طبع دموی - خندان های خلاق

1402/03/28 1:15 PM - 10 ماه قبل


اشخاص دموی تحت تأثیر ماده شیمیایی به نام دوپامین هستند که در مغز شخصی با مزاج دموی بیشتر ترشح می شود و این موضوع فرد دموی را به شدت کنجکاو و خلاق می کند. کنجکاوی دموی ها را می توان در عشق آنها به مطالعه و انواع مختلف دانش بیان کرد. افراد دموی معمولاً دارای انرژی زیادی هستند، بنابراین ممکن است بی قرار و بی حوصله به نظر برسند.

اگر علاقمند هستید که طبع یا مزاج خود را بشناسید در تست مزاج شناسی شرکت کنید.

ویژگی های شخصیتی طبع دموی

فردی با طبع دموی ، شخصی برونگرا، سرگرم کننده و اجتماعی است که مستعد فعالیت زیاد بدنی، متقاعدکننده و از جمله افرادی است که به راحتی ارتباط می گیرد و خوش بین است. افراد با خلق و خوی دموی پذیرای دیگران هستند و به سرعت روابط خود را ایجاد می کنند. آنها فعالانه و هیجان زده دیگران را می پذیرند. تیپ شخصیتی دموی با بودن با شخص دیگری یا در نزدیکی او انرژی می گیرد. آنها به دلیلی برای بودن در کنار دیگران نیاز ندارند.

دموی ها به راحتی و اغلب لبخند می زنند و صحبت می کنند. این غیرعادی نیست که پس از مدت کوتاهی احساس کنید که آنها را سال ها می شناسید. خلق و خوی دموی به قدری مردم مدار است که به راحتی زمان را فراموش می کند و اغلب دیر به مقصد می رسد.

افرادی که مزاج دموی دارند از طرد شدن یا عدم ایجاد تأثیر مطلوب می ترسند. آنها همچنین می ترسند دیگران آنها را ناموفق ببینند. دموی یک فرد "اکنون، در لحظه زندگی کن" است. آنها به دلیل گرایش به مشارکت اجتماعی، فعالیت و بیزاری از تنهایی می توانند به راحتی خسته شوند.

دامنه توجه شخصیت دموی ها به این بستگی دارد که آیا آنها به شخص یا رویداد علاقه دارند یا خیر. آنها می توانند تمرکز یا علاقه خود را در یک لحظه تغییر دهند. دموی ها رقابتی هستند و دوست دارند برنده شوند. آنها معمولاً به دلیل فعالیت و درگیری با دیگران، ورزش از هر نوعی را دوست دارند. بودن در اطراف آنها سرگرم کننده است و می تواند بسیار سرگرم کننده باشد.

سبک زندگی مجلل طبع دموی

تیپ شخصیتی دموی عاشق زندگی تجملی است. افرادی با طبع دموی دوست دارند با لباس های گران قیمت، لوازم جانبی برند و ماشین های پر زرق و برق دیگران را تحت تاثیر قرار دهند. اگر افراد دموی بتوانند در کار خود پیشرفت کنند و پول‌ زیادی بدست آورند، می دانند که چگونه از پول خود لذت ببرند و آن را صرف تجمل و آسایش خود می کنند.

افرادی با طبع دموی ، ولخرج های بی حد و مرزی هستند و اگر توانایی مالی داشته باشند، زیاد سفر می کنند. آنها احتمالاً در هتل‌های باشکوه اقامت خواهند داشت، از سافاری‌های هیجان‌انگیز و سفرهای دریایی مجلل لذت می‌برند و از ثروت خود شادی و لذت کاملی می‌برند. مزاج دموی باعث میشود که غرق در زندگی غنی، راحت و مجلل خود باشند و مشکلات و بحران های جهان را نادیده می گیرند.


تیپ شخصیتی دموی

تیپ شخصیتی  دموی (Sanguine) به طور طبیعی مردم گرا است. از میان چهار مزاج اولیه (صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی)، طبع دموی متنوع ترین است.

افراد 
صفراوی، بلغمی و سوداوی همگی در کارهایی که می توانند انجام دهند محدود هستند، اما دموی ها اینطور نیستند. دموی ها به دلیل داشتن گسترده ترین طیف احساسات، دارای پتانسیل گسترده ترین طیف رفتاری می باشند. این تنوع طلبی به دموی ها اجازه می دهد در انواع مختلف فعالیت ها شرکت کنند.

آنها اغلب دوست دارند در محیط خود مشارکت داشته باشند یا محیط خود را تغییر دهند. حوزه‌های تجارت، سیاست، ورزش و سرگرمی، به عنوان چند مورد، عمدتاً تحت سلطه تیپ شخصیتی دموی هستند.

