مزایای تست دیسک در استخدام

1401/03/28 1:27 AM - یک سال قبل


تست دیسک ابزاری است که اطلاعاتی در مورد شخصیت پاسخ دهندگان به سوالات آن و رفتار احتمالی افراد در شرایط مختلف فراهم می کند. مزایای تست دیسک در استخدام برای شرکت های بزرگ کاملا روشن است.

این که شما چه کسی هستید، می خواهید چه کار کنید و چه چیزی باید ارائه دهید اهمیت دارد اما به تعادل رسیدن از همه مهمتر است. چنین چیزی فرصت رشد و شکوفایی را در اختیارتان قرار می دهد. به این ترتیب می توانید شغلی را بیابید که به بهترین شکل از توانایی هایتان استفاده کنید.

ابزار ارزیابی شخصیت چنین اطلاعات و شناختی را برایتان فراهم می کند. علاوه بر این، بهترین راه های موفقیت در محل کار و سایر مراحل مهم زندگی را یاد می گیرید.

در این مطلب تست دیسک را توضیح می دهیم و مزایای تست دیسک در استخدام را بیشتر بررسی خواهیم کرد. قبل از شروع اگر می‌خواهید تیپ شخصیتی خود را براساس این تست بشناسید، در تست DISC تست و تایپ با امکان گزارش دهی کامل آن، شرکت کنید.

تست دیسک چگونه کار می کند؟

قبل از تصمیم گیری برای استفاده از تست دیسک در کار خود، بهتر است بدانید این تست چه کاری را انجام می دهد. در تست دیسک از دواطلبان سوالاتی پرسیده می شود و شرح مفصلی از شخصیت آن ها ارائه خواهد شد. تست دیسک از 24 سوال تشکیل شده است.

با شرکت در این آزمون در کمتر از 10 دقیقه نتایج معتبری را دریافت خواهید کرد. نتایج تست دیسک به شما کمک می کند به اطلاعات دقیق تری در مورد خود دست پیدا کنید.

البته هدف از این تست تغییر دادن کسی نیست. بلکه به شما کمک می کند با تیپ شخصیتی خود تعادل پیدا کنید. به این روش حتی ممکن است متوجه شوید مناسب یک کار با نقش متفاوت هستید یا خیر.

اما چطور نتیجه تست دیسک با کاری که در زندگی انجام می دهید، ارتباط دارد؟ هدف از تست این است که متوجه شویم آیا چیزی وجود دارد که به موفقیت ما کمک کند.

این تست به فرد می گوید دقیقا چه شخصیتی دارد. شخصیت افراد کارهایی است که انجام می دهد نه چیزهایی که می گوید. در واقع افراد با پاسخ دادن به این تست کشف می کنند واقعا چه کسی هستند و وقتی آن ها رفتارهایشان را بهتر بشناسند، بهتر دلیل کارهایشان را متوجه می شوند.

مزایای تست دیسک در استخدام

حالا که متوجه شدید تست DISC چیست، بهتر است با مزایای تست دیسک در استخدام آشنا شوید. در این مقاله یاد می گیرید چطور از این تست ها برای کسب و کارتان استفاده کنید.

انتخاب کار مناسب با ویژگی‌های رفتاری

یکی از مزایای تست دیسک در استخدام شناخت فرد از خود است. با نتایج تست دیسک افراد می توانند طبق آن شخصیتی که دارند محیط خود را تغییر دهند یا می توانند به طور موقت شخصیت خود را با شرایطشان وفق دهند.

بدیهی است که یک فرد می تواند در هر شرایط رفتار متفاوتی داشته باشد. رفتاری که فرد سر کار دارد با رفتاری که در تعطیلات آخر هفته با دوستانش دارد، قطعا متفاوت است.

البته منظور این نیست که شما دو شخصیت متفاوت دارید، بلکه فقط رفتارتان بر اساس آگاهی از موقعیتی که در آن قرار دارید تغییر می کند. در واقع رفتارتان تحت تاثیر آن موقعیت قرار می گیرد.

زمانی که تیپ های شخصیتی دیسک را بشناسید و بدانید تست دیسک چه چیزی را ارائه می دهد، به بینش جدیدی دست خواهید یافت. شناخت خود و این که چه توانایی دارید، بسیار ضروری است. به علاوه لازم است بدانید چرا در موقعیت های خاص احساس ناراحتی می کنید.

