بهترین حرفه‌ها و شغل‌ها برای تیپ 7 اینیاگرام

1401/05/29 10:13 PM - یک سال قبل


افراد با تیپ هفت اینیاگرام معمولا در انبوهی از فعالیت غرق می شوند. آن ها منبعی بی پایان از ایده های خلاقانه دارند و همیشه می توانید روی آن ها حساب کنید تا کار را سرگرم کننده تر و جالب تر کنند.

آن ها متفکرانی سریع با ارتباطاتی پویا هستند و می توانند چند کار را به صورت همزمان انجام دهند. شاید گاهی بیش از حد حریص باشند و انتظاراتی غیرواقعی داشته باشند و نتوانند اعتماد دیگران را جلب کنند.

آن ها چندان در توجه به جزئیات قوی نیستند و اغلب از کارهای روتین و روزمره خسته می شوند. بسیاری از تیپ هفتی ها به خود می بالند که می توانند الهام بخش دیگران باشند تا آن ها نیز تا جای ممکن از خود تلاش و کوشش نشان دهند. تا انتها همراه ما بمانید تا با بهترین و بدترین مشاغل برای این افراد بیشتر آشنا شویم.

پیش از خواندن این مطلب می توانید با شرکت در تست اینیاگرام تست و تایپ، از تیپ اینیاگرام خود مطلع شوید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

ویژگی های شخصیتی

افراد با تیپ هفت اینیاگرام ویژگی های کلیدی بسیاری دارند که در محیط کار خود از آن ها استفاده می کنند. آن ها با روحیه ای که دارند زندگی را سرزنده، سرگرم کننده و پرانرژی می کنند.

بسیاری از نقاط قوت آن ها در شادی و سازگاری شان نهفته است. بدین ترتیب ویژگی‌های زیر باعث تفاوت چشمگیر آن ها با سایر تیپ های شخصیتی می شود:

هدف محور

تیپ هفتی ها از تجربیات جدید خود انگیزه می گیرند و تمایل زیادی به رسیدن به اهداف خود دارند.

خوش بین

تیپ هفتی ها بسیار پرانرژی و خوش بین هستند. آن ها در اکثر مواقع ترجیح می دهند نیمه پر لیوان را ببینند.

اجتماعی

تیپ هفتی ها انرژی بالایی دارند و از ملاقات و تعامل با افراد جدید نیز بسیار لذت می برند.

حلال مشکلات

افراد با تیپ هفت اینیاگرام توانایی دیدن بسیاری از گزینه ها و راه حل های ممکن برای یک مشکل را دارند. آن ها می توانند از دیدگاهی متفاوت به قضایا نگاه کنند و راهی جدید برای حل آن ارائه دهند.

تطبیق پذیری

کسانی که تیپ شخصیتی هفت را دارند، می توانند به سادگی مهارت های جدید را بیاموزند و تغییرات موجود در برنامه هایشان را بپذیرند و با آن ها کنار بیایند. آن ها همچنین متفکرانی سریع و خلاق هستند.

فرهنگ سازمانی

چه فرهنگ های سازمانی بیشتر از همه مناسب شغل های تیپ هفت اینیاگرام هستند؟ انعطاف پذیری برای موفقیت و خوشبختی هر کارمند تیپ هفتی بسیار مهم و ضروری است. آن ها فرهنگ های سازمانی غیررسمی را ارجح می دانند.

زیرا آن ها با دستورالعمل ها راحت هستند؛ نه با قوانین سختگیرانه. این افراد می توانند تا زمانی که تنوعی در محیطشان باشد و هر از گاهی فعالیت هایشان دچار تغییراتی شود، روتین ها را تحمل کنند.

این کارمندان در محیط هایی که کنجکاوی و خلاقیتشان تحریک می شود، در بهترین حالت خود قرار می گیرند. آن ها در ارائه راه حل های سریع استاد هستند و زمانی که با مشکلاتی مواجه می شوند که مجبور به حل آن ها هستند، پیشرفت خواهند کرد.

اگر در شرایطی قرار گیرند که خلاقیت و کنجکاوی آن ها خفه شده باشد، برای مثال در مدیریت خرد یا وقتی به آن ها می گویند باید به برنامه ها و قوانین سختگیرانه پایبند باشند، به احتمال زیاد دوام چندانی نخواهند آورد.

کارفرمای ایده آل تیپ هفتی ها به آن ها اجازه می دهد تا خودشان، نقش خود را ایجاد و تعریف کنند، مسئولین های متنوع و متعددی را انجام دهند و در مسیر پیشرفت قدم بردارند.

