10 شغل عالی برای زنان با تیپ شخصیتی INTJ

1403/05/12 9:40 PM - 2 ماه قبل


زنان دارای تیپ شخصیتی INTJ گروهی شگفت انگیز و نادر در جامعه هستند که تنها در حدود 2.2درصد جمعیت را به خود اختصاص می دهند. این زنان به واسطه قدرت تفکر استراتژیک، منطق، استقلال و مهارت های تحلیلی استثنائی خود شناخته می شوند. تمام افراد دارای تیپ شخصیتی INTJ بدون توجه به جنسیت خود چنین ویژگی هایی دارند. اما زنان ممکن است در محیط های شغلی که جسارت و جاه طلبی آن ها به اشتباه ترسناک و یک ویژگی غیرزنانه برداشت شود، چالش هایی را تجربه کنند.

به همین علت زنان با تیپ INTJ اغلب مهارت های فوق العاده ای مانند قدرت های ارتباطی عالی و هوش عاطفی بالا را در خود پرورش می دهند تا با کلیشه های محدودکننده مربوط به تیپ شخصیتی خود مقابله کنند. چنین ویژگی هایی باعث می شود این افراد عمکردی بی نقص در شغل هایی خاصی داشته باشند که در آن ها بتوانند استعدادهای منحصر به فرد خود را به کار بگیرند. در این مقاله چند نمونه از این شغل ها را معرفی خواهیم کرد. پس همراهمان بمانید. قبل از شروع اگر از تیپ شخصیتی خود مطمئن نیستید، می توانید در تست ام بی تی آی تست و تایپ شرکت کرده و گزارش کامل آن را نیز دریافت کنید.

1. دانشمند محقق (علوم اعصاب)

علوم اعصاب به رمز و رازهای مغز و سیستم عصبی انسان توجه می کند، حوزه هایی که به صورت طبیعی برای زنان دارای تیپ شخصیتی INTJ که علاقه به علم دارند، جذاب است. کنجکاوی و مهارت های تفکر انتقادی آن ها کمک می کند داده های پیچیده را تحلیل کنند و به ایده های مبتکرانه ای برسند. آن ها در محیط هایی موفق می شوند که فرصت کار مستقل را فراهم کنند و در همین حین برای حل مشکلات پیچیده با سایرین همکاری داشته باشند.

2. توسعه دهنده نرم افزار

فعالیت در صنعت فناوری به خصوص توسعه نرم افزار، گزینه ای عالی برای زنان منطقی و دارای مهارت های حل مشکل با تیپ شخصیتی INTJ است. توانایی آن ها در برخورد منطقی با مشکلات و رسیدن به راه حل های کارآمد باعث می شود دارایی های ارزشمندی برای ایجاد محصولات نرم افزاری و اصلاح آن ها باشند. از طرفی وجود طبیعت نسبتا شایسته سالاری در حوزه فناوری که اغلب تخصص و نتیجه گیری را تحسین می کند، به خوبی با میل تیپ های INTJ برای داشتن شایستگی و تحسین شدن بر اساس عملکردشان، همخوانی دارد.

3. معمار

شغل معماری به علت نیازی که به خلاقیت و دقت دارد، به زنان دارای تیپ INTJ اجازه می دهد ایده های نوآورانه خود را ابراز کرده و در همین حین از محدودیت های فنی سخت گیرانه پیروی کنند. ذهنیت استراتژیک این شخصیت ها آن ها را قادر می سازد تا ساختمان هایی را طراحی کنند که نه تنها زیبا باشند، بلکه مقاوم و کاربردی باشند. INTJها به عنوان معمار می توانند رویایی خود درباره ساختمان ها در دنیای واقعی را به حقیقت تبدیل کنند و به شکلی معنادار بر ظاهر جامعه اثر بگذارند.

4. تحلیل گر داده

توانمندی های تحلیلی شخصیت های INTJ و توجه به جزئیات باعث می شود که تحلیلگران داده عالی باشند. آن ها عملکردی عالی در تفسیر مجموعه داده های پیچیده و ترجمه آن ها به اطلاعات کاربردی تجاری دارند. زنان دارای تیپ INTJ دارای چنین وظیفه شغلی می توانند از مهارت های ارتباطی خود برای ارائه موثر یافته هایشان به ذی نفعان و سهام داران استفاده کنند و کاربرد واقعی تحلیل های خود را در بهبود نتایج و استراتژی های تجاری نشان دهند.

5. مهندس محیط زیست

این شغل با میل شخصیت های INTJ به حل مشکلات پیچیده و سهیم بودن در اهداف تاثیرگذار، همخوانی دارد. مهندسان محیط زیست از دانش فنی خود برای توسعه راه حل های ماندگار برای حفاظت از محیط زیست استفاده می کنند از سیستم های تصفیه آب گرفته تا استراتژی های مدیریت ضایعات. زنان با تیپ شخصیتی INTJ می توانند از کنجکاوی هوشمندانه خود برای رسیدگی به مشکلات جهان استفاده کنند و نقش ملموسی در سلامت جامعه داشته باشند.