دموی یعنی چی؟

مردم اغلب می پرسند "دموی بودن به چه معنا است؟" این یک سوال عالی است. دموی ها اغلب با نفوذ، لبخند طبیعی و طبیعت پرحرف خود مشخص می شوند. آنها اجتماعی، بازیگوش و بسیار فعال هستند.

فرهنگ لغت Sanguine را اینگونه تعریف می‌کند: «مشخص شده با امیدواری و مشتاق: با اطمینان، خوش‌بین». فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد بیان می‌کند که دموی «خوشحال و نسبت به آینده مطمئن است. خوشبین.» این تعاریف در مورد Sanguine صادق است، که توسط چندین دهه تحقیق تأییدو تصدیق شده است.

به طور کلی، وقتی با یک فرد دموی روبرو می شوید، متوجه خواهید شد که دموی ها چقدر خوش بین، امیدوار و شاد هستند. بسیاری از اوقات لحن صدای آنها هیجان و گرما را منتقل می کند. آنها نه تنها از بودن در کنار مردم لذت می برند، بلکه به دنبال فرصت هایی برای تعامل منظم با دیگران هستند. دموی ها معمولاً به سرعت روابط برقرار می کنند و دوستان زیادی دارند.

برای درک کامل دموی ها، مهم است بدانید که عبارات مختلفی از دموی بر اساس ترکیبات خلق و خوی منحصر به فرد آنها وجود دارد.

دموی ها ریسک پذیر هستند

ویژگی‌های شخصیتی دموی ها بدین صورت است که حاضرند به خاطر دنبال کردن علایق مختلف خود ریسک کنند. این افراد اگر جذب چیز جالبی نشوند احساس بی حوصلگی می کنند. میل مداوم دموی مزاج ها به ماجراجویی و تازگی، نیروی محرک اصلی در پشت اعمال، تصمیمات و انتخاب های آنهاست.

افراد با شخصیت دموی به سرعت با محیط سازگار می شوند و به طور کلی می توانند نقش های زیادی را ایفا کنند. دموی ها انعطاف پذیر، پر جنب و جوش و خوش بین هستند، آنها این توانایی را دارند که نظر افراد زیادی را به خود جلب کنند. نیاز شخصیت های دموی به تنوع و تجمل کاملا توجیه می کند که چرا آنها ترجیح می دهند در شهرهای بزرگ زندگی کنند زیرا که بتوانند خواسته های خود را بسیار راحت تر برآورده کنند.


شخصیت های دموی کم تحمل و بی حوصله

افراد دموی در تحمل کسالت بسیار کم حوصله هستند. مشاغل معمولی، تجربیات تکراری و دوستان و همکاران کسل کننده آنها را آزار می دهد. در بیشتر موارد، آنها سعی می کنند به هر قیمتی از روتین و یکنواختی دوری کنند. حتی اتفاقات یک هویی را دوست دارند و در آن مشاغلی که نیاز به مدیریت بحران است، پیشرفت می کنند، زیرا در فراز و نشیب های تغییرات در کارها انرژی می گیرند.

از آنجا که افراد دارای طبع دموی ، معمولاً حالت تکانشی دارند و اغلب در کنترل هوس های خود مشکل دارند و ممکن است با اضافه وزن دست و پنجه نرم کنند. بیش از هر نوع شخصیت دیگری، دموی ها بیشتر مستعد مصرف سیگار، الکل، مواد مخدر، قمار و رفتارهای پرخطر هستند. خودانگیختگی شخصیت های دموی در کارهای لحظه آخری و تصمیمات لحظه ای بیشتر دیده می شود. افراد دموی معمولا خلاق تر از انواع دیگر طبع ها هستند، خواه این خلاقیت در شعر، موسیقی، تئاتر، هنر باشد و یا خواه در تجارت یا آشپزی. دموی ها همچنین بیشتر مستعد عدم تعادل روانی، اعتیاد و اختلالات خلقی هستند.

تیپ شخصیتی دموی با کنجکاوی و داشتن طیف وسیعی از علایق شناخته می شود. به نظر می رسد که دموی ها بیشتر از دیگر انواع طبع ها تشنه دانش باشند. برخی از آنها دایره المعارف های محرک هستند، در حالی که برخی دیگر تقریباً از همه کشورهای جهان بازدید کرده اند. 


بسیاری از آنها در حالی که همسالان شان فارغ التحصیل شده اند، هنوز در دانشگا ها و مراکز آموزشی حضور دارند. دموی ها تقریباً هر کاری را برای نیاز همیشگی خود برای جذب شدن توسط چیزی معنادار و هیجان انگیز را انجام می دهند. در نتیجه، آنها اغلب چندین مدرک تحصیلی دارند.


