طبع بلغمی – خوشدل های مهربان

1402/03/28 1:40 PM - 10 ماه قبل


افراد دارای شخصیت بلغمی ، بی ادعا، موافق و شهودی هستند. آنها توانایی "تفکر وب" را دارند، یعنی، با مشاهده می توانند رابطه بین بسیاری از اجزا را بدست آورند.

خلق و خوی بلغمی به طور طبیعی خدمت گرا است و انگیزه اصلی آنها جلوگیری از درگیری است. بلغمی ها در هر دو محیط مثبت و منفی منفعل هستند. شخصیت های بلغمی با همکاری با دیگران برای انجام وظیفه بر محیط خود تأثیر می گذارند. آنها معمولاً زیاد جاه طلب نیستند و تمایل دارند احساس فوریت نداشته باشند (هر دو به دلیل ماهیت منفعل خود).


اگر تمایل دارید طبع یا مزاج خود را بشناسید در تست طبایع شرکت کنید.

خصوصیات طبع بلغمی

بلغمی درونگرا، آرام، راحت، صبور و موافق است. معمولاً هنگام پاسخ دادن به دیگران غیرمستقیم هستند. بلغمی ها به کندی گرم می شود اما در این روند سازگار خواهد بود. دلیل سازگاری مردم بلغمی این است که از درگیری می ترسند. آنها برای جلوگیری از ناراحتی کسی موافق هستند.

آنها تا حد زیادی راحت ترین افرادی هستند که می توانند با آنها کنار بیایند - تا زمانی که سعی نکنید روال آنها را تغییر دهید یا از آنها بخواهید که تغییر کنند.

بلغمی زندگی آرام و معمولی دارد که عاری از اضطراب های معمولی است که سایر مزاج ها با آن روبرو هستند. آنها از درگیر شدن بیش از حد با مردم و به طور کلی زندگی اجتناب می کنند و یک سبک زندگی خصوصی و ساده را ترجیح می دهند که حول محور خانه و خانواده باشد.

مهارت های طبع بلغمی

افرادی با طبع بلغمی مهارت باورنکردنی در جمع‌آوری حقایق، طبقه‌بندی آن‌ها در دسته‌های مختلف و سپس مشاهده رابطه بین عناصر به ظاهر متضاد دارند. در اصل، این توانایی خواندن بین خطوط مطالب است. مردان و زنان بلغمی در به خاطر سپردن اتفاقات جداگانه و به ظاهر نامرتبط به خوبی عمل می کنند. نقطه ضعف آنها این است که زود خسته و آزرده می شوند.

ویژگی ها و خصوصیات شخصیت بلغمی

تیپ شخصیتی بلغمی روتین را دوست دارد و به شدت در برابر تغییر مقاومت می کند. آنها به زمان نیاز دارند تا زمانی که تغییر توصیه می شود، به ویژه تغییر ناگهانی، خود را تنظیم کنند. آنها از درگیری اجتناب می کنند (به همین دلیل است که آنها بسیار سازگار هستند). بلغمی در تصمیم گیری سریع مشکل دارد.

از دیگر ویژگی‌های خلقی بلغمی می‌توان به عملی بودن، واقعی بودن و متفکر سنتی بودن اشاره کرد. بیان پر از تعارف آنها اغلب احساسات واقعی آنها را پنهان می کند. آنها می توانند کینه توز باشند. شخصیت بلغمی نیز می تواند تا حد فلج شدن صبور باشد. آنها در هر کاری که انجام می دهند پیگیر و ثابت هستند.

به دلیل ماهیت منفعل خود، بلغمی ها تمایل دارند به راحتی کار را به تعویق بیاندازند. دلیل آن این است که آنها می خواهند از تعارض اجتناب کنند و همه افراد درگیر را راضی کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است به تعویق بیاندازند، زیرا آنها یک تکلیف کاری را به وضوح درک نمی کنند، اما معمولاً توضیح نمی خواهند زیرا آنها درک می کنند که ممکن است باعث تعارض شود.

بلغمی خلقی آرام و متعادل دارد. تأثیرات محیط اطراف آنها تأثیر هماهنگ تری بر فرد بلغمی نسبت به سایر مزاج ها دارد. هیچ یک از طرفین شخصیت بلغمی به ویژه فعال نیست. آنها یک زندگی آرام و معمولی و عاری از اضطراب های عادی سایر خلق و خوی دارند.

