چطور هر تیپ مایرز بریگز توجه خود به سایرین را نشان می دهد – قسمت دوم

1402/03/09 10:24 PM - 10 ماه قبل


در مطلب اول توضیح دادیم هر تیپ مایرز بریگز چطور توجه خود به سایرین را نشان می دهد، سایر تیپ ها را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست شخصیت شناسی مایرز بریگز تست و تایپ شرکت کنید.

تیپ شخصیتی INTJ

افراد با تیپ شخصیتی INTJ با گوش دادن کامل به حرف های سایرین و تلاش برای پیدا کردن راهکار و راه حل هایی که در دراز مدت برای سایرین مفید باشد، توجه خود را نشان می دهند. برای چنین تیپ شخصیتی، کلمات تنها زمانی اهمیت دارند که چیزی مفید یا عمیق را فاش کنند.

بنابراین آن ها تمایل دارند بسیار کم صحبت کنند، مگر این که الهام بخش چیزی باشند یا اطلاعاتی مفید در مورد آینده را آشکار کنند. یک راه دیگر که INTJها توجه خود را نشان می دهند با کمک کردن به شکل عملی است.

آن ها متوجه نیاز سایرین و مشکلاتی که با آن روبرو هستند، می شوند. بنابراین اغلب در پشت صحنه برای رفع آن مشکلات یا آسان تر کردن زندگی عزیزان خود، تلاش می کنند.

این تلاش می تواند پارو کردن برف حیاط خانه والدین، برنامه ریزی مالی برای برادر یا خواهر یا انجام یک کار سخت و ناخوشایندی باشد که شریک زندگی شان از آن نفرت دارد.

آن ها تنها وقت و انرژی خود را صرف کسانی که واقعا برایشان مهم هستند، می کنند. چون به صورت ذاتی درک بالایی از زمان دارند و در استفاده از آن برای کاری که برایشان به شکل حیاتی مهم نیست، تردید نشان می دهند.

آن ها از شما حمایت خواهند کرد، وفادار خواهند بود و تشویق می کنند به موفقیت برسید و از قابلیت های خود آگاه شوید. این افراد برای درک شما و نحوه رفتارتان زمان می گذارند تا بتوانند نیازهای شما را موثرتر برطرف کنند.

تیپ شخصیتی ESFP

افراد با تیپ شخصیت ESFP، با دعوت شما به آگاهی از تجربه هایی که در زندگی داشته اند، توجه خود را نشان می دهند. آن ها می خواهند به سایرین تمام لحظات زندگی را که ارزش زیستن دارند، از نگاه به غروب آفتاب گرفته تا شرکت در کنسرت های هیجان انگیز، نشان دهند.

تنها گفتن این جمله که آن ها حواسشان به شما است، کافی نیست. بلکه این افراد می خواهند با خلق لحظات زیبا، زمانی که فرصت آن پیش آید، ثابت کنند برایشان عزیز هستید. ESFPها به این روش نیز توجه خود را نشان می دهند که فضای امنی را برای عزیزانشان فراهم می کنند که در آن بتوانند بدون ترس از قضاوت، خود را ابراز کنند.

اگر برای آن ها مهم باشید، زمانی که روز بدی دارید و بهترین خود نیستید، به شما و بهترین بودنتان ایمان دارند. آن ها می توانند نسبت به افرادی که برایشان عزیز هستند، فوق العاده صبوری خرج دهند. چون می دانند که هر فرد مجموعه ای عواطف و احساسات گوناگون را در خود دارد که اغلب برای درک شدن باید حس شده و ابراز شوند.

خلاصه بگوییم، ESFPهای بالغ اجازه خواهند داد در حضورشان خود واقعی تان باشید، بدون ترس از قضاوت (مگر این که در این بین به یک ارزش شدیدا باطنی و درونی آن ها توهین کنید).

مطالعه مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ESFP است را نیز از دست ندهید.

تیپ شخصیتی ESTP

افراد با تیپ شخصیتی ESTP، با حضور داشتن در غم و شادی های شما، توجه خود را نشان می دهند. آن ها می خواهند در تجربه های شما شریک باشند و در روزهای بد و خوب، حمایت پایدار خود را نشان دهند. این نوع حس دوستی و مهربانی به ویژه برایشان مهم است.

آن ها می خواهند بدانید که هوایتان را دارند و نشان خواهند داد که چطور بخندید و بدون توجه به لحظات سختی که در زندگی ممکن است داشته باشید، شجاع باشید.

