5 نمونه از بهترین شغل های پردرآمد برای تیپ های شخصیتی ISFP

1403/05/11 9:49 PM - 2 ماه قبل


«تنها راه برای انجام دادن عالی یک کار این است که عاشق آن باشیم». این نقل قول استیو جابز، ممکن است عمیقا افراد با تیپ شخصیتی ISFP را تحت تاثیر قرار دهد که آهنگساز سیستم مایرز بریگز محسوب می‌شوند. این شخصیت ها به واسطه شور بالایی که برای کار لذت بخش و معنا دارند، شناخته می شوند. آن ها فقط دنبال شغل نیستند، بلکه ندایی که با ارزش های محوریشان همخوانی داشته باشد.

تیپ های شخصیتی ISFP ترکیب بی همتایی از خلاقیت، حساسیت و رویکرد برخورد مستقیم و واقع گرایانه در زندگی هستند که از آن می توانند در محیط کار به شکلی استفاده کنند که به رضایت فردی و همچنین موفقیت مالی برسند.

در این مقاله توضیح خواهیم داد چه شغل هایی را با توجه به نقاط قوت تیپ شخصیتی خود انتخاب کنید که درآمد بالایی برایتان داشته باشند و زندگی حرفه ای رضایتمندی را نیز تجربه کنید. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

درک تیپ شخصیتی ISFP

افراد با تیپ شخصیتی ISFP را اغلب در سیستم 16 تیپ شخصیتی MBTI با لقب هنرمند می شناسند. آن ها به واسطه خلاقیت، حس زیبایی شناسی و عشق خود به طبیعت شناخته شده اند. ویژگی های غالب در این شخصیت ها عبارتند از تحسین زیبایی، حساس بودن نسبت به عواطف سایرین و ترجیح به تجربه مستقیم.

کارکردهای شناختی تیپ های ISFP یعنی احساسی درون ریز (Fi) به عنوان کارکرد غالب آن ها به همراه کارکرد حسی برون ریز (Se)، شهودی درون ریز (Ni) و تفکری برون ریز (Te) بر نقاط قوت و ترجیحات کاری آن ها اثر می گذارند. این کارکردها منجر به این می شوند که ISFPها دنبال شغل هایی بگردند که به آن ها اجازه دهد فردیت و ارزش های خود را ابراز کنند.

این شخصیت ها معمولا طبق میل به خودمختاری و داشتن استقلال، نیاز به اینکه تاثیر قابل توجهی از خود به جا بگذارند و ترجیح به اینکه زندگی همسو با ارزش های فردی خود داشته باشند، عمل می کنند. آن ها در محیط هایی موفق می شوند که به فضای شخصیشان احترام بگذارند و فراهم کننده فرصت هایی برای عمل بدون فکر و ابراز ناگهانی باشند. این انگیزه ها و ویژگی های شخصیتی کلید پیداکردن شغل هایی هستند که از نظر فردی و مالی برای این شخصیت ها رضایت بخش باشند.

مقاله زیر را برای درک خصوصیات خود حتما بخوانید:

بهترین صنایع برای تیپ های شخصیتی ISFP

چندین صنعت یا حوزه شغلی به ویژه برای این شخصیت ها مناسب تر هستند. فعالیت در این شغل ها نه تنها درآمد بالایی به همراه دارد، بلکه این محیط ها با ارزش های ISFPها هماهنگ هستند.

  • عرصه هنر: خواه اجراهای هنری، هنرهای بصری یا طراحی باشد، تیپ های شخصیتی ISFP در این حوزه نقش های جذابی پیدا می کنند که به آن ها اجازه دهد خلاقیت خود را ابراز کنند.
  • مراقبت از سلامت: شغل هایی در حوزه سلامت مانند پرستاری و تراپی برای ISFPهایی که می خواهند به شکل ملموسی به سایرین کمک کنند، رضایت بخشند.
  • محافظت از محیط زیست: تیپ های شخصیتی ISFP اغلب ارتباط قوی با طبیعت برقرار می کنند و کار در سازمان های محیط زیست برای آن ها فوق العاده رضایت بخش و با درآمد خوبی همراه است.

مهم است که این شخصیت ها در محیط هایی کار پیدا کنند که انعطاف پذیری، خودمختاری و فرصت هایی برای خلاقیت را فراهم کنند. چون آن ها در این محیط ها بیشتر از همه احتمال دارد که موفق شوند و احساس رضایت کنند.

شغل های با درآمد بالا برای شخصیت های ISFP

اگر چنین تیپ شخصیتی دارید، از قبول شغل های زیر و درآمد آن لذت خواهید برد.

