چهار مشکلی که می ‌توانید با استخدام موقت برطرف کنید

1398/09/30 5:06 PM - 4 سال قبل


استفاده از استخدام موقت می ‌توانند در حوزه امروزی کسب و کار مفید باشند. در این مقاله می خواهیم 4 مشکلی که می ‌توانید با راه‌ حل‌ های استخدام موقت برطرف کنید را بررسی کنیم و در ابتدا به تعریف استخدام موقت می پردازیم.

بسیاری از شرکت ‌ها برای کسب و کار خود بیشتر از شیوه های مدیریتی یک پروژه استفاده می ‌کنند و با توجه به این که شیوه انجام کسب و کار روز به روز تغییر می کند باید سریع دست به کار شوید و کسب و کار خود را به بهترین نحو پیش ببرید. آن نکته ای که بیشتر از همه حائز اهمیت است در این بین نیرو انسانی است که در در کسب و کار شما مشغول است ، و در مسیر رشد هر کسب و کاری موانع بسیار زیادی وجود دارد از مسائل مالی گرفته تا مسائل نیروی انسانی،  

مسائل بی شماری وجود دارند که می توانند شکل گیرند ولی این نکته هم مهم است که باید مشکلات نیز باید رفع شوند و به حال خود باقی نمانند. این مشکلات گاهی با تصمیمات مدیریت قابل حل است و به سطوح بالای سازمان باز می گردد اما خیلی اوقات این مشکلات با نیروی انسانی مناسب حل می شوند، اما متاسفانه گاهی پیش می آید که در میان نیرو های ثابت کسب و کارتان فردی یافت نمی شود که بتواند از پس مشکل به وجود آمده برآید. گاهی اوقات وظایفی وجود دارد که از حوزه تخصص تیم شما خارج است و به یک کمک بیشتر برای یک مدت زمان کوتاه نیاز دارید، در این طور مواقع استخدام موقت مفید هستند. یک گزینه موثر برای کمک به شرکت ‌تان که با مشکلات مختلفی در نیروی کار خود روبرو شده است. این نیرو تازه نفس به تیم شما اضافه می شود و با استخدام موقت او میتوانید نیاز های حیاتی کسب و کار خود را برطرف کنید و لازم نیست همیشه به طور  کامل نیرویی به طور تمام وقت در خدمت داشته باشد، و این نکته هم باید اشاره کرد که باید کار را به کاردان سپرد و قرار نیست کارمندان ثابت شما در همه کار ها متخصص باشند!

استفاده از استخدام موقت منجر به صرفه جویی در هزینه ها و وقت میشوند و می توانید از بهترین نیرو در بهترین زمان و به بهترین وجه استفاده لازم را ببرید و در ادامه کاملتر به 4 تا از مهمترین مشکلاتی که می توانیم با راه حل های استخدام موقت رفع کنید اشاره می کنیم و شرح می دهیم.

1.اولین راه حل در استخدام موقت : نوسان های ظرفیت کار

بسیاری از شرکت ها در طول سال نوسان زیادی دارند. گاهی اوقات فعالیت شما آهسته است و گاهی دیگر از اوقات فوق العاده سرتان شلوغ است.

خرده فروشی یک مثال عالی است. در اکثر موارد، منطقی نیست برای جوابگویی نیاز فروشگاه در بازه های زمانی کوتاه مدت کارمندان تمام وقت استخدام کنید. در این شرایط بهترین راه حل استخدام موقت است زیرا به شما اجازه می دهد خلاء موجود را بپوشانید و در هزینه های کسب و کار خودتان صرفه جویی کنید، قرار نیست تمام کسب و کارها همیشه نیرو های ثابت در اختیار داشته باشند و به فراخور نیاز باید هزینه کرد.

2. دومین راه حل در استخدام موقت: پر کردن نقش های شغلی خالی

اگر یک وظیفه شغلی خاص برای عملیات کسب و کار شما حیاتی است و یا به عبارتی دیگر گاهی موقعیت شغلی خاصی را باید اضافه کنید و یا نیرویی از تیم شما به هر دلیل جدا می شود و در این شرایط نمی‌توانید به مدت طولانی جایگاه آن موقعیت شغلی را خالی رها کنید و در عین حال پیدا کردن یک نیرو تمام وقت برای این شرایط کار غیر ممکن یا زمان بری به نظر می آید ، بسیاری از شرکت‌ها برای حل این مشکل از استخدام موقت برای پر کردن کوتاه مدت این جای خالی استفاده می کنند تا بعدا بتوانند یک نیروی دائم پیدا کنند.

3. سومین راه حل در استخدام موقت: نیاز به مهارت تخصصی

هرچه شرکت شما بزرگتر می شود، ممکن است با نیاز فوری به فردی با مجموعه مهارت های تخصصی روبرو شوید ولی به اندازه کافی کار یا بودجه برای استخدام تمام وقت آن ها ندارید. ممکن است به فردی برای مدیریت کوتاه مدت یک پروژه نیاز داشته باشید تا مشورت تخصصی خود را ارئه دهد یا به صورت پاره وقت کار کند.

4. چهارمین راه حل در استخدام موقت :پروژه‌ های ویژه

هر چند وقت یک مرتبه ممکن است نیاز به انجام یک پروژه ویژه باشد. شاید شرکت شما نیاز دارد تا با قوانین دولتی جدید سازگاری داشته باشد، نیاز باشد یک وب‌سایت شرکتی جدید طراحی کند یا فقط یک مرتبه قصد استفاده از یک کمپین تبلیغاتی دارد. برای این منظور می‌توانید به صورت موقت از متخصصان استفاده کنید تا در اجرای صحیح پروژه به کمک شما بیایند.


مصاحبه و استخدام منابع انسانی مدیریت مسیر شغلی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.