کارگاه آموزش رفتارشناسی با مدل DISC

1399/03/30 7:55 PM - 3 سال قبل


مدل رفتارشناسی دیسک یکی از کاربردی ترین مدل های شخصیت شناسی در حوزه روانشناسی است. آموزش مدل رفتارشناسی disc به کارکنان و مدیران باعث بهبود ارتباط موثر در سازمان می شود.

کارگاه آموزش رفتارشناسی با مدل DISC

در کارگاه آموزش رفتارشناسی با مدل disc در شرکت AZsense ابتدا آزمون دیسک با گزارش کامل در اختیار کارکنان و مدیران قرار گرفت. سپس افراد در گروه های مشخصی که مدل های رفتاری یکسانی داشتند تقسیم بندی شدند و سپس آموزش دیسک به صورت تئوری و عملی انجام شد و در انتها هر یک از گروه ها، پروژه ای را در خصوص مدل رفتاری دیسک خود ارائه دادند. 

آموزش دیسک چه کاربردهایی دارد؟

ابزار DISC وسیله‌ ای است برای شناخت نوع رفتار در اشخاص است.

با شناخت نوع رفتار خود، هر فردی می‌تواند روابط و تعامل بهتر و موثرتری در محیط زندگی شخصی و حرفه‌ایی خود داشته باشد، حرفه متناسب با نوع رفتار خود انتخاب کند و رفتار دیگران را درک کند. این روش به طریقه ساده ولی موثر رفتار افراد را تحلیل می‌کند و فرد را یک قدم بطور کاربردی در خودشناسی جلو می‌برد.

بر اساس مدل رفتاری DISC، رفتار فرد ترکیبی از درصدهای مختلف کم و زیاد چهار فاکتور D, I, S, C می‌باشد و ترکیب این فاکتورها است که رفتار فرد را تشکیل می‌دهد. برای اطلاع بیشتر از مدل رفتارشناسی دیسک میتوانید مقدمه
 تست دیسک با گزارش کامل را مطالعه کنید.
در این دوره علاوه بر شناخت مدل رفتاری خود و دیگران به قابلیت و مهارت تطبیق برای ایجاد یک ارتباط موثر پرداخته شد. هر شخص توانایی و قابلیت تطابق با هر مدل رفتاری را دارا هستند. دوره خودشناسی توسط ابزار DISC دانش و مهارتی در اختیار افراد قرار می‌دهد که بتوانند آگاهانه بنا به ضروریات و موقعیت‌ها، خود را تطبیق دهند.



دیسک کارگاه مهارت های نرم منابع انسانی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.