کار تیمی

افراد با تیپ هفت اینیاگرام در کارهای تیمی و فردی چطور هستند؟ اکثر تیپ هفتی ها بسیار اجتماعی و کاریزماتیک به شمار می آیند و از کار در تیم لذت می برند. آن ها چندان توجهی به سلسله مراتب تثبیت شده ندارند، اگرچه شاید در ذهن خود اعضای تیم را رتبه بندی کنند.

آن ها به صورت ذاتی مشوقانی عالی هستند و به همین دلیل همکاران تیپ هفتی ها را دوست دارند. در نتیجه اکثرا تیپ هفتی ها به سمت نقش های رهبری کشیده می شوند. اگر برنامه شخصی خاصی داشته باشند، شاید دست به کارهایی مانند دغل بازی و سوء استفاده گری روی آورند.

هنگامی که آزادی انجام چنین کارهایی را داشته باشند، به صورت مکرر قوانینی ایجاد می کنند و تغییراتی را نیز در آن ها اعمال خواهند کرد؛ تنها برای این که شرایط کمی جذاب بمانند.

بسیاری از تیپ هفتی ها می توانند به صورت مستقل کار کنند، مخصوصا اگر به موضوعی خاص علاقه بسیار زیادی داشته باشند. از آنجا که معمولا بیشتر به برنامه ریزی و شروع پروژه ها علاقه دارند تا توجه به کوچکترین جزئیات یا به انتها رسیدن آن ها، شاید بهتر باشد که به تنهایی پروژه ای بزرگ را به دست نگیرند.

در مجموع می توان گفت افراد با تیپ شخصیتی اینیاگرام هفت در کارهای کوتاه مدت، عملکرد بسیار بهتری از خود نشان می دهند.

سبک مدیریتی

کدام سبک های مدیریتی برای تیپ هفتی ها بهتر است و چطور سایرین را مدیریت می کنند؟

مدیریت یک تیپ هفت

تیپ هفتی ها با مدیرانی بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند که به جای قوانین سختگیرانه، دستورالعمل های گسترده ای را وضع می کنند و به کارمندان خود اجازه می دهند تا موضوعات مورد علاقه خود را خلاقانه دنبال کنند.

این کارمندان از اطرافیان خود، به ویژه کسانی که قدرت خاصی دارند، انتظار تفکراتی مثبت را دارند. تیپ هفتی ها علاوه بر این که خود به نیمه پر لیوان نگاه می کنند، از دیگران نیز همین انتظار را دارند!

این فداکاران که به لقب حلال مشکلات نیز شهرت دارند، وقتی ناامید می شوند که احساس کنند کسی به ایده هایشان اهمیت نمی دهد. هنگامی که تیپ هفتی ها می خواهند چیز جدیدی را امتحان کنند، شاید برای «نه» گفتن به مشکل بر بخورند.

مدیر تیپ هفتی

تیپ هفتی ها به عنوان مدیر یک مجموعه ترجیح می دهند به جای وضع قوانین ریز و درشت، به کارمندان خود انگیزه دهند تا از افراد موفق الگو بردارند. آن ها از تمام اعضای تیم انتظار استقلال و تدبیر بالایی دارند.

هنگامی که کارمندان با مشکلی مواجه می شوند، طولی نمی کشد که شکایت می کنند. به احتمال زیاد رهبر تیپ هفتی زمانی که مساله ای فورا حل نمی شود، بی تاب خواهد شد.

یک مدیر تیپ هفتی برای کارمندان خود ارزش خاصی قائل است و فرصت های زیادی را برای پیشرفت و توسعه مهارت های گوناگون آن ها در اختیارشان قرار خواهد داد.

بهترین مشاغل برای افراد با تیپ هفت اینیاگرام

شغل های زیادی وجود دارد که تیپ شخصیتی هفت اینیاگرام در آن ها موفق خواهد شد. تعدادی از آن ها را در ادامه معرفی کردیم.

هنرمند

این افراد می توانند هنرمندان بزرگی شوند که انرژی درونی خود را تبدیل به یک اثر هنری خواهند کرد که با دستان خودشان خلق شده. هنرمندان با هنر و کار خود تعریف می شوند.

برخی از هنرمندان، آثاری می آفرینند که پرجنب و جوش هستند و می توانند برای برقراری ارتباط با دیگران و کمک به شکل گیری تجربیاتی جدید استفاده شوند، در حالی که برخی دیگر از هنرمندان از آثارشان برای بیان احساسات درونی خود استفاده می کنند.

این شغلی بسیار خوب برای افراد با تیپ هفت اینیاگرام است، به خصوص اگر در این زمینه مهارت داشته باشند. همچنین سرگرمی خوبی نیز برای آن ها خواهد بود؛ البته اگر تصمیم بگیرند از دیگران کمی دور شوند.

