بر اساس تیپ شخصیتی ام بی تی آی خود چطور برای تعطیلات چمدانتان را می بندید

1402/06/08 4:57 PM - 8 ماه قبل


دوباره تابستان و وقت تعطیلات رسیده است! همه ما ماه ها منتظر چنین فرصتی برای استراحت و آرامش بوده ایم. با آن که برخی افراد بیش از حد چیزهای مختلف را در چمدان خود قرار می دهند یا بعضی از ضروریات را فراموش می کنند، سایرین ظاهرا در این کار استاد هستند.

اما تا حالا فکر کرده اید که تیپ شخصیتی چطور روی بستن چمدان های ما تاثیر می گذارد؟ در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که هرکدام از 16 تیپ شخصیتی ام بی تی آی، چطور چمدان خود را برای تعطیلات می بندند. فراموش نکنید که این مقاله کمی هم جنبه طنز دارد. پس تا انتها همراه ما باشید.

اما قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید می توانید در تست MBTI تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

تیپ شخصیتی ISTJ

به عنوان شخصیت ISTJ، شش ماه قبل از تعطیلاتتان روی یک برگه همه چیز را یادداشت کرده اید. تمام لوازم مورد نیاز را دسته بندی کرده اید و بودجه تان را نیز در نظر گرفته اید. همچنین هزینه بیمه مسافرتی را پرداخت کرده اید و چند کپی از گذرنامه خود گرفته اید.

تعطیلات برای شما بسیار جدی هستند و این حقیقت را به همه یادآوری خواهید کرد. زمانی که دختر 6 ساله تان سعی می کند بسته چیپس را داخل چمدان خود جا دهد، یک سوراخ ریز روی آن ایجاد می کنید تا به او یاد دهید چطور چمدانش را به صورت مرتب بچیند.

تیپ شخصیتی ISTP

به عنوان تیپ شخصیت ISTP، شب قبل از سفر راهی برای قرار دادن یک چاقوی جیبی، قلاب کوهنوردی و یک قطب نما داخل کوله پشتی خود پیدا خواهید کرد. همچنین موفق می شوید چند خوراکی داخل کوله تان مخفی کنید. هدفتان این است که به اندازه کافی برای ماجراجویی که زندگی در پیش رویتان قرار داده است، آماده باشید و هیچ چیزی جلویتان را برای تجربه هیجان نخواهد گرفت!

تیپ شخصیتی ISFJ

به عنوان شخصیت ISFJ، چندین ماه قبل از صفر تمام جزئیات مکانی که می خواهید به آن جا بروید، بررسی کرده اید. هرچه قدر اطلاعات داشته باشید، باز هم کم است. احتمال وقوع بلاهای طبیعی چقدر خواهد بود؟ نرخ جنایت در آن محل چقدر است؟ رسوم افراد بومی آن جا چطور است؟ باید خودتان را برای مقابله با چه حشراتی آماده کنید؟

باید محض اطمینان به همراه خود حتما یک جعبه کمک های اولیه و آلبومی از خاطرات خانوادگی داشته باشید. واقعا دوست ندارید اسیر زلزله شوید و با خود بگویید ای کاش عکس های مراسم عروسی ام را همراهم داشتم! 

تیپ شخصیتی ISFP

به عنوان تیپ شخصیت ISFP، صبح روز سفر با بی خیالی چند تا از لباس های خود را داخل چمدان قرار می دهید. اگر فرد دیگری این کار را انجام می داد وحشتناک بود اما شما موفق می شوید به اندازه یک هفته خود به اندازه کافی لباس های مناسب بردارید.

اکثر بخش های چمدانتان با آلات موسیقی و ابزار هنری پر می شود. هدف شما این است که برای هر چیز الهام بخشی که سفر سر راه تان قرار می دهد، آماده باشید. اجازه دهید امیدوار باشیم گذرنامه خود را فراموش نمی کنید!

تیپ شخصیتی INTJ

به عنوان تیپ شخصیت INTJ، یک سال قبلا از سفر بهترین شیوه بستن چمدان را یاد می گیرید. چمدان شما در خود چیزهایی دارد که به طور کامل بر اساس اهمیت دسته بندی کرده اید، از چیزهای ضروری تا لوازمی که در صورت نیاز استفاده می شوند.

برای صرفه جویی در فضای چمدان، کتاب های صوتی را روی گوشی خود دانلود کرده اید و برنامه تان برای هر روز سفر مشخص است. شما در یک دفترچه آدرس سفارت، صرافی و شماره تلفن های ضروری را یادداشت کرده اید.

تیپ شخصیتی INTP

به عنوان شخصیت INTP، یک روز قبل از سفر خود بهترین راهکار برای بستن چمدان را در نظر گرفته اید. چمدان شما پر از چیزهایی است که باید داشته باشید مانند کتاب هایی در مورد کیهان شناسی، فیزیک کوآنتوم و هوش مصنوعی.