ESTPها همچنین نگرانی خود را با صداقت کامل داشتن با افرادی که دوستشان دارند، ثابت می کنند. آن ها دوست دارند که بتوانند رو بازی کنند و حتی اگر احساساتشان آشفته است، آن را بیان کنند.

این افراد ممکن است همیشه به مناسب ترین شکل ممکن ارتباط برقرار نکنند اما حداقل موقعیت خود نسبت به آن ها را می دانید و این که حتی اگر ناراحت شوید، حرفشان را صادقانه می گویند.

علاوه بر این، آن ها سعی می کنند تا جای ممکن نیازهایتان را کامل برآورده کنند. اگر برای این افراد عزیز باشید، شما را مورد بررسی قرار داده اند و برایشان مهم است که نحوه رفتارتان را بدانند و این که چه چیزی عمیقا حس شادی به شما می دهد. 

تیپ شخصیتی ISFP

افراد با تیپ شخصیت ISFP، توجه خود را با ایجاد یک فضای شخصی برای عزیزانشان نشان می دهند. یک نوع مهربانی آرام در آن ها موج می زند که به افراد اجازه می دهد افکار و احساسات خود را بیان کنند و مشکلات سخت عاطفی را پشت سر بگذارند.

ISFPها در سالم ترین حالت خود یک فضای امن را برای بیان احساسات ایجاد کرده و سایرین را تشویق می کنند که خود واقعی شان باشند. راهیابی به قلب سایرین چیزی است که ISFPهای رشد کرده به صورت ذاتی می خواهند.

بنابراین این افراد برای گوش دادن به حرف عزیزان خود وقت می گذارند، بدون این که آن ها را به عجله وا بدارند یا حواسشان پرت واکنش های خودشان شود. 

ISFPها همچنین توجه خود را به این شکل نشان می دهند که تجارب خوشایندی برای عزیزانشان فراهم می کنند. خواه به اشتراک گذاری تصاویری از یک غروب آفتاب زیبا یا درست کردن شیرینی های تازه و خوشمزه باشد یا دعوت یک نفر به یک کنسرت، آن ها می خواهند به افراد کمک کنند زیبایی بکر و واقعی که زندگی در خود دارد، تجربه کنند.

تیپ شخصیتی ISTP

برای افراد با تیپ شخصیت ISTP، حل مشکلات روشی برای نشان دادن توجهشان است. آن ها می خواهند برای طرف مقابل خود کاری ملموس و واقعی انجام دهند و فقط کلمات مهربانانه نگویند یا ژست مهربانی به خود نگیرند (گرچه ممکن است چنین کاری نیز انجام دهند).

با آن که پای صحبت آن ها نشستن و صحبت در مورد احساساتشان می تواند خسته کننده حس شود اما این افراد از به اشتراک گذاری افکار بدون سانسور خود لذت می برند. اگر برای ISTPها مهم باشید، حتی اگر در مورد حرف هایشان حس منفی داشته باشید، با شما صادق خواهند بود.

این افراد صداقت کاملی با عزیزان خود دارند و می خواهند به همین شکل با آن ها صادق باشید. اگر بتوانید با آن ها صادق باشید، شما را به همان شکلی که هستید و با تمام ویژگی های خوب و بدتان می پذیرند. اما این تیپ شخصیتی هیچ صبری نسبت به افراد دورو، رفتار حق به جانب و ظاهر دروغین نشان نمی دهد.

ISTPها همچنین با فراهم سازی تجربه های خوبی که با شما در میان بگذارند، نشان می دهند برایشان مهم هستید. این تیپ ها دوست دارند در لحظه زندگی کنند و خوش بگذرانند. بنابراین چه شما را سوار به موتور به جایی ببرند یا در رختخواب برایتان صبحانه بیاورند، از خلق یک لحظه تا جای ممکن عمیق و سرگرم کننده لذت می برند.

تیپ شخصیتی ESFJ

افراد با تیپ شخصیت ESFJ، می خواهند یک احساس نزدیکی و گرما را در عزیزان خود ایجاد کنند. این افراد دوست دارند حس کنید یکی از اعضای خانواده شان هستید و احتمالا زمانی که به آن ها سر می زنید، چنین جملاتی بگویند: «خانه من به خودت تعلق دارد.»

این افراد توجه خود به سایرین را با بیشتر تلاش کردن، برآورده سازی نیازها قبل از آن که به زبان آورده شوند و حمایت عاطفی، ثابت می کنند. آن ها می خواهند از مشکلات یا موضوعاتی که بحث شدید به همراه دارند، خودداری کنند. چون دوست ندارند کسی ناراحت شود یا فردی در شرایط جواب به یک سوال سخت یا یک تصمیم گیری دشوار قرار گیرد.

