چطور بر اساس تیپ دیسک کارمندان از تلاش هایشان قدردانی کنید و به آن ها پاداش دهید

1403/03/01 11:09 PM - 3 ماه قبل


کارمند راضی، یعنی کارمند مفید و بهره ور. به عنوان یک مدیر، هرکاری که بتوانید برای حفظ انگیزه و رضایت کارمندان خود انجام دهید، نتیجه قابل توجهی بر سلامت و موفقیت کسب و کار شما خواهد گذاشت. این موضوع یکی از دلایلی است که چرا باید از تست دیسک برای ارزیابی شخصیت اعضای تیم خود استفاده کنید. این آزمون اطلاعات شگفت انگیزی در اختیارتان قرار می دهد که چه چیزی افراد را زمان انجام وظایف خود و تعامل با همکارانشان تحریک می کند، از جمله اینکه چه چیزی انگیزه بخش آن ها است، آن ها را عصبانی می کند، به چالش می کشد و خوشحال می کند.

شما برای اینکه بدانید تمام کارمندانتان قدردان پاداش و روزهای تعطیل خواهند بود، به آزمون دیسک نیاز ندارید. اما جدا از پاداش های آشکار، کارهایی زیادی می توانید انجام دهید تا کارمندان شما احساس ارزشمندی و احترام کنند و در این زمینه تست دیسک واقعا به شما کمک می کند. بنابراین در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چطور بر اساس تیپ دیسک کارمندان از تلاش هایشان قدردانی کنید و به آن ها پاداش دهید. همراهمان بمانید. قبل از شروع توصیه می‌کنیم با شرکت در تست دیسک تست و تایپ، نتیجه آن را با گزارش کامل دریافت کنید تا خود را بهتر بشناسید.

پاداش هایی که بر اساس تیپ تست دیسک افراد می توانید دهید و واقعا تاثیرگذار خواهند بود

آزمون دیسک شخصیت های مختلف را در 4 دسته گوناگون تسلط گرا، تاثیرگذار، ثبات گرا و وظیفه شناس قرار می دهد. تیپ اول و آخر عمل گرا یا وظیفه گرا هستند، یعنی به موفقیت های شغلی خود افتخار می کنند و می خواهند بابت همین موضوع شناخته و قدردانی شوند. در مقابل، تیپ های S و I تمرکز بیشتری بر مردم و روابط دارند و بیشترین حس آن ها از موفقیت ناشی از موفقیت تمام اعضای تیم و بالفعل کردن پتانسیلشان است (از جمله خودشان).

تیپ های D و I همچنین خوش برخورد هستند و دوست دارند در محیط کار نقش های مدیریتی بیشتر داشته باشند. تیپ های S و C بیشتر تودار هستند و ترجیح می دهند از توجه عموم به دور بمانند. این بررسی سریع این تیپ ها باعث خواهد شد بدانید که چطور هر تیپ دیسک در محیط کار چطور عمل می کند. شما می توانید فورا متوجه شوید که جشن گرفتن موفقیت ها به همراه عموم خوشایند تیپ I است، اما تیپ C را خجالت زده خواهد کرد!

در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی خواهیم کرد تا مطمئن شوید همه بابت تلاش های خود به شکلی شناخته می شوند و پاداش می گیرند که با ترجیحات شخصیتی آن ها همخوانی دارد.

انواع پاداش برای تیپ های D

  • از این افراد در بین عموم قدردانی کنید و تبریک بگویید. افرادی که تیپ شخصیتی غالب آن ها D است، دوست دارند در جمع شناخته شوند و مورد تایید قرار گیرند. آن ها می خواهند بدانند که به موفقیت هایشان توجه می شود و مورد قدردانی قرار می گیرند و زمانی که همکاران و سایر افراد حضور دارند تا ببینند آن ها پاداش تلاش فراوان و موفقیت خود را گرفته اند، احساس فوق العاده ای می کنند.
  • در اختیار آن ها فرصت هایی بگذارید تا به رشد و یادگیری ادامه دهند. تیپ های D جاه طلب هستند و تمرکز خود را بر پیشرفت شخصی می گذارند. یکی از بهترین پاداش هایی که می توانید به این افراد دهید، پرداخت هزینه شرکت آن ها در کلاس های آموزشی یا سمینارهای افزایش مهارت است.
  • شما می توانید با انتخاب آن ها به عنوان نماینده شرکتتان در کنفرانس ها، گردهم آیی ها یا نشست های صنعتی، به شکل مشابهی تاثیرگذار باشید و نشان دهید که به آن ها اعتماد دارید و برای استعدادها و تجربه هایشان ارزش قائل می شوید.
  • به آن ها نقش های رهبری را واگذار کنید. تیپ های D رهبران بالفطره هستند و به موقعیت های مدیریتی و رهبری به عنوان فرصتی برای نشان دادن موفقیت خود نگاه می کنند. زمانی که تیپ های D را به عنوان مدیر یا رهبر انتخاب می کنید، مدرکی دال بر این است که حامی آن ها خواهید بود به جای اینکه مانعی بر سر راهشان باشید.
  • از آن ها بپرسید چطور دوست دارند پاداش بگیرند. پرسیدن این سوال کارمندان تیپ تسلط گرای شما را شگفت زده و خوشحال خواهد کرد. با آنکه بعضی از دیگر تیپ ها ممکن است بیش از حد متواضع باشند که چیزی بخواهند، اما شخصیت های D به توانایی های خود اطمینان دارند و به موفقیت های خود افتخار می کنند. بنابراین برای خواستن چیزی که ایمان دارند واقعا شایسته آن هستند، تردیدی به دل راه نمی دهند.

