15 فیلم سینمایی مورد علاقه ENFJ ها

1400/12/21 11:05 PM - 2 سال قبل


ENFJ یکی از 16 نوع شخصیت در شاخص مایرز بریگز یا MBTI، افرادی مردم دوست، هدفمند، قاطع و منظم هستند. ENFJ مخفف چهار کلمه برونگرا، شهودی، احساسی و قضاوتی است.

این افراد را که با نام های معلم و بخشنده هم در جامعه MBTI می شناسند، با 2.5 درصد جمعیت چهارمین تیپ شخصیتی کمیاب در جهان هستند.

این میزان در جمعیت بانوان 3.3 درصد و در آقایان 1.6 درصد است. آن ها افرادی با پذیرش بسیار بالا در جامعه به شمار می آیند. آن ها به احتمال زیاد از فیلم های سینمایی با داستان قهرمانانه، سرنخ ها و معماهای هیجان انگیز و همچنین داستان های الهام بخش خوششان می آید.

آن ها را می توان قهرمان MBTI دانست، زیرا بسیاری از نقش های مثبت در دنیای سینما این تیپ شخصیتی را دارند. آن ها رهبرانی شایسته هستند و به مردم و قدرتشان اعتمادی قوی دارند.

شور و هیجان این افراد به قدری زیاد است که می تواند حتی مسری باشد. آن ها به برکت وجود دیگران اعتقاد دارند. به همین دلیل جهان به رهبرهای ENFJ بیشتری نیاز دارد. فیلم های سینمایی فانتزی افراد زیادی با این تیپ شخصیتی را به تصویر می کشند.

شاید فکر کنید فردی با این روحیه لطیف، از فیلم های اکشن لذت نمی برد اما آن ها می توانند طبق سلیقه خود از بعضی فیلم های سینمایی با ژانر اکشن لذت ببرند.

با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا به بررسی 15 مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه افراد با تیپ شخصیتی ENFJ در ژانرهای مختلف بپردازیم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

1. فیلم سینمایی اوکجا

فیلم سینمایی Okja محصول سال 2017 یک فیلم کره ای امریکایی با بازی جذاب جیک جیلنهال و چوی ووشیک به کارگردانی بونگ جون هو است. این کارگردان پس از ساخت Snowpiercer ساخت این فیلم سینمایی را شروع کرد.

اوکجا داستان دختری به نام میجا (آن سئوهیون) را روایت می کند که یک خوک خارق العاده اصلاح‌شده ژنتیکی را می ‌پذیرد، اما برای کسب حضانت کاملش از شرکت میراندو می جنگد.

این فیلم برخلاف آثار قبلی بونگ سیر متفاوتی دارد. ENFJ ها به احتمال زیاد می توانند با شخصیت میجا و تلاشش برای نجات حیوانات و رعایت حقوق آن ها ارتباط برقرار کنند.

2. فیلم سینمایی گارگو

فیلم سینمایی Cargo محصول سال 2018، داستانی براساس فیلم کوتاهی به همین نام ساخت سال 2013 است. این فیلم در ژانر زامبی و آخرالزمانی محسوب می شود و در آن یک پدر (مارتین فریمن) تمام تلاش خود را برای حفاظت از دخترانش می کند.

این فیلم سینمایی می تواند با فداکاری های چنین پدری احساسات بینندگان را برانگیزد. ENFJ ها بی شک از فیلم سینمایی کارگو و مسیری که اندی و رزی طی می کنند، لذت خواهند برد و برایشان الهام بخش است.

3. فیلم سینمایی همیشه شاید من باش

فیلم سینمایی Always Be My Maybe محصول سال 2019، یک کمدی رمانتیک امریکایی با بازی کیانو ریوز و کارگردانی نهناتچکا خان است.

فیلم سینمایی همیشه شاید من باش یک اثر موفق است که داستان دوستان دوران کودکی، مارکوس کیم با بازی رندال پارک و ساشا تران با بازی الی وانگ را روایت می کند. دوستانی که از طریق مشکلات شغلی پس از چند سال یکدیگر را ملاقات می کنند.

