جاه طلبی برای هر تیپ مایرز بریگز چه معنایی دارد؟

1402/05/25 9:31 PM - 8 ماه قبل


بسیاری از افراد کنجکاو هستند که جاه طلب ترین تیپ های شخصیتی مایرز بریگز را بشناسند. اما پاسخ به آن به این بستگی دارد که جاه طلبی در رابطه با چه چیزی؟ هر فردی جاه طلب است.

برخی افراد فقط در مورد ایجاد جامعه و برقراری ارتباط جاه طلبی دارند، در حالی که سایرین دنبال ارتقاء شغلی هستند. با آن که هیچ تیپی وجود ندارد که بیشتر از همه جاه طلب باشد، هر کدام از 16 تیپ شخصیتی MBTI به شکلی متفاوت جاه طلبی خود را نشان می دهد که بر اساس ترجیحات و کارکردهای شناختی او است.

در این مقاله قصد داریم بگوییم ذات جاه طلبانه هر تیپ شخصیتی چطور است و آن ها چطور اهداف خود را با شور و جدیت تعقیب می کنند. پس تا انتها همراه ما بمانید.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ISTJ – برنامه ریزان عملگرا

شخصیت ISTJ، فردی منطقی، عملگرا و هدفگرا است. این افراد مانند اکثر تیپ های شخصیتی حسی قضاوتی، شدیدا به مسئولیت های خود در جوامع، خانواده ها و آیین ها ایمان دارند. آن ها از طریق سخت کوشی و برنامه ریزی هدفمند امیدوارند در دنیا حسی از امنیت و ثبات به وجود آورند.

برای چنین تیپ شخصیتی جاه طلبی یعنی برخورداری از یک تخصص برای سهیم شدن آن با سایرین و مفید و قابل اعتماد بودن در جامعه ای که برای آن ارزش قائل می شوند. البته باید بگوییم با آن که این افراد در ظاهر وظیفه شناس، تودار و منطقی به نظر می رسند، ذات احساسی دارند. آن ها احساسات بسیار عمیقی دارند که اغلب زمانی که باید وظیفه ای به انجام برسد، عواطف خود را در حاشیه قرار می دهند.

اما زمانی که این تیپ های شخصیتی تنها باشند، اغلب در احساسات خود فرو می روند و ارزش هایشان را در نظر می گیرند، یعنی چه چیزی در یک نمای بزرگتر برایشان اهمیت دارد. زمانی که ارزش های این افراد در آن ها ایجاد انگیزه کند، میل شدیدی به تبدیل جهان به مکان بهتری پیدا می کنند و بنیادی برای آیین های تعیین می کنند که برایشان اهمیت دارد.

تیپ شخصیتی ISFJ – هدف گذاران مهربان

شخصیت ISFJ به واسطه حس مسئولیت شناسی عمیقی که نسبت به سایرین حس می کند، انگیزه پیدا کرده و می خواهد تاثیر مثبتی در جوامع خود بگذارد. جاه طلبی آن ها به این شکل بروز پیدا می کند که برای اطرافیان خود حمایت و مراقبت عاطفی را فراهم کرده و همچنین برای ایجاد حس ثبات و گرما، تلاش می کنند.

جاه طلبی این افراد را رفتار دوستانه و همدردی شان نشان می دهد و به واسطه میل به ایجاد جوامع مفیدتر و حمایت گر، انگیزه پیدا می کنند. پشت رفتار آرام و نوع دوستانه تیپ شخصیتی ISFJ، ذات تحلیلی او قرار دارد. ISFJها دوست دارند تمام ریز و درشت رفتار افراد را درک کنند و اغلب همه چیز را در مورد جزئیات یک مهارت خاص بدانند.

غیرطبیعی نیست که یک ISFJ همه چیز را در مورد مولفه های یک نظریه روانشناسی، دسته بندی گیاهان یا جزئیات یک کاردستی بدانند.

تیپ شخصیتی INFJ – رویاپرداز آینده اندیش

تیپ شخصیت INFJ به واسطه میل خود به تاثیرگذاری ماندگار و معنابخش روی جهان اطراف، انگیزه پیدا می کند. این تیپ های شخصیتی با ایده آل های خود پرشور برخورد می کنند و رویای آینده ای را دارند که در آن معنا بیشتر از ثروت مادی اهمیت داشته باشد.