بهترین مشاغل برای مزاج بلغمی

افراد بلغمی به ندرت خود را با دیگران تحمیل می کنند یا در مسیر شغلی خود پیش می روند. بلغمی ها بازیکنان تیمی خوبی هستند. آنها به شیوه ای گرم و صمیمانه ارتباط برقرار می کنند و به دیگران علاقه نشان می دهند.

خلق و خوی بلغمی بیشترین بهره وری را در شغلی دارد که امکان انجام یک روال و خدمت به دیگران را فراهم می کند. بهترین مشاغل برای شخصیت بلغمی اغلب در موقعیت های شغلی مانند خدمات مشتری، پرستار، معلم، مدیریت سطح متوسط (که نیاز به تصمیم گیری سریع ندارد)، فروشنده دارو، کارمند فروش و کارمند دفتری است.

در مزاج بلغمی ، همه چیز در مورد استروژن است!

ویژگی های شخصیتی بلغمی با هورمون استروژن مرتبط است. هرمون استروژن هم در مردان و هم در زنان وجود دارد. با این حال، افراد بلغمی عمدتاً زن هستند و بیشتر از بقیه طبع ها تحت تاثیر هورمون استروژن هستند.

میلیون ها فیبر عصبی دو نیمکره مغز را به هم متصل می کنند و استروژن ارتباطات عصبی بیشتری را بین نواحی دورافتاده در هر ناحیه مغز ایجاد می کند. این ارتباطات به توانایی "دیدن تصویر بزرگتر" یا "تفکر وب" کمک می کند. برای همین است که افراد بلغمی این توانایی را دارند.


  • شخصیت های بلغمی تخیل فعالی دارند. آنها دوست دارند انتزاعی فکر کنند. به عنوان مثال، آنها سعی می کنند زبان بدن شما را بخوانند و به شما بگویند که به چه چیزی فکر می کردید.
  •  بلغمی ها می خواهند عمیق ترین احساسات دیگران را بشناسند و تلاش می کنند تا با همه افراد دور و بر خود صمیمت ایجاد کنند.
  • افرادی که مزاج بلغمی دارند به همکاری و هماهنگی بین افراد علاقه مند هستند و به همین دلیل است که روابط خانوادگی و دوستی خود را حفظ می کنند. هنگامی که درگیری وجود دارد، بلغمی ها به دنبال توافق هستند و نیازهای همه افراد درگیر را برآورده می کنند.
  •  مردان و زنان بلغمی بسیار همدل و دلسوز هستند. آنها سعی می کنند بفهمند طرف مقابل چه فکر و احساسی دارد، سپس به آن پاسخ دهند، این مهارت به شخصیت های بلغمی این اجازه را می دهد با آن شخص ارتباط موثر برقرار کنند. افرادی که دارای شخصیت بلغمی هستند بسیار همدل هستند.
  •  بلغم‌ها را می‌توان به‌عنوان همکارانی، با ملاحظه، خییر، دلسوز، قابل اعتماد و خونگرم توصیف کرد. افرادی با طبع بلغمی دوست دارند احساسات خود را بیان کنند، گاهی اوقات تجربه خود را با بقیه به اشتراک می گذارند که همگی دال بر فعالیت بالای استروژن است.
  • مردان و زنان بلغمی به دنبال کمک به جامعه هستند. آنها برای مبارزه با سرطان، کمک به یتیم خانه ها و کمک به فقرا تلاش می کنند. شخصیت های بلغمی همچنین برای شناخت بیشتر خود تلاش می کنند که آن را یک امر ضروری می دانند.


از جنبه منفی، افرادی که دارای شخصیت بلغمی هستند، می توانند بلاتکلیف باشند و قادر به تمرکز بر جزئیات نباشند. افراد بلغمی در حالی که جنبه های حیاتی را نادیده می گیرند، به نشخوار تصویر بزرگتر ادامه می دهند.

پرحرفی شخصیت های بلغمی با افراد نزدیک خودشان می تواند آزاردهنده باشد، و چون به دنبال ارتباط هستند، ممکن است نیازمند به نظر برسند و دائماً خواهان اطمینان خاطر باشند.

مردان و زنان بلغمی ممکن است سعی کنند شما را درک کنند، اما همچنین ممکن است تصور کنند که شما دنیا را همان طور که آنها می بینید و احساس می کنید.

بلغمی مزاج ها ممکن است انتقاد را به عنوان یک توهین تلقی کنند و برای روزها، هفته ها و ماه ها کینه به دل بگیرند. در نهایت، آنها بسیار مستعد افسردگی هستند.