به یاد داشته باشید که تیپ هفتی ها شاید از دیگران دوری گزینند زیرا از درد و رنج های پس از اتمام یک رابطه می ترسند و ترجیح می دهند به هر قیمتی از آن اجتناب کنند.

طراح داخلی

این شغل سرگرم کننده ای است که بسیاری از تیپ هفتی ها می توانند از آن لذت ببرند؛ مخصوصا به این دلیل که به آن ها اجازه می دهد با افراد جدید ملاقات کنند و با یکدیگر تجربه های جدیدی داشته باشند!

طراحی یک آپارتمان، خانه، دفتر کار یا یک سالن می تواند تجربه ای بسیار سرگرم کننده باشد که علاوه بر هیجان انگیز، خاطرات بسیار زیبایی را می آفریند.

تیپ هفتی ها معمولا طراحی داخلی را شغلی خوب می دانند، زیرا می توانند به واسطه این شغل انرژی درون خود را بیان کنند. طراحی خانه آسان نیست و برای انجام چنین کاری باید انرژی زیادی داشته باشید.

کارمند آژانس مسافرتی

کار در یک آژانس مسافرتی نیز یکی از شغل های عالی برای افراد با تیپ شخصیتی هفت اینیاگرام است، زیرا چنین کاری می تواند به ایجاد بهترین تجربیات برای افراد مختلف کمک کند.

این شغل برای تیپ هفتی ها خسته کننده نخواهد بود زیرا هر مشتری جدید، تجربه ای جدیدی خواهد بود و به دنبال چیز چدیدی می رود.

لیدر تور

این شغل نیز مانند شغل قبلی اما یک قدم جلوتر است. زیرا آن ها در حقیقت با مردم به مکان های جدید می روند و نقش بسیار مهمی در ایجاد تجربه جدید برای افراد دارند.

لیدری تور برای آن ها سرگرم کننده است. این شغل به افرادی پرانرژی نیاز دارد که همیشه به دنبال سرگرمی و شادی باشند. تیپ هفتی ها نیز دقیقا چنین ویژگی هایی را دارند.

عکاس

یکی دیگر از حرفه هایی که تیپ هفتی ها در آن خوش می درخشند، عکاسی است. آن ها می توانند تجربیات جدید خود را در دوربین خود ثبت کنند و به دیگران نشان دهند. چه چیزی بهتر از این؟

سفرنامه نویس

وقتی به سفرهای زیادی بروید، دوست دارید داستان های جالب، هیجان انگیز و لحظات الهام بخشی را که تجربه کرده اید، با دیگران به اشتراک بگذارید. سفرنامه نویسی یک شغل عالی برای اکثر تیپ هفتی ها خواهد بود.

زیرا آن ها دوست ندارند سرگرمی را از دست بدهند و علاوه بر این شاید بخواهند برای مدتی در جایی خلوت بمانند! گاهی تیپ هفتی ها دوست دارند از این همه سرگرمی و خوشی استراحت کنند!

مربی تناسب اندام

این شغل به معنای کار با سرعت فراوان، تعامل با افراد مختلف و از این سو به آن سو پریدن است. تمام این ویژگی ها مربیگری را به بهترین شغل برای تیپ هفتی ها تبدیل می کنند.

معمولا مربی های تناسب اندام برنامه انعطاف پذیری دارند که روزانه تغییر می کند. این ویژگی نیز برای افراد ماجراجو و تیپ هفتی هایی مناسب خواهد بود که به دنبال تعادل میان کار و زندگی سالم و همچنین دنبال کردن تجربیات جدید هستند.

مربی های تناسب اندام در عین حال به دلیل خوش بینی و انرژی بالایی که دارند، مورد تحسین قرار می گیرند که افراد با تیپ شخصیتی اینیاگرام هفت از این ویژگی نیز استقبال خواهند کرد.

برنامه ریز رویدادها

کار برنامه ریزهای رویداد سریع و مبتنی بر پروژه است، بدان معنا که باید بر اساس مشتری ها، فصل و دیگر عوامل مدام در حال تغییر و تکاپو باشند. چنین تغییراتی برای تیپ هفتی های چابک و ماجراجو که عاشق چالش هستند، عالی خواهد بود. البته تا وقتی که از ماجراجویی خسته نشوند.

برنامه ریزهای رویداد اغلب با مشتری های خود به صورت حضوری دیدارهایی دارند که برای تیپ هفتی ها جذاب است. به علاوه این شغل پرزرق و برق است؛ دقیقا همان طور که تیپ هفتی ها می پسندند.

