کدام رنگ تیپ شخصیتی MBTI شما را بهتر نشان می دهد؟

1402/06/31 10:17 PM - 7 ماه قبل


آیا ارتباطی بین رنگ و تست شخصیت شناسی MBTI وجود دارد؟ آیا عاشق بررسی جنبه های زیبایی شناختی، پالت های رنگی و تاثیر رنگ روی روانشناسی خود هستید؟ رنگ های مختلف احساسات گوناگون را تحریک می کنند و جنبه های گوناگون شخصیتی را نشان می دهند.

به عنوان مثال، غذا خوردن در یک اتاق آبی باعث خواهد شد بیشتر احساس راحتی کنید (همچنین کمتر احساس گرسنگی!). در این مقاله قصد داریم نگاهی به نمادگرایی رنگ ها بیاندازیم و بررسی کنیم کدام رنگ ویژگی های شخصیتی هر کدام از 16 تیپ مایرز بریگز را به بهترین شکل نشان می دهد. پس تا انتها همراهمان بمانید.

تیپ شخصیتی ISTJ - رنگ برنزی

رنگ برنزی نماد قابل اعتماد و اطمینان و قوی بودن است. این رنگ را به این دلیل برای تیپ شخصیتی ISTJ انتخاب کردیم که این افراد بیشتر از هر تیپ دیگری به امنیت توجه دارند.  

آن ها به دنبال داشتن روتین، قابل اعتماد بودن و ثبات هستند. این تیپ ها در آشوب ها اغلب افرادی هستند که تمرکز خود را روی مسائل واقعی و کاربردی می گذارند و مطمئن می شوند که کشتی در مسیر خود می ماند.  ISTJها جزئیات را پیگیری می کنند، برنامه ریزی کرده و روی روش های محک خورده و ثابت شده، تمرکز می کنند. ذات واقع گرای آن ها باعث می شود تکیه گاه اطرافیان خود باشند.

تیپ شخصیتی ISTP – رنگ سبز آبی

رنگ سبز آبی نماد ویژگی هایی مانند منطق، تکیه به قدرت های خود، آرامش و عملگرایی است. این ویژگی ها مطابق با مشخصات افراد با تیپ شخصیت ISTP است. کسانی که معمولا تا حد زیادی به قابلیت های خود و عملگرایی تکیه دارند.

ISTPها دائما سعی می کنند ذهنی شفاف داشته باشند که چنین ویژگی اغلب مرتبط با رنگ سبز آبی است. آن ها برای داشتن ثبات منطقی و افکاری با مسیر روشن، بدون توجه به وظایفی که به عهده می گیرند، تلاش می کنند. این افراد به دفعات افکار خود را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که بر اساس تعصب ها، احساسات یا تفکری آشفته یا به هم ریخته، نیستند.

تیپ شخصیتی ISFJ – رنگ یاسی

یاسی رنگی بسیار آرامشبخش است که حساسیت و مهربانی را نشان می دهد. چنین ویژگی هایی کاملا با خصوصیات تیپ شخصیتی ISFJ هماهنگی دارند، چون این تیپ ها اغلب روح هایی آرام با قلب هایی بزرگ هستند.

این افراد به صورت ذاتی احساسات باطنی سایرین را درک می کنند و قصد دارند به شکل عملی به اطرافیان خود کمک کنند. رنگ یاسی همچنین نشان دهنده صداقت و عطوفت است، دوتا از ویژگی های ممتاز ISFJها. این تیپ ها می توانند در مواقع بحرانی بسیار آرام و منطقی عمل کرده و به اطرافیان خود کمک کنند به آرامش و هارمونی برسند.

تیپ شخصیتی ISFP – رنگ صورتی روشن

رنگ صورتی روشن نشان دهنده فردگرایی، مهربانی و خودبیانی است. این رنگ ظاهرا برای تیپ شخصیت ISFP عالی است، یعنی فردی که قصد دارد به شیوه های خلاقانه جهان باطنی خود را ابراز کند. برای چنین تیپی، زندگی به معنای زیستن بر اساس باورهای بسیار عمیق درونی و چیزهای معناداری است که در دنیا وجود دارند.