خلق و خوی بلغمی در عشق و روابط

بلغمی عاشق، حساس ترین فرد در بین چهار مزاج است. وقتی افراد بلغمی با شرکای بالقوه خود هستند، به دنبال زمینه های فکری و عاطفی مشترک هستند که به عنوان پلی از قلب به قلب عمل می کند. از آنجا که بلغمی ها احساسات خود را در همان ابتدا آشکار می کنند، ممکن است از طرد شدن به شدت آسیب ببینند.

بلغمی تعداد محدودی از روابط را به آرامی ایجاد می کند و معمولاً بدون توجه به آنچه فرد می گوید یا انجام می دهد هرگز فرد مقابل را رها نمی کند. هنگامی که آنها دوست شما شدند، برای زندگی وفادار، قابل اعتماد و وفادار خواهند بود.

با این حال، آنها به ندرت یک رابطه شکسته را ترمیم می کنند. آنها شبکه اجتماعی گسترده ای ندارند و ترجیح می دهند چند دوست صمیمی و البته خانواده خود داشته باشند.

شخصیت بلغمی مدتی طول می کشد تا گرم شود و ممکن است هرگز از نوع مهربان، گرم، دنج، «کنار آتش بنشینید» نباشد. آنها به خوبی به یک رابطه آرام و آرام پاسخ می دهند.

در روابط عاشقانه، بلغمی می تواند محبت آمیز باشد، اما مدتی طول می کشد تا گرم شود. آنها در برابر تغییرات ناگهانی در روال ثابت خود مقاومت خواهند کرد. بلغمی ها به همسر و خانواده خود وفادار هستند و دوست دارند در خانه بمانند.

آنها همراهان خوبی هستند زیرا صبور هستند و نسبت به کاستی های دیگران مدارا می کنند. آنها دیر ناراحت می شوند و به ندرت احساسات زیادی نشان می دهند.

خلق و خوی بلغمی در عشق و روابط، فرد روبروی خود را مانند افراد دموی تجربه ای سرگرم کننده نمی داند. قرار ملاقات برای فرد بلغمی همیشه در مورد ازدواج یا یک رابطه متعهدانه طولانی مدت است. شخصیت بلغمی می خواهد عزیزان خود را پرورش دهد و می خواهد یک پیوند ایجاد کند. هنگام قرار ملاقات، شخصیت بلغمی واقعاً خود را تسلیم می کند و گاهی اوقات ممکن است آنقدر از نظر عاطفی خسته شود که برای مدتی از قرار ملاقات خودداری کند.

هنگامی که افراد بلغمی "یکی" را پیدا کردند، روی حفظ صمیمیت با این شریک زندگی کار می کنند. شخصیت های بلغمی از درگیری ها اجتناب می کنند، انعطاف پذیرند و فداکاری های بزرگی برای رابطه خود انجام می دهند. چون برای آن ها ازدواج و رابطه طولانی مدت مهم است. هر چیزی که در رابطه اتفاق می افتد، مانند تماس تلفنی و ایمیل و ... به عنوان بخش مهمی از رابطه آنها در نظر گرفته می شود تا جایی که آنها فعالانه از تجزیه و تحلیل روابط خود و افکار و انگیزه های شریک زندگی خود لذت می برند.
بین چهار مزاج 
دموی ، بلغمی ، سوداوی و صفراوی ، افراد بلغمی عاشقانه ترین ها هستند. شخصیت های بلغمی اغلب عاشق می شوند و عشق برای آنها حیاتی است. بلغمی مزاج ها شب های عاشقانه و تعطیلات آخر هفته را از قبل برنامه ریزی می کنند. آنها برای شما کارت های عاشقانه ارسال می کنند. شما را در آغوش می گیرند و به عشق اعتراف می کنند به این امید که شما نیز همان را پاسخ دهید.

از آنجا که افراد بلغمی زندگی فانتزی غنی دارند، تمایل دارند شریک زندگی خود را ایده آل در نظر بگیرند. اگر زمانی در رابطه متوجه شوند که شریک ایده آل آنها آنطور که قبلاً فکر می کردند کامل نیست، کل رابطه تقریباً خراب شده یا "مسموم" می شود تا جایی که ممکن است حتی ادامه نیابد.
ذکر این نکته ضروری است که علیرغم اینکه افراد بلغمی به دنبال هماهنگی هستند و انرژی زیادی برای ایجاد ارتباط با شریک زندگی خود صرف می کنند.

