10 فیلم مورد علاقه یا نفرت INFP ها

1401/01/26 11:33 PM - 2 سال قبل


INFP (درونگرایی، شهود، احساس، ادراک) مخفف چهار حرف برای یکی از 16 تیپ شخصیتی بوده که توسط شاخص تیپ مایرز بریگز شناسایی شده است. تیپ شخصیتی INFP اغلب به‌ عنوان شخصیت ایده آلیست یا واسطه توصیف می‌ شوند.

افراد با این نوع شخصیت معمولا درونگرا، ایده آل گرا، خلاق و دارای ارزش های بالا هستند. ‏INFP ها همچنین پتانسیل زیادی در تبدیل جهان به مکانی بهتر دارند.

آن ها علاوه بر این‌ که می‌ خواهند درک بیشتری از خود و نحوه تناسب با جهان به دست آورند، به این موضوع علاقه دارند که چگونه می ‌توانند به بهترین شکل به دیگران کمک کنند.

افراد با این تیپ شخصیتی زمان زیادی را صرف کشف هدف خود در زندگی کرده و به این فکر می کنند که چگونه می توانند از مهارت ها و استعدادهای خود برای بهترین خدمت به بشریت استفاده کنند.

‏INFP همچنین نوع شخصیت مخالف ESTJ است. سایر تیپ های شخصیتی مشابه عبارت هستند از INTP و ENFJ.

‏INFP ها معمولا درونگرا، ساکت و محتاط هستند. قرار گرفتن در موقعیت های اجتماعی انرژی آن ها را تخلیه می کند و ترجیح می دهند با گروهی از دوستان نزدیک خود تعامل داشته باشند.

در حالی که آن ها دوست دارند تنها باشند اما خجالتی نیستند. ‏INFP ها معمولا به شهود متکی هستند و بیشتر روی نمای کلی تمرکز می کنند تا جزئیات ناب.

آن ها می توانند در مورد چیزهایی که واقعا به آن ها اهمیت می دهند یا پروژه هایی که روی آن ها کار می کنند کاملا دقیق باشند. اما در مورد دیگر مسائل تمایل دارند جزئیات پیش پا افتاده یا خسته کننده را نادیده بگیرند.

‏INFP ها بر احساسات شخصی تاکید دارند و تصمیمات آن ها بیشتر تحت تاثیر این نگرانی ها قرار می گیرد تا اطلاعات عینی.

وقتی نوبت به تصمیم گیری می رسد، INFP ها دوست دارند گزینه های خود را باز نگه دارند. آن ها اغلب تصمیم گیری های مهم را به تعویق می اندازند تا زمانی که چیزی در مورد وضعیت موجود تغییر کند.

زمانی که آن ها تصمیم می گیرند، معمولا بر اساس ارزش های شخصی است تا منطق. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با چند مورد از بهترین فیلم های سینمایی مورد علاقه یا نفرت INFP ها آشنا شویم.

اگر هنوز از تیپ شخصیتی خود اطلاع ندارید، حتما نسبت به انجام تست MBTI یا تست شخصیتی مایرز بریگز اقدام کنید.

فیلم ماجراجویی بزرگ بیل و تد

‏INFP ها می توانند بیشتر وقت خود را صرف فکر کردن به چیزهای عجیب و غریب و مضحک کنند. بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا فیلمی مانند Bill & Ted's Excellent Adventure یکی از فیلم های مورد علاقه آن ها است.

فیلم ماجراجویی بیل و تد در مورد دو دانش ‌آموز کم ‌هوش و دوست‌ داشتنی دبیرستانی است که در زمان سفر کرده تا در آزمون تاریخ شرکت کنند. این فیلم به خوبی نشان می ‌دهد که ژانر فانتزی چقدر می‌تواند سرگرم‌ کننده باشد.