همچنین چه چیزی را باید تغییر دهید تا به موفقیت دست یابید؟ با چنین ذهنیتی می توانید به بهترین نحو از نتیجه ارزیابی به نفع خود استفاده کنید، زندگی بهتری داشته باشید و تعامل بهتری با همکارانتان به وجود آورید.

مدیریت استرس

یکی دیگر از مزایای تست دیسک در استخدام یادگیری مدیریت استرس است. استرس بر رفتار فرد تاثیر می گذارد. گاهی رفتار طبیعی افراد بر اثر فشار و استرس مشخص می شود. بنابراین فرد بیشتر خودش را نشان می دهد یا کارهایی را از روی عادت انجام می دهد که ممکن است نتیجه خوبی نداشته باشند.

تست دیسک به شناسایی این رفتارها کمک می کند. در نتیجه روی این رفتارها بیشتر تمرکز می کنید و اگر نیاز به تغییر دارند این کار را انجام می دهید.

در الگوی رفتاری مشخص می شود فرد تحت تاثیر استرس چه کاری انجام می دهد. برای مثال عصبانی شدن و فریاد کشیدن جلوی همکاران در محل کار زمانی که فرد تحت فشار است، اصلا چیز خوبی نیست. پس برای پرهیز از چنین رفتارهایی در مواقع استرس دنبال راه حل خواهیم بود.

شناخت موقعیت هایی که فرد واکنش نامناسب دارد

شناخت موقعیت ها و واکنش مناسب نیز از دیگر مزایای تست دیسک در استخدام است. مورد دیگری که در الگوی رفتاری مشخص می شود نحوه واکنش ناگهانی، چه خوب و چه بد، به بعضی موقعیت ها است. اگر ناگهان بر سر رئیس، مشتری یا ارباب رجوع فریاد بکشید چه خواهد شد؟ قطعا چنین شرایطی در محیط کار پسندیده نیست.

به علاوه، گاهی افراد به طور ناگهانی به بعضی موقعیت ها واکنش هایی نامناسب با محیط نشان می دهند. در چنین مواقعی حرفی می زنند یا کاری را انجام می دهند که برای خود و دیگران مشکلاتی ایجاد می کند.

درست است که اجتناب از چنین کارهایی دشوار است اما راه حل هایی وجود دارد. زمانی که آن واکنش را بشناسید و بدانید افراد دیگر نیز چه عکس العملی در برابر آن نشان می دهند، درکی به همراه آن می آید. این فهم می تواند شروعی برای تغییر باشد که به نفع شما و اطرافیانتان است.

مزایای تست دیسک در استخدام نه تنها به کار مدیران می آید، بلکه برای کارمندان و افراد جویای شغل نیز مفید است.

هدف نهایی آزمون DISC تغییر شما، زندگیتان، شخصیت، رفتار و روش انجام کارها نیست. تست دیسک کمک می کند خودآگاهی بیشتری داشته باشید و رفتارهایتان را بهتر بشناسید. از این اطلاعات می توان در جهت بهتر شدن زندگی بهره برد. چنین تغییراتی ممکن است شما را به سمت کاری متفاوت یا رابطه ای خاص سوق دهد. حتی می تواند کمک کند در شرایط فعلی واکنش بهتری داشته باشید.

راه های زیادی برای ارزیابی سطح موفقیت در زندگی وجود دارد، اما تعداد محدودی روی علتی که پشت این عملکردها است، تمرکز دارند. وقتی افراد بدون درک از این موضوع مجبور به تغییر باشند، تغییر سخت تر و پیچیده تر است. همچنین گاهی ناامید و گیج می شوند.

حذف سردرگمی با درک بهتر

گاهی ممکن است ندانید چرا افراد چنین رفتاری را نشان می دهند. همچنین گاهی افراد نمی دانند چرا در موقعیتی خاص رفتاری خاص را انجام داده اند. در واقع درک خاصی از کاری که انجام داده اند، ندارند. هرچه بیشتر در مورد رفتار طبیعی خود بدانید، راحت تر می توانید تغییرات لازم را ایجاد کنید.