همچنین بررسی کرده اید که چطور تا جای ممکن از مردم خودداری کنید، یعنی فعالیت های غیرمعمولی را کشف کرده اید که با انجام آن ها به بهترین شکل از پول خود استفاده کنید. شریک زندگی تان سه روز بعد آن که به مقصد سفرتان می رسید، گم شدن شما را گزارش می دهد. چون به قدری از مردم دوری کرده اید که در نهایت با یک قایق به یک جزیره دور افتاده رفته اید و گم شده اید. با رسیدن به این جزیره یک پایگاه تحقیقاتی راه انداخته اید و در حال انجام آزمایش روی زندگی آبزیان بومی آن جا هستید.

تیپ شخصیتی INFJ

به عنوان تیپ شخصیت INFJ، دو روز قبل از سفر خود دائما در فکر هستید و تصور می کنید که دقیقا هر مرحله از سفرتان چطور پیش خواهد رفت و از نظر احساسی و روحی چه تاثیری روی هر کدام از اعضای خانواده تان خواهد گذاشت.

چمدان شما برای هرکدام از این مسائل چیزهایی در خود دارد، مانند یک کتاب برای بهبود عاطفی و موزیک آرامش بخش برای مدیتیشن. همچنین برای زمانی که شاید روحیه تان بد شود، چند فیلم و کتاب صوتی الهام بخش را نیز بر خواهید داشت. همانطور که سفر به جلو پیش می رود، سر تکان می دهید و با دانستن از این موضوع که هر مرحله از آن طبق تصور شما پیش می رود، لبخند می زنید.

تیپ شخصیتی INFP

به عنوان تیپ شخصیت INFP، ماه های زیادی به تمام اتفاق هایی که در سفرتان ممکن است رخ دهند، فکر کرده اید. اما دوست ندارید سفرتان فقط به یک شکل پیش برود، بنابراین یک روز قبل از آن متوجه می شوید هفت چمدان برداشته اید و محتویات هرکدام بر اساس احتمال های پیش رفتن سفرتان است.

مجموعه ای از کتاب ها برداشته اید که طبق روحیه خود هر کدام را بخوانید و چند گوی کریستالی تا راهنمای عرفانی شما باشند. اما زمانی که به هتل می رسید متوجه می شوید خمیردندان، مسواک، جوراب، شارژر موبایل و کارت اعتباری تان را فراموش کرده اید.  

تیپ شخصیتی ESTJ

به عنوان شخصیت ESTJ، یک هفته قبل از سفر روی یک برگه تمام چیزهایی را که اعضای خانواده تان باید در چمدان قرار دهند، به آن ها می دهید. کودکان با تربیتتان چمدانتان را خواهند بست، چون شما کارهای مهمتری برای انجام دارید (قرار نیست برگه های مالیاتی خودشان پر شوند!).

زمانی که به مقصد سفر خود می رسید، چمدانتان را باز می کنید و متوجه می شوید داخل آن بادکنک های کوچک، فشفشه و کارتی قرار دارد که روی آن نوشته شده است «مرتبه بعد خودت چمدانت را ببند!». شما می دانستید که نباید بستن چمدان را به عهده نوجوان مضطرب با شخصیت ENFP خود می گذاشتید!

تیپ شخصیتی ESTP

به عنوان شخصیت ESTP، شب قبل از سفر است و اطراف خانه می چرخید تا محتویات چمدانتان را کنار هم بگذارید. یک جفت شورت، یک تی شرت، مایو و دمپایی ابری هایتان را که هر روز می پوشید، بر می دارید. سپس باید وسایل کمپ (محض اطمینان)، خوراکی به اندازه کافی، نوشیدنی انرژی زا، طناب برای پایین آمدن از کوه، چند بطری آب معدنی و یک سازدهنی (برای زمانی که حوصله تان سر رفت)، بردارید. یک نگاه نهایی به اطراف اتاق خود می اندازید به این امید که چیز مهمی را فراموش نکرده باشید.

تیپ شخصیتی ESFJ

به عنوان تیپ شخصیت ESFJ، یک هفته قبل از سفر در مورد تمام جزئیات آن فکر خواهید کرد. می خواهید مطمئن باشید که همه در سفر راحت خواهند بود و تا جای ممکن به خوبی به آن ها رسیدگی می شود. در چمدان خود بالشت، پتو، جعبه کمک های اولیه، اسپری آسم برای بهترین دوستتان (مطمئن هستید او فراموش خواهد کرد) و چند اسباب بازی برای برادرزاده و خواهر زاده هایتان بر می دارید.

همچنین در چمدان غذاهای خوشمزه ای را می گذارید که خودتان پخته اید. زمانی که به مقصد خود می رسید، متوجه می شوید که کاملا یادتان رفته است وسایل مورد نیازتان را بردارید. اما این موضوع باعث می شود فرصت خرید با بهترین دوستان خود پیدا کنید. شاید ضمیر ناخودآگاهتان از همان ابتدا این برنامه را چیده بوده است.