اثر دوپامین در دموی ها !

ترشح دوپامین انگیزه و رفتار هدف گرا را ایجاد می کند و همچنین اشتیاق، تمرکز، قاطعیت، انگیزه و توان برای دستیابی به اهداف را افزایش می دهد. با این حال، افراد دموی آنقدر مشغول علایق متعدد خود هستند که انجام کارها و پروژه های خود را به تعویق می اندازند. دموی ها آنقدر مشغول هستند که نمی‌توانند به ضرب‌الاجل‌ها فکر کنند و در واقع یک کار را قبل از پایان کار دیگر شروع می کنند.

دموی ها بسیار خودمختار و غیر متعارف هستند. آنها به انگیزه های خود اعتماد می کنند و ریسک می کنند. شعار شخصیت های دموی این است: "کسی که جرات نمی کند، هیچ چیز به دست نمی آورد".

افراد دموی وارد پروژه هایی می شوند که به نظر می رسد مطمئناً شکست می خورند، اما همیشه به نوعی موفق می شوند برنده بزرگی باشند! افراد با شخصیت دموی خوشبین افراطی هستند که وظیفه خود را به دنبال شادی و یافتن راهی برای شاد بودن می دانند. دموی ها جویندگان احساسات هستند که از تجربیات هیجان انگیز لذت می برند. شخصیت های دموی "زندگی را تمام و کمال زندگی می کنند" و از زندگی نهایت لذت را می برند.


طبع دموی در عشق و روابط

از آنجایی که مزاج دموی ماجراجو ترین در میان چهار مزاج اصلی ( سوداوری - صفراوی - بلغمی - دموی) است، با نوع خود یا همان دموی ها سازگاری بیشتری دارند. این افراد به دنبال همبازی هستند، کسی که با آن ها ماجراجویی کند، چه در مکالمه ای کوتاه و چه در سفر به سراسر دنیا و گشت و گذار. آنها قرار ملاقات را سرگرمی می دانند و عاشق بیرون رفتن و انجام کارهای نو هستند. به طور خلاصه، این بدان معنی است که رابطه با یک فرد با مزاج دموی می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

لذت بردن از حواس پنجگانه در دموی ها

از آنجایی که دموی ها از به کار انداختن حواس پنجگانه خود لذت می برند، احتمالاً شما را به انواع رویدادهای هنری و فرهنگی، فیلم ها، نمایش ها و رستوران های عجیب و غریب می برند. افراد دموی همچنین نسبت به دنیای اطراف خود بسیار حساس هستند و حتی ممکن است متوجه جذب آنها به طرح های پیچیده و هنرهای انتزاعی می شوند. همچنین ترجیح آنها به غذاهای با طعم های ترش، تند بیشتر است.

شخصیت های دموی موسیقی با صدای زیاد و کلمات پیچیده را دوست دارند و جنبه ریتمیک حتی در نحوه صحبت آنها وجود دارد. طبیعت برونگرا و تمایل دائمی آنها به تنوع به این معنی است که اکثر افراد دموی تجربه زیادی در قرار ملاقات دارند و به راحتی می توانند تقریباً با هر موقعیت خواستگاری سازگار شوند. آنها دوستانه و مشتاق هستند و هیچ تمایلی به کنترل شما ندارند، بنابراین احتمالاً احساس راحتی و آسودگی خواهید کرد. این افراد همچنین سخاوتمند هستند و احتمالاً در اوایل رابطه هدیه می دهند.

نیاز دموی ها ، به من گوش کن!

افراد دموی شنوندگان خوبی هستند و همیشه از شما درباره خودتان می پرسند تا شما را درگیر کنند و کنجکاوی خود را پاسخ دهند. در طول مکالمه، بسیاری از افراد دموی مستقیماً به شما نگاه می کنند و همچنین به جلو خم می شوند، دست، بازو یا پای شما را لمس می کنند، در حالی که با دقت گوش می دهند. اکثر شخصیت های دموی مشکلی با پرش از موضوعی به موضوع دیگر ندارند در صورتی که این عدم تمرکز برای سوداوی ها غیر قابل تحمل است و علیرغم اینکه افراد دموی خودافشایی را دشوار می‌دانند، گهگاه در مورد خود صحبت می‌کنند و بیشتر با شوخی‌هایی به خود افشایی میرسند، البته زمانی که احساس راحتی کنند.


نیاز دموی ها ، به من بخند!