جاه طلبی آن ها ریشه در تلاش بی وقفه شان در تبدیل بینش های دوردستشان به راه حل های کاربردی دارد که بتوانند تغییر به همراه آورند و الهام بخش سایرین باشند. INFJها اغلب افرادی فوق العاده ایده آل گرا فرض می شوند اما جدیت شدیدی برای تبدیل رویای خود به واقعیت دارند.

آن ها از طریق همکاری و همدلی تلاش می کنند بهترینشان را نشان دهند و اطرافیانشان نیز بهترین خود باشند. گرچه با آن که INFJها ممکن است رویایی و دور از این دنیا به نظر برسند اما در واقع ذهن فوق العاده تحلیل گری دارند.

آن ها اطلاعات را از دنیای اطراف خود جذب کرده و در ذهنشان ذخیره می کنند تا بعدا مورد بررسی قرار دهند. چنین رفتاری به آن ها کمک می کند با دقت برنامه ریزی کنند و به درک عمیقی برسند. تقریبا طبیعی است که همدلی و گرمای تیپ شخصیتی INFJ، حواس افراد را پرت کند و آن ها متوجه نشوند که او دانش بسیار خوبی از حقایق عرفانی یا نظریه های بسیار خاص دارد.

برای شناخت بهتر چنین شخصیت هایی، مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFJ است، را بخوانید.

تیپ شخصیتی INTJ – مغز متفکر برنامه ریز

تیپ شخصیت INTJ، هدفگرا و تحلیلگر است و میل شدیدی به پیشرفت مداوم دارد. جاه طلبی این افراد ریشه در عشق آن ها به دانش و میل به استفاده از هوش خود در ایجاد سیستم ها و استراتژی های کارآمد و ماندگار دارد که با گذشت زمان دوام آورند.

ترس آن ها ناتوان بودن است و بنابراین با شکست سرسری برخورد نمی کنند. آن ها می خواهند روی هرچیزی که تمرکز می کنند، تسلط پیدا کنند و تلاش می کنند کنترل زندگی خود و منابع را به دست آورند.

اما به نوعی یک پارادوکس است که INTJها ذات احساسی دارند. گرچه این تیپ های شخصیتی در ظاهر منطقی و بدون احساس به نظر می رسند اما در درونشان باورها، خلاقیت و ارزش های عمیقی وجود دارد که به آن ها انگیزه می بخشد. این افراد به ندرت از باورهای خود دست می کشند و اغلب ارزش هایی را که برایشان عزیز است، رک بیان می کنند.

تیپ شخصیتی ISTP – حلال مشکلات خودکفا

جاه طلبی تیپ شخصیت ISTP اغلب در میل به تعقیب آزادی، داشتن شفافیت ذهنی و استقلال او معنا پیدا می کند. این تیپ ها می خواهند فضایی ایجاد کنند تا در آن نسبت به هرچیزی که در لحظه در جریان است واکنش نشان دهند و در همین حین بتوانند جهان فیزیکی را تحلیل و درک کرده و روی آن تسلط پیدا کنند.

ISTPها برای جداسازی ایده ها و درک نحوه عمل چیزهای مختلف به آرامش ذهنی نیاز دارند. اما همچنین برای استفاده از فرصت ها، خودجوش عمل کردن و تجربه زیبایی و شگفتی خام زندگی، به فضای فیزیکی نیاز دارند.

البته با آن که ISTPها تشنه استقلال و خودمختاری هستند، اما همچنین دوست دارند تعدادی رابطه ماندگار داشته باشند. گرچه این افراد ممکن است در ظاهر شدیدا فردگرا به نظر برسند اما در درون طالب دوستی هستند و ممکن است زمان تلاش برای ایجاد روابط دوستانه، احساس نااطمینانی کنند.

ذت آن ها بسیار مراقب و وفادار است که اغلب نادیده گرفته می شود و علت آن را باید ظاهر بی احساسشان بدانیم.

تیپ شخصیتی ISFP – نوآور هنرمند

تیپ شخصیت ISFP به واسطه میل به اظهار خود و ایده ها و ارزش هایش، انگیزه پیدا می کند. آن ها به عنوان افرادی هنرمند قصد دارند از طریق هنر و خودبیانی خلاقانه، تاثیرگذار باشند. این افراد در زندگی یک رویکرد مستقیم را در پیش می گیرند و اغلب عمیقا خود را درگیر فرآیند خلق آثار هنری کرده و به هر جزئیاتی دقت می کنند.

