بهترین حرفه ‌ها و شغل‌ ها برای تیپ 8 اینیاگرام

1401/06/02 8:43 PM - یک سال قبل


افراد با تیپ هشت اینیاگرام دوست دارند تاثیرگذار باشند، آن ها می خواهند به شیوه خود کارها را انجام دهند و در مقام مسئول و رهبری باشند. آن ها معمولا در محیط های کاری رقابتی و پرجنب و جوش موفق می شوند و در موقعیت هایی که برای دیگران استرس آفرین است، به جای احساس اضطراب، انگیزه پیدا می کنند.

آن ها تصمیم های سریع و مستقل می گیرند. موضوعی که برای آن ها چالش به شمار می رود، نشان دادن صبر در قبال سایرین است. برقراری ارتباط شفاف و احترام مقابل در بین همکاران جزو اولویت های آن ها است.

آن ها ممکن است پرحرف نباشند اما کارمندان تکلیفشان را در برخورد با مدیر یا عضو تیم تیپ هشتی خود به خوبی می دانند.

تا انتها همراه ما بمانید تا با بهترین و بدترین مشاغل برای این تیپ شخصیتی اینیاگرام بیشتر آشنا شوید. پیش از خواندن این مطلب می توانید با شرکت در تست اینیاگرام تست و تایپ، از تیپ اینیاگرام خود مطلع شوید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

ویژگی های شخصیتی

بخش زیادی از نقاط قوت تیپ هشتی ها ریشه در استقلال آن ها و میلشان به حفاظت از سایرین و مهارتشان دارد. آن ها در محیط کار مهارت ها و ویژگی های شخصیتی زیر را نشان می دهند:

اعتماد به نفس

افراد با تیپ هشت اینیاگرام اطمینان زیادی به خودشان، مهارت ها و قابلیت هایشان دارند.

قوی بودن

تیپ هشتی ها از حق خودشان و کسانی که اطرافشان قرار دارند، دفاع می کنند.

قاطعیت

مهارت های قوی تصمیم گیری تیپ هشتی ها باعث می شود رهبران عالی باشند. تیپ هشتی ها همچنین این توانایی را دارند که زندگی خود و شرایط سایرین را تحت کنترل بگیرند.

فرهنگ سازمانی

چه فرهنگ های سازمانی بیشتر از همه مناسب تیپ هشت اینیاگرام هستند؟ این افراد در سازمان هایی موفق می شوند که جلسات آن ها کوتاه و کم باشد، ارتباط صریح و مستقیم پابرجا باشد، از چالش ها استقبال شود و نتایج سنجیده شده و جشن گرفته شوند.

آن ها جذب شرکت هایی می شوند که به ماموریت خود پایبند هستند و تلاش بهترین کارمندان خود را قدر می دانند و آن ها را تشخیص می دهند. زمانی که تیپ هشتی ها از یک موقعیت شغلی پایین تر شروع کنند، به نفع آن ها است که مسیر واضحی را برای پیشرفت خود ببینند.

این تیپ شخصیتی ترجیح می دهد در سازمان هایی مشغول به کار شود که با معرفی محصولات نوآورانه، پیشرو بودن در انجام متفاوت و جسورانه کارهای جدید، عملکرد به مراتب بهتر از رقبا یا ایجاد فرصت ها یا پناهی امن برای افراد قربانی شده، در جهان تفاوت ایجاد کنند.

آن ها اغلب به واسطه ابتکارهایی که تغییرات بزرگی را به همراه داشته باشند یا همه چیز را متحول کنند، احساس خستگی یا بی انگیزگی نمی کنند. بلکه چنین مسائلی در حقیقت محرک و انگیزه بخش آن ها برای حرکت به جلو خواهد بود.