‏INFP ها عاشق برداشت منحصر به فرد از شخصیت های تاریخی و خلوص دوستی بیل و تد خواهند بود. مهم تر از همه INFP ها به راحتی با پیام فیلم ارتباط برقرار می کنند، زیرا می دانند خلاقیت و اشتیاق برای بقای بشریت ضروری است.

فیلم لگو

فیلم لگو (The Lego Movie) با بیان داستان امت، یک شخصیت معمولی که به طور تصادفی وظیفه نجات تمام دنیای خود را بر عهده دارد، به یک موفقیت تجاری و منتقدان تبدیل شد.

با این حال، INFP ها ممکن است در مورد این فیلم انیمیشن طنز، ملاحظات زیادی داشته باشند. ‏INFP ها بیش از هر چیز عاشق فیلم های اصیل و صمیمانه هستند.

اما متاسفانه این فیلم یک نگرش سطحی و تصنعی خاصی دارد که ممکن است این حس را در آن ها ایجاد کند که انگار در تبلیغات یک ساعته لگو گیر کرده اند. بنابراین، این فیلم برای این افراد یک ناامیدی قطعی است.

فیلم ثور راگناروک

‏Thor: Ragnarok را اغلب به عنوان بهترین فیلم ثور و شاید حتی بهترین فیلم سینمایی کمپانی مارول بشناسند.  

‏INFP ها قطعا از این فیلم لذت خواهند برد. این فیلم با تمرکز بر ثور که تلاش می کند آسگارد را از دست خواهر شرورش نجات دهد، خنده دار و صمیمانه است و هوشمندانه به اسطوره های خودش می پردازد.

‏INFP ها مجذوب تمرکز بر جهان های جایگزین مانند ساکار و جلوه های بصری چشمگیر فیلم خواهند شد. مهمتر از همه INFP ها واقعا از برداشت جدیدتر ثور لذت خواهند برد. زیرا او بخشی از سطحی نگری خود را کنار می گذارد و واقعا تبدیل به قهرمانی می شود که قرار بود باشد.

کاپیتان آمریکا جنگ داخلی

در بیشتر موارد INFP ها عاشق فیلم های ابرقهرمانی هستند، اما متاسفانه Captain America: Civil War یکی از آن ها نیست.

این فیلم با تمرکز بر این که آیا ابرقهرمانان به نظارت دولت نیاز دارند یا خیر، فیلم فاقد ایده آلیسم و رمانتیسم فیلم های ابرقهرمانی سنتی است. ‏INFP ها به راحتی از بخش ‌های سیاسی ‌تر داستان خسته می ‌شوند.

اگرچه INFP ها ممکن است بعضی از باورهای تزلزل ناپذیر شخصیت ها را به اصول خود تحسین کنند اما از تضاد بین فردی متنفر هستند. همچنین ممکن است درک این موضوع برایشان دشوار باشد که چرا قهرمانان نمی توانند به راحتی بنشینند و به طور جمعی راه حلی برای مشکل خود بیابند.

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در مورد افراد مشهور و بازیگران با تیپ شخصیتی INFP، مطلب بسیار جالب «فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی INFP» را بخوانید.

آتلانتیس: امپراتوری گمشده

انیمیشن Atlantis: The Lost Empire همه چیزهایی را دارد که INFP ها در مورد ژانر فانتزی دوست دارند. این فیلم با تمرکز بر داستان زبان‌ شناس و نقشه‌ بردار اصلی داستان و کشف شهر پنهان توسط او، برداشتی جالب از اسطوره های باستانی خواهد بود.

فیلم آتلانتیس: امپراتوری گمشده یک شاهکار علمی تخیلی است و INPF ها مجذوب توسط فناوری، زبان و مردم این فیلم خواهند شد. به طور قابل توجهی INFP ها ممکن است با میلو که مانند اکثر INFP ها حس شگفتی و اشتیاق قوی دارد، پیوند خاصی را احساس کنند.