این تیپ های شخصیتی همزمان از گردش در زیبایی های طبیعت و دیدن شگفتی های زندگی، لذت می برند و اغلب میل به ماجراجویی دارند که در انتخاب هایشان برای سفر، سبک زندگی و فعالیت های اوقات فراغتشان دیده می شود.

البته نکته ای که افراد کمی در مورد ISFPها می دانند این است که آن ها یک جنبه روحانی و عرفانی دارند که زمان انجام تمرین های عرفانی، مطالعه فلسفه یا بررسی ناشناخته ها به خوبی نمایان می شود.

غیرطبیعی نیست با تیپ های شخصیتی ISFP روبرو شوید که همه چیز را در مورد کارت های تاروت، عرفان شرق یا حتی فلسفه های رواقی می دانند. چیزی که ISFP به آن جذب می شود تا حد زیادی به ارزش ها و باورهای شخصی او بستگی خواهد داشت.

تیپ شخصیتی INFP – مبارز ایده آل گرا

جاه طلبی شخصیت INFP ریشه در باور تزلزل ناپذیرش در قدرت عمل فردی و شور او برای خوداظهاری خلاقانه دارد. این تیپ ها طبق باورهای خود و تلاش برای پیدا کردن معنا، هدف و یک هویت بی همتا زندگی می کنند. بسیاری از INFPها از تخیل قوی و جهان عاطفی درون خود برای خلق آثار هنری، داستان نویسی یا دفاع از باوری که به آن ایمان دارند، استفاده می کنند.

بسیاری از بهترین نویسندگان دنیا (جورج اورول، ادگار آلن پو، ویلیام شکسپیر)، تیپ شخصیتی INFP داشته اند. توصیه می کنیم مطلب فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی INFP را مطالعه کنید.

گرچه باید بگوییم INFPها ممکن است به طور کلی تمرکز خود را روی احتمال های آینده بگذارند اما همچنین یک رابطه عاطفی با گذشته دارند که بسیاری از افراد به ندرت در مورد آن صحبت می کنند. آن ها عمیقا خاطرات، آیین مذهبی و سنت هایی را که تاثیر ویژه ای رویشان داشته است، حفظ می کنند.

بسیاری از INFPها بسیار وابسته به اشیاء، آهنگ ها، اشعار یا سایر چیزهای احساسی هستند که لحظات بسیار خاصی در گذشته را برایشان یادآوری کنند و این لحظات را همیشه در خاطر خود نگه می دارند.

تیپ شخصیتی INTP – معمار خردمند

شخصیت INTP به واسطه عطش به دانش و عشق به چالش کشیدن هوش، در زندگی انگیزه پیدا می کند. جاه طلبی آن ها را می توان در تلاش برای تسلط روی مفاهیم پیچیده و انتزاعی دید. آن ها دائما مرزهای درکشان را جابجا کرده و برای به چالش کشیدن خود راه های جدید و نوآورانه ای پیدا می کنند.

INTPها علاقه خاصی به حقیقت دارند و تشنه پیشرفت و کنجکاوی علمی هستند. بنابراین اغلب مجذوب نظریه یا تحقیقات پیچیده ای می شوند که بسیاری دیگر از افراد را آشفته خواهد کرد.

با آن که INTPها ممکن است اینطور به نظر برسد که همیشه اسیر افکار خود و دور از سایرین هستند، اما عمیقا دوست دارند با چند نفر به صورت گزینشی ارتباط داشته باشند. INTPها زمانی که بتوانند به کسی اعتماد کنند، عاشق برقراری یک ارتباط گرم و احساسی با او هستند و اغلب در مورد افراد مهم زندگی خود بسیار احساسی بوده و لحظات و اشیاء خاصی را در یاد و پیش خود نگه می دارند که یادآور عزیزانشان هستند.