تیپ هشتی ها اغلب در سازمان هایی که درگیر فرآیندهای طولانی امور اداری و کاغذبازی هستند، پیدا نمی شوند. برای آن ها مهم است افراد مسئول به صورت واضح مورد احترام قرار گیرند و موقعیت آن ها درک شده باشد. بنابراین از سازمان هایی که در آن ها نقش ها عوض خواهد شد یا تصمیم گیری براساس توافق جمع خواهد بود، خودداری می کنند.

کار تیمی

افراد با تیپ چهار اینیاگرام در کارهای تیمی و فردی چطور هستند؟ تیپ هشتی ها ترجیح می دهند به صورت مستقل کار کنند یا به جایگاه های مدیریتی برسند. آن ها مشکلی با پذیرش مسئولیت کامل نتایج کارهای خود ندارند و به همین دلیل قدردان خواهند بود اگر اجازه دهید اهدافشان را تعیین کنند و به شیوه خود کارها را پیش ببرند.

زمانی که آن ها تنها کار می کنند، تا وقتی که بتوانند نتایج را فورا مشاهده کنند، انگیزه خود را شدیدا حفظ خواهند کرد. آن ها در زمان نبود رقیب، اغلب برای خود چالش هایی را برای غلبه به آن ها مشخص می کنند. چنین تفکری ممکن است منجر به سخت تر کردن وظایف بیشتر از آن چه که باید باشند، شود. اما کارمندان با تیپ هشت همیشه نتیجه ای را که از آن ها انتظار دارید، تحویل می دهند.

تیپ هشتی ها به عنوان عضوی از یک تیم از بیان پیشنهادها و نظرهای خود خجالت نمی کشند و زمان اظهار آن ها انتظار دارند مورد احترام واقع شوند و حرفشان شنیده شود.

آن ها از داشتن این تفکر نمی ترسند که مسئولیت پذیری و اعتماد به نفس آن ها اغلب واگیردار است. آن ها گاهی در جلسات و بحث های طولانی گروهی احساس بی قراری می کنند و صبور نیستند و بنابراین ترجیح می دهند همه چیز زودتر گفته شود. آن ها ممکن است انتقادپذیر خوبی نباشند.

سبک مدیریتی

کدام سبک های مدیریتی برای تیپ هشتی ها بهتر است و چطور سایرین را مدیریت می کنند؟

مدیریت یک تیپ هشت

افراد با تیپ هشت اینیاگرام چالش گرانی هستند که تحت مدیریت افرادی که برای قابلیت ها و هوش آن ها احترام قائل شوند، بیشترین بهره وری را دارند.

چطور در یک تیپ هشت اینیاگرام انگیزه ایجاد کنید

پذیرش انتقاد برای این افراد سخت خواهد بود. آن ها به کمی زمان نیاز دارند تا بازخورد سازنده را هضم کنند و دریافت این بازخورد باید به صورت مستقیم و چهره به چهره باشد.

با آن که تیپ هشتی ها پس از شنیدن انتقاد یک واکنش احساسی اولیه را ممکن است نشان دهند اما از صمیم قلب دوست دارند بهترین تلاش خود را نشان دهند و پیشنهادها را قبول می کنند.

با توجه به این که ارتباط صادقانه و برپایه احترام برای آن ها ارزشمند است، اگر بعدا متوجه شوند مدیری بازخورد سازنده خود را بیان نکرده است، تاثیرش می تواند بدتر از زمانی باشد که مستقیم و صریح آن را می شنیدند.

مدیر تیپ هشتی

تیپ هشتی ها بیشترین راحتی را زمان پذیرش موقعیت های شغلی مدیریتی یا رهبری دارند و اعتماد به نفس و حمایت خود از بهره وری بالا را نشان می دهند. نفرت آن ها از مدیریت خرد مزایا و معایب خودش را دارد. آن ها از مدیریت دقیق یا نظارت شدید بر فعالیت های دیگران همان قدر نفرت دارند که خودشان نمی خواهند عملکردشان مورد نقد قرار گیرد.

