21 نشانه که تیپ 3 اینیاگرام هستید: شخصیت موفقیت طلب

1402/03/28 11:55 PM - 10 ماه قبل


تا حالا در تست اینیاگرام شرکت کرده اید و نتیجه آن شما را جزو افراد با تیپ 3 قرار داده باشد؟ این شخصیت ها که به اسم موفق یا موفقیت طلب شناخته می شوند، همیشه به دنبال موفقیت می گردند و از تشویق سایرین برای رسیدن به آن نیز لذت می برند.

اگر می خواهید از تیپ خود مطمئن باشید، در این مقاله 21 نشانه افراد با تیپ سه اینیاگرام را توضیح می دهیم. پس تا انتها همراهمان بمانید. اما اگر از تیپ خود مطمئن نیستید، پیش از خواندن این مطلب می توانید با شرکت در تست اینیاگرام تست و تایپ، از تیپ خود مطلع شوید و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1) خود را در محیط های شغلی یا اجتماعی جدید عرضه می کنید

شما همیشه دنبال فرصت های جدید می گردید. استعداد خاصی در درک سایرین و استفاده از آن برای تطبیق زبان بدن خود دارید، رفتاری که تقریبا همیشه منجر به روابط و ارتباط های جدید (چه بخواهید، چه نخواهید) می شود.

2) برایتان شناسایی علایق یا احساسات واقعی تان سخت است

شاید مسیر خاصی را در زندگی پیش گرفته اید که احساساتتان مانع راهتان بوده اند. شاید تمرکز خود را روی انجام کارها یا دستیابی به موفقیت جدیدی گذاشته اید که فکر به استراحت و اندیشیدن به احساساتتان یا صحبت در مورد آن، تقریبا احمقانه به نظر می رسد.

به هرحال، شما فردی هستید که خود را متقاعد کرده اید که اگر هر نوع مشکل عاطفی داشته باشید، از قبل به آن رسیدگی شده است و می توانید به سمت هدف بعدی حرکت کنید.

3) بسیاری از اوقات تصور می کنید سرتان بیش از حد شلوغ است

از این موضوع لذت می برید که در محیط کار (یا گاهی حتی در اجتماع) به شما وابسته باشند اما ایجاد تعادل بین زندگی شغلی و اجتماعی تان، همیشه نقطه قوتتان نیست. شما دوست دارید چندین وظیفه را با هم پیش ببرید، به ویژه آن هایی که پاداش بیشتری دارند، حتی اگر بدانید که وقت زیادی برای تکمیلشان ندارید. 

4) کسب اطمینان مجدد برایتان ارزشمند و ضروری است

گرچه ممکن است در درون خود احساس کنید از سایرین برتری بیشتری از نظر موفق بودن دارید اما کسب اطمینان مجدد باعث انگیزه بخشی شما و افزایش بهره وری تان می شود. نبود تایید یا تحسین سایرین ممکن است باعث شود که نسبت به خود شک کنید و از خود بپرسید چرا باید این همه کار را انجام دهید.

برای شناخت بهتر خود مقاله چطور با هر تیپ اینیاگرام ارتباط برقرار کنید را نیز بخوانید.

5) احساس می کنید همیشه باید نشان دهید مشکلی وجود ندارد

شما دوست ندارید سایرین برایتان دل بسوزانند. ترجیح می دهید وسط یک بحران، به جای درخواست کمک، یک خنده الکی روی لبان خود بیاورید و تظاهر کنید انگار مشکلی وجود ندارد. شما باید فردی باشید که پاسخ را می داند، نه کسی که به آن نیاز دارد.

6) زندگی اجتماعی دارید اما اغلب بودن در کنار سایرین خسته تان می کند

برایتان برقراری ارتباط و حفظ تصویرتان مهم است اما ادامه دادن آن از شما انرژی می گیرد، به ویژه در گروه های بزرگ. به عنوان مثال ممکن است در یک مهمانی کاری تصمیم گرفته باشید به همکار خود تصویر متفاوتی از خودتان را نشان دهید اما همزمان صحبت کردن با بیشتر از یک نفر و حفظ تصاویر مختلف، تقریبا برایتان غیرممکن است. چون نمی خواهید باطن خود را نشان دهید.

روی خودتان برچسب یک فرد «تقلبی» یا متظاهر را نمی زنید. بلکه فقط به چیزهای متفاوتی از افراد متفاوتی نیاز دارید و می توانید برای هرکدام از آن ها چیزهای متفاوتی را فراهم کنید. بنابراین به مهارت «مخفی نگه داشتن» و «استتار» خود بیشتر به چشم یک مهارت برای زنده ماندن و بقا نگاه می کنید تا ابزاری برای فریب دادن آزارزننده.