تیپ شخصیتی ESTP – کارآفرین پرانرژی

تیپ های شخصیت ESTP افرادی ماجراجو، تحلیلگر و رقابت جو هستند. برای آن ها جاه طلبی به معنای بهره بردن از فرصت هایی است که در لحظه وجود دارند. آن ها سریعا از یک موقعیت یا گفتگو به نفع خود استفاده می کنند خواه مالی، اجتماعی یا فیزیکی باشد.

توجه به لحظه و استفاده از آن و تجربه تمام چیزی که زندگی در زمان حال برای پیشکش دارد، به آن ها انگیزه می بخشد. هرکاری که آن ها انجام دهند، کمی به آن چاشنی سرگرمی اضافه می کنند. ESTPها اعتقاد دارند آدمی فقط یکبار به دنیا می آید و آن ها از این فرصت حداکثر استفاده را می برند.

البته با آن که ESTPها بسیار سرراست و رک به نظر می رسند، به نوعی احساسات سایرین را درک می کنند. آن ها دوست دارند ارتباط گرمی با سایرین شکل دهند و در چنین روابطی بسیار از نظر عاطفی درگیر می شوند. این افراد دوست دارند زمانی که دوستانشان به حمایت واقعی نیاز دارند، کمک کنند و عاشق این هستند که بتوانند زمانی که مشکلی پیش می آید، مفید باشند.

تیپ شخصیتی ESFP – موفق سرگرم کننده

افراد با تیپ شخصیت ESFP به واسطه عشق به سرزندگی، ارتباط و تجربه های تازه، انگیزه پیدا می کنند. آن ها افرادی پرانرژی و پرشور هستند و جاه طلبی شان ریشه در زیبایی و احتمال های زمان حال دارد. این تیپ ها استعداد خاصی برای برقراری ارتباط با سایرین، سریعا واکنش نشان دادن به فرصت ها و تبدیل محیط خود به فضایی لذت بخش تر و درگیرکننده تر دارند.

ESFPها نسبت به زمان حال آگاه هستند و ماجراجوییشان به معنای حضور داشتن در لحظه و انجام کاری معنابخش و رضایت بخش در هر دقیقه از زندگی است. 

اما باید بگوییم صحبت از ESFPها تنها یادآور بازی و چیزهای سرگرم کننده نیست. آن ها همچنین یک جنبه قاطع و توانمند در خود دارند که اجازه می دهد در تعقیب اهدافشان بهره وری بالایی از خودشان نشان دهند. آن ها از دفاع از بی عدالتی و ایستادن در کنار باورهای خود، هراسی به دل راه نمی دهند.

علاوه بر این، این تیپ های شخصیتی اراده قوی و طبیعت مستقلی دارند که اجازه می دهد به شیوه متفاوت خود، کارهای گوناگون را انجام دهند.

چنین شخصیت هایی ویژگی هایی دارند که در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ESFP است، توضیح داده ایم.

تیپ شخصیتی ENFP – آینده اندیش جذاب

تیپ های شخصیت ENFP به واسطه کنجکاوی سیری ناپذیری، انرژی خلاقانه و اشتیاق برای احتمال ها انگیزه پیدا می کنند. آن ها میل شدیدی به ایده ها، مردم و آینده بالقوه ای دارند که می توانند خلق کنند. ENFPها به جای پیروی از وضع موجود، دائما در حال نوآوری و خلق شیوه های جدید برای نزدیک شدن به هر چالشی هستند.

آن ها با تعقیب رویاهای خلاقانه خود و جستجو برای معنا به جای پول، سعی می کنند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند. جاه طلبی برای یک ENFP به معنای این آزادی است که خودشان باشند، ایده آل هایشان را دنبال کنند و زندگی هدفمند و صادقانه ای داشته باشند.

گرچه ENFPها ممکن است در نگاه اول افرادی برونگرا و اجتماعی به نظر برسند اما به همان شکل میل شدیدی به درونگرایی و تنها بودن دارند. انگیزه آن ها در زندگی ریشه در ارزش ها و باورهای شخصی شان دارند و باید مدت زمانی را تنها باشند تا به هویت خود و چیزهایی که بیشتر از همه برایشان اهمیت دارد، فکر کنند.

این تیپ های شخصیتی دوست دارند با افراد بسیار کمی روابط معنادار داشته باشند که بتوانند با آن ها در مورد پرسش های بزرگ زندگی، گفتگوهای عمیقی را شروع کنند. علاوه بر این، ENFPها می توانند عمیقا درگیر باورهایی شوند که واکنش های احساسی شدیدی به همراه آورند.