شخصیت های دموی جک های الکی و طنز نامتجانس را دوست دارند و برای خنداندن دیگران مشکلی ندارند. دموی ها در شوخی و مبادلات شوخ‌آمیز مهارت دارند و به‌عنوان خوشایند مردم، تلاش می‌کنند تا مجری خنداندن بقیه باشند و سرگرم کنند به نظر برسند و بر سوپرایزهایی که برای بینندگان و یا شنوندگان خود به ارمغان می آورند، تمرکز می کنند!


زیر مجموعه های مزاج دموی 

رفتار یک فرد همیشه تحت تأثیر ترکیبی از چهار مزاج اصلی است: صفراوی، دمی، بلغمی و سوداوی. اگرچه همه افراد دارای ویژگی های هر چهار مزاج هستند، اما هر چهار طبع با تأثیر یکسان بر رفتار حضور ندارند. این مزاج های اولیه و ثانویه هستند که بیشترین تأثیر را بر رفتار عادی، معمول و روزمره فرد می گذارند.

مزاج دموی دارای سه ترکیب مختلف است: دموی-صفراوی، دموی-بلغمی و دموی-سوداوی. هر یک از این ترکیبات مزاج دموی شباهت هایی دارند اما تفاوت های کلیدی نیز دارند.


دموی-صفراوی

ترکیب Sanguine-Choleric که به عنوان مذاکره کننده نیز شناخته می شود، نیاز اولیه به پذیرش اجتماعی و نیاز ثانویه برای به دست آوردن نتیجه دارد. آنها مذاکره کنندگان قهاری هستند و به طور طبیعی سعی می کنند دیگران را به دیدگاه خود متقاعد کنند.


دموی- بلغمی

ترکیب Sanguine-Phlegmatic، همچنین به عنوان ارتباطی (Relater) شناخته می شود، یک نیاز اولیه به پذیرفته شدن از نظر اجتماعی و یک نیاز ثانویه برای سازگاری با دیگران دارد. آنها عاشق ایجاد و حفظ روابط هستند و اغلب دوستان زیادی برای زندگی دارند. مردم از داشتن رابطه با آنها به دلیل صمیمیت و پذیرش آنها لذت می برند.


دموی-سوداوی

ترکیب Sanguine-Melancholy که به عنوان مجری نیز شناخته می شود، یک نیاز اولیه به پذیرفته شدن از نظر اجتماعی و یک نیاز ثانویه برای انجام درست کارها دارد. آنها خلاق ترین افراد در ترکیبات خلقی هستند. خلاقیت آنها می تواند در هنر، موسیقی، دکوراسیون، حل مسئله و... باشد.

آیا شما عاشق یک فرد دموی هستید؟

تیپ شخصیتی ثانویه نقش مهمی در عشق ورزیدن دارد. به طور کلی، افراد دموی برای تعهد داشتن به یک رابطه نیاز به زمان زیادی دارند، اما زمانی که این کار را انجام دهند، می‌توانند عاشقان واقعی، هیجان‌انگیز و پرشور باشند. اکثر افراد دموی رویکردی منعطف به اخلاقیات دارند.

دموی - بلغمی ها به دنبال هماهنگی هستند. شخصیت های دموی/بلغمی نسبت به نیازهای شریک زندگی خود حساس هستند و قلب بزرگی دارند. افراد دموی-بلغمی کسی را انتخاب نمی کنند که در یک رابطه رقابت کند یا برنامه آنها را زیاد کند.

دموی - سوداوی ها کمی عجیب و غریب یا متفاوت هستند. شخصیت های دموی/سوداوی خلق و خوی خوبی دارند و به خوبی پیشرفت می‌کنند، اما معمولاً احساس نمی‌کنند که باید اعمال خود را توجیه کنند و یا خیلی سریع عمل کنند. دموی-سوداوی ها به شریکی نیاز دارند که نیاز آنها به استقلال را درک کند.طبع دموی - سوداوی معمولاً ارزش های اخلاقی ثابتی دارد و به دنبال شریکی است که در این نگرش مشترک باشد. شخصیت های دموی-سوداوی احتمالاً در خواستگاری خود رسمی تر هستند، مانند آوردن گل، به موقع بودن، و همچنین اصرار دارند که بدانند در یک رابطه در کجا قرار دارند.


دموی - صفراوی ها افرادی هستند که در رابطه به عنوان یک رهبر پرحرف عمل می کنند. سلطه جویی در افراد دموی/صفرایی بیشتر است و فرد مقابل خود را باید برای این رفتارها آماده کند. انتخاب همسر و یا شریک بیشتر برای تیپ دموی-صفراوی از روی منفعت انجام می گیرد.

اگر علاقمند هستید که طبع یا مزاج خود را بشناسید در  تست طبایع شرکت کنید.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.