در نتیجه از دیگر مزایای تست دیسک حذف کردن و تغییر رفتارهایی است که ما را سردرگم می کنند.

ایجاد تغییر در زندگی همیشه دشوار بوده است. آزمون DISC شناختی را برایتان فراهم می کند که در مورد رفتارهای طبیعی خود بهتر بدانید. هیچ کس کامل نیست و در شرایط متفاوت انتخاب های متفاوتی دارد. مزایای تست دیسک در استخدام برای افراد جویای کار نیز است.

با داشتن چنین ذهنیتی می توانید در جهت سازگاری با محیط گام بردارید. گاهی فقط یک تغییر کوچک لازم است، اما گاهی به رشد فردی نیاز داریم.

شناسایی نقاط قوت و ضعف

یکی دیگر از مزایای تست دیسک در استخدام شناسایی نقاط ضعف و قوت افراد است. ممکن است فردی در کار خاصی توانایی داشته باشد، اما رشد بیشتری در بعضی زمینه ها لازم باشد. مزایای تست DISC در این جا نیز مشخص خواهد شد.

هر کسی در زمینه های مختلف نقاط قوت و ضعف دارد، نکته اصلی درک درست آن ها است. به علاوه، یک سری موارد محرک فرد برای نشان دادن عملکرد بهتر هستند و مواردی دیگر فرد را از فعالیت خاصی دور می کنند. در واقع علاقه را به سرعت کم می کنند. یافتن این محرک ها و موانع مهم است و باید به آن ها دقت کرد.

انتخاب کارمندان در نقش های بهتر

از دیگر مزایای تست دیسک در استخدام انتخاب کارمندان است. اگر شرکت ها آزمون DISC را با سازمان تلفیق کنند می توانند شانس موفقیت بهتری داشته باشند. مدیران و رهبران با استفاده از این آزمون توانند افرادی را بیابند که در نقش دلخواه بهتر عمل کنند. در نتیجه کارمندان فرصت بهتری برای رشد و پیشرفت در کارشان دارند.

به طور خلاصه تست دیسک فقط برای یک شخص نیست و می تواند عملکرد یک شرکت و سازمان را بهبود بخشد. از طرفی این تست در ارزیابی عملکرد کارکنان نقش ویژه ای دارد.

شرکت ها این ویژگی ها را دنبال می کنند و عملکرد کارکنان را مد نظر قرار می دهند. در نتیجه می توانند سبک مدیریتی خود را روی هر فرد اعمال کنند. بنابراین ارتباطات را بهبود می بخشند، تاثیر مثبت روی کارکنان دارند، مشاجره های داخل محیط کار را کاهش می دهند و استراتژی هایی را برای انگیزه دادن به کارکنان می یابند.

در واقع آزمون DISC نتیجه خوب یا بد در پی ندارد، بلکه در درک بهتر افراد به ما کمک خواهد کرد. در نتیجه می توان فهمید چه مسیر شغلی و عوامل انگیزشی می تواند روی هر فرد تاثیرگذار باشد.

کارها و رفتارهایی که افراد در طول روز انجام می دهند، ممکن است واقعا مناسب آن ها نباشد. اگر فردی برونگرا مجبور باشد در محیط کار سرش را پایین بیاندازد و آرام باشد، برایش مشکل است.

از طرفی زمانی فردی را که به طور طبیعی خوشرو و خوش رفتار است مجبور به انجام کاری کنیم، چنین چیزی قطعا در دراز مدت جواب نخواهد داد. افراد در این حالت انرژی خود را از دست می دهند و خوشحال نخواهند بود.

همچنین خدشه ای به عملکردشان در آن نقش وارد می شود. بنابراین در چنین موقعیت هایی مزایای تست دیسک در استخدام مشخص می شود. بخواهیم باز مثال بزنیم، افراد درون گرا ممکن است با کارهایی که نیاز به معاشرت بیشتر دارد مشکل داشته باشند.

با کمی دقت می توان فهمید شرکت هایی که از تست ارزیابی شخصیت دیسک به عنوان ابزار کار استفاده می کنند، در بازار بسیار موفق هستند. آن ها به این روش ارتباط ها را ساده تر می کنند، شناخت بین مدیران و کارمندان را بهبود می‌بخشند و ارتباط کاری بهتری را بین همکاران ایجاد می‌کنند.