آن ها اغلب مثل یک قهرمان از باورهای خود دفاع می کنند و شدیدا مصمم هستند که تغییر مثبتی در دنیا به وجود آورند.

مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFP است، کمک می کند چنین شخصیت هایی را بهتر درک کنید.

تیپ شخصیتی ENTP – نوآور متفکر

افراد با تیپ شخصیت ENTP، ماجراجویان باهوشی هستند که به واسطه کنجکاوی جاه طلبانه خود انگیزه پیدا می کنند. آن ها شور زیادی به دانش و بررسی مفاهیم، ایده ها و احتمال های جدید دارند. وقت گذرانی محبوب این افراد بررسی ایده ها و نظریه ها است تا نحوه عمل آن ها را درک کنند.

اغلب آن ها از ایده های خلاقانه خود استفاده می کنند تا سبک زندگی یا کسب و کار خود را به شکل قابل توجهی تغییر دهند. جاه طلبی برای این افراد به معنای داشتن آزادی فکری و فضایی است که در آن بتوانند احتمال ها را بدون وجود تفکر غیرمنطقی، سنتی یا محدود، بررسی کنند.

البته با آن که ENTPها ممکن است مستقل و خودکفا به نظر برسند اما در واقع به روابط نزدیک نیاز دارند. آن ها درباره افراد زندگی خود شور بسیاری دارند و برایشان چنین روابطی عمیقا عزیز است. آن ها همچنین دوست دارند احساسات دیگران و همچنین خودشان را درک کنند.

ENTPها زمان صحبت در مورد احساسات، بینش ارزشمند و دیدگاه های متفکرانه ای دارند. علاوه بر این، این تیپ های شخصیتی زمانی که فضا شدیدا احساسی باشد، به شکل شگفت آوری می توانند از خود بیخود شوند.

ویژگی های مشترک این تیپ مایرز بریگز را در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTP است، گفته ایم.

تیپ شخصیتی ENFJ – محافظ کاریزماتیک

تیپ های شخصیت ENFJ مردمی خونگرم و همدل هستند که انگیزه شان میل شدید به تاثیرگذاری روی سایرین است تا افراد پتانسیل درون خود را شکوفا کنند. این تیپ ها توانایی شگفت انگیزی در ایجاد ارتباط های عمیق با سایرین دارند و تلاش می کنند محیط مثبتی را خلق کنند که در آن همه بتوانند موفق شوند.

ENFJها اغلب به دلیل علاقه خود به درک افراد و پشتیبانی از آن ها تا به اهداف خود برسند، مربی و مشاور هستند. آن ها قدرت همدلی بالایی دارند که اجازه می دهد عمیق ترین احساسات اطرافیان خود را درک کنند اما همچنین برایشان سخت است که خود را از درد دیگران دور نگه دارند.

جاه طلبی تیپ شخصیتی ENFJ به معنای پیدا کردن همسفران عزیزی است که بتوانند با آن ها در جاده زندگی همراه شوند و آینده ای را به وجود آورند که تنها با این همراهان صمیمی امکان پذیر است. جاه طلبی برای این افراد به معنای ایجاد صمیمیت، رشد شخصی و زندگی براساس ارزش های عمیقا درونی است.

گرچه، ENFJها با آن که ممکن است که افرادی جذاب و اجتماعی به نظر برسند اما همچنین باید مدتی را در خلوت خود باشند تا در مورد بینش ها، الگوها و معانی فکر کنند. ENFJها به عنوان افراد شهودی اغلب معانی مخفی در گفتگوها و رویدادها را حس می کنند.

اما باید مدتی را تنها باشند تا این معانی را پردازش کنند و همچنین افکار و احساسات فردی خود را نظم دهند. این افراد اغلب در تنهاییشان بیشتر درگیر جنبه تحلیلی و منطقی تر خود می شوند و این موضوع می تواند کمک کند تصمیم های متعادل تری بگیرند.

تیپ شخصیتی ENTJ – کارگردان استراتژیک

افراد با تیپ شخصیت ENTJ استراتژیست های بالفطره هستند که میل دارند به اهداف دوردست برسند. آن ها چشم تیزی برای شناسایی الگوها و ترندها در محیط خود دارند و برایشان مهم نیست برای هموار کردن یک مسیر جدید، سخت تلاش کنند.

