چطور رئیس خود را براساس تیپ اینیاگرام او تحت تاثیر قرار دهید

1401/06/24 10:20 PM - یک سال قبل


زمانی که در محیط کار بتوانید شخصیت‌ها را درک کنید، روابط بهبود بخشیده می شوند و مدیریت تغییرات و برخوردها ساده خواهد شد. مهارت تحت تاثیر قرار دادن ترکیبی از ارتباط موثر، هوش عاطفی و توانایی ارائه بازخورد سازنده است.

همچنین باید بگوییم به معنای توانایی درک این است که چه چیزهایی به افراد انگیزه می دهد و چطور به آن ها می توان کمک کرد تا چنین انگیزه ای را به دست آورند. آگاهی از تیپ اینیاگرام یک فرد شما را در مسیر میانبری قرار می دهد تا سبک برقراری ارتباط با او را که بیشتر از آن استقبال خواهد کرد، بدانید و همچنین متوجه شوید انگیزه اصلی آن ها چیست.

اما باید حواستان باشد که تیپ های بسیار مشابهی در اینیاگرام وجود دارند. تنها به این علت که رئیس شما شبیه به تیپ 3، 2 یا 8 اینیاگرام است، الزاما به این معنا نیست که چنین تیپی داشته باشد. بنابراین در نتیجه گیری عجول نباشید.

در ادامه چند استراتژی را خواهیم گفت که زمان تحت تاثیر قرار دادن رئیس خود باید در نظر داشته باشید. پس تا انتها همراه ما بمانید. پیش از خواندن این مطلب می توانید با شرکت در تست اینیاگرام تست و تایپ، از تیپ اینیاگرام خود مطلع شوید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

رئیس با تیپ 9 اینیاگرام – گوش دهید و برای پردازش صحبت ها به او وقت دهید

اگر می خواهید فردی با تیپ 9 اینیاگرام را تحت تاثیر قرار دهید باید صبور باشید. عجله نکنید بلکه واقعا آهسته عمل کنید و چند دقیقه ابتدایی را وقت بگذارید تا با آن ها به هماهنگی و هارمونی برسید. بپرسید هفته خود را چطور گذرانده اند یا می خواهند بگذرانند.

سپس گوش کنید، واقعا گوش کنید بدون این که حرف او را قطع کنید. گوش کردن واقعا او را تحت تاثیر قرار می دهد و توجهش را به شما جلب می کند. از طرفی همانطور که حواستان به حرف اصلی تان است، خیلی سرراست و مستقیم آن را نگویید. اشاره هایی به موضوع کنید، نظرش را بخواهید اما او را مجبور نکنید فورا به شما پاسخ دهد.

به جنبه های عملی پروژه ها دقت کنید مانند: برنامه ها، موعد تحویل و تعهدها. سپس گفتگو را با یک جمله مثبت تمام کنید و از آن ها بخواهید در مورد آن فکر کنند و چند روز بعد نظرشان را به شما بگویند.

برای افراد با تیپ 9 بسیار مهم است که احساس کنند در بطن موضوع قرار دارند، نیازی به عجله کردن ندارند و بحث مثبت است. شما می توانید با واقعا گوش کردن به آن ها، تحت تاثیرشان قرار دهید و نظرشان را بخواهید و وقت دهید تا در مورد صحبت هایتان فکر کنند.

رئیس با تیپ 8 اینیاگرام – فورا به سر اصل مطلب بروید

برای این که یک تیپ هشتی را تحت تاثیر قرار دهید، فورا سر اصل مطلب بروید. از قبل در مورد حرف اصلی یا سوال اصلی خود فکر کنید و آن را در 10 ثانیه ابتدایی یا خط ابتدایی ایمیل بگویید. شفاف و سرراست صحبت کنید و نوع گفتارتان بیان نکات مهم باشد تا توضیحی و مانند یک مقاله.

از ابراز جملات جسورانه نترسید. اگر با چیزی موافق نیستید، حتما بگویید. اگر انتظار یک واکنش منفی را دارید، به صورت خصوصی با آن ها دیدار کنید. به این طریق تیپ هشتی می تواند مشکل را مطرح کند بدون این که آسیب پذیری های خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهد.

آماده باشید روی موضع خود ایستادگی کنید. تیپ هشتی ها متوجه نمی شوند چقدر انرژی صرف می کنند و چطور سایرین را تحت تاثیر قرار می دهند. چیزی که به نظر شما خشم است، ممکن است به سادگی برای آن ها شور و علاقه باشد.

افراد با این تیپ افرادی را مورد تحسین قرار می دهند که از یک بحث عقب ننشینند اما از طرفی بی ادب یا با رفتار تهاجمی نیستند. هشتی ها در برابر زورگویی بسیار حساس هستند، بنابراین رفتار احترام برانگیز خود را حفظ کنید.

در نهایت اگر واقعا می خواهید یک تیپ هشتی را به عمل وا دارید، به منصفانه یا عادلانه نبودن مشکلی که در مورد آن صحبت می کنید، اشاره کنید. گفتن این موضوع باعث خواهد شد فورا توجه آن ها جلب شود.