ترکیبات مزاج بلغمی

همه افراد ترکیبی از هر چهار مزاج صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی هستند. اما این مزاج اولیه و ثانویه است که بیشترین تأثیر را بر رفتار روزانه فرد می گذارد.
خلق و خوی اولیه تأثیر قوی تری بر رفتار نسبت به سه طبع دیگر خواهد داشت. و مزاج ثانویه همیشه تمایلات مزاج اولیه را به نحو قابل توجهی تغییر می دهد.
سه ترکیب مزاج بلغمی عبارتند از: بلغمی – صفراوی، بلغمی – دموی و بلغمی – سوداوی. در اینجا به توضیح مختصری از هر یک می پردازیم.

بلغمی-صفراوی
ترکیب بلغمی-صفراوی، همچنین به عنوان بازرس شناخته می شود، نیاز اولیه به سازگاری و نیاز ثانویه برای به دست آوردن نتیجه دارد. پس از انجام یک کار، آنها عزم جزمی برای تکمیل موفقیت آمیز آن را نشان می دهند.

بلغمی-دموی
ترکیب بلغمی-دموی که به هارمونیزه کننده نیز معروف است، نیاز اولیه به سازگاری و نیاز ثانویه به پذیرش اجتماعی دارد. آنها در انجام یک کار هم معمولی و دوستانه هستند و هم با افراد مختلف به خوبی کار می کنند.

بلغمی-سوداوی
ترکیب بلغمی و سوداوی، که به عنوان یاور نیز شناخته می شود، یک نیاز اولیه به سازگاری و یک نیاز ثانویه برای انجام درست کارها دارد. آنها به ندرت لبخند می زنند اما با دیگران خوب کار می کنند. آنها برای موفقیت به محیطی آرام و روتین نیاز دارند. آنها در برابر فعالیت هایی که در اوقات فراغت خانواده اختلال ایجاد می کند، مقاومت می کنند.

تاثیر تیپ های شخصیتی ثانویه برای بلغمی ها در عشق ورزی

همانطور که در مطالب قبلی ذکر شد، تیپ شخصیتی ثانویه شما نقش مهمی در عشق ورزیدن شما دارد:

  • بلغمی-دموی ها همیشه به دنبال عشق واقعی هستند، اما در عین حال شخصیت های با طبع بلغمی که طبع ثانویه ایشان دموی باشد، شرکای بازیگوش و ماجراجو را دوست دارند.
  • مزاج بلغمی-سوداوی ها در مدیریت افراد عالی است و همچنین بسیار دلسوز و با درایت هستند.
  • شخصیت های بلغمی- صفراوی نیز به دنبال یک تطابق کامل هستند، اما می توانند در عین حال سخت گیر و تحلیل گر باشند. عموماً همه افراد بلغمی با هر نوع طبع ثانویه، برای ازدواج ارزش قائل هستند و این هدف نهایی آنها در یک رابطه است.اما از بین بلغمی ها، اگر شخصیتهای با طبع بلغمی و طبع ثانویه صفراوی باشند و متوجه شوند که شریک زندگی آنها جفت روحی آنها نیست و به جفت روح آنها تبدیل نخواهد شد، او را در جستجوی یک همسان "واقعی" خود ترک خواهند کرد.

نحوه رهبری، مدیریت و نظارت بر خلق و خوی بلغمی

کلید رهبری بر تیپ شخصیتی بلغمی، نشان دادن علاقه شخصی به بلغمی ها و خانواده آنهاست. خطر تنش را از بین ببرید و آرام، گرم و عملی باشید و به آن ها فشار وارد نکنید. به آنها فرصت دهید تا با تغییر سازگار شوند و بسیار صبور باشید. خلق و خوی بلغمی معمولاً به خوبی تجسم نمی‌کند، بنابراین دستورالعمل‌های مشخصی را به آنها بدهید تا از آنها پیروی کنند، بسیار دقیق باشند و از آنها بخواهید آن را یادداشت کنند.

درگیری اصلی ترین ترس فرد بلغمی است. برای رهبری مؤثر بلغمی ها، به آنها کمک کنید با این ترس روبرو شوند و بر آن غلبه کنند. همچنین به آنها بگویید که چقدر از آنها قدردانی می کنید و نسبت به احساسات آنها باز باشید. از آنها نخواهید که بیش از یک کار را همزمان انجام دهند. به یاد داشته باشید که گرم و غیر تهاجمی باشید.

اگر میخواهید مزاح یا طبع خود را بهتر بشناسید در تست مزاج شناسی شرکت کنید.



شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.