جاه طلبی برای ENTJها به معنای دستیابی به اهداف و مدیریت صحیح منابع در این حین است که مطابق با عقایدی که برایشان اهمیت دارد، عمل کنند. این افراد جزو تیپ های رقابت جو محسوب شده و اغلب جذب مانع و هدف بعدی می شوند که آن ها را ملزم می کند به دانش یا شایستگی بیشتری برسند. زندگی برای این افراد یعنی رشد ادامه دار و از چالشی که این کار دارد، استقبال می کنند.

البته ENTJها با وجود آن که بابت اراده قوی و استقلال خود مشهور هستند، اغلب به واسطه ذات حساسشان عمل می کننند. چیز غیرعادی نیست که حتی محاسبه گرترین و سرسخت ترین ENTJها در قبال برخی افراد یا عقاید، نرمش نشان دهند.

آن ها ممکن است در محیط کار به چیزی جز کار و بهره وری فکر نکند اما در تعطیلات زمان تهیه غذا به همسر خود کمک می کنند و بابت مرگ سگ جان ویک (شخصیت فیلمی به همین نام) اشک می ریزند!

ویژگی های این تیپ شخصیتی را در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTJ است – قسمت دوم و قسمت اول آن بخوانید.

تیپ شخصیتی ESFJ – مشارکت کننده دلسوز

افراد با تیپ شخصیت ESFJ، عمیقا با احساسات اطرافیان خود ارتباط برقرار می کنند. این تیپ های شخصیتی دوست دارند ارتباط های عمیقی با سایرین شکل دهند و از آن ها حمایت کنند. ESFJها اغلب زمان کمک به موفقیت دیگران بیشترین شادی را حس می کنند، خواه یک دوست یا همکار نیازمند به نصیحت باشد یا فردی که دنبال حمایت عاطفی می گردد.

جاه طلبی برای این تیپ شخصیتی ریشه در حفظ جوامع آن ها، ایجاد آیین های معنادار و به وجود آوردن حس اتحاد و هماهنگی دارد.

البته ESFJها به علت طبیعت برونگرای خود از ورودی های بیش از حد جهان خارجی آشفته می شوند. سروصدا، آشفتگی و بار احساسی بیش از حد می تواند ثبات یک ESFJ را به هم بزند. زمانی که چنین اتفاقی رخ دهد، برای آن ها مهم است که یک گام به عقب برگردند و با تنها بودن به ذهن خود اجازه دهند مجددا آرام شود.

یک ESFJ در چنین مواقعی می تواند مجددا با ارزش های درونی خود ارتباط برقرار کند و در آرامش وقت بگذراند تا پس از آن بتواند با هدفمندی و انرژی بیشتری به زندگی برگردد.

تیپ شخصیتی ESTJ – سرپرست عملگرا

تیپ های شخصیت ESTJ، افرادی با اراده قوی و جدی هستند که دوست دارند مسئولیت کارها را به دست بگیرند و وظایف را انجام دهند. آن ها بسیار سختکوش و منظم هستند تا مطمئن شوند تیم هایشان ابزار لازم برای موفقیت را در اختیار دارند.

جاه طلبی برای یک ESTJ به معنای دستیابی به اهداف و حفظ جوامع و آیینشان است. گاهی این جاه طلبی به معنای قبول نقش های سیاسی برای بهبود شرایط شهرشان است و بعضی مواقع مدیریت منابع در محیط کار برای درآمدزایی بیشتر.

البته ESTJها (مانند ENTJها) پشت ظاهر جدی و سخت خود، ذات احساسی تری دارند. آن ها به ویژه تحت تاثیر داستان های افراد ضعیف یا کسانی قرار می گیرند که به آن ها اعتنا نشده است. زمانی که آن ها با فردی برخورد کنند که واقعا به کمک یا حمایت نیاز دارد، اغلب مسیر خود را برای کمک به او کج می کنند، حتی زمانی که فرد دیگری نگاه نمی کند.

با آن که آن ها ممکن است احساسات خود را مخفی نگه دارند اما اغلب افراد مهربانی هستند که از طریق اعمالشان، عطوفت خود را نشان می دهند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.