آن ها ممکن است در اعتماد به سایرین برای انجام مسئولیت ها و رها کردن کنترل سایرین، مشکل داشته باشند. اگر آن ها بتوانند خودشان را در نقش مربی زیردستانشان ببیند و بفهمند که اشتباه کردن امری طبیعی است، مشکل کمتری خواهند داشت.

چطور با یک مدیر دارای تیپ هشت اینیاگرام کار کنید؟

کارمندان با نشان دادن این موضوع که خودشان را وقف کارشان کردند، تصمیمات لازم را می گیرند و تلاش می کنند مستقل کار کنند، می توانند احترام مدیران با تیپ هشت را به دست آورند. تیپ هشتی ها در مقام مدیران اجرایی و ریاست، با اطمینان از نوآوری و ریسک هایی که پتانسیل نتیجه گیری بزرگی را دارند، استقبال می کنند.

بهترین مشاغل برای افراد با تیپ هشت اینیاگرام

تیپ چالش گر یا مدیر در شغل های بسیاری می تواند موفق باشد. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

کنشگر

چون شخصیت های تیپ هشت اعتماد بالایی به خودشان و ایده هایشان دارند، آن ها به صورت طبیعی در جلب حمایت به خوبی عمل می کنند. آن ها رهبران ناطقی هستند که کنشگران عالی خواهند بود.

سرباز ارتش

از بسیاری از سربازان ارتش به عنوان قهرمان یاد می کنند. از طرفی بسیاری از شخصیت های تیپ 8 با صفاتی مانند شجاع و افرادی توصیف می شوند که برای دستیابی به رویاهایشان، خود را بسیار به خطر می اندازند و تاثیر ماندگاری روی سایرین دارند، یعنی ویژگی هایی که برای موفقیت در ارتش نیاز است. در حقیقت، بسیاری از تیپ هشتی ها ممکن است واقعا به مقام قهرمانی برسند و در تاریخ به بزرگی یاد شوند.

مدیر برنامه

شخصیت های تیپ هشت رهبرانی عالی هستند و مدیران برنامه اگر می خواهند تمام برنامه ها را مدیریت کرده و بر تیم های مختلف نظارت کنند، باید چنین ویژگی داشته باشند. شخصیت های تیپ هشت یک نوع نگرش می توان انجام داد، دارند که ویژگی الزامی برای این شغل است.

مدیر اجرایی

مجددا چون شخصیت های تیپ هشت رهبران فوق العاده قدرتمندی هستند، به صورت ذاتی برای مقام مدیریت اجرایی ساخته شده اند. آن ها قاطع و مصمم هستند، دو ویژگی که مدیران اجرایی به آن ها نیاز دارند

ورزشکار

تیپ هشتی ها میل بالایی به رقابت دارند. بنابراین ورزشکاران بااستعدادی خواهند بود که بازی و رقابت به آن ها هیجان می دهد.

نماینده فروش

میل شخصیت های تیپ هشت به رقابت باعث خواهد شد در شغل های مربوط به فروش بدرخشند، یعنی موقعیت های شغلی که معمولا رقابت در آن ها زیاد است. آن ها اغلب نیازهای عاطفی خود را برای دستیابی به موفقیت انکار می کنند، درست مانند نمایندگان فروش که برای موفقیت سخت تلاش می کنند و احساساتشان را نادیده می گیرند.

فرماندار

در ذات تیپ هشت میل به رهبری وجود دارد، بنابراین فرمانداران ایده آلی خواهند بود که می توانند تصمیم های قاطع بگیرند و نگرش می توان انجام داد و میل به موفقیت دارند.

سیاستمدار

سیاستمداران افرادی هستند که نماینده سایرین در جامعه محسوب می شوند و بنابراین فرصت صحبت در مورد مسائل متعدد را با مردم دارند. به همین دلیل تیپ هشت اینیاگرام از این حرفه لذت خواهد برد، چون نه تنها با سایرین تعامل دارند بلکه در تصمیم گیری های سیاسی نقش دارند.

