آزمون های استخدامی روانشناسی در استخدام

1398/01/21 12:48 PM - 5 سال قبل


آزمون های روانشناسی استخدامی ابزار مفید برای برقراری عدالت و رعایت انصاف است. زیرا از نظر و برداشت های شخصی به دور هستند. با توجه به اینکه انواع آزمون های مختلف وجود دارد. زمانی که از آزمون های روانشناسی استخدامی به شکل صحیحی استفاده شود، آن ها در استخدام کارمندان فوق العاده مفید هستند. ما در این مطلب قصد داریم 5 روشی را بیان کنیم که این آزمون ها به واسطه آن می توانند به شما در عدم استخدام افراد نامناسب کمک کنند:

  • آزمون های استخدامی به شما کمک می کنند بررسی کنید که آیا یک فرد با یک شغل خاص تناسب دارد یا خیر

استفاده از آزمون ها به شما کمک می کند توجه خود را قبل از در نظر گیری ویژگی های عمومی تر شخصیت معطوف به پیش نیازهای شغلی کنید. استفاده از آزمون هایی مانند سنجش تناسب شغلی می توانند به شما کمک کنند مشخص کنید یک کارمندان بالقوه چقدر خوب یک موقعیت شغلی خالی در شرکت شما را پر خواهد کرد. این آزمون ها معمولا براساس شاخص عملکرد، ویژگی های رفتاری، علایق و صفات شخصی هستند. مدیران اغلب اوقات افراد را به این علت که سخت کوش هستند استخدام می کنند. اگر صفات و ویژگی های شخصی آن ها با پیش نیازهای یک شغل خاص مطابقت نداشته باشد، این سخت کوشی به درد نمی خورد. ما در پنل ارزیابی سازمانی و گروهی سایت تست و تایپ این امکان را برای سازمان ها فراهم کرده ایم که بتوانند این تطابق را با کمک پنل مدیریتی خود در کوتاهترین زمان انجام دهند.

لینک آزمون جامع روانشناسی برای استخدام

  • آزمون های استخدامی به شما کمک می کنند کارمندان را بی طرفانه انتخاب کنید

اهمیت ایجاد روابط با سایرین در جامعه امروزی (پارتی داشتن) ذهنیت "مهم نیست اگر چیزی نمی دانید (دانش و مهارت لازم برای یک کار را ندارید)، چون در صورت داشتن روابط همه چیز حل می شود" را در بحث استخدام به وجود آورده است. داشتن روابط با دیگران مهم است، ولی افراد خیلی زیادی به علت دوست یا خویشاوند یک کارمند بودن صاحب شغل های مختلف می شوند. زمانی که کاندیداها برای استخدام به علت روابطی که دارند اولویت بندی می شوند، مدیران استخدام در بررسی این که کاندیدا مهارت ها و ویژگی های لازم برای انجام شغل را دارد یا خیر سخت نمی گیرند. میل به استخدام یک آشنا یا دوست هرگز بهانه خوبی برای عجله کردن در استخدام نیست. ملزم ساختن کاندیدا به شرکت در یک آزمون استخدامی برای شرکت پاداشی تحت عنوان عدم استخدام کارمندان بالقوه بد را به همراه می آورد. همچنین این قضیه برای کاندیداها هم مفید است چون آن ها به شغلی که در آن موفق نخواهند شد، دست پیدا نمی کنند.  

  • آزمون های استخدامی به قرارگیری استعداد شغلی در راستای نیازهای کسب و کار کمک می کنند.

هر شرکتی نیازهای متفاوتی در بحث سرمایه انسانی دارد. بعضی از شرکت ها ارزش بیشتری برای یک نیروی کاری مبتکر قائل می شوند و بعضی ممکن است نیاز شدیدی به کارمندانی داشته باشند که متخصص هستند. مدیران استخدام باید بدانند چه مهارت های خاصی در موفقیت شرکت های شان نقش دارند. نیازهای کسب و کار باید بنیاد فرآیند استخدام یک شرکت قرار گیرد. آزمون های روانشناسی استخدامی می توانند به مدیران استخدام کمک به حذف کاندیداهایی کنند که از مهارت های مهمی که شرکت به آن ها برای موفقیت نیاز دارد، برخوردار نیستند. مدیران استخدام باید درک کنند شرکت از داوطلب شغلی چه انتظاری دارد و به دنبال چه چیزی در او می گردد. زمانی که یک مدیر یک کاندیدا را به علت درک پتانسیل او و نه مهارت های داخلی و مهم او استخدام می کند، شرکت را در معرض ریسک قرار می دهد. داشتن پتانسیل عالی است ولی مهارت هایی که شرکت شما برای موفقیت به آن ها نیاز دارد از اهمیت بیشتری برخوردارند.


لینک آزمون جامع روانشناسی برای استخدام


  • آزمون های استخدامی به شما در سنجش مهارت های نرم کمک می کنند.

ما در مورد مهارت های لازم که بنیاد هرگونه فرآیند استخدامی باید باشند، زیاد صحبت کردیم. ولی چطور ارزیابی می کنید که یک کاندیدای بالقوه این مهارت ها را دارد یا خیر. هر کاندیدایی در رزومه شغلی خود یک مهارت رفتاری را قید می کند، ولی این قضیه تخصص او را در آن مهارت نشان نمی دهد. یک آزمون مهارت سنجی رفتاری می تواند مجموعه مهارت های خاصی را بسنجد. نتایج آزمون های مهارت سنجی رکن اصلی لازم برای فرآیند استخدام شما محسوب می شوند. اگر یک کاندیدا مهارت های رفتاری لازم برای یک شغل را نداشته باشد، نیازی نیست پول و وقت خود را صرف برگزاری مصاحبه های شغلی بی ثمر کنید.

  • آزمون های استخدامی به شما در مدیریت بهتر کارمندان کمک می کنند.

زمانی که از استخدام کارمندانی که مهارت های لازم شغلی را دارند مطمئن شدید، استفاده از تست های رفتار شناسی مانند تست دیسک می‌ تواند در توسعه آن ها به شما کمک کند. این آزمون ها به شما کمک می کند متوجه شوید کارمندان دارای ویژگی های رفتاری مختلف را چطور مدیریت و در آن ها ایجاد انگیزه کنید. هر کارمند نکات ضعف و قوت خاص خود را دارد. آزمون ها می توانند به شما در شناسایی نکات ضعف و تقویت آن ها کمک کنند تا کارمندان به علت نبود آموزش به کارکنانی بد تبدیل نشوند.

زمانی که از ترکیبی از آزمون های روانشناسی استخدامی به درستی استفاده کنید به بهترین ابزار استخدامی دست پیدا کرده اید. آزمون های استخدامی باعث حرکت کارمندان در فرآیند استخدام براساس مهارت ها و تناسب شغلی شان یعنی مهم ترین عوامل برای موفقیت کارمندان، می شود. استخدام های اشتباه همیشه رخ می دهند ولی واجب نیست در شرکت شما نیز صورت گیرد. لحاظ کردن آزمون های روانشناسی استخدامی در فرآیند استخدام تان یک گام مهم در شناسایی کاندیداهای با کیفیت و شایسته ای است که به عنوان کارمند به شکل موثری کارهای خود را انجام می دهند.  ما در تست و تایپ داشبورد مدیریتی ای را در اختیار تان میگذاریم که بتوانید از تمامی مزایای یک انتخاب هوشمندانه برخوردار شوید. 


مصاحبه و استخدام سامانه مدیریت استعداد نوتریکا


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.