بسیاری از ISFPها از تجربه و تنوع لذت می برند. گاهی نتیجه آن تصمیم های ناگهانی و بدون فکر (ویژگی دیگری که مرتبط با رنگ صورتی روشن است) است اما این افراد همیشه می خواهند که زندگی را به جایی روشن تر و معنادارتر تبدیل کنند.

تیپ شخصیتی ESTJ – رنگ عنابی

افراد با شخصیت ESTJ، هدفگرا هستند و بهره وری و عملگرایی به آن ها انگیزه می دهد. رنگ عنابی کاملا مناسب این تیپ است، چون نماد شور، قدرت و جاه طلبی محسوب می شود. عنابی رنگ جدیت و رهبری است، دو ویژگی که ESTJها به خوبی از آن برخوردار هستند.

عنابی همچنین نشان دهنده شجاعت است، ویژگی که ESTJها باید داشته باشند تا در رهبری تیم ها و گرفتن تصمیم های سخت، موفق باشند. این افراد با مواجه شدن با چالش ها قدرت خود را نشان می دهند تا این که بخواهند از آن ها اجتناب کنند.

تیپ شخصیتی ESTP – رنگ قرمز

قرمز رنگی پر از انرژی و جسورانه است که عمل، انرژی، شور و قدرت را نشان می دهد. به نظر ما هیچ رنگی بهتر از قرمز برای شخصیت ESTP وجود ندارد. انگیزه این شخصیت ها شوری است که نسبت به زندگی دارند، بنابراین در حال زندگی کرده و سعی می کنند از هر لحظه نهایت استفاده را ببرند.

آن ها از ریسک کردن نمی ترسند، در حقیقت اگر ریسکی وجود نداشته باشد، دنیا برای ESTP کسل کننده خواهد بود. قرمز همچنین در ارتباط با دو ویژگی اشتیاق و خوشبینی قرار می گیرد، دو خصوصیتی که اغلب ESTPها را با آن ها توصیف می کنند.

روحیه «می توانم انجام دهم» و ماجراجویانه این افراد در تمام جوانب زندگی شان نمایان است. خوشبختانه جنبه عملگرا و منطقی ESTP نیز در ذات وسوسه کننده او برای ریسک کردن تاثیر می گذارد و کمک می کند، تصمیم های منطقی بگیرد.

تیپ شخصیتی ESFJ - رنگ سبز

سبز نماد هارمونی و رشد است و طبیعت پرورش دهنده و منطقی تیپ شخصیت ESFJ را نشان می دهد. این شخصیت ها ماموریتشان را در زندگی ایجاد هماهنگی و حمایت از اطرافیان خود می دانند. آن ها اغلب نقش چسبی را دارند که افراد را کنار یکدیگر نگه می دارد و با رسیدگی به نیازهای بین فردی و درک ظرافت های مختلف عاطفی، به سایرین کمک می کنند در زندگی موفق باشند.

سبز همچنین نماد تعادل و ثبات است که ESFJها برای این چیزها ارزش قائل می شوند، چون دوست دارند در زندگی خود نظم و سلامت را حفظ کنند.

تیپ شخصیتی ESFP – رنگ حنایی سوخته

افراد با شخصیت ESFP عاشق هیجان و زندگی با شور و اشتیاق هستند. رنگ حنایی سوختی به خوبی چنین افرادی را نشان می دهد، چون نماد ماجراجویی، اشتیاق و خلاقیت است. این رنگ همچنین گرما و اجتماعی بودن را نشان می دهد، دو ویژگی مهم تیپ ESFP.

این شخصیت ها در برقراری ارتباط با سایرین عالی عمل کرده و اغلب ایده های خود را به شکلی خلاقانه ابراز می کنند که روی اطرافیانشان تاثیر می گذارد. آن ها اغلب گفتگوها را پرانرژی و زنده نگه می دارند و به همه کمک می کنند که در لحظه بیشتر احساس زندگی کنند. ESFPها با طبیعت برونگرا و گرم خود می توانند هر موقعیتی را به شرایطی سرگرم کننده و لذت بخش تبدیل کنند.

چنین شخصیت هایی ویژگی هایی دارند که در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ESFP است، توضیح داده ایم.