7) توصیف افراد از شما «معتاد به کار» است

شاید بپرسید «آیا من زیاد کار می کنم؟» و در پاسخ خودتان بگویید بله اما من به کار کردن نیاز دارم تا زندگی باثباتی داشته باشم، به خواسته ها و نیازهایم برسم و در درون احساس موفق بودن و رضایت از خود کنم.

8) از متمایز بودن در جمع لذت می برید

در درون خود احساس می کنید که باید بهترین فرد داخل جمع، خوش پوش ترین فرد داخل پیاده رو و فردی باشید که زیباترین ماشین را می راند. یک غریبه ممکن است نداند چقدر برای همه چیز انرژی صرف می کنید اما می تواند با توجه به لباس پوشیدن، راه رفتن شما و نحوه معرفی کردن خودتان، بگوید که فرد مهمی هستید.

در درون خود نگران هستید که فردی کمتر از موفق به نظر برسید و سایرین به همین علت طردتان کنند. اما توجه کنید اگر جزو افراد با تیپ سه باشید که از خود محافظت می کنند، چنین ویژگی کمی شما را پایین تر نشان می دهد.

یعنی با آن که همچنان می خواهید موفق به نظر برسید، اما ممکن است متوجه شوید شما را فرد «نامناسبی» می دانند و بنابراین این موضوع به تصویری که از خود دارید، لطمه می زند.

9) امنیت مالی برایتان بسیار اهمیت دارد

هر اتفاقی در هر لحظه می تواند رخ دهد. دوست دارید آمادگی داشته باشید و می ترسید که بحران خاصی شما را در موقعیتی قرار دهد که مجبور به انتخاب از بین سلامت فیزیکی خود و امنیتتان شوید.

دوست دارید همیشه در شرایط اضطراری، یک برنامه پشتیبان یا فرار داشته باشید. وقت زیادی را صرف اندیشیدن در مورد اتفاق هایی می کنید که ممکن است رخ دهند و توجه به آن ها ایجاد انگیزه می کند تا بهره وری خود را افزایش دهید.

نسخه سالم و ناسالم خود را با مقاله بررسی تیپ های سالم و ناسالم اینیاگرام در مقابل یکدیگر بهتر بشناسید.

10) دوست دارید یک برنامه، لیست یا چارت داشته باشید

گرچه می توانید خودجوش و بدون فکر عمل کنید اما فردی هستید که اکثر روزها برنامه ریزی می کند. زمانی که پروژه ها روی هم جمع می شوند داشتن لیستی از کارهایی که باید انجام دهید، بسیار مفید خواهد بود. داشتن چارت گزینه ای عالی برای اولویت بندی وظیفه ها است و یک تقویم می تواند در بحث مدیریت جلسات و ضرب العجل ها معجزه کند.

11) زمانی که کاری در دست دارید، آن را باید حتما انجام دهید

مهم نیست چقدر خسته باشید یا شب قبل نخوابیده باشید، چون احساس می کنید که هر روز باید مفید باشد. اگر باید کاری انجام دهید، کامپیوتر خود را روشن می کنید و فقط زمانی آن را خاموش کرده و استراحت می کنید که کارتان تمام شده باشد.

12) ثبات و امنیت را در اولویت قرار می دهید

شما درک می کنید که جهان اطراف از کنترلتان خارج است. تمام تلاش خود را برای موفق شدن می کنید تا مطمئن شوید بدون توجه به هر مشکلی که سر راهتان قرار گیرد، می توانید آن را مدیریت کنید. هرچه امنیت مالی بیشتری بتوانید داشته باشید، بیشتر می توانید استراحت کنید. گاهی هر کاری را برای مطمئن شدن از این امر می کنید، چون در پایان شما و عزیزانتان در امان خواهند بود.

13) فعال نبودن برایتان تهدیدکننده و ناخوشایند است

اگر بهره ور نباشید، احساس می کنید که انگار مرتکب جنایتی شده اید. احساس می کنید که همیشه باید کاری انجام دهید و اگر وقت باارزش خود را صرف بیکاری کنید، خودخواهی، تنبلی و اشتباه است. اگر در حال حرکت به سمت موفقیت نباشید، احساس می کنید ارزشمند نیستید.

14) خود را به اشکال گوناگون به افراد مختلف معرفی می کنید

در سنین جوانی یاد گرفته اید که هر نفر انتظارهای متفاوتی از شما دارد و اگر بتوانید این انتظارها را بر اساس سن، زبان بدن، لحن صدا، حرفه و سرنخ های خاصی شناسایی کنید، می توانید در جهان کارآمدتر باشد. گاهی چنین رفتاری باعث می شود که در درون خود ندانید چه کسی هستید.

