برگزاری کارگاه شش کلاه تفکر

1397/07/11 11:18 AM - 5 سال قبل


تکنیک شش کلاه تفکر یکی از تکنیک های خلاقیت است که برای نگاه چند بعدی به یک موضوع تدوین شده است. این تکنیک تفکری به افراد کمک می کند تا با شش مدل تفکری بتوانند موضوعی را بررسی کنند. آموزش تکنیک شش کلاه تفکر به افراد یک سازمان زمانی ضروری است که سازمان باید از روشهای خلاقانه برای پیشروی در بازار بهره ببرد. این روش به افراد کمک میکند تا اگر با موضوعی برخورد داشتند بتوانند آن را تحلیل کرده و راه حل مناسبی برای آن پیدا کنند. 

کارگاه شش کلاه تفکر

تست و تایپ در راستای تقویت قوه حل مساله در کارکنان شرکت پرونکسو اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی خلاقیت به روش شش کلاه تفکر برای مدیران و کارشناسان آن شرکت نمود.

تکنیک شش کلاه تفکر یکی از بهترین روش ها و تکنیک های بالا بردن قدرت تفکر، در راستای رسیدن به راهکار یا راه حل برای یک مسئله است.

در بسیاری از مواقع انسان ها در مواجهه با مسائل بنا بر عادت تنها بر اساس یک روش فکر می کنند. این تک بعدی بودن و نگاه به مسائل تنها از جنبه ای که ما دوست داریم آن را ببینیم برای حل یک مساله کافی نیست.

ادوارد دوبونو نویسنده و متفکر که مبدع تکنیک شش کلاه تفکر است توانایی فکر کردن را یک مهارت و در واقع مهم‌ترین مهارت انسانی می‌داند و معتقد است فکر کردن مهارتی آموختنی است و نباید آن را با هوش اشتباه گرفت. عمده فعالیت‌های این دانشمند در زمینهٔ شیوه‌های فکر کردن و آموزش تفکر خلاق است. 

تکنیک شش کلاه تفکر این امکان را می دهد که به شش صورت و در قالب شش نقش متفاوت در مورد یک موضوع فکر شود. 

ادوارد دوبونو در این زمینه معتقد است :اگر نقش متفکر را بازی کنید، متفکر خواهید شد.

لذا هر یک از شش کلاه که با شش رنگ مختلف مشخص می شود، نماد الگوها و شیوه های مختلف تفکر است و وقتی فرد هر کلاه را بر سر خود می گذارد براساس رنگ آن کلاه فکر می کند. 

در مدیریت منابع انسانی و در راستای تقویت مهارت های نرم به کارکنان، آموزش این موارد به آن ها از طریق بازی و مشارکت بهترین راه حل آموزشی است که ما در تست و تایپ آن را به کار می بریم.

برای اجرای این کارگاه در سازمان خود با ما در تماس باشید. 


توسعه فردی کارگاه مهارت های نرم منابع انسانی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.