آن ها اعتقاد دارند که در گذشته رابطه شان چندان خوب نبوده اما تصمیم می گیرند دوباره شانسشان را امتحان کنند. ENFJ ها به احتمال زیاد بیشتر به رابطه بین این دو نفر مجذوب می شوند.

4. فیلم سینمایی دولمایت اسم من است

فیلم سینمایی Dolemite Is My Name محصول سال 2019 یک زندگی نامه در ژانر کمدی با کارگردانی کریگ برو است. ادی مورفی به زیبایی در این فیلم نقش آفرینی می کند.

فیلم سینمایی دولمایت اسم من است داستان شهرت رودی ری مور را روایت می کند. او یک پیشکسوت کمدی است و پس از این که کارش را در هالیوود از دست می دهد، تصمیم به بازی در یک فیلم کمدی ساخت خودش می گیرد تا استعدادش را نشان دهد.

ENFJ ها با مشاهده سبک خاص کمدی او می توانند از سخاوت، فروتنی و خوش بینی این شخصیت الهام بگیرند و تشویق شوند.

5. انیمیشن سینمایی کلاوس

انیمیشن سینمایی Klaus محصول سال 2019، یک کمدی جذاب انگلیسی اسپانیایی درباره کریسمس است که کارگردانی آن را سرجیو پابلوس برعهده دارد. کلاوس بدون شک نوآورانه ترین انیمیشن سال 2019 میلادی است.

این فیلم با انیمیشن فوق العاده و شگفت انگیز داستان بابانوئل را روایت می کند. البته تمرکز فیلم روی یک بچه نازپرورده به نام جسپر است که برای پرکردن سهمیه پستی به یک جزیره دورافتاده به نان اسمیرنسبرک فرستاده می شود.

جسپر در آنجا با فردی عجیب برخورد می کند و از او می خواهد به او کمک کند تا مردم شهر را ترغیب به نوشتن نامه کنند. این انیمیشن دلگرم کننده و در عین حال تکان دهنده، می تواند فیلم کریسمسی محبوب بسیاری از ENFJ ها باشد.

اگر شما ENFJ نیستید و می خواهید با آن ها بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مطلب مربوط به تیپ شخصیتی ENFJ را بخوانید.

6. فیلم سینمایی جاسوس مرکزی

فیلم سینمایی Central Intelligence محصول سال 2016 یک اثر اکشن و کمدی با بازی جذاب آرون پال، دواین جانسون و کوین هارت است.

کوین هارت در این فیلم نقش یک کارمند بااخلاق را در یک اداره بازی می کند که با همکلاسی قدیمی دبیرستانش (دواین جانسون) که اکنون جاسوس دولتی است، باید ماموریتی را انجام دهند.

شخصیتی که دواین جانسون بازی می کند، علیرغم قدرتش در دعواها، احتمالا خونگرم ترین و دوستانه ترین قهرمان تاریخ سینما در فیلم های اکشن است. او دوست دارد بهترین ویژگی های افراد را ببیند که دقیقا مطابق میل ENFJ ها است. چنین شخصیتی را در این ژانر به ندرت پیدا می کنید.

7. فیلم سینمایی ایکوالایزر

فیلم سینمایی The Equalizer محصول سال 2014 یک فیلم مهیج و اکشن امریکایی به کارگردانی آنتوان فوکوا و بازی جذاب دنزل واشینگتن است. این فیلم یکی از محبوب ترین آثار دنزل واشینگتن است.

او نقش یک مامور ویژه را بازی می کند که پس از بازنشستگی سعی دارد زندگی ساده و آرامی داشته باشد. با این حال وقتی می بیند با مردم بدرفتاری می شود از مهارت های بی نظیر خود برای کمک به آن ها استفاده می کند.

ENFJ ها به طور ذاتی افرادی انسان دوست به شمار می آیند و همیشه در تلاش هستند تا از هر راه ممکن به نیازمندان کمک کنند. البته شاید خشونت شخصیت دنزل واشینگتن را نداشته باشند، اما اهداف او را تحسین می کنند.