سایر شغل های عالی برای این تیپ شخصیتی عبارت هستند از:

  • مشاور مالی
  • مالک کسب و کار
  • مربی ورزشی
  • افسر پلیس
  • مدیر فروش
  • مدیر مدرسه
  • مربی شخصی

بدترین مشاغل برای افراد با تیپ هشت اینیاگرام

بعضی از شغل ها برای تیپ های شخصیتی متفاوت، بهترین هستند. در ادامه به مشاغلی اشاره می کنیم که شخصیت های با تیپ هشت ممکن است از آن ها فاصله بگیرند.

منشی

شخصیت های تیپ هشت بهترین عملکرد خود را در مقام رهبری دارند و بنابراین در نقش های کمک کننده مانند منشی گری، موفق نخواهند بود.

دستیار سردبیر

دستیاران سردبیر باید بازخورد و انتقاد سازنده را بپذیرند. شخصیت های تیپ هشت زیاد زیاد از چنین چیزی استقبال نمی کنند.

کمک میزبانان تلویزیونی

شخصیت های تیپ هشت می خواهند خودشان ستاره جمع باشند. آن ها دوست ندارند در نقش کمک میزبان در برنامه های تلویزیونی قرار بگیرند و ترجیح می دهند خودشان تنها میزبان باشند.

سایر شغل های نامناسب برای این تیپ شخصیتی عبارت هستند از:

  • راننده
  • خانه دار
  • کتابدار
  • برنامه نویس کامپیوتر
  • دستیار شخصی

تیپ هشت چطور می تواند در زندگی شغلی خود پیشرفت کند؟

شخصیت های تیپ هشت رهبرانی قدرتمند با مسئولیت های زیاد هستند. اما همیشه جا برای پیشرفت و بهتر شدن وجود دارد. شخصیت های تیپ هشت برای این که بهترین خود باشند، می توانند در زمینه های زیر بهتر شوند:

  • شخصیت های تیپ هشت اگر حواسشان نباشد در مورد قدرت، شکست ناپذیری و توانایی خود برای پیروز شدن، بیش از حد غلو می کنند و افکار توهم آمیز خواهند داشت. آن ها باید تلاش کنند منطقی به مسائل نگاه کنند و به خودآگاهی برسند.
  • چون شخصیت های تیپ هشت تمرکز خود را روی قدرت می گذارند، می توانند در تلاش برای به دست آوردن حمایت سایرین رفتاری انتقام جویانه داشته باشند که اگر مراقب نباشند تمایل های ضد اجتماعی پیدا خواهند کرد.
  • شخصیت های تیپ هشت می توانند شدیدا مبارز و رقابت جو باشند و از ایجاد رعب و تاکتیک های سمی دیگر برای باز کردن راه خود استفاده کنند. آن ها باید به جای آن سعی کنند با ایجاد ارتباط با سایرین، پشتیبانی آن ها را به دست آورند.

اگر یک تیپ هشت اینیگرام از نقاط ضعفش آگاه باشد و توجه خود را روی خودآگاهی بگذارد، به رهبری عالی تبدیل خواهد شد که همه او را دوست دارند.

سخن نهایی

تیپ شخصیتی هشت اینیاگرام فردی است که از حق خود و سایر افراد اطرافش دفاع می کند، فردی ماهر در تصمیم گیری قاطعانه است و دوست دارد اختیار امور را به عهده بگیرد.

در مطلب بالا توضیح دادیم این تیپ شخصیتی در چه محیط های شغلی موفق خواهد بود و باید چطور او را مدیریت کرد. همچنین حرفه هایی را که برای تیپ هشت اینیاگرام مناسب هستند یا نیستند، معرفی کردیم.

توصیه می کنیم به عنوان تیپ هشتی، برای شناخت بهتر روابط خود، مطلب سازگاری تیپ 8 اینیاگرام با سایر تیپ های آن ما را نیز مطالعه کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی شرح شغل مصاحبه و استخدام مدیریت استعداد خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.