رئیس با تیپ 7 اینیاگرام – اجازه دهید ایده های گوناگون را بررسی کنند

زمانی که به یک تیپ هفتی نزدیک می شوید، انرژی و شور زیادی داشته باشید و تعامل زیاد برقرار کنید. از خندیدن یا در میان گذاشتن شور و اشتیاق خود نترسید. بیش از حد سرراست صحبت نکنید. ابتدا مسائل مثبت و سپس موضوع اصلی را مطرح کنید.

به آن ها اجازه دهید زمانی را صرف طوفان ذهنی کرده و با ایده های گوناگون بازی کنند. زمانی که مناسب بود، از آن ها بپرسید آیا آماده انتخاب یک گزینه هستند یا نه. خیلی زود قسمت طوفان ذهنی مکالمه را متوقف نکنید، بلکه به آن ها کمک کنید به مرحله اولویت بندی برسند.

از طرفی اگر باید به آن ها بازخورد دهید، مطمئن شوید در بازخورد شما بعضی نکات بسیار مشخص مثبت نیز قرار دارد. آن ها متوجه خواهند شد شما دارید چه کار می کنید اما انجام این کار اضطراب انتقاد را کاهش خواهد داد.

اگر بازخوردتان واقعا خبر بدی است، آن ها را به محیط بیرون از اداره ببرید و سپس آن را مطرح کنید.

رئیس با تیپ 6 اینیاگرام – برای بحث در مورد خطرات آماده باشید

زمانی که می خواهید با یک تیپ 6 ارتباط برقرار کنید، فکر کنید می خواهید آن ها چه واکنشی نشان دهند. آن ها به طور ذاتی مخالف هستند و اولین واکنش همیشه مخالف آن چه خواهد بود که شما گفته اید.

بنابراین اگر می خواهید آن ها به مسائل مثبت نگاه کنند، ابتدا با یک موضوع منفی شروع کنید و برعکس. اما همچنین به یاد داشته باشید واکنش ابتدایی آن ها را جدی نگیرید، بلکه بیشتر به آن چه دقت کنید که پس از آن می گویند.

زمان انتقال حقایق و صحبت در مورد آن ها، شفاف صحبت کنید و چیزی را از قلم نیاندازید. زمانی که در مورد خطرات و مشکلات احتمالی صحبت می کنند، اجازه دهید بدانند که چقدر میل آن ها به محکم کردن برنامه قبل از عمل کردن را تحسین می کنید.

سپس ترس هایشان را با آن ها در میان بگذارید تا بتوانند ببینند چه ریسک ها و خطراتی بیشتر از همه محتمل هستند و چه چیزهایی نیستند. در نهایت اگر تیپ شش باید در یک چارچوب زمانی خاص کاری را انجام دهد، مدت زمان تحویل آن را بدون ترس کوتاه تر کنید.

افراد با تیپ 6 اینیتاگرام زمان در نظر گرفتن تمام مشکلات و خطرات احتمالی در ذهن خود ممکن است گیر کنند. زمانی که موعد تحویل پروژه کوتاه تر باشد، آن ها تمرکزی را که لازم دارند به دست می آورند.

رئیس با تیپ 5 اینیاگرام – داده ها را به او نشان دهید و واقع گرا باشید

زمانی که می خواهید یک تیپ 5 را تحت تاثیر قرار دهید، با مراجعه ناگهانی به دفتر کارشان یا درخواست یک جواب فوری، آن ها را غافلگیر نکنید. برای ملاقات با آن ها وقت بگیرید و موضوع جلسه را با انتظارهای واضح مشخص کنید.

در جلسه داده ها و نتیجه تحقیقی را که جمع آوری کردید به اشتراک بگذارید و موضوع اصلی را با آن ها به بحث بگذارید. به تحلیل و نظر تخصصی آن ها گوش کنید. تلاش کنید در جلسه بیشتر از احساسی بودن، منطقی و واقع گرایانه عمل کنید.

از آن ها بپرسید چقدر وقت برای فکر کردن نیاز دارند و وقتی را مشخص کنید تا مجددا در مورد موضوع صحبت کنید و تصمیمشان را بدانید. از طرفی اگر می خواهید با یک تیپ پنجی ارتباط شخصی تری را شکل دهید، سعی کنید خارج از ساعات کاری، کار کنید.

اما مطمئن شوید که محتاط هستید و هیچ یک از اطلاعات شخصی این تیپ را بدون اجازه او با کسی در میان نمی گذارید.

رئیس با تیپ 4 اینیاگرام – وقت بگذارید و صبور باشید

زمانی که می خواهید یک تیپ 4 را تحت تاثیر قرار دهید، مطمئن شوید که ابتدا برای شناخت آن ها وقت می گذارید. این موضوع می توان طول بکشد، بنابراین چند قرار برای نوشیدن قهوه و صحبت بگذارید و واقعا به مسیری که طی کردند و تجربه های آن ها گوش کنید.