تیپ شخصیتی INTJ – رنگ آبی کبالت

این رنگ تیره نشان دهنده درون نگری، خلاقیت و هوش است. ویژگی هایی که رویکرد منطقی و متمرکز تیپ شخصیت INTJ نسبت به زندگی نشان می دهد، چون این افراد دائما دنبال پیشرفت و کشف ایده های نوآورانه هستند.

آن ها اندیشمندانی مستقل هستند که اغلب به دنبال دانش می گردند تا بتوانند دنیا را عمیق تر درک کنند. آبی کبالت همچنین نشان دهنده تنهایی است، چیزی که INTJها دنبال آن می گردند تا بتوانند روی اهداف خود تمرکز کرده و الگوها و بینش ها را پیدا کنند.

این تیپ یک حلال مشکلات عالی است و اغلب به ذهن او آینده ای با رویاهای مبتکرانه و برنامه های استراتژیک بلندمدت خطور پیدا می کند.

تیپ شخصیتی INTP – رنگ مشکی آبنوس

مشکی آبنوس رنگی با معانی متعدد است اما به ویژه به علت نماد رمز و راز، خرد و دانش بودن شناخته می شود. این رنگ به خوبی شخصیت INTP را نشان می دهد. تیپ هایی که برای آن ها منطق ارزشمند است، از کشف رمز و رازهای دنیا لذت می برند و اغلب چیزهای زیادی در مورد موضوعات گوناگون می دانند.

آن ها عاشق بررسی ایده ها و کشف اطلاعات جدید هستند و دائما دنبال دانش و درک بیشتر می گردند. رنگ مشکی آبنوس همچنین با تودار بودن در ارتباط بوده و این ویژگی در بین INTPها رایج است. این افراد دوست دارند زندگی شخصی داشته باشند و در اظهار سریع احساسات و تصمیم های خود شک دارند.

آن ها به جای صحبت کردن، ترجیح می دهند در پس زمینه بمانند و همه چیز را از یک فاصله دور تحلیل کنند. اما INTPها با تمرین کافی می توانند به مبتکران و رهبران بسیار تاثیرگذار تبدیل شوند.

تیپ شخصیتی INFJ - رنگ بنفش

این رنگ عمیق و الهام بخش، نمادی برای رمز و راز، شهود و تخیل است. این رنگ انتخابی عالی برای تیپ شخصیت INFJ است، چون این تیپ ها دوست دارند الگوها، معانی و احتمال ها را درک کنند. این افراد اغلب درک عمیقی از مردم دارند و می توانند به آن ها کمک کنند بهترین خود باشند.

بنفش همچنین خلاقیت را نشان می دهد، چون INFJها افرادی کاملا خلاق هستند که می توانند برای مشکلات ظاهرا حل نشدنی، راه حل های بی همتایی پیدا کنند. اما بیشتر از آن این تیپ ها همچنین در زندگی هدف قطعی دارند و می خواهند تاثیر معناداری روی جهان بگذارند.

INFJها شور زیادی برای کمک به سایرین دارند و اغلب بسیار تلاش می کنند تا جهان را به مکانی بهتر برای همگان تبدیل کنند.

برای شناخت بهتر چنین شخصیت هایی، مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما INFJ است، را بخوانید.

تیپ شخصیتی INFP – رنگ مرجانی

رنگ مرجانی نماد فردگرایی، خلاقیت و مهربانی است، تمام ویژگی هایی که جزو خصوصیات مهم شخصیت INFP محسوب می شوند. این تیپ ها درون خود آتشی دارند که انگیزه بخش آن ها برای داشتن زندگی است که خارق العاده و بی همتا باشد.

INFPها دوست ندارند به چیزی تعلق داشته باشند یا طبق شرایط عمل کنند، بلکه آن ها مسیر خود را شکل می دهند و تفاوت به وجود می آورند. این افراد در بهترین حالت خود، اشخاصی فوق العاده مهربان و باعطوفت هستند و اغلب نیازهای سایرین را نسبت به نیازهای خود در اولویت می گذارند.

رنگ مرجانی همچنین نشاندهنده هارمونی و تعادل است، دو چیزی که INFPها برای آن ارزش زیادی قائل می شوند. چون این افراد با در پیش گرفتن زندگی که همسو با وجدان و تفکرشان از پتانسیل های درونی شان باشد، قصد دارند به یک آرامش درونی برسند.