1. طراح گرافیک

میانگین درآمد طراح گرافیک در آمریکا 57990 هزار دلار است و این شغل به ISFPها اجازه می دهد از خلاقیت بصری خود در صنایع گوناگون استفاده کنند. مهارت ها و شایستگی های لازم برای قبول این شغل عبارتند از تخصص در کار با نرم افزارهای گرافیکی، حس زیبایی شناختی قوی و توانایی انتقال موثر ایده های بصری.

2. پرستار رسمی

پرستارهای رسمی در آمریکا به طور میانگین 81220 هزار دلار درآمد دارند. این شغل فرصت مراقبت از سایرین و کار در مجموعه های مختلف مراقبت از سلامت را برای شخصیت های ISFP فراهم می کند. جدا از دانش پزشکی، مهارت های نرم الزامی شامل همدلی، مهربانی و توانایی همکاری در تیم های مراقبت از سلامت می شوند.

3. دانشمند محیط زیست

این شغل با میانگین درآمد 76480 هزار دلار در آمریکا، این امکان را برای ISFPها به وجود می آورد که از محیط زیست محافظت کنند و حامی اعمال نگهداری از آن باشند. شایستگی های کلیدی برای قبول این شغل عبارتند از مهارت های تحقیق علمی، میل به محافظت از محیط زیست و توانایی همکاری با تیم های میان رشته ای.

4. طراح مد

طراحی مد به ISFPها اجازه می دهد خلاقیت خود را ابراز کنند و به طور میانگین 76700 هزار دلار در آمریکا درآمد داشته باشند. گرچه برخی افراد تقریبا سالیانه حتی 140 هزار دلار درآمد دارند. مهارت های لازم شامل مهارت استفاده از نرم افزارهای طراحی، درک بالا از استایل و تیپ افراد و شناخت پارچه ها می شود.

5. کاردرمانگر

تیپ های شخصیتی ISFP به عنوان کاردرمانگر می توانند در آمریکا به طور میانگین 93180 هزار دلار درآمد داشته باشند و در همین حین به افراد کمک کنند توانایی خود در انجام فعالیت های روزمره را بهبود بخشند. این شغل که نیازمند مواجه شدن با بیماران است، به آگاهی از تکنیک های درمانی، صبر و مهارت های بین فردی قدرتمند نیاز دارد.

6. طراح داخلی

طراحان داخلی در آمریکا می توانند انتظار میانگین درآمد 61590 دلار را داشته باشند. شخصیت های ISFP فعال در این حوزه باید درک بالایی از اصول طراحی داشته باشند، آرایش های فضایی را بفهمند و بتوانند پروژه ها و انتظارهای مشتریان را مدیریت کنند. مهارت هایی که جزو نقاط قوت ISFPها محسوب می شوند.

چالش ها و ملاحظات برای تیپ های شخصیتی ISFP

با آنکه فرصت های متعددی برای شخصیت های ISFP به دنبال قبول این شغل های با درآمد بالا وجود دارد، آن ها ممکن است با چالش هایی مانند محیط های با استرس بالا و فضاهای رقابتی مواجه شوند. به عنوان چنین تیپ شخصیتی برای غلبه بر این چالش ها باید به شکل زیر عمل کنید:

  • دنبال محیط های شغلی حمایت کننده بگردید که همسو با ارزش هایتان است.
  • راهکارهایی برای مقابله با استرس بیاموزید مانند ذهن آگاهی یا تکنیک های مدیریت زمان.
  • اهمیت تعادل بین کار و زندگی را به یاد داشته باشید و سلامت فردی را در اولویت بگذارید.
  • مرزهای مشخصی را تعیین کرده و از ایجاد فشار بیش از حد بر خود خودداری کنید، به خصوص در شغل هایی که نیاز به رسیدگی به سایرین دارند که یک خطر شایع در آن ها فرسودگی احساسی است.
  • گزینه های مختلف شغلی را از طریق کارآموزی یا کار پاره وقت بررسی کنید تا بدون تعهد فوری به یک موقعیت شغلی تمام وقت، ببینید کدام یک بیشتر مناسب شما است.
  • زمان بررسی پیشنهادهای شغلی پایبند به ارزش های محوری خود باشید. مطمئن باشید که فرهنگ شرکت و مسئولیت های شغلی با باورها و سبک زندگی فردی شما تضاد ندارند.

شخصیت های ISFP با برخورد مستقیم با این چالش های بالقوه می توانند اصالت خود را حفظ کنند و در شغل هایی که انتخاب کرده اند، موفق شوند.

سخن نهایی

تیپ های شخصیتی ISFP این پتانسیل را دارند که در شغل خود به موفقیت مالی و رضایت فردی برسند. آن ها با تعقیب اشتیاق و شور خود در زندگی و استفاده از شایستگی های منحصر به فرد خود می توانند در بازار شغلی موفق باشند. به یاد داشته باشید ذوق هنری، ذات همدل و رویکرد برخورد مستقیم شما در زندگی دارایی های ارزشمندی هستند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.