برای شناخت بهتر تیپ های تسلط گرا، مقاله تیپ D یا تسلط گرا را در تست دیسک بیشتر بشناسید را بخوانید.

انواع پاداش برای تیپ های I

  • به آن ها اجازه دهید بیشتر انعطاف پذیر باشند. تیپ های تاثیرگذار بدون فکر عمل می کنند و خلاق هستند، بنابراین تکرار و روزمرگی آن ها را خیلی راحت خسته خواهد کرد. به همین دلیل این شخصیت ها هیجان زده می شوند اگر اجازه دهید در تنظیم برنامه کاری خود انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند.
  • اگر به آن ها اجازه دهید کمی از ساعات کاری خود کم کنند یا هر ماه یک یا دو روز بیشتر مرخصی بروند یا گاهی از خانه و به صورت آنلاین کارهای خود را انجام دهند، به هر کسی که بپرسد خواهند گفت که شما بهترین مدیری هستید که تا حالا داشته اند.
  • پاداش هایی را پیشنهاد دهید که منحصر به فرد و تخیل برانگیز باشند. این روح های سرزنده خلاقیت بالایی دارند و از چیزهای غیرعادی لذت می برند. با آگاهی از این موضوع می توانید به آن ها یک هدیه غیرمعمول پاداش دهید یا یک مهمانی غافلگیری برگزار کنید، حتی اگر تولد آن ها نباشد.
  • همچین می توانید دورهمی دوستانه را ترتیب دهید که در آن به عنوان مهمان افتخاری شرکت کنند و شما و همکارانشان آن ها را بدون وقفه دست بیاندازند (البته برای شوخی). علاوه بر این می توانید به آن ها یک یا دو روز مرخصی دهید و مسئولیت های شغلیشان را خودتان بر عهده بگیرید.
  • اجازه دهید در محیط کار خود تغییراتی ایجاد کنند. تیپ های I عاشق سرگرمی هستند و دوست دارند سایرین را نیز سرگرم و شاد ببینند. در نتیجه، با خوشحالی پیشنهاد شما را برای اندکی تغییر در دکوراسیون داخلی اداره، خارج کردن فضا از حالت جدی و اینکه همه از حضور خود در محیط کار احساس بهتری داشته باشند، استقبال می کنند.
  • به خانه آن ها زنگ بزنید و از عملکردشان قدردانی کنید. تیپ های تاثیرگذار واقعا از همکاری با سایرین لذت می برند و یکی از آرزوهای اصلی آن ها الهام بخشی سایرین برای موفقیت بیشتر است. اگر به آن ها در ساعات غیر کاری و به صورت شخصی بگویید که تلاش هایشان را تحسین می کنید و بابت تبدیل محیط کار شما به یک مکان سالم تر، شادتر و بهره ورتر به آن ها اعتبار دهید، عمیقا تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

برای شناخت بهتر تیپ های تاثیرگذار، مقاله تیپ I یا تاثیرگذار تست دیسک را بیشتر بشناسید را بخوانید.