همسوسازی بهتر

در بسیاری از کسب و کارها برای نیروهای جدید از مشخصات شخصیتی استفاده می‌شود. به این روش می توان تشخیص داد چه کسی بهتر با گروه متناسب است. پس از استخدام و پذیرش افراد جدید می توان از نتایج این تست بهره برد. نتایج نشان می دهد چطور نیروی جدید با شرایط موجود و گروه تعامل برقرار می کند.

نتایج ارزیابی تعیین می کند چگونه جهت گیری کنید و آموزش دهید. به شکلی که اعضای جدید گروه بهترین بهره را از آن ببرند. نکته مهم این است که از استخدام شخصیت هایی که برای گروه پر هزینه خواهند بود و بر عملکرد گروه تاثیر می گذارند، صرف نظر خواهید کرد. این موضوع یکی دیگر از مزایای تست دیسک در استخدام است که اهمیت زیادی دارد.

بدیهی است هر چه کارکنان بهتر با یکدیگر هماهنگ و همدل شوند، سطح تولید افزایش می یابد و نتیجه بهتری حاصل می شود.

ایجاد محیط کاری آرام تر

با دسترسی به ویژگی های شخصیتی خود و هر فرد دیگر در تمام زمینه ها، می توانید ارتباطی سازنده ایجاد کنید. چنین چیزی برای مدیران و همچنین برای تمام اعضای گروه مفید است.

از مزایای تست دیسک در استخدام این است که ویژگی های مثبت هر ارتباط کاری و مشکلات را تشخیص می دهد. این تست می تواند رویکردهایی را برای کمک به ساخت بهتر ارتباط کاری فراهم کند. همچنین هرکس درک خواهد کرد که چطور توانایی هایش در محیط کار باعث موفقیت گروه می شود.

انگیزه دادن به گروه و گسترش مهارت های مدیریت

روابط و ارتباطات کلید موفقیت یک گروه هستند. ابزارهایی که تست دیسک برای تفسیر و اطلاع پویایی شخصیت فرد در هر گروه کاری ارائه می دهد می تواند در ایجاد تیم های متفاوت و موثر گشایش ایجاد کند.

از طرف دیگر آزمون DISC می تواند چهارچوبی برای مدیران به وجود آورد. چهارچوبی که به آن ها کمک می کند بهترین راه را برای بهبود ارتباط با اعضای مختلف گروه پیدا کنند و عملکرد کلی شرکت را بهبود بخشند.

همچنین به کارمندان کمک می کند تا بدانند شخصیتشان با چه سبکی همخوانی دارد. برای مثال یک فروشنده درونگرا نیاز به توسعه مهارت هایی برای تقویت ویژگی هایی مفید برای فروش دارد؛ ویژگی هایی مانند برونگرایی.

یک مدیر با مهارت سطح پایین ممکن است تشخیص دهد چه نوع توانایی مدیریتی با شخصیتش بهتر همخوانی دارد. با توجه به نکات بالا چطور می توان از مزایای تست دیسک در استخدام چشم پوشی کرد؟

سخن نهایی

همانطور که دیدید مزایای تست دیسک در استخدام بسیار زیاد است و می تواند به شرکت ها و افراد کمک زیادی کند. گاهی ممکن است فرد روی رفتار خود کار کند اما مشکل همچنان به قوت خود باقی باشد و در زمینه های دیگر بروز کند.

زمانی که در مورد خود و چگونگی رفتاری که انجام می دهید بیشتر بدانید، می توانید به خوبی تغییرات دائمی را شکل دهید. در نتیجه زندگی کاری و برخوردهای شخصی بهتری خواهید داشت. اما قبل از هر چیز باید مشکل را بفهمید.

چون اگر ندانید چه کاری را انجام می دهید و چرا مشکل ساز است، قطعا اقدام به تغییر مشکل خواهد بود. بنابراین به جای آشفتگی و شکست در تغییر، در تست دیسک تست و تایپ شرکت کنید تا نتیجه آن به شما بگوید چه کسی هستید و چه کسی می توانید باشید.


دیسک مصاحبه و استخدام


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.