ESFJها همچنین تلاش می کنند که به صورت منظم به عزیزان خود سر بزنند تا مطمئن شوند مشکلی ندارند. آن ها از جمله تیپ هایی هستند که به شما پیامک صبح بخیر می دهند یا اگر گفته باشید که یکی از اعضای خانواده تان دچار مشکل شده باشد، پیگیر حال او می شوند.

توجه به عزیزانشان و روحیه و احساساتی که دارند، کاری است که این افراد به صورت ذاتی انجام می دهند. برای آن ها مهم است که احساس شنیده شدن، در اولویت قرار گرفتن و ارزشمند بودن کنید.

تیپ شخصیتی ESTJ

افراد با تیپ شخصیت ESTJ، توجه خود را با وفاداری، بدون توجه به آن چه زندگی سر راه افراد می گذارد، نشان می دهند. این تیپ ها اشخاصی نیستند که وفاداری شان تغییر کند و دوستان نادری هستند که در دوران سختی می توان به آن ها تکیه کرد.

آن ها در خوشی و همچنین زمانی که ماشینتان در جاده خراب شده، کنارتان هستند. برای این افراد داشتن روابط معنادار یعنی تمرکز خود را روی تعهد و مسئولیت بگذارید. آن ها به نیازهایی که باید رسیدگی شوند توجه نشان می دهند و بدون خستگی برای کمک به عزیزان خود تلاش خواهند کرد.

ESTJها همچنین توجه خود را با به چالش کشیدن عزیزان خود تا به مسئولیت و تعهدهایشان عمل کنند، نشان می دهند. سخت گیری آن ها در رفتار با عزیزانشان فقط به این خاطر نیست که جلوی یک اختلاف را بگیرند. بلکه برایشان بخشی از شیوه دوست داشتن سایرین این است که آن ها را تشویق کنند صادق، قابل اعتماد و منطقی باشند.

اگر فردی که آن ها دوستش دارند در مورد زندگی شکایت کند و برای رفع این مشکل تلاشی از خود نشان ندهد، ESTJ او را به چالش خواهد کشید تا این مشکل را پشت سر بگذارد، به جای این که دائما به آن فکر کند.

تیپ شخصیتی ISFJ

افراد با تیپ شخصیتی ISFJ، توجه خود را با ایجاد یک فضای باثبات و راحت برای عزیزانشان نشان می دهند. آرام تر کردن زندگی و توجه به جزئیاتی که آن را زیبا کند، جزو مهارت های عالی آن ها است.

خواه خرید نان برای عزیزانشان باشد یا پختن سوپ برای فردی که مریض است، آن ها به چیزهایی فکر می کنند که با انجام آن زندگی را ساده تر کنند.

ISFJها همچنین توجه خود را با حمایت عاطفی شان نشان می دهند. آن ها می خواهند حسی از تعلق داشتن، امنیت و گرما را ایجاد کنند تا سایرین احساس آرامش و پذیرش داشته باشند.

این افراد اغلب تمرکز خود را روی ویژگی های مثبت عزیزانشان می گذارند و برای دلگرمی و تشویق آن ها، به این ویژگی ها اشاره می کنند. ISFJها زمانی که دوستانشان احساس ناامیدی کنند، دورانی در گذشته را به یاد آن ها خواهند آورد که توانسته اند بر سختی ها غلبه کنند یا دشواری ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.

توصیه می کنیم مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ISFJ است را نیز نگاهی بیاندازید.

تیپ شخصیتی ISTJ

افراد با تیپ شخصیت ISTJ توجه خود را با قبول مسئولیت ها و گذاشتن وقت و دانش خود در اختیار سایرین، نشان می دهند. آن ها نسبت به مسئولیت های خود در قبال سایرین فوق العاده آگاه هستند و یک حس وظیفه شناسی در مورد نظم بخشیدن به کارها، امن نگه داشتن مسائل و کسب اطمینان از این که جزئیاتی از قلم نیافتاده است، دارند.

ISTJها همچنین نگرانی و توجه خود را با حل مشکل برای سایرین نشان می دهند. اگر فردی دچار مشکلی شده باشد، آن ها می خواهند که راه حل موثری در اختیارش قرار دهند. ذات مفید و کمک کننده آن ها به این معنی است که می تواند سریعا بررسی کنند که چطور با یک مشکل برخورد شود، به ویژه اگر قبلا تجربه آن را داشته باشند.

اطمینان آرامش بخش و محکم آن ها به عزیزانشان قدرت لازم را می دهد تا از سختی ها و دشواری ها عبور کنند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.