فیلم شاهزاده ایران: شن‌های زمان

‏Prince of Persia: The Sands of Time داستان پسری را روایت می کند که وظیفه دارد جهان را از شر یک شرور مرموز نجات دهد که می خواهد زمان را با یک خنجر عرفانی معکوس کند.

به طور معمول INFP ها فیلم های فانتزی ماجراجویی را دوست دارند اما این فیلم به هیچ وجه در جلب نظر این افراد موفق نمی شود. ‏INFP ها از خط داستانی فیلم که به طور کامل به اسطوره های غنی خود و شخصیت های آن که در کل کسل کننده و کم عمق هستند نمی پردازد، خسته می شوند.

فیلم ماهی بزرگ

تیم برتون به راحتی یکی از محبوب ترین و موفق ترین کارگردانان فانتزی تمام دوران است. ماهی بزرگ (Big Fish) داستان پدر و پسری را روایت می کند که سعی می کنند در بستر مرگ با هم آشتی کنند و قطعا یکی از بهترین فیلم های این کارگردان است.

‏INFP ها به سمت شخصیت ادوارد، پدر جدا شده ویل کشیده می شوند که تمام زندگی او صرف گفتن داستان های خارق العاده و غریب شده است. هر یک از داستان های او سعی در نشان دادن زیبایی و شگفتی انسان بودن دارد. همراه با جلوه های احساسی و دیدنی نمایش، تماشای این فیلم برای هر INFP ضروری است.

فیلم اسلیپی هالو

فیلم ترسناک گوتیک اسلیپی هالو (Sleepy Hollow) به کارگردانی تیم برتون داستان یک دکتر جوان و تحقیقات او در مورد قتل ها و بریدن سرهای وحشتناک در یک شهر کوچک مرموز را دنبال می کند.

این فیلم به طور کلی برای تیم برتون یک موفقیت در نظر گرفته شد، با این حال بسیاری از افراد INFP ها ممکن است از تماشای آن لذت نبرند. ‏INFP ها عموما از خشونت بی دلیل متنفرند و اسلیپی هالو پر از خشم غیر ضروری است.

به طور قابل توجهی INFP ها از شخصیت اصلی به دلیل بدبینی، نگرش منفی و عدم اشتیاق او متنفر خواهند شد.

فیلم ارباب حلقه ها بازگشت پادشاه

آخرین فیلم در سه گانه حماسی ارباب حلقه ها، بازگشت پادشاه (The Lord of the Rings: The Return of the King ) قطعا یکی از محبوب ترین فیلم های فانتزی ساخته شده است. با برخورد سم و فرودو که در نهایت به کوه عذاب می رسند، فیلم به خوبی کل مجموعه را کامل می کند.

‏INFP ها عاشق خط داستانی پیچیده، اسطوره های قدرتمند و شخصیت های فوق العاده شجاع و نجیب خواهند شد. بین نبردهای حماسی، داستان صمیمانه و فیلمبرداری باورنکردنی این فیلم مطمئنا برای هر INFP مورد علاقه و جذاب واقع خواهد شد.

فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان

به طور کلی INFP ها عاشق سری هری پاتر هستند اما سومین فیلم در این مجموعه ممکن است مورد علاقه آن ها واقع نشود. این فیلم داستان جادوگرانی را دنبال کرده که سعی می ‌کنند با یک سال تحصیلی دیگر و یک جنایتکار خطرناک فراری که ممکن است دنبال هری باشد، مقابله کنند.

با این حال برخلاف دو قسمت قبلی، فیلم هری پاتر و زندانی آزکابان (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) بخش زیادی از معصومیت خارق‌العاده خود را از دست می‌دهد و نگاهی تاریک ‌تر به دنیای جادوگری دارد.

بین دمنتورها، خیانت پیتر و انزوای هری به راحتی می توان فهمید که چرا INFP ها این فیلم هری پاتر را در انتهای لیست خود قرار می دهند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، از مقاله «سازگاری تیپ شخصیتی INFP با دیگر شخصیت های MBTI» نیز بسیار لذت خواهید برد. توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.