تیپ شخصیتی ESFP

به عنوان شخصیت ESFP، روز سفرتان است و در خانه مانند یک دیوانه به اطراف می دوید و سعی می کنید تمام وسایلتان را جمع کنید. باید مطمئن شوید که لباس مناسب برای هر مناسبتی را برداشته اید. داخل چمدانتان ترکیبی از لباس های مختلف، پایه مونوپاد، یک دستگاه کارائوکه برای شب های مهمانی و یک پشمک ساز است. شک ندارید که بدون توجه به آن چه در مقصد رخ می دهد، با شما خوش خواهد گذشت!

تیپ شخصیتی ENTJ

به عنوان تیپ شخصیت ENTJ، یک هفته قبل از سفر نحوه هدایت یک هواپیمای بزرگ را یاد خواهید گرفت. پس از آن که خواستید سایرین کیف های شما را ببندند، سفر را شروع خواهید کرد. 15 دقیقه از سوار شدن بر هواپیما می گذرد که به خودتان می گویید سر خلبان با جوک گفتن گرم شده است و برای هدایت هواپیما در حین وزیدن بدن با سرعت کامل و رساندن هرچه زودتر مسافران به مقصد، تمرکز ندارد.

شما موفق می شوید خلبان را راضی کنید که یک خلبان حرفه ای هستید و می خواهید به جای او هدایت هواپیما را به عهده بگیرید. همانطور که کنترل هوایپما را به دست می گیرید می گویید، اجازه دهید تیک آف کنیم.

موفق می شوید که هواپیما را با سرعت زیاد به پرواز در آورید، حتی زمانی که شدت وزش باد زیاد است. اما راحتی سفر مهم نیست، بلکه باید به جایی برسید و باید در زمان صرفه جویی کنید! زودتر از برنامه به مقصد می رسید و منتظر هستید که خدمه پرواز و مسافران از شما تشکر کنند.

تیپ شخصیتی ENFJ

به عنوان شخصیت ENFJ، هفته قبل از شروع سفر درباره تمام جزئیات آن که چطور پیش خواهند رفت، رویاپردازی می کنید. واکنش های احساسی افراد نسبت به سفر را پیشبینی کرده و طبق آن برنامه ریزی می کنید.

چمدان شما یک بسته مراقبت از خود برای تمام افراد دیگر حاضر در سفر خواهد بود. برای مادربزرگی که احساسی خواهد شد، یک بسته دستمال اضافه برداشته اید، ایرفون با قابلیت حذف نویز برای پسر عموی بسیار حساستان و کاغذهای رنگی برای خواهر با شخصیت ENFPتان.

در چمدانتان یک دفتر خاطرات و قلم برای نوشتن تجربه های شخصی تان نیز گذاشته اید و شب های ساکت فراوانی را تصور می کنید که در اتاق هتل دراز کشیده اید و به خاطرات خوشایندتان در سفر فکر می کنید.

متاسفانه سفر هرگز بدون حادثه نیست و باید همیشه نقش مشاور را برای خانواده خود داشته باشید و هرگز تا زمانی که به خانه برنگشته اید، دفتر خاطراتتان را در نیاورده اید. دفتری که با ناراحتی در آن بعدا خواهید نوشت «کدام سفر؟». گرچه شما حتی در میان آشفتگی و آشوب موفق می شوید لذت و امید را به جمع هدیه دهید. به هرحال شما یک ENFJ هستید!

تیپ شخصیتی ENTP

به عنوان تیپ شخصیت ENTP، بسیار مشغول رویاپردازی در مورد کشفیات شگفت انگیزی بوده اید که در سفر انتظارتان را می کشند. یک ساعت قبل از سفر چمدانتان را می بندید و امیدوار هستید همه چیز به بهترین شکل پیش برود.

مطمئن خواهید شد که داخل چمدان لپ تاپ، کابل شارژ، کابل شارژ اضافه، کابل برق اضافه و چندین آداپتور را برای استفاده از پریزهای مختلف، برداشته اید. همچنین سعی می کنید چند کالای ضروری را برای سفر خود بردارید مانند یک پهباد، یک گذرنامه جعلی و یک عینک دودی با هوش مصنوعی! 

تیپ شخصیتی ENFP

به عنوان شخصیت ENFP، پانزده دقیقه قبل از آن که بخواهید به فرودگاه بروید، چند لوازم ضروری برای سفر را داخل چمدانتان قرار می دهید. از جمله سوت مهمانی، یک کتاب در مورد منشاء آگاهی، یک گیتار برای لحظات دورهمی و دفترخاطرات مورد اعتمادتان برای آن که تمام خاطرات سفر را داخل آن بنویسید.

زمانی که به فرودگاه می رسید، متوجه می شوید که کیف پول و گذرنامه را در خانه جا گذاشته اید و تمام مدت قبل از پرواز را باید با ماموران امنیتی فرودگاه صحبت کنید که سوء تفاهم شده است. پس از چند دقیقه متوجه می شوید آن ها به جای این که به شما بخندند، در حال خندیدن با شما هستند! مشخص می شود که یکی از آن ها نیز ENFP است. حالا که خیالتان راحت شده است، برای شروع تعطیلاتی که به آن خیلی نیاز دارید، سوار هواپیما می شوید!


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.