این تیپ ها را کمک مقاله زیر بیشتر بشناسید:

6. حسابدار جنایی

حسابداری جنایی شغلی است که شامل بررسی تناقض های مالی و فعالیت های شیادانه و کلاهبرداری می شود و ملزم به این است که به جزئیات بسیار دقت کنید و دقیق باشید. زنان دارای تیپ شخصیتی INTJ استانداردهای بالایی برای صداقت و درستی قائل می شوند و مهارت های تحلیلی قدرتمندی دارند که آن ها را قادر می سازد عملکرد عالی در کنار هم قرار دادن پازل های مالی پیچیده و کشف حقیقت داشته باشند.

توانایی آن ها برای اندیشیدن به صورت مستقل و بی طرف ماندن این اطمینان را به وجود می آورد که یافته هایشان دقیق و قابل اعتماد باشد. موضوعی که زمانی که باید از شواهد آن ها در دادگاه و بررسی های قانونی استفاده کرد، اهمیت پیدا می کند.

7. دانشمند علوم سیاسی

دانشمندان علوم سیاسی برای درک فرایندها، ترندها و سیستم های سیاسی، تحقیق کرده و داده ها را تحلیل می کنند. چیزی که باعث تمایز زنان دارای تیپ INTJ با سایرین در این عرصه می شود، ترکیب منحصر به فرد قدرت تحلیل و همدلی آن ها است. این شخصیت ها نه تنها مسائل سیاسی را از دیدگاه انتقادی بررسی می کنند، بلکه همچنین تاثیرگذاری گسترده تر یافته های خود بر جامعه را مدنظر قرار می دهند.

8. مشاور مدیریت

زنان دارای تیپ شخصیتی INTJ به عنوان مشاور از توانایی های حل مساله و تفکر استراتژیک خود برای بهینه سازی عملیات تجاری استفاده می کنند. آن ها رویه های فعلی را تحلیل کرده، ناکارآمدی ها را شناسایی می کنند و اصلاحات و بهبودها را پیشنهاد می دهند و اغلب سازمان ها با راهنمایی آن ها تغییرات تحولی قابل توجهی را پشت سر می گذارند. توانایی این زنان در دیدن تصویر بزرگتر ماجرا و ذات جزئیات نگر آن ها باعث می شود که در ایجاد و اجرای ابتکارهای استراتژیک که موفقیت بلندمدتی را رقم بزنند، ارزشمند باشد.

9. ویراستار (نشریه های فنی و علمی)

زنان دارای تیپ شخصیتی INTJ که علاقه بالایی به جزئیات فنی حوزه فعالیت خود و همچنین ارتباط مکتوب دقیق دارند، از این شغل استقبال می کنند. آن ها به عنوان ویراستار نشریه های فنی یا صنعتی، از مهارت های تحلیلی خود برای ارزیابی دقت و مرتبط بودن مطالب استفاده می کنند. توجه فوق العاده بالای این افراد به جزئیات این اطمینان را به وجود می آورد که محتوا باکیفیت باشند. از طرفی بینش استراتژیک آن ها کمک به انتخاب تحقیقاتی می کند که با استاندارهای نشریه همخوانی داشته باشند.

10. برنامه ریز شهری

برنامه ریزی شهری ملزم به ایجاد تعادل در دید استراتژیک و اجرای کاربردی است و شغلی ایده آل برای زنان دارای شخصیت INTJ خواهد بود. این افراد می توانند از قابلیت های تحلیلی خود برای طراحی منظره های شهری استفاده کنند که ماندگار و کاربردی باشند. این شخصیت ها با تجسم نیازهای جوامع و استفاده از آن ها در برنامه های قابل اجرای خود، می توانند تغییر مثبت و ماندگاری در محیط های شهری به جا بگذارند و در همین حین باعث پیشرفت های اجتماعی شوند.

سخن نهایی

شغل هایی که در بالا مثال زدیم، نمونه اندکی از شغل هایی بودند که ممکن است با توجه به ویژگی های شخصیتی زنان دارای تیپ INTJ، برای آن ها جذاب باشد. برای بررسی مسیرهای شغلی بیشتر باید از نقاط قوت ذاتی و ترجیحات شغلی خود آگاه شوید و فراموش نکنید رضایت بخش ترین شغل ها آن هایی هستند که اجازه دهند از نقاط قوت طبیعی خود استفاده کنید و در همین حین شما را برای رشدکردن و تحول حرفه ای، به چالش بکشند.


mbti (ام بی تی آی) شخصیت شناسی توسعه فردی خودشناسی


برای ثبت نظر بایستی ابتدا وارد شوید.