زمانی که داستان خود را دارند بیان می کنند، حرف آن ها را قطع نکنید و سپس در مورد نکات اصلی صحبت هایشان فکر کنید و بپرسید که درست متوجه آن ها شدید یا نه. زمان مطرح کردن مشکلات خاص، وقت بگذارید و به احساسات آن ها گوش کنید و مجددا حرفشان را قطع نکنید.

زمانی که آن ها را واقعا درک کنید و بشنوید، سریعا متوجه خواهند شد چه کارهایی باید انجام شود و می توانند آن ها را عملی کنند. سعی کنید احساسات خود را نیز در میان بگذارید و صادقانه صحبت کنید.

هرگز سعی نکنید به یک تیپ چهاری بگویید احساسات آن ها زیاده روی یا ساختگی است. احساسات آن ها را درک کنید و به آن احترام بگذارید، حتی اگر انجام این کار برایتان راحت نیست.

رئیس با تیپ 3 اینیاگرام – روی پاداش ها و نتایج تمرکز کنید

برای تحت تاثیر قرار دادن یک تیپ 3، به فکر یک مقدمه 30 ثانیه ای باشید. واضح در مورد هدف و جایگاه خود نسبت به آن صحبت کنید. شفاف صحبت کنید و تمرکزتان روی نتایج، پاداش ها و آن چه باشد که از آن ها نیاز دارید. افراد با تیپ 3 برای کسانی که می دانند چطور کارآمد و موثر باشند، احترام قائل می شوند.

از طرفی سریع صحبت کنید. پویا و پر انرژی باشید و مطمئن شوید که واضح می گویید چطور «موفقیت را تضمین خواهید کرد» و با موانعی که در این مسیر قرار می گیرند، چطور مقابله خواهید کرد. از تبلیغ کردن خودتان نترسید اما سعی نکنید توجه را از آن ها دور کنید.

رئیس با تیپ 2 اینیاگرام – مثبت و شخصی باشید

زمانی که با تیپ 2 اینیاگرام صحبت می کنید، سعی کنید ماجرا کمی شخصی تر شود. این موضوع کمک می کند قبل از صحبت اصلی کمی تیپ 2 را بشناسید. سعی کنید بدانید او چه کسی است، چه کسانی برای او اهمیت دارند و خارج از محیط کار چه کاری انجام می دهد.

سعی کنید هر نصیحتی را که می کند گوش کنید و گزارش دهید کارها چطور پیش رفته است. افراد با تیپ دو همچنین قدردان تعامل های مثبت خواهند بود.

بنابراین در مورد چیزهایی که نتیجه بخش بوده است و چقدر قدردان نقشی که آن ها داشته اند، هستید صحبت کنید. از طرفی از در میان گذاشتن احساسات خود نترسید و بحث کنید که چطور مشکل یا موضوع مورد نظر شخصا روی شما تاثیر گذاشته است.

در نهایت وقت بگذارید تا ببینید در محیط کار تیپ دویی به چه چیزهایی نیاز دارد و سپس بدون این که از شما خواسته شود، به او کمک کنید. همچنین به آن ها پیشنهاد کمک دهید، چون ممکن است در فکر درخواست کمک گرفتن باشند اما واقعا کسی که چنین پیشنهادی را دهد تحسین می کنند.

رئیس با تیپ 1 اینیتاگرام – به استانداردها و مسئولیت ها اشاره کنید

زمانی که می خواهید یک تیپ 1 را تحت تاثیر قرار دهید، مطمئن شوید که وقت شناس هستید و به صورت مشخص می گویید چه کسی مسئول چه چیزی است. افراد با تیپ یک اینیاگرام برای افراد وقت شناس، مسئول و ثبات قدم احترام قائل می شوند.

در مورد سطح کیفیت یا استاندارد مورد نیاز پروژه یا مشکل مورد نظر صحبت کنید. ممکن است نیاز باشد بحث کنید که چه استانداری مناسب است اما آن را با صداقت در میان بگذارید.

در نهایت جلسه را با یک توافق مشخص در مورد جزئیات پروژه، موعدهای تحویل و انتظارها ترک کنید. هرچه در انجام پروژه یا طرح مورد نظر به جلوتر می روید، به رئیس خود گزارش دهید تا دیدگاه مثبتی نسبت به درخواست های شما در آینده داشته باشد.

سخن نهایی

همانطور که متوجه شدید تحت تاثیر قرار دادن دیگران ترکیبی از رابطه سازی، هوش عاطفی، صداقت و سازگاری است. ایجاد روابط حرفه ای که واقعا نتیجه بخش باشند به وقت و صبر نیاز دارد.

اگر می خواهید در محیط کار تاثیرگذارتر باشید، شیوه فعلی خود برای برقراری ارتباط را بررسی کنید و ببینید مدیران یا ذی نفعان اصلی شرکت چطور به آن واکنش نشان می دهند. سپس در نظر بگیرید سبک ارتباط با آن ها چطور می تواند باشد و شیوه خودتان را با آن هماهنگ کنید تا به دستیابی به اهدافتان کمک کرده باشید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی مدیریت عملکرد مدیریت مسیر شغلی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.