توصیه می کنیم مطلب فهرست افراد مشهور با تیپ شخصیتی INFP را نیز مطالعه کنید.

تیپ شخصیتی ENTJ – رنگ قرمز شرابی

رنگ قرمز شرابی نماد قدرت، شدت و جاه طلبی است. تمام ویژگی هایی که جزو خصوصیات مشترک تیپ شخصیت ENTJ است. ENTJها به عنوان افرادی آینده نگر و کسانی که به تصویر بزرگتر توجه دارند، به موفقیت توجه می کنند، دوست دارند سخت کوش باشند و برای رسیدن به اهداف خود هر تلاشی نیاز باشد، انجام می دهند.

به این افراد به عنوان رهبران بالفطره می نگرند که انگیزه بخش سایرین نیز هستند و به آن ها کمک می کنند به یک هدف مشترک در آینده برسند. این تیپ ها از استقبال از چالش ها لذت می برند و دوست دارند فراتر از توانایی های خود عمل کنند و معمولا موفق می شوند که بهترین باشند!

ویژگی های این تیپ شخصیتی را در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTJ است – قسمت دوم و قسمت اول آن بخوانید.

تیپ شخصیتی ENTP – رنگ زرد

رنگ زرد نماد خرد، کنجکاوی و اشتیاق است و به خوبی تیپ شخصیت ENTP را نشان می دهد. این تیپ ها درکی عالی دارند و همیشه دنبال راه های جدیدی برای فهمیدن دنیای اطراف خود می گردند. آن ها عاشق بررسی ایده های جدید و یافتن ارتباط بین مفاهیم مختلف هستند.

رنگ زرد همچنین نماد سطح بالایی از انرژی است، به نحوی که ENTPها انرژی ذهنی زیادی دارند و معمولا می توانند گفتگوها و بحث های زیادی را مدیریت کنند. ذهن آن ها همیشه مملو از ایده های مختلف است و از این چالش لذت می برند که چقدر می توانند ایده پردازی کنند. 

ویژگی های مشترک این تیپ مایرز بریگز را در مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENTP است، گفته ایم.

تیپ شخصیتی ENFJ – رنگ سرخابی

رنگ سرخابی نماد عطوفت، نشاط و تفکر شهودی است. برای شخصیت ENFJ که اغلب مربی نامیده می شود، این رنگ مناسب است. ENFJها تلاش می کنند پتانسیل های درونی افراد را ببینند و الهام بخش آن ها در تعقیب بزرگترین رویاهایشان باشند.

آن ها به صورت شهودی سایرین را درک می کنند که همین موضوع اجازه می دهد عمیق تر با دیگران ارتباط برقرار کرده و با یکدیگر برای رسیدن به اهداف مشترک همکاری کنند. رنگ سرخابی همچنین نماد سرخوشی است، ویژگی که در ENFJها می درخشد. چون آن ها اغلب خنده و لذت را به هر موقعیتی می آورند و ارتباط مثبتی با اطرافیان خود شکل می دهند.

تیپ شخصیتی ENFP – رنگ نارنجی

افراد با شخصیت ENFP، پرشور و با اشتیاق هستند و دوست دارند دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنند. رنگ نارنجی انتخابی عالی برای آن ها است چون نماد خلاقیت، خوشبینی و احساس محسوب می شود. برای تیپ شخصیتی ENFP، زندگی فرآیند کشف ایده های جدید، تعقیب رویاهای بزرگ و درک عواطف و ارزش های عمیق تر است.

زندگی برای ENFPها سرشار از احتمال ها است و آن ها اغلب حس می کنند در ماجراجویی هرگز تمام نشدنی کشف خود قرار دارند. نارنجی همچنین نماد هیجان است که ENFPها از آن استقبال می کنند تا انگیزه و الهام بخشی خود را حفظ کنند. آن ها عاشق کاوش ناشناخته ها هستند و همیشه از یک چالش هیجان انگیز، استقبال می کنند.

مطلب 24 نشانه که مشخص می کنند تیپ شخصیتی شما ENFP است، کمک می کند چنین شخصیت هایی را بهتر درک کنید.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.