماد شوند و رشد کنند.

5) نبود سیاست‎ های واضح

تمامی دپارتمان‎ های منابع انسانی باید اصول و رهنمود های شفافی برای وضع استانداردهای سازمانی داشته باشند. این که منتظر باشید یک اتفاق رخ دهد و سپس در زمان آنی با آن مقابله کنید و یک راه حل در نظر بگیرید، توصیه نمی‎ شود. باید یک سیاست مکتوب برای تمامی موقعیت ‎های قابل پیش بینی در محیط کار داشته باشید.

6) برنامه‎ های آموزشی ضعیف

آموزش کارکنان برای کسب اطمینان از این قضیه که تمامی اعضای تیم در یک سطح با یکدیگر قرار می‎ گیرند، بسیار حیاتی و مهم است. آموزش و مربیان به کارمندان کمک می ‎کند به طور کامل انتظارات شرکت را درک کنند، مهارت ‎های خود را بهبود بخشند و با شغل خود فعال‎ تر و در گیر تر شوند.

برای استفاده از پنل ارزیابی گروهی و سازمانی تست و تایپ که می تواند شما در نگه داشت و استخدام بهترین ها کمک کند، با ما در تماس باشید و به صورت رایگان در پنل ثبت نام کنید.




منابع انسانی مدیریت مسیر شغلی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.