15) اگر ببینید کاری باید انجام شود، احتمالا آن را یادداشت می کنید

شما عادت دارید در ذهن خود لیستی از وظایف بسازید. گاهی این وظایف را با صدای بلند یادآوری می کنید، به این امید که فرد دیگری به آن رسیدگی کند. چنین رفتاری می تواند «ریاست مآبی» دیده شود، بنابراین اکثر اوقات سعی می کنید خودتان آن را انجام دهید.

زمانی که نگاه سایرین به شما خوب نیست، حس خوبی ندارید و ترجیح می دهید آن کار را به تنهایی انجام دهید تا به جای آن که مجبور به درخواست برای کمک باشید یا نتیجه کار برایتان کمتر رضایت بخش باشد.

16) برایتان افرادی که دلسرد می شوند، قابل درک نیستند

شما احساس می کنید همیشه کاری برای انجام وجود دارد و در تلاش برای همیشه بهره ور بودن، خودتان را خسته می کنید. نتیجه آن می تواند استرس و فرسودگی باشد. حتی اگر در حال انجام کاری نباشید، به ندرت «خسته یا کسل» می شوید، چون ذهنتان دائما یادآوری می کند چه کاری باید انجام شود.

17) شما را فردی خوشبین می دانند

اعتقاد دارید که می توانید هر کاری که روی آن تمرکز کنید، انجام دهید. ذهنیت منطقی و واقع گرایانه اما رویاهای بزرگی دارید و همیشه دنبال فرصت هایی برای انجام بهتر کارها برای خود و سایرین می گردید.

مفهوم رشد را دوست دارید و نسبت به کشف استراتژی هایی که بتوانند نه تنها بهره وری را افزایش دهند بلکه لذتتان از آن را نیز زیاد کنند، پرشور برخورد می کنید. عاشق کاری که انجام می دهید هستید و استعدادهای خود را کنترل می کنید تا بتوانید از نظر ذهنی و مالی موفق باشید. همچنین می توانید یک مشوق عالی در انگیزه بخشی به سایرین باشید تا به اهداف خود برسند.

18) تقریبا همیشه سرتان شلوغ است

دوست دارید همیشه حس کنید کاری برای انجام دهید. حتی «وقت آزادتان» برنامه ریزی شده است و ممکن است برای کارهای خانه، رفتن به باشگاه و حتی خوردن در اوقات فراغت، برنامه ریزی کنید. تقریبا همیشه کاری برای انجام دارید و زمانی که این چنین نباشد، چیزی را سریعا پیدا می کنید. واقعا سریع.

به کمک مقاله چطور براساس تیپ اینیاگرام خود به استقبال فصل بهار بروید در سال جدید بهترین خود باشید.

19) به نظرتان ظاهر و کارهایی که انجام می دهید احساس و نظر سایرین نسبت به شما را مشخص می کند

این افکار همیشه در ذهن شما می چرخد که باید تصویری که از خود به جهان بیرون نشان می دهید، حفظ کنید. به آسانی می توانید در دام این باور افتید که موفقیت ها و ظاهتان تنها بخش هایی از شما هستند که ارزش واقعی دارند.

اما هرچه به فردی بالغ تر تبدیل می شوید و رشد می کنید، متوجه می شوید که آسیب پذیری تان و خود واقعی تان بودن، بیشتر از ظاهر اهمیت دارد و چنین ویژگی های شما را شادتر می کنند.

20) از برخورد با موانعی که سر راهتان قرار می گیرند، نسبتا سریع بهبود پیدا می کنید

زمانی که مشکلی پیش می آید، احساس می کنید که همه چیز دارد از هم می پاشد، به ویژه اگر اشتباه فنی باشد که خودتان مرتکب آن شده اید. شما می توانید بسیار نسبت به خود سخت بگیرید و خودانتقادی داشته باشید، از جمله انتقاد به نیازها و نگرانی های احساسی تان.

پس از برخورد با هر مانع، شما تیپ شخصیتی هستید که تقریبا سریع خود را از عواطفتان رها می کنید، آن ها را خفه می کنید و به مدیریت امور بر می گردید. هیچ وقتی نباید تلف شود.

21) دوست دارید در هر کاری که انجام می دهید، بهترین باشید

حتی زمان لذت از زیبایی طبیعت، حرف هایی که در ذهن با خود می زنید ممکن است باعث شوند که از این زیبایی به بهترین شکل لذت ببرید. اگر انجام فعالیتی نقطه قوت شما نباشد، ممکن است از انجام مجدد آن خودداری کنید، به ویژه در موقعیت های اجتماعی. شما می توانید فردی بسیار رقابت جو باشید و دوست دارید در تمام کارهایتان بهترین باشید.

ویژگی های خود را به کمک مقاله جنبه تاریک هرکدام از تیپ های اینیاگرام – قست اول تیپ های 1 تا 4 بهتر بشناسید.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.