8. فیلم های سینمایی ربوده شده

مجموعه فیلم های سینمایی Taken، آثاری در ژانر اکشن و هیجان انگیز ساخت کشور فرانسه هستند. این سری فیلم ها محبوبیت لیام نیسون در ژانر اکشن را از قبل بیشتر کردند.

او نقش مامور سابق نیروهای ویژه را بازی می کند و دخترش را در سفری به خارج از کشور می ربایند. به همین دلیل با استفاده از مهارت های خاصش ماموریتی جدی را در پیش می گیرد تا بتواند او را به خانه برگرداند.

 ENFJ ها بیش از هرچیزی به روابط خود با اعضای خانواده شان اهمیت می دهند. آن ها همچنین سخت در تلاش هستند تا به تعهدات و مسئولیت های خود در قبال عزیزانشان عمل کنند. این افراد بدون شک چنین پدری را که حاضر است به هر قیمتی از دخترش محافظت کند، تحسین خواهند کرد.

9. فیلم های سینمایی کینگزمن

فیلم های سینمایی Kingsman، آثاری اکشن و ماجراجویی محصول کشور انگلستان به کارگردانی متیو وان هستند. کالین فرث در این فیلم ها ماموری در یک آژانس جاسوسی فوق سری است. او به دنبال عضو جدیدی برای تیم می گردد و یک گنگستر توجه او را به خود جلب می کند.

شخصیتی که فرث آن را بازی می کند، چیزی را در این پسر جوان می بیند که هیچ فرد دیگری قادر به مشاهده آن نیست. یک شخصیت ENFJ در این فیلم لازم است تا بتواند با تشویق های خود او را بهبود بخشد و تغییرات مثبتی را در این فرد ایجاد کند.

به همین دلیل افراد با تیپ شخصیتی ENFJ می توانند با فیلم های سینمایی کینگزمن به خوبی ارتباط برقرار کنند.

10. فیلم سینمایی شوالیه تاریکی

فیلم سینمایی بسیار محبوب The Dark Knight محصول سال 2008 با بازی بی نهایت زیبای هیث لجر، کریستین بیل، گری اولدمن و مایکل کین و همچنین کارگردانی کریستوفر نولان اثری در ژانر ابرقهرمانی و اکشن است.

این فیلم دومین قسمت از سه گانه جذاب بتمن کریستوفر نولان به شمار می آید. در این قسمت بتمن با جرم و جنایت مبارزه می کند تا شهر گاتهام در امنیت باشد. اما جوکر بار دیگر صحنه را به هم می ریزد و ماجراهایی را شکل می دهد.

ENFJ ها تلاش می کنند از طریق کارهای خود الهام بخش دیگران باشند و به آن ها انگیزه دهند تا در زندگی حرکتی رو به پیشرفت داشته باشند. همین موضوع ماموریت بتمن در شوالیه تاریکی است. به همین دلیل افراد با این تیپ شخصیتی مانند بسیاری از مخاطبان از شوالیه تاریکی لذت می برند.

11. فیلم سینمایی قطب نمای طلایی

فیلم سینمایی The Golden Compass محصول سال 2007 برگرفته از رمان پرفروش سپیده شمالی از فیلیپ پولمن است. کارگردانی این فیلم را کریس ویتز برعهده دارد و بازیگرانی مانند نیکول کیدمن، ایوا گرین و دنیل کریگ در آن نقش آفرینی می کنند.

لایرا یک شخصیت ENFJ است که همه دوستش دارند. او با وجود سرکشی هایش به طور ذاتی در رهبری مهارت دارد و مخاطبان بیشتر وقتی به او علاقه پیدا می کنند که برای دومین بار به آکسفورد معرفی می شود.

ENFJ ها از فیلم قطب نمای طلایی خوششان خواهد آمد. شور و اشتیاق لایرا برای نجات دوستش باعث می شود تا آخر داستان از این ماجرا لذت ببرید.