انواع پاداش برای تیپ های S

  • برای تشکر از سهمشان در پروژه ها و وظایف، به آن ها هدایای شخصی سازی شده بدهید. تیپ های S یا ثبات گرا، دوست دارند سایرین را راضی نگه دارند و با همه به عنوان یک فرد منحصر به فرد رفتار می کنند. آن ها از شما بابت دریافت هدیه ای شخصی سازی شده قدردانی می کنند، چون اگر در مقام شما بودند خودشان نیز همین کار را انجام می دادند.
  • به هم تیمی ها یا همکاران آن ها نیز پاداش دهید. اگر می خواهید نظر مثبت تیپ S را جلب کنید و وفاداری او را برای همیشه به دست آورید، باید با پاداش دادن به اعضای تیمشان یا نزدیک ترین همکارانشان به جای اینکه فقط به آن ها پاداش دهید، موفقیت هایشان را تایید کنید. این افراد همیشه نیازهای سایرین را در اولویت می گذارند و پاداش های شما به تیم نشان خواهد داد که ترجیحات آن ها را آشکارا درک می کنید.
  • پاداش هایی را پیشنهاد دهید که بتوانند با تمام اعضای خانواده خود از آن لذت ببرند. کارمندان تیپ S شما عاشق پاداشی خواهند شد که نه فقط خودشان، بلکه به نفع عزیزانشان هم باشد. مثلا اگر می خواهید به عنوان پاداش آن ها را به عنوان نماینده شرکت به یک رویداد بفرستید، واقعا تاثیرگذارتر خواهید بود اگر بتوانید با پرداخت تمام هزینه ها، شرایط سفرشان با تمام اعضای خانواده شان را فراهم کنید.
  • به آن ها با ایمیل یا به صورت چت بگویید که چقدر قدردانشان هستید. تیپ های S دوست دارند سایرین را نیز دخیل در موفقیت های خود بدانند و اگر در جمع از آن ها تشکر کنید، واقعا بابت توجه سایرین به خود احساس ناراحتی و خجالت می کنند.
  • زمانی که می خواهید از آن ها به صورت مشخص برای موفقیت هایشان تشکر کنید، باید این کار را به شکلی انجام دهید که صمیمی و شخصی باشد اما همچنان حریم خصوصی آن ها حفظ شود و همه احساس نکنند که به آن ها توجهی نمی شود.

برای شناخت بهتر تیپ های ثبات گرا، مقاله تیپ S یا ثبات گرا را در تست دیسک بیشتر بشناسید را بخوانید.

انواع پاداش برای تیپ های C

  • به آن ها مسئولیت بیشتری دهید. تیپ های C یا وظیفه شناس قدردان این خواهند بود که فرصتی برای قبول وظایف جدید و مقابله با چالش های تازه داشته باشند. آن ها به این فرصت به چشم پاداشی برای تلاش های خستگی ناپذیر خود نگاه می کنند و مطمئن می شوند که عملکرد شغلی شان بی عیب است و زندگی هم تیمی ها و همکاران خود را ساده تر کرده اند.
  • هر ماه از موفقیت هایشان تشکر کنید. برای اینکه واقعا این شخصیت ها را تحت تاثیر قرار دهید، می توانید حساب موفقیت هایشان را در ماه داشته باشید و یک مرتبه بابت تمام آن ها در یک جلسه گروهی یا با یک ایمیل شخصی، تشکر کنید. تیپ های C به خصوص به این رویکرد واکنش خوبی نشان می دهند، چون به خوبی با ترجیحات آن ها برای نظم، سازمان دهی و توجه به جزئیات همخوانی دارد.
  • از آن ها به دفعات تشکر کنید و واقعا این کار را از ته دل انجام دهید. افراد با تیپ وظیفه شناس دوست دارند با مدیرانی کار کنند که متوجه موفقیت های روزمره آن ها می شوند و به شکل یک عادت، ابراز قدردانی می کنند. این افراد می خواهند بابت تلاش هایشان در حفظ موفقیت کسب و کارتان تشکر کنید و زمانی که عبارت تشکر را به صورت منظم از زبان شما به عنوان رئیس خود بشنوند، احساس ارزشمندی می کنند.
  • به آن ها آزادی، حریم خصوصی و استقلال بیشتری دهید. تیپ های C دوست دارند زمان انجام کارهای خود به اندازه کافی از نظر ذهنی و جسمی راحت باشند. اگر پاداش شما به این افراد یک محیط کار یا دفتر خصوصی باشد، احساس خواهند کرد که نیازهایشان را درک می کنید و به توانایی آن ها برای کارکردن به صورت مستقل، احترام می گذارید. به طور کلی، این تیپ های خوداکتفا نظارت کمتر را تحسین خواهند کرد.

برای شناخت بهتر تیپ های وظیفه شناس، مقاله تیپ C یا وظیفه شناس را در تست دیسک بیشتر بشناسید را بخوانید.

سخن نهایی

به عنوان یک مدیر باید به نتیجه تست دیسک یک کارمند به چشم طلای خالص نگاه کنید. چون اطلاعات فوری و مهمی در اختیارتان می گذارد که چطور به بهترین شکل می توانید از مهارت های کارمند خود استفاده کنید و به ترجیحاتش احترام بگذارید. زمانی که نتیجه آزمون دیسک آن ها را بدانید، به مراتب بهتر متوجه می شوید که چه وظایفی در اختیارشان قرار دهید که موفق شوند. از طرفی زمانی که موفق شوند، خواهید دانست که چطور دقیقا واکنش نشان دهید تا آن ها را تشویق کنید به موفقیت خود در آینده ادامه دهند.


شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.