سایر شغل های عالی برای این تیپ شخصیتی عبارت هستند از:

  • خدمه پرواز
  • کارآفرین
  • وبلاگ نویس
  • مربی زندگی
  • مدیر نشریات
  • معمار
  • سرآشپر
  • خلبان
  • راننده تاکسی

بدترین مشاغل برای افراد با تیپ هفت اینیاگرام

بعضی از حرفه ها برای تیپ شخصیت های مختلف، بهتر از سایرین هستند. در ادامه مشاغلی را معرفی می کنیم که شخصیت های تیپ هفت اینیاگرام بهتر است از آن ها فاصله بگیرند.

حسابدار

به نظر شما تیپ هفتی ها می توانند تمام روز را صرف نگاه کردن به اعداد و بررسی جزئی ترین کم و کاستی ها در یک اتاق کنند؟ مشخص است که جواب این سوال منفی خواهد بود!

شخصیت های تیپ هفت اینیاگرام نمی توانند توجه خود را معطوف به جزئیات و تحلیل های جزئی نگرانه کنند. به همین دلیل شغل حسابداری از مشاغل طاقت فرسا برای آن ها خواهد بود.

البته این بدان معنا نیست که تیپ هفتی ها باید قید کار در زمینه های مالی را بزنند. آن ها می توانند در شغل هایی مانند مشاوره مالی که می توانند در طول روز با افراد مختلف تعامل داشته باشند و وظایفی جدید را بر عهده گیرند، بدرخشند.

پزشک

پزشک بودن به معنای داشتن یک برنامه و روال منظم روزانه است، با کاغذبازی های فراوان و لیست کارهایی که باید پیش از تمام شدن روز کامل شوند. این دقیقا همان شغلی نخواهد بود که یک تیپ هفتی بتواند تمام انرژی خود را صرف آن کند.

با این حال مشاغلی پویاتر در زمینه پزشکی مانند خدمات اورژانسی ممکن است به دلیل تجربیات جدید و تمایل به دیدن چیزهایی که تا کنون ندیده اند، برای تیپ هفتی ها جذاب باشد.

نماینده خدمات مشتریان

تیپ هفتی ها حتی در مکالمه با عزیزانشان نیز خسته می شوند. آیا می توانید تصور کنید که تمام روز با مشتری ها صحبت کنند و با آن ها سروکله بزنند؟ ناگفته نماند خوش بینی تیپ هفتی ها فوق العاده آسیب پذیر است و به سادگی از بین می رود.

گفتگوهای پرخاشگر و عصبی با مشتری ها ناراحتی های زیادی را برای تیپ هفتی ها به دنبال دارد. با این حال شاید آن ها در نقش های پویایی مانند مدیر امور مشتریان یا متصدی حساب موفق باشند.

افراد با شخصیت هفت اینیاگرام در زمینه فروش بسیار خوش می درخشند؛ جایی که از خوش بین بودن و کاریزمایی که دارند، به خوبی استفاده می شود.

سایر شغل های نامناسب برای این تیپ شخصیتی عبارت هستند از:

  • وکیل
  • مشاغل حقوقی
  • کتابدار
  • معاون اداری
  • تکنسین
  • کارشناس بیمه
  • محافظ شخصی یا نگهبان

تیپ هفت چطور می تواند در زندگی شغلی خود پیشرفت کند؟

افراد با تیپ شخصیتی اینیاگرام هفت فرصت های شغلی فراوانی دارند که برایشان ایده آل است. البته با این حال همیشه جایی برای پیشرفت وجود خواهد داشت. اگر تیپ هفتی ها می خواهند عملکرد بهتری در شغل خود داشته باشند باید به نکات زیر دقت کنند:

  • برای بهبود مهارت های شنیداری خود به دیگران فضایی برای صحبت و مکالمه بدهید. سپس به آنچه می گویند، گوش فرا دهید. در پاسخ دادن نیز عجله نکنید و از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود اجتناب بورزید.
  • نیازی نیست همه چیز داشته باشید تا احساس خوشبختی کنید. شخصیت های تیپ هفتی فکر می کنند که اگر الان فلان اتفاق می افتاد، همه چیز بهتر می شد. با این حال بهترین چیزها در زندگی، زمان می طلبند.
  • کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید. این شامل داشتن تجربیات باکیفیت به جای عجله برای تجربه همه چیز نیز می شود.سعی کنید به جای پیش بینی آینده از اکنون لذت ببرید.

سخن نهایی

اگر شما فردی با تیپ شخصیتی هفت هستید، سعی کنید تا جای ممکن روی این زمینه ها کار کنید تا طبق میل درونی خود، همواره در مسیر پیشرفت چه در زمینه شغلی و چه دیگر زمینه ها قرار گیرید.  

توصیه می کنیم به عنوان تیپ یکی، برای شناخت بهتر روابط خود، مطلب سازگاری تیپ 5 اینیاگرام با سایر تیپ های آن ما را نیز مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی شرح شغل مدیریت عملکرد مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد مدیریت مسیر شغلی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.