12. فیلم سینمایی زن شگفت انگیز

فیلم سینمایی Wonder Woman محصول سال 2017 یک فیلم ابرقهرمانی امریکایی با کارگردانی پتی جنکینز است که توانست در گیشه سینماها عملکردی موفق داشته باشد.

اشتیاق بی پایان دیانا برای انسان ها و آمازونی هایی مانند خودش تمام مخاطبان را مجذوب خود کرد. قدرت رهبری و عشق فراوان زن شگفت انگیز در تمام طول فیلم قابل مشاهده است. او بارها به دشمنانش ثابت می کند که اشتباه می کنند.

ENFJ ها معمولا به فیلم های ابرقهرمانی علاقه نشان می دهند اما این فیلم به واسطه همدلی و شجاعت زن شگفت انگیز می تواند عملکرد بهتری از نظرشان داشته باشد.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی ENFJ، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی ENFJ» را بخوانید.

13. فیلم سینمایی سفیدبرفی و شکارچی

فیلم سینمایی Snow White And The Huntsman محصول سال 2012، فیلمی اکشن و فانتزی به کارگردانی روپرت سندرز است. اگرچه این نسخه داستانی پیچیده و تاریک تر دارد اما بدون شک ENFJ ها از آن خوششان خواهد آمد.

مانند داستان اصلی، ملکه قصد دارد سفیدبرفی را به دلیل زیباییش به قتل برساند و به همین دلیل یک شکارچی ماهر را برای کشتن او به دنبالش می فرستد. دلیل علاقه ENFJ ها به سفیدبرفی و شکارچی حرکت انقلابی او در پایان فیلم است.

سفیدبرفی به جای این که منتظر بماند تا در پایان فردی به او کمک کند، برمی گردد و شهرش را نجات می دهد و مسئولیت رهبری را برعهده می گیرد. شکارچی نمی توانند سفیدبرفی را بکشد و به همین دلیل تصمیم می گیرد به او در شکست دادن ملکه بدطینت کمک کند.

14. فیلم سینمایی روگ وان

فیلم سینمایی Rogue One محصول سال 2016 یک فیلم اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی با بازی مدس میکلسن و کارگردانی گرت ادواردز است.

احتمالا یکی از بهترین فیلم های جنگ ستارگان به جز سه گانه ابتدایی روگ وان است و ENFJ ها حتما باید آن را ببینند. این فیلم داستان جین ارسو را بازگو می کند که با وجود ضعف هایش تمام تلاشش را کرده و در نهایت همه چیز خود را برای نجات کهکشان قربانی می کند.

با وجود این که روگ وان خط داستانی و پایان بندی چندان خوبی ندارد اما ایده اولیه آن بسیار جالب است. چیزی که ENFJ ها را به تماشای این فیلم ترغیب می کند شجاعت شخصیت ها خواهد بود.

طرفداران جنگ ستارگان از پایان این فیلم آگاه هستند و به همین دلیل شخصیت پردازی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. با تمام این مشکلات فیلم خوبی برای سرگرمی به خصوص برای افراد با تیپ شخصیتی ENFJ است.

15. فیلم سینمایی نگهبانان کهکشان

فیلم سینمایی Guardians Of The Galaxy محصول سال 2014 یک فیلم ابرقهرمانی، ماجراجویی، علمی تخیلی و اکشن به کارگردانی جیمز گان و بازی زیبای کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیوید باتیستا و وین دیزل است.

به جای تنها یک قهرمان اصلی، ردپای چهار نفر را در نگهبانان کهکشان می بینیم که بسیار لذت بخش است. استار لرد، گروت، راکت و گومورا همگی با یکدیگر برای مقابله با تانوس همکاری می کنند.

دلیل علاقه ENFJ ها به این فیلم این است که برخلاف معمول به جای رهبری یک نفر، چهار شخصیت اصلی به عنوان یک گروه همکاری می کنند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «12 شخصیت داستانی با